De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2005
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 04-09-2005, 21:13
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 29 en 30



Hier zijn de oplossingen van vraag 29 en 30 :

Vraag 29 :
  1. Wie zit hier achter het stuur? Soper
  2. Welk kampioenschap is dit? BTCC
  3. In welk jaar speelt dit zich af? 1994
  4. Wat is de naam van de wagen (merk + type)? BMW 318iS
  5. Wie werd in dat jaar kampioen in dit kampioenschap? Tarquini

Tip : “Ja lap, dat rijdt zomaar over mijn verse stoep!” moet de eigenaar van dit circuit gedacht hebben…
Oplossing : “verse stoep” is een anagram van Steve Soper.

Wij dachten bij het opstellen van de quiz dat het bewerken met Photoshop van relatief eenvoudige vragen-foto’s, zou leiden tot moeilijke vragen-foto’s. Niet dus. Zowel deze vraag als vraag 30 werden in het algemeen als zeer eenvoudig ervaren, getuige de talrijke correcte antwoorden. In schril contrast hiermee staan de 22 deelnemers die geen antwoord binnenstuurden. Gezien de blijkbaar lage moeilijkheidsgraad van de vragen kan dit geen argument zijn, en vragen we ons dus af waarom er ineens zoveel quizzers afhaken? Is de interesse ineens weggevallen? Duurt de quiz te lang? Heeft het nieuwe schooljaar er iets mee te maken (alhoewel we al van in januari bezig zijn en elke vraag minstens 2 weken bedenktijd heeft)… We weten het niet, maar horen het graag van jullie…

Wat de correctheid van de antwoorden betreft, stippen we aan dat “BMW 318i” volstond als correct antwoord, hoewel “BMW 318iS” volledig is. “BMW 318” is net iets te weinig informatie om éénduidig deze wagen aan te duiden.

De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit :



Vraag 30 :
  1. Wie zit hier achter het stuur? McLaren
  2. Welke GP is dit? Spanje (Jarama)
  3. In welk jaar speelt dit zich af? 1970
  4. Wat is de naam van de wagen (merk + type)? McLaren Cosworth M14A
  5. Wat was het behaalde resultaat in deze GP? 2e

Tip : Met nederige netheid zong ’n vent het volkslied toen de piloten op het podium verschenen.
Oplossing : “nederige netheid zong ’n vent” is een anagram van negentienhonderd zeventig, het jaartal waarin deze foto getrokken werd. Als je er dan ook nog bij weet dat McLaren in dat jaar alleen nr 11 droeg in Spanje, is de vraag eigenlijk opgelost.En laat dat nou net de enige informatie zijn die we laten staan hadden…

De originele, onbewerkte foto van deze vraag zag er trouwens zo uit :



Dit levert dus de volgende tussenstand op :
  1. Guy : 300 op 300
  2. Jan : 296 op 300
  3. Pompierke : 296 op 300
  4. Pat : 293 op 300
  5. Le pilote sans visage : 291 op 300
  6. Vanni : 291 op 300
  7. HHugo : 290 op 300
  8. Veloce : 290 op 300
  9. Baron : 289 op 300
  10. Vdhb'er : 288 op 300
  11. Lotuzzz : 285 op 300
  12. Huudo : 281 op 300
  13. Lambo : 279 op 300
  14. Manu : 278 op 300
  15. The Interceptor : 276 op 300
  16. Ottooke : 275 op 300
  17. Bazzie : 273 op 300
  18. Porsche : 267 op 300
  19. Juha : 264 op 300
  20. Sledge : 258 op 300
  21. Zaibatsu Racing : 237 op 300
  22. Dragonfly : 227 op 300
  23. Kulgan : 205 op 300
  24. Raceboy : 196 op 300
  25. Bluelite : 186 op 300
  26. Megane : 180 op 300
  27. Johan : 137 op 300
  28. Selespeed : 135 op 300
  29. Thomaske GLPK : 134 op 300
  30. Corvetteboy : 110 op 300
  31. Marcel : 102 op 300
  32. Ivy440 : 66 op 300
  33. Bezemwagen : 63 op 300
  34. Iceman : 48 op 300
  35. Clubby1275 : 46 op 300
  36. Racefreak : 43 op 300
  37. AlainH : 40 op 300
  38. RX-7freakske : 39 op 300
  39. Fré : 36 op 300
  40. Kabouter : 20 op 300
  41. Airco : 19 op 300
  42. RaptuningGirl : 13 op 300
  43. 206WRC-ke : 10 op 300
  44. FIAGT : 8 op 300
  45. Zapper : 8 op 300

