De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #46  
Old 20-06-2010, 22:16
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Mooie vorderingen weeral! Het alclad is zeer goed gelukt!
Reply With Quote
  #47  
Old 20-06-2010, 23:24
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Zoals eerder in deze thread gezegd heb ik wat zitten vergelijken met Alclad en Zero Paints Chrome Effect Paint.
Ik heb tot hiertoe de beste resultaten behaald met 'Super Metallic' van Mr Color (Gunze dus): een 2-componenten verf die ook op glanzend zwart gezet moet worden, alhoewel hiervoor geen enamel vereist is. TS-14 van Tamiya werkt perfect. Bijkomend voordeel is dat het chroom eens droog, er op blijft zitten zonder sealen, zelfs na de meest intensieve manipulaties. De ref nr is SM07. Het chroom van mijn Buggy is er bv mee gespoten...

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #48  
Old 21-06-2010, 00:17
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Mooie update.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #49  
Old 21-06-2010, 10:47
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2009
Location: Mol
Posts: 655
Dominique,

De topic laat zéér veel modelbouwtechnieken zien.
De uitleg die je erbij geeft is een goede SBS.
Het resultaat ,tof om naar te kijken.

MAAR,
(er is altijd een maar éh)

Uw hout op het dashbord...
Dat kan je beter !!!
Er bestaat hout op schaal en mits een Evergreen ondergrondje kan je dit nabouwen.
incl. schakelaars enz.

Go 4 it

Grtz,
G
Reply With Quote
  #50  
Old 21-06-2010, 18:01
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ik begrijp de opmerkingen over het dashboard, en ik heb er zelf ook al aan gedacht het met balsa (of iets vergelijkbaars) aan te kleden.

Maar !!! (er is altijd een maar hé ... ) dat zou een probleem zijn:
- qua dikte. Bij het toevoegen van een "balsa-plankje" zou het onderdeel te dik worden en niet meer properkes passen. Ik zou dus het platsic onderdeel moeten bijschuren tot de juiste dikte.
- dan de wijzerplaten die opnieuw zouden moeten hermaakt. Waarschijnlijk zou de beste keuze zijn om nieuwe decals te maken.
- Er is ook nog het fenomeen "binnenkant" van de body die op een gelijkaardige manier is voorgesteld: door een sticker van voor tot aan de achterkant van beide helften. Om ook dat nog aan te pakken omdat het zou vloeken met de rest van het model, dàt zou me te ver leiden.

Trouwens, het model is voor mij slechts een test-case voor het werken met ZAMAC. Het heeft me al een boel do's en don'ts bijgebracht, en dat is voor mij het belangrijkste.

Om effe kort af te ronden: voor wat betreft de binnenafwerking wordt aan dit model niet meer "getoverd".

Maar toch bedankt voor de (terechte) opmerkingen. Doet deugd te zien dat de topics goed gevolgd worden.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #51  
Old 21-06-2010, 18:05
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ik heb tot hiertoe de beste resultaten behaald met 'Super Metallic' van Mr Color (Gunze dus): een 2-componenten verf die ook op glanzend zwart gezet moet worden, alhoewel hiervoor geen enamel vereist is. TS-14 van Tamiya werkt perfect. Bijkomend voordeel is dat het chroom eens droog, er op blijft zitten zonder sealen, zelfs na de meest intensieve manipulaties. De ref nr is SM07. Het chroom van mijn Buggy is er bv mee gespoten...
Is waar ook, die Super Metallic mag eigenlijk niet in de vergelijking ontbreken. Ik denk dat ik hem eens in huis ga halen en dan de test opnieuw doen.

Zelfs de spuitbus van onze Nismo is me net nog binnengeschoten. Moet ge niet vragen hoe gestoord een modelbouwersgeest kan zijn ...
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #52  
Old 21-06-2010, 23:55
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2009
Location: Mol
Posts: 655
Beste Dominique,
Sorry maar neem hiermee GEEN genoegen.
Uw uitleg is bij deze NIET aanvaard.
Al moet ik hemel en aarde verzetten...
Ge komt naar ons thuis of ik naar U ...
Die Dash trekt op geen fluit, vervangen gaan we hem doen !!!

Sorry voor de harde comment,
Maar streng en rechtvaardig is het devies!

Damn, da is toch nie moeilijk om da lelijke ding te vervangen !!!

No hard feelings,
Grtz,
G
Reply With Quote
  #53  
Old 08-07-2010, 20:20
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ondanks de tropische temperaturen (in én buiten de hobbykamer) toch nog wat verder gebouwd aan de Packard.

Ik wilde de drempels afwerken met BMF, maar de BMF scheurde bij he afwerken. "Geen probleem", dacht ik, "gewoon opnieuw verwijderen en opnieuw beginnen". Maar bij het losmaken van de BMF kwan zowel vernis, verflaag als primer met de BMF mee ...
Dat kan maar 1 oorzaak hebben: slecht hechtende primer. Ik had de primer van Alclad gebruikt (als enige reden hiervoor is het feit dat je hem met een airbrush kan aanbrengen), en dat bleek een minder goeie keuze.
Ik heb dan geprobeerd met een bus primer uit de brico die ik hier nog had staan, en daarbovenop Tamiya TS14 uit de airbrush, maar die verfsoorten bleken niet compatibel met elkaar en een chemische reactie was het gevolg.
Nogmaals alles strippen dus, en nu op save gespeeld; Tamiya primer gespoten uit de bus en dan TS14 erover. Afwerken met Zero Paints vernis en klaar.

