De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Nieuwigheden
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 5 votes, 5.00 average.
  #46  
Old 15-09-2005, 23:11
HF_INTEGRALE's Avatar
HF_INTEGRALE HF_INTEGRALE is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: In Flanders Fields
Posts: 365
onder de kerstboom ... ?

Heb wat opzoekingen gedaan : Via HLJ (HobbyLink Japan) kunnen er 'Early Bird' bestellingen doorgegeven worden (= Pre-Order)
De Tamiya Peugeot 307 WRC 1/24 wordt verwacht vanaf december ...
En zoals Vinnie zei : er wordt ook een Photo-etched set uitgebracht (wel extra te betalen natuurlijk)
Thumbs up
555
Reply With Quote
  #47  
Old 26-09-2005, 14:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Hier eindelijk wat foto's :

De Peugeot :



De foto-ets set :



En de Ferrari :

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 26-09-2005 at 14:44.
Reply With Quote
  #48  
Old 27-09-2005, 19:16
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Die ferrari zie ik anders ook wel zitten om te maken
Reply With Quote
  #49  
Old 12-12-2005, 14:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Tamiya kondigt alweer een nieuw 1/24 modelauto aan onder het nummer 24286. Nu ja, nieuw is vooral de livery want het model bestond al. Alhoewel, er schijnen toch wel wat dingetjes veranderd te zijn tov de vorige Raybrig NSX... Het gaat over deze Raybrig HONDA NSX :

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 29-06-2006 at 07:16.
Reply With Quote
  #50  
Old 12-12-2005, 17:38
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Quote:
Originally Posted by vanni
Spijtig dat het de brede A110 niet is
Die van Heller had de "pagode" uitbouw.

Voor de 1/16 (??) van Burago heb je dan weer de peperdure transkitjes van
......... ( eeeuuuuh effe kwijt , DM auto's , Dinacar of zoiets , Frans in elk geval)

Op schaal 1/1 is het in elk geval een leuke kar : heb jaren het plezier mogen hebben met die van Ma en Pa rond te rijden. dat was de braafste versie , de VC85 motor van een R12). Super Fun !
Spijtig genoeg moest ie weg toen ze gingen scheiden en had ik op dat moment de centjes niet.................
Reply With Quote
  #51  
Old 06-01-2006, 01:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Slecht en goed nieuws over Tamiya!

Nadat ik enkele dagen geleden onverrichterzake terugkeerde van bij Broux, toen ik mijn voorraad Tamiya verf wou aanvullen, ben ik ondertussen al in 3 andere winkels hetzelfde probleem tegengekomen : de voorraden van Tamiya zijn uitgeput!

Omdat dit geen toeval kan zijn vroeg ik in Geel aan de vriendelijke modelbouw-verkoper wat het probleem eigenlijk was. Wat blijkt? Het is grote ruzie tussen Tamiya Japan en de invoerder van Tamiya in België. Tamiya Japan weigert nog verder winkelwaar naar België uit te voeren zolang de huidige Belgische invoerder, Sablon, nog aan de bak blijft. Ik weet niet precies waarover de ruzie gaat, maar naar verluidt zou Tamiya Japan onder andere boos zijn omdat de Tamiya bouwdozen en accessoires in België minstens 15% boven de prijs verkocht worden.

Op de Spielwarenmesse in Neurenberg (dat is in februari) zou het probleem ter sprake gebracht worden en een andere importeur aangesteld worden.

Tot zover de uitleg van de verkoper.

Het slechte nieuws is dus dat we de volgende 2 maanden in België overal lege Tamiya-rekken gaan tegenkomen, tenzij we uitwijken voor onze aankopen naar Nederland of Duitsland, waar andere importeurs aangesteld zijn.

Het goede nieuws is dat we binnen afzienbare tijd misschien wel op een algemene prijsreductie van onze geliefkoosde Tamiya-kits mogen hopen...