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 31en 32!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 12-09-2005 at 20:52.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-09-2005, 21:24
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
In de gp van GB reed de Adamich ook met een Mclaren met n°11.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 04-09-2005, 21:37
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by sledge
In de gp van GB reed de Adamich ook met een Mclaren met n°11.
Ik denk dat Guy met:
"Als je er dan ook nog bij weet dat McLaren in dat jaar alleen nr 11 droeg in Spanje,"

eigenlijk bedoelt:
""Als je er dan ook nog bij weet dat Bruce McLaren in dat jaar alleen nr 11 droeg in Spanje,"

Hulme reed in Monaco ook met de N°11.


Wat de vragen betreft, waren dit er 2 redelijk makkelijke. Bij 29 bracht de tip me bij de rijder, de serie was overduidelijk BTCC en de Laguna op de foto gaf uitsluitsel over 93 of 94 (aangezien ze in 93 nog met een Megane reden, en Soper in 95 niet meer bij BMW zat - denk ik) De rest was dan even de tabellen erbij halen. En als ik bij vraag 30 uit de bocht zou gegaan zijn had ik mezelf enkele dagen niet meer in de speigel durven aankijken.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-09-2005, 21:41
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally Posted by Huudo
Ik denk dat Guy met:
"Als je er dan ook nog bij weet dat McLaren in dat jaar alleen nr 11 droeg in Spanje,"

eigenlijk bedoelt:
""Als je er dan ook nog bij weet dat Bruce McLaren in dat jaar alleen nr 11 droeg in Spanje,"

Hulme reed in Monaco ook met de N°11.


Wat de vragen betreft, waren dit er 2 redelijk makkelijke. Bij 29 bracht de tip me bij de rijder, de serie was overduidelijk BTCC en de Laguna op de foto gaf uitsluitsel over 93 of 94 (aangezien ze in 93 nog met een Megane reden, en Soper in 95 niet meer bij BMW zat - denk ik) De rest was dan even de tabellen erbij halen. En als ik bij vraag 30 uit de bocht zou gegaan zijn had ik mezelf enkele dagen niet meer in de speigel durven aankijken.
Als die foto in Monaco genomen was, liep ik zondag in m'n blootje over het circuit van Spa op
Hulme had een zwarte helm, dus die viel af.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 04-09-2005, 21:43
Boetzie's Avatar
Boetzie Boetzie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: On Your Tail
Posts: 103
Sorry mannen, het is hier met 'GUY' , maar mijn zoon had ingelogd !

Vraag 29: Als fervent televisiekijker, herrinner je je natuurlijk nog veel zaken over die beruchte BTCC-duels, vandaar ! Deze foto stond immers nog enkele maanden geleden in Autosport.

Vraag 30 was andere soep. Ik kon de tip niet ontcijferen en ben dan op zoek gegaan naar het model van Mc Laren. Met de speciale vorm achteraan, hebben ze niet zoveel wedstrijden gereden. Anderzijds herkende ik Bruce McLaren. Nu moet je weten dat deze in 1970, tijdens het testen van een
McLaren Canam op het circuit van Goodwood, dodelijk verongelukte. Hij reed in 1970 maar drie wedstrijden, één daarvan met nummer 11, aldus.....

PS. Waarom zoveel deelnemers afhaken , weet ik ook niet. Ik had er in het begin van het jaar nog voor gewaarschuwd. Misschien zijn deze laatste vragen niet direkt op internet te vinden en dien je dus enig opzoekwerk te verrichten. Ik weet het niet, maar ga wel, beste Sennake, met je zienswijze akkoord dat de quiz eigenlijk voor een zo breed mogelijk publiek bedoeld was. Nochtans zitten er , volgens mijn bescheiden mening, genoeg autofreaken op 'ons' forum.....
Misschien kunnen we er wel, samen, iets op vinden.
__________________
Racing is life, anything that happens before or after is just waitin'.

