De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 27-05-2008, 21:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
BGTC 2008 Round 3, 45th Anniversary

En welke wedstrijd gaat het nu worden?


Quote:
SUNDAY 01.06.2008

10.05 – 10.20 BGTC Warm-up (15’)

13.35 – 15.35 BGTC Race (120’)

Timing 22-05 => http://www.belgiangt.com/document/07...b90adbc801aeb/

Quote:
Het is een bijzonder gevarieerd programma dat we aanbieden dit weekend. Top of the Bill zijn natuurlijk twee races van één uur voor het Belgian GT Championship, ‘formerly known as’ Belcar. Zoals bij de Belgian Race Kick Off van enkele weken geleden, wordt hier weer vuurwerk verwacht tussen de Moslers, de Vipers, de Porsches en heerlijke Lamborghini’s.



Persreutel CZ, o.a. te vinden op: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=4910
Ik wil natuurlijk graag correct informatie op het net vinden, dus maar even op de site van CZ gekeken ( http://www.circuit-zolder.be/assets/...ry%20Races.pdf ) maar daar kan ik alleen een project timing van 14-05 vinden. Ook hier een race van 120 minuten

De voorlopige deelnemerslijst lijkt me ook iets te rooskleurig, daar staat minimaal 1 deelnemer op die we zeer zeker niet gaan zien dit weekend.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-05-2008, 10:32
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Zoals geweten zal de Aston Martin van Speedlover vervangen worden door een Porsche.

De Lambo van JD Competition is herstelt na de schade die ze hebben opgelopen in Dijon. (Bron: teamlid)

Iemand iets gehoord van eventuele gastrijders?

Mvg..
Reply With Quote
  #3  
Old 28-05-2008, 11:34
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
De aston zal ook rijden hoor alleen cracco zal er niet zijnMaar de aston wel.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-05-2008, 11:46
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
De aston zal ook rijden hoor alleen cracco zal er niet zijnMaar de aston wel.
Inderdaad, en volgens de entrylist gaat Wim Jeuris ermee rijden(2e rijder tba).
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #5  
Old 28-05-2008, 22:10
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Inmiddels is het aantal mogelijke deelnemers gezakt naar 27:

Quote:
Last but not least is er het debuut in Division 3 van de Porsche 997 van het Finse Westend Racing met Jarmo Vanhanen en Niko Nurminen.

De 27 bolides van het BGT zijn klaar voor een mooi weekend en een heerlijk verjaardagsfeestje

persbabbel SRO
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-05-2008, 22:22
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Eindelijk komt Westend Racing aan de start! Toch wat meer volk in Division 3.

Enkele foutjes in de persbabbel van SRO:
- KS Motorsport zou toch niet aan de start komen van het Belcar kampioenschap tem de 24 uren.
- Somber om zo weinig informatie te krijgen van de Division 3. Welke wagens komen aan de start en welke geven forfait?

Mvg
Reply With Quote
  #7  
Old 28-05-2008, 22:38
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post

Enkele foutjes in de persbabbel van SRO:
Dacht altijd dat de NL-versies foutloos waren, wederom een zekerheid minder in het leven
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #8  
Old 01-06-2008, 17:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Uiteindelijk 25 paardjes van start, maar wat een gezellige sfeer:

Quote:
En of dat nog niet volstond parkeerde de andere Gravity-Mosler ook in de pits, om even later wel de koers uit te rijden en nog als derde te finishen. Toch een troost na de sabotage die vannacht werd gepleegd op beide Moslers; water in de benzinetank en doorgesneden remleidingen. Triest!

http://www.autosport.be/news/12385.aspx
Indien de daders gepakt worden, s.v.p. een circuitverbod voor het leven geven.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #9  
Old 01-06-2008, 19:12
mazdaRX mazdaRX is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2006
Location: Herentals
Posts: 5
Maar 25 wagens aan de start, en na 2 uur wedstrijd hebben er al 10 moeten opgeven! het zal een spannende 24 uur worden, met als hoofdvraag: hoeveel uren zal je moeten rijden om te winnen. goe bezig SRO
Reply With Quote
  #10  
Old 01-06-2008, 19:13
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Wat een weekend. Eerst regen voorspellen en geen druppel gezien, gelukkig maar.

Het Belcar weekend was wel een heel raar weekend met de sabotage voor het Gravity Team en de heel veel uitvallers tijdens de race. Als we zo naar de 24uren toe gaan dan gaan we nog iets te zien krijgen.

Toch een verdiende overwinning voor het GPR Team. Mooie strijden gezien! Normaal zou NGT derde zijn geworden maar ze zijn in de chicane even rond gegaan en eventjes vast gezeten in de grindbak ter hoogte van de grijze muur.

Raar dat de beide A+ Racing Vipers met hetzelfde probleem hadden te kampen en tevens ook nog bijna op het zelfde moment.

Mvg...
Reply With Quote
  #11  
Old 02-06-2008, 06:04
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Als we zo naar de 24uren toe gaan dan gaan we nog iets te zien krijgen.
Of juist niets

Wij hebben de race vanop 1000 km gevolgd met argusogen en alle tijden eens bekeken. Power of Balance werkt perfect voor de eerste 5 wagens. Tijdens een race van 2 uur verliest men 50% van de deelnemers, worden P13 en P12 op 5 ronden gezet, en verliest de subtop (P6 to P10) zo een 3tal seconden per ronde.

Mijn grootste verwondering: wat doet die BMW in godsnaam in de Belcar? BMW GTR? Dag Jan, bij mijn weten zijn er ooit maar 4 echte gebouwd en gehomologeerd. Mannen rijden eerste keer mee en zijn direct 2de, van de 2

Ik ben een pure 24H liefhebber, maar hoe men dit probleem gaat oplossen is me nu echt wel een raadsel. Inderdaad, niet echt ons probleem, maar eens een autosportliefhebbern altijd een autosportliefhebber, en dan doet het pijn om dit aan te zien zonder dat je kan ingrijpen.

Aan de reglementsfreaks onder jullie.
Wat doe je eigenlijk in een 24H race als er bv na 10 uur zo veel zijn uitgevallen dat je nog alleen op circuit bent. Vlagt men dan af of dien je de 24H uit te rijden om geklasseert te worden. Je moet toch 70% van de wedstrijd van de winnaar hebben afgelegd hé.
Reply With Quote
  #12  
Old 02-06-2008, 08:36
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Of juist niets
Mijn grootste verwondering: wat doet die BMW in godsnaam in de Belcar? BMW GTR? Dag Jan, bij mijn weten zijn er ooit maar 4 echte gebouwd en gehomologeerd. Mannen rijden eerste keer mee en zijn direct 2de, van de 2
Dries,

De BMW heeft ook tijdens de eerste manche gereden alleen heeft hij toen vroegtijdig het strijdpaneel moeten verlaten.

Quote:
Ik ben een pure 24H liefhebber, maar hoe men dit probleem gaat oplossen is me nu echt wel een raadsel. Inderdaad, niet echt ons probleem, maar eens een autosportliefhebbern altijd een autosportliefhebber, en dan doet het pijn om dit aan te zien zonder dat je kan ingrijpen.

Aan de reglementsfreaks onder jullie.
Wat doe je eigenlijk in een 24H race als er bv na 10 uur zo veel zijn uitgevallen dat je nog alleen op circuit bent. Vlagt men dan af of dien je de 24H uit te rijden om geklasseert te worden. Je moet toch 70% van de wedstrijd van de winnaar hebben afgelegd hé.
Hier zit ik ook al aan te denken. Gisteren zijn we er ook over bezig geweest en het gaat volgens mij een lachertje worden als men na 2uur al zoveel uitvallers hebben.

Zullen ze echt niet moeten gaan denken om andere wagens toe te laten tijdens de 24Uren van Zolder? Of misschien voor volgend jaar de 24Uren van Zolder opnemen in het SRO GT3 kampioenschap te Duitsland en England? Of één van de twee want anders gaan we zeker veel te veel starters krijgen.

Eén ding is zeker, er moet zeer snel een oplossing komen. Twee maal een race over een uur, een schot in de roos. De meeste wagens halen de finish, die het niet halen kunnen gerepareerd worden voor de tweede race. Een race over twee uur? Afvoeren als het moet zoals afgelopen weekend? En een race over 24uur? Tjah, zullen we eerste eens niet beginnen met 12uur en kijken als er dan nog rondrijden?

Mvg
Reply With Quote
  #13  
Old 02-06-2008, 10:01
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Ik denk dat de teams die voor Porsches gekozen hebben niet zullen klagen als hun directe concurrenten uitvallen door technische mankementen.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 02-06-2008, 10:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Weer een team minder?

Quote:
We zullen niet zomaar een beslissing nemen, maar als wij werkelijk een dermate groot probleem voor de andere deelnemers zijn, dan vraag ik me af of we dit kampioenschap werkelijk moeten verder zetten. Eerst was er de bijzonder bedenkelijke petitie en dan was er dat crimineel vandalisme, waarbij de betrokken instanties mij niet eens konden garanderen dat dit niet meer zal gebeuren. We gaan eens diep nadenken en onze deelname aan het Belgian GT Championship in de balans leggen.”

pers Gravity => http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=4961
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #15  
Old 02-06-2008, 10:34
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
allemaal het gevolg van die sabotage?

Ik lees op hbvl dat ook a+ slachtoffer was. Zijn die pitsen niet gesloten door de nacht?
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.