Wordt ongetwijfeld vervolgd!!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #52  
Old 06-01-2006, 01:29
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Sablon zou zowat met alles en iedereen overhoop liggen, deze namiddag dan weer gehoord. Hopelijk vindt Tamiya snel een andere invoerder.
Reply With Quote
  #53  
Old 06-01-2006, 01:31
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Het is niet alleen bij Broux dat je dat fenomeen kunt vaststellen. Ik haal mijn klein gerief meestal bij Albatros in Muizen (bij Mechelen). Daar wordt het al moeilijk om aan primer te geraken. Sommige verfsoorten worden ook al schaars. Bij TonyToy in Mechelen is er zelfs geen putty, rubbing compound of masking tape meer te vinden.
Hoe het komt wist geen van de 2 te vertellen, enkel dat het moeilijk was om bestellingen er door te krijgen.
De reden schijnt nu gekend te zijn. Ik ga alleszins mijn voorraden aanvullen morgen!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #54  
Old 06-01-2006, 01:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Nu, ik maak me niet te veel zorgen - zoals gewoonlijk

Maastricht en Aaken zijn niet ver af, dus als de nood het hoogst is gaan we wel "cross-border" shoppen, al dan niet met een bestelling van "De Paddock plekkers" onder de arm - die we dan kunnen verdelen op de vergadering.

Maar... 't zou op termijn Tamiya wel eens pijn kunnen doen. 'k heb me immers ook een bus Gunze Mr. Hobby Primer 1000 meegebracht. Zou naar verluidt niet alleen Primer zijn, maar ook fijne putty in verwerkt.? Er was ook een bus Primer 500, dus wellicht ietske grover van korrel, maar ik moet het nog uitproberen, wellicht op de NSX.
Reply With Quote
  #55  
Old 06-01-2006, 01:48
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Nee, gij zijt snel in Maastricht of Aken. Als ik naar het buitenland moet is dat al een stukske verder bollen. Maar goed, we zien wel weer, zeker?
Gunze heb ik nooit uitgeprobeerd. Misschien is dit een gelegenheid om eens iets anders te testen dan Tamiya. Kwestie van de horizonten wat te verbreden.
Wordt inderdaad zeker vervolgd
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #56  
Old 06-01-2006, 02:06
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
Ik had al een tijdje een vermoeden dat het rommelde bij Sablon. Ten eerste heb ik een Ducati Desmosedici en de nieuwe Subaru Monte Carlo kunnen kopen in een winkel aan ongeveer 25 Euro stuk. Ik vermoedde dat het om grijsimport ging.

Ten tweede heb ik in een andere winkel Tamiya verf gekocht waar het label van T2M, de franse invoerder, op was vermeld.

Ten derde heb ik gehoord dat het beslist zou zijn dat de Nederlandse invoerder nu ook zou instaan voor België.
Wat de prijs betreft van kits in België kan ik moeilijk geloven dat het 15 % duurder zou zijn dan in andere landen. Frankrijk bijvoorbeeld was vroeger duurden dan België (kweet niet of dit nu nog het geval is)
Reply With Quote
  #57  
Old 06-01-2006, 02:48
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
heb het ook al ondervonden bij domino, ik heb namenlijk bijna geen ts-13 meer en kan er nergen koopen en domino heeft ook geen meer en de 206 van auriol is ook al lang onderweg. Denk dat we nog langer gaan mogen wachten achter de 307 wrc ook
Reply With Quote
  #58  
Old 06-01-2006, 02:50
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
Kom net van Domino terug, en daar verwachten ze de 307 volgende week of binnen 14 dagen.
Reply With Quote
  #59  
Old 06-01-2006, 02:50
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
En als ze hier stoppen is het modelbouwen gedaan voor mij( heb nog geen rijbewijs laat staan een auto) en nederland is redelijk ver van hier.
Reply With Quote
  #60  
Old 06-01-2006, 02:52
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Quote:
Originally Posted by Desmodromic2001
Kom net van Domino terug, en daar verwachten ze de 307 volgende week of binnen 14 dagen.
ze zegden dat van de peugeot van auriol ook een paar weken geleden en ben vorige week geweest en was er nog niet. en hebben ze al terug corolla's van tamya??
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.