"Great Things are done when Men and Mountain meet"
Reply With Quote
  #6  
Old 04-09-2005, 21:43
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Huudo
Ik denk dat Guy met:
"Als je er dan ook nog bij weet dat McLaren in dat jaar alleen nr 11 droeg in Spanje,"

eigenlijk bedoelt:
""Als je er dan ook nog bij weet dat Bruce McLaren in dat jaar alleen nr 11 droeg in Spanje,"
Inderdaad : de man McLaren, niet de wagen McLaren. Sorry voor de verwarring.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 04-09-2005, 21:44
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by sledge
Als die foto in Monaco genomen was, liep ik zondag in m'n blootje over het circuit van Spa op
Hulme had een zwarte helm, dus die viel af.
lol, ik verwees niet naar de foto, maar wilde gewoon zeggen 'algemeen gesproken rijders die met een nr11 reden dat jaar voor Mclaren', enneuh Hulme racete volgens mij een witte helm met 2 zwarte streepjes en vaak voorzien van een geel vizier.
Reply With Quote
  #8  
Old 04-09-2005, 21:48
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally Posted by Huudo
lol, ik verwees niet naar de foto, maar wilde gewoon zeggen 'algemeen gesproken rijders die met een nr11 reden dat jaar voor Mclaren', enneuh Hulme racete volgens mij een witte helm met 2 zwarte streepjes en vaak voorzien van een geel vizier.
Ja, ik had 2 namen verwisselt. Ik was eerst van mening ik dat de foto uit 1968 kwam. En daar reed Gurney, met zwarte helm....
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 04-09-2005, 21:49
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by sledge
Als die foto in Monaco genomen was, liep ik zondag in m'n blootje over het circuit van Spa op
Hulme had een zwarte helm, dus die viel af.
Hey mannen, ik zal die foto eens uitprinten. Als er iemand toevallig naar Monaco moet deze week en die uitgeprinte foto meeneemt, kan hij ter plaatse de foto even afgeven aan iemand anders en hem dan terugvragen : dan "neemt" hij deze foto dus in Monaco. Levert volgende week wel leuke TV-beelden op denk ik
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #10  
Old 04-09-2005, 21:49
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Boetzie
...
PS. Waarom zoveel deelnemers afhaken , weet ik ook niet. Ik had er in het begin van het jaar nog voor gewaarschuwd. Misschien zijn deze laatste vragen niet direkt op internet te vinden en dien je dus enig opzoekwerk te verrichten. Ik weet het niet, maar ga wel, beste Sennake, met je zienswijze akkoord dat de quiz eigenlijk voor een zo breed mogelijk publiek bedoeld was. Nochtans zitten er , volgens mijn bescheiden mening, genoeg autofreaken op 'ons' forum.....
Misschien kunnen we er wel, samen, iets op vinden.
Ik denk dat er niks aan de hand is en wellicht dat de meeste - nog in vakantieroes verkerend - het gewoon knal vergeten zijn. Ik had het ook bijna aan mijn broek, maar nog net op tijd eraan gedacht. De foto van Soper heb ik niet op het net gevonden, maar alles in elkaar gepuzzeld. De foto van Bruce is, mits 'some smart googling' gewoon op het net terug te vinden. En het wordt dan al wat moeilijker, we zitten ook al in fase 3 he, toch?

Last edited by Guido; 04-09-2005 at 21:51.
Reply With Quote
  #11  
Old 04-09-2005, 21:54
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally Posted by Huudo
Ik denk dat er niks aan de hand is en wellicht dat de meeste - nog in vakantieroes verkerend - het gewoon knal vergeten zijn. Ik had het ook bijna aan mijn broek, maar nog net op tijd eraan gedacht. De foto van Soper heb ik niet op het net gevonden, maar alles in elkaar gepuzzeld. De foto van Bruce is, mits 'some smart googling' gewoon op het net terug te vinden.
Vorige week was het ik glad vergeten insturen. Vragen waren opgelost, maar tijdens de gp schoot het me te binnen. Toch maar ingestuurd voor de sport dan
Verder denk ik dat sommigen een burn-out hebben. Tot voor enkele gp's hadden velen nog kans op een goede markering, maar de hogere moeilijkheidsgraad zijn er toch al wat kostbare punten verloren gegaan. En met de huidige puntenregel zijn ze niet bepaald makkelijk terug te verdienen....
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 04-09-2005, 21:55
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally Posted by Sennake
Hey mannen, ik zal die foto eens uitprinten. Als er iemand toevallig naar Monaco moet deze week en die uitgeprinte foto meeneemt, kan hij ter plaatse de foto even afgeven aan iemand anders en hem dan terugvragen : dan "neemt" hij deze foto dus in Monaco. Levert volgende week wel leuke TV-beelden op denk ik
Nu ik m'n eigen zin lees, staat er toch een gigantische taalfout in me dunkt.
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 04-09-2005, 22:21
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
Jep, snap ook niet waarom zoveel mensen afhaken. Foto van vraag 29 was inderdaad niet op het net te vinden, maar de aan de Laguna's kon je duidelijk afleiden uit welk jaar die kwam. Steve Soper mocht ook geen probleem zijn, zeker niet als je iets van autosport afweet en de rest is basic: BMW318iS, de kampioen dat jaar en BTCC... Voor waar vrij simpel dacht ik eigenlijk.

En vraag 30 ben ik toch zeker op een site of drie-vier tegengekomen. Weliswaar zonder al te veel uitleg, maar toch zeker niet onoverkomelijk dacht ik... nuja het zal mij een worst wezen, ik ga toch weer enkele plaatsjes vooruit.
Reply With Quote
  #14  
Old 05-09-2005, 00:44
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
't Is al ff geleden dat ik deze vragen heb opgelost. In't begin vd vakantie had ik ineens 21-30 opgelost, zodat ik ook op Paddock-quiz-gebied van een welverdiende vakantie kon genieten.

Vraag 29 vond ik toch niet vd simpelsten. BTCC zag ge zo, en het jaar was ook tamelijk goed te vinden. Alleen dan welke rijder. Ben naar alle race-uitslagen van dat jaar gaan kijken, of de volgorde van die drie wagens nergens zo (ongeveer) voorkwam. En door de curbs kon ik ook al enkele circuits uitsluiten.
Uiteindelijk heeft de tip toch nog het definitieve uitsluitsel moeten geven.

Bij vraag 30 was ook alles tamelijk snel gevonden, enkel het circuit was wel moeilijker.
Ik ben dezelfde foto uiteindelijk toch tegengekomen, en zo was ik ook meteen zeker.

Op naar de volgenden, want mijn quiz-verlof is nu gedaan

Over het lage deelnemersaantal, mss omdat het zo net op het einde vd vakantie is ofzo.
Vorig jaar deed ik voor de 1e keer mee, en toen heb ik aan 't begin vd vakantie afgehaakt. Combinatie van begin vd vakantie, omdat ik dan sowieso wat minder achter de computer kruip, en dat er meer en meer tijd in begon te kruipen ook.
Vorig jaar vond ik het precies toch moeilijker ook dan dit jaar, of is het door die "ervaring" dat het zo maar lijkt? Maar het blijft zeer leuk en vooral leerrijk!
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #15  
Old 05-09-2005, 12:43
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Vraag 29 was niet moeilijk, en toch heb ik mij bijna doodgezocht naar de bevestiging of het al dan niet om een 318i of en 318is ging, en dan blijkt dat voor onze quizmasters van genen tel te zijn
Of het klopt weet ik nog steeds niet, maar er is een Japanse webstek waar al die BTCC en aanverwanten als Minichamps modellen te vinden zijn en na grondige analyse heeft de 318is een achterspoiler (zoals die van Soper) en de 318i niet. De "s" staat dus vermoedelijk voor spoiler, 't is maar een gedacht hé Ook qua jaartal heeft die Japanner mij op het goede spoor gebracht, want enkel in '94 hing er stickers en zonnebanden van Autosport op.

Vraag 30 behoorde tot de eenvoudige categorie, hoewel, met typebenamingen bij McLaren weet je maar nooit (soms 5 à 6 verschillende op één seizoen). Het antwoord lag reeds weken in de schuif toen ik bij ons moeder thuis de zolder eens ging uitvlooien en tot mijn grote vreugde een verloren gewaande poster uit Motorensport/Sportmoteur terugvond, jawel, de donkergele McLaren van McLaren in Spanje
Voor onze landgenoot Jacky Ickx was die GP echter minder fortuinlijk, maar daar zijn in vorige editie's van DePaddock On Line Quiz al eens vragen over gesteld.

De vragen 31 en 32 zien er niet al te moelijk uit, toch voel ik mij stilaan net Raikkonen die tracht Guy Devreker alias Fernando Alonso van de kampioenstitel te houden. Ik hoop dus vurig op een kleine misser vooraan, en zal zelf tot op het laatste een foutloos parcours moeten afleggen. Om van Pompierkes briesende waterdamp naast mij maar te zwijgen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.