Opnieuw de drempels afwerken met BMF (dat ging goed deze keer), en we kunnen weer verder. Ik heb in één trek de radiator gemonteerd, het deksel van de batterijbox, en de steunen voor de reservewielen.
Dan heb ik de vloer van het passagierscompartiment met RangerInk embossing powder afgewerkt om de vloerbedekking te simuleren.





De body werd vervolledigd met de raampartijen. De ruiten werden vervaardigd uit verpakkingsmateriaal dat bij een beeldbuis zat. Ook werd een begin gemaakt van detaillering op de firewall. Een droogfitje geeft je een idee van wat het later moet worden.







Och zie nu, een houten dashboard ...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC12531.JPG
Views:	701
Size:	482.4 KB
ID:	18465   Click image for larger version

Name:	DSC12532.JPG
Views:	681
Size:	456.0 KB
ID:	18466   Click image for larger version

Name:	DSC12533.JPG
Views:	655
Size:	556.7 KB
ID:	18467   Click image for larger version

Name:	DSC12534.JPG
Views:	686
Size:	487.5 KB
ID:	18468   Click image for larger version

Name:	DSC12535.JPG
Views:	676
Size:	553.4 KB
ID:	18469  

__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #54  
Old 12-07-2010, 21:17
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ook de Packard heeft geen rust gekregen afgelopen weekend. De wielen werden geschilderd en gemonteerd. Het is altijd leuk om zien hoe een model voor het eerst op zijn wielen mag rusten. Mij geeft dat altijd weer extra motivatie om de afwerkingswerken te starten.





Het onderste deel van het koetswerk met de vleugels kon dan worden gemonteerd. Dat ging zonder problemen. Maar het bovenste deel wrong serieus tegen. Er was gewoon te weinig plaats tussen de firewall en motor om het koetswerk in te schuiven en het dan op zijn plaats te zetten. Ik heb de radiator en de koelrotor moeten demonteren, de vleugels weer losmaken van het chassis (staat erop vastgeschroefd) en dan het geheel proberen in elkaar te schuiven.

Uiteindelijk (en met heel wat sukkelen en sakkeren) is het gelukt en alles kon weer worden vastgevezen. Ik heb wel gemerkt dat de radiator te kort tegen de rotor staat, en dat ga ik nu corrigeren (nu hij er toch weer af ligt) en dan kunnen de koelslangen worden gedetailleerd en gemonteerd.








Tot later!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC12536.JPG
Views:	644
Size:	482.6 KB
ID:	18537   Click image for larger version

Name:	DSC12537.JPG
Views:	649
Size:	480.8 KB
ID:	18538   Click image for larger version

Name:	DSC12538.JPG
Views:	620
Size:	499.0 KB
ID:	18539   Click image for larger version

Name:	DSC12539.JPG
Views:	658
Size:	498.1 KB
ID:	18540   Click image for larger version

Name:	DSC12542.JPG
Views:	645
Size:	470.1 KB
ID:	18541  

__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #55  
Old 13-07-2010, 22:14
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Prachtige update.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #56  
Old 13-07-2010, 23:38
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Prachtige update.
Zeg dat wel. Niets dan lof Dominique.
__________________
Reply With Quote
  #57  
Old 14-07-2010, 07:04
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik heb een vraag: moeten de spaken van de wielen aan de buitenrand zo'n gesloten driehoekjes vertonen? Want anders denk ik dat het nuttig is om ze uit te snijden met een scalpel, of beter nog: de ganse spaken vervangen door metaaldraad. Nu heb ik makkelijk praten van achter mijn PC natuurlijk, of dit überhaubt mogelijk is kan ik van hieruit niet beoordelen, en is misschien zelfs al eens door jou bestudeerd en 'niet te doen' bevonden. In dat geval heb ik niets gezegd... Maar dan blijft de vraag van de driehoekjes wel bestaan
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #58  
Old 14-07-2010, 09:52
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ja amai... Even niet thuis geweest en weinig gevolgd hier op de paddock maar overal komen er prachtige modellen te voorschijn. Hier ook al Dominique... Je vele scratchwerk zal zijn vruchten afwerpen hoor !!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #59  
Old 14-07-2010, 13:44
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ik heb een vraag: moeten de spaken van de wielen aan de buitenrand zo'n gesloten driehoekjes vertonen? Want anders denk ik dat het nuttig is om ze uit te snijden met een scalpel, of beter nog: de ganse spaken vervangen door metaaldraad. Nu heb ik makkelijk praten van achter mijn PC natuurlijk, of dit überhaubt mogelijk is kan ik van hieruit niet beoordelen, en is misschien zelfs al eens door jou bestudeerd en 'niet te doen' bevonden. In dat geval heb ik niets gezegd... Maar dan blijft de vraag van de driehoekjes wel bestaan
inderdaad: niet te doen.
Zelfde geldt voor de driehoekjes: die zijn zo klein dat fatsoenlijk uitsnijden én ervoor zorgen dat ze allemaal even mooi en gelijkvormig blijven bijna onmogelijk is. Ik heb er lang over nagedacht om hiervoor een oplossing te verzinnen, maar telkens kom ik uit op hetzelfde probleem. Een andere mogelijkheid was om ze matzwart te schilderen, maar dat kan ik nog altijd doen achteraf.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #60  
Old 14-07-2010, 15:40
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Een andere mogelijkheid was om ze matzwart te schilderen, maar dat kan ik nog altijd doen achteraf.
Dat lijkt me dan toch het beste alternatief...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.