De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2002
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 30-04-2002, 21:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossing vraag 7 en 8

Zoals altijd vind je de oplossingen en de gegeven antwoorden op http://users.skynet.be/sennake/quiz2002/paddock.htm

De stand ziet er als volgt uit :
[list=1][*]Hhugo : 130[*]BartVDC : 116[*]Johan : 115[*]Mario : 96[*]Marshal : 85[*]Jan : 71[*]Raceboy : 59[*]Alain : 6[*]Oneliner : 6[*]TiBo : 3[/list=1]

Een beetje uitleg over de vragen zal ik geven vanaf de volgende keer. Ik zal er zorg voor dragen dat er bij elke foto wel een anecdote of een merkwaardig feit te vermelden is. Over deze keer kan ik wel kwijt dat de Ferrari 312 PB van vraag 7 ELKE race gewonnen heeft waaraan deelgenomen werd in 1972, en dat er een pak dubbels, tripples en zelfs één quadrupple overwinningen te vieren waren. Aan Le Mans werd echter niet deelgenomen omdat Enzo vreesde dat de motor het geen 24 uur zou uithouden...
De Nascar foto toont naast Labonte en Burton, Kyle Petty, zoon van de onsterflijke Richard Petty, mister NASCAR, die toch wel een legende is in Amerika.

Tot de volgende keer!

Apropos, gewoon uit sportiviteit stel ik bij vraag 9 en 10 nog een bijvraagje (zonder dat er punten te verdienen zijn). Ga maar eens kijken...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 30-04-2002, 22:16
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
22: ward burton ( broer van Jeff burton)
5: terry labonte ( broer van 2000 winston cup champ Bobby Labonte) . Kyle Petty is idd de zoon van nascar legende richard petty ( 200 overwinningen) en is de vadert van Adam petty ( overleden tijdens een race op new hampshire international speedway)


Ik zeg dit enkel omdat wat meer uitleg gewenst was Als ik die circuit juist had zal ik jullie mijn trukje verklappen hoe ik dat geraden heb.
mod: dus niet. we can't have it all
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***


Last edited by Raceboy; 30-04-2002 at 22:19.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-04-2002, 23:03
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Quote:
Originally posted by raceboy

Als ik die circuit juist had zