De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 26-09-2001, 17:33
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Question Sennake help !

Vraagje ivm Microsol en -set: welk moet ik eerst gebruiken alvorens het decal zelf aan te brengen ? Op een van de flacons staat namelijk iets in de trant van: "breng eerst Microset aan en dan het decal. Breng vervolgens Microset aan". Het andere flacon is precies niet veel duidelijker...

En gebruik jij daar een penseel voor ? En moet dan dan nog gereinigd worden achteraf en waarmee (water of iets anders ?) ?
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 26-09-2001, 18:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ok hier gaan we :

Eerst moet je de plaats waar de decal moet komen nat maken met MicroSET, met een penseeltje dat je daarna gewoon afdroogt.
Dan haal je de decal uit het water, verwijder hem van de draagfolie en je dept hem een beetje af op een propere doek. Vervolgens plaats je de decal op de juiste plaats, in de met MicroSET bevochtigde plek.
Een beetje laten inwerken, en daarna MicroSOL aanbrengen met een penseeltje. Deze actie zo vaak herhalen als nodig is. Vooral NIET trachten om de decal met een doek of vinger aan te drukken, het ENIGE wat je nu nog mag doen is gladstrijken (supervoorzichtig!!!) met het penseeltje. Als de decal goed staat, hem zeker nog een kwartier laten drogen vooraleer iets anders te doen. En echt droog en mooi gevormd is hij pas na een dag...

Have fun!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #3  
Old 27-09-2001, 18:08
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Miserie

Vandaag eens naar Broux geweest. Wat was me dat om op de snelweg te geraken: via Geel - Westerlo ging niet en helemaal tot in Ham een omleiding moeten volgen . Die wegenwerken kunnen soms toch tegen steken...
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 27-09-2001, 18:22
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Tja maat, bij je vorige vraag heb ik er nog kunnen aan verhelpen, dit probleem echter gaat boven mijn bevoegdheid
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 27-09-2001, 20:29
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Toch merci voor de goede wil .

Op zich was het al vervelend, maar ik had Kim kunnen meekrijgen terwijl die later op de dag een afspraak had ("op een uur zijn we daar", wat dus niet waar was). Ik dacht dat Arthur het wel leuk zou vinden, wat ook zo was, maar zonder haar zou hij niet kunnen meegaan.

Maar wat is me daar zoal opgevallen ? 2 McLarens tegen 600 frank (zowat halve prijs), een JPS Lotus van Senna op 1/8 voor de bescheiden som van 55.000 BEF en een sjik en het feit dat ze het weekend van de 5de en 6de oktober hun overtollige stock gaan verkopen. Voorts nog fameuze moto's, o.a. van een Italiaans merk waarvan de naam me nu ontsnapt een Kawa ZX-12R van Tamiya (om van te kwijlen) en een doorkijk-Honda (F1, Ginther) van Hasegawa (hebt ge die al Sennake ?).
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 28-09-2001, 10:54
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Ik ben wat aan het testen geweest op een model dat toch al grotendeels mislukt is, maar het resultaat zou toch beter moeten kunnen denk ik. Als ik het met alleen water doe, ziet het er nog fraaier uit...

Vanavond nog eens proberen.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 28-09-2001, 12:13
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Toen ik me nog bezig hield met modelbouw had ik in het begin ook altijd problemen met die stickerke's.

Ik heb toen een manier gevonden die altijd werkt: gewoon met water een vijltje (niet te ruw) en pincet.
Knip uit
leg in water met pincet
wacht tot het net niet loskomt en schuif op vijl met pincet
nu kan je het perfect aanbrengen zonder scheuren noch plooien.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.