De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 20-08-2003, 03:59
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
Gilles Villenueve Chicane

Guys Question :

Zal Circuit Zolder ooit nog terug gaan naar een rappe rechtse ipv van de G.V chicane ???
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
  #2  
Old 20-08-2003, 08:59
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Grimbergen
Posts: 297
Bianchi kan toch ook al tellen als snelle rechtse,

ik denk dat de snelheid over de brug wat hoog zou worden en er is daar niet echt veel plaats om uitloopstroken aan te leggen, met de veiligheid in het achterhoofd denk ik niet dat ze de villeneuve veel sneller gaan maken.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-08-2003, 09:19
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Toch wel. Het was eigenlijk dit jaar al gepland, maar het bleek financiëel niet meer haalbaar, zodat het zeker één der volgende jaren zal gebeuren : de Villeneuve chicane verdwijnt en wordt weer een gewone rechtse bocht, maar het stuk circuit achter de chicane komt een pak dichter naar binnen te liggen zodat er een stuk van de huidige camping zal verdwijnen en er aan de buitenzijde van het circuit plaats komt voor afdoende grindbakken. Dit zuig ik niet zomaar uit mijn duim maar is me verteld door Jan Verschraegen himself, wie volgens mij toch bron nummer 1 is als het op wetenwaardigheden van Circuit Zolder aankomt.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #4  
Old 20-08-2003, 09:25
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Grimbergen
Posts: 297
Dus de brug ook verbreden? of zie ik dat verkeerd ?
Reply With Quote
  #5  
Old 20-08-2003, 11:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by FLAT6
Dus de brug ook verbreden? of zie ik dat verkeerd ?
Dat is een heikel punt, volgens plannen zou de sacrementshelling verlaagd woorden waardoor de bult minder steil word. Het stukje op "top" wordt dan langer vanzelfsprekend.............dit zou met het oog zijn op toekomstige motorsportwedstrijden. Ook dit is niet uit mijn duim gezogen, zelfde bron........maar ik denk op een ander tijdstip

Jammer dat Circuit Zolder dit niet als toekomstvisie op de site heeft staan.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-08-2003, 12:25
speedkicks speedkicks is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2002
Location: Bornem
Posts: 140
Persoonlijk zou ik dit bijzonder jammer vinden. Je kan mij dan ook het meest op deze plek vinden tijdens de races. Er valt altijd spektakel te beleven op die plaats. Tenzij men natuurlijk de 90° meer toegankelijk maakt. Want ik ben er zeker van dat op deze plaats en met de nodige veranderingen zoals hierboven reeds gemeld, hier de meeste inhaalpogingen zullen te zien zijn.
Reply With Quote
  #7  
Old 20-08-2003, 13:40
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Marshal
Ook dit is niet uit mijn duim gezogen, zelfde bron........maar ik denk op een ander tijdstip
...En andere plaats ook : mijn info dateert van januari in ... Sharm El Sheikh, op een terrasje
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 20-08-2003, 16:16
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
dus het was toch een nuttige tip die ik gekregen had en geen gezever ... Eindelijk een goede investering voor Zolder ... want nu is et eigenlijk een recht stuk met een chicane ... terug een recht stuk met een chicane ... enz ...
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
  #9  
Old 20-08-2003, 16:22
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
die chicane is inderdaad een beetje té traag, maar verdwijnen moet hij van mij toch niet hoor!, maak hem een gewoon een beetje sneller, dat kost minder en dat levert toch al een pak meer snelheid op denk ik!
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 30-08-2003, 12:25
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by Sennake
Toch wel. Het was eigenlijk dit jaar al gepland, maar het bleek financiëel niet meer haalbaar, zodat het zeker één der volgende jaren zal gebeuren : de Villeneuve chicane verdwijnt en wordt weer een gewone rechtse bocht, maar het stuk circuit achter de chicane komt een pak dichter naar binnen te liggen zodat er een stuk van de huidige camping zal verdwijnen en er aan de buitenzijde van het circuit plaats komt voor afdoende grindbakken. Dit zuig ik niet zomaar uit mijn duim maar is me verteld door Jan Verschraegen himself, wie volgens mij toch bron nummer 1 is als het op wetenwaardigheden van Circuit Zolder aankomt.

Jammer. Zowel voor piloten als toeschouwers is de Villeneuve in zijn huidige vorm een leuke bocht.
Reply With Quote
  #11  
Old 30-08-2003, 15:43
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Baron
Jammer. Zowel voor piloten als toeschouwers is de Villeneuve in zijn huidige vorm een leuke bocht.
Jammer, inderdaad. Maar ook een must, opgelegd door de FIA. Het is dus niet zomaar een "uitvindsel"...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #12  
Old 01-09-2003, 11:23
bobcat bobcat is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 72
Quote:
Originally posted by Baron
Jammer. Zowel voor piloten als toeschouwers is de Villeneuve in zijn huidige vorm een leuke bocht.

Heb toch al veel piloten horen klagen van die chicane. Men spreekt zelf van zolder is meer voor karts door deze bocht.
Reply With Quote
  #13  
Old 04-09-2003, 11:45
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2001
Posts: 838
Quote:
Originally posted by FLAT6
Dus de brug ook verbreden? of zie ik dat verkeerd ?
Als er dit jaar nog aan de Villeneuve chicane zou gewerkt worden, wat ik betwijfel vermits het circuit reeds gekeurd is voor 2004. Maar indien, dan komen er ook aanpassingen aan de Terlaemenbocht en aan de tunnel en boven op de tunnel. De tunnel wordt dan 6 meter breder maar de buitenkant toe met een grindbak er op, zodat het trechter effect boven op de tunnel geminimaliseerd wordt. Hoe de werken zouden verlopen kunt u gedetailleerd lezen in de threads van Sennake.
Reply With Quote
  #14  
Old 04-09-2003, 14:36
Kelly Jamers Kelly Jamers is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Zolder
Posts: 357
Ik vind de Villeneuve chicane de leukste die er tussenzit.
Van mij moet m zeker nie weg...
Reply With Quote
  #15  
Old 20-09-2003, 12:27
maverick's Avatar
maverick maverick is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2003
Location: Ekeren
Posts: 19
Ik sluit mij aan bij Kelly .. de Villeneuve chicane is interessant voor zowel publiek als voor de piloten ... een ideale plaats je kunnen te tonen ... lol ... er zou steeds moeten gekeken worden naar het spektakel voor het publiek en voor de inhaalmogelijkheden als piloot ... als we nu allemaal gaan luisteren naar die moeilijke kerels van de FIA dan komen we er nooit uit ...

greetzzz
Tom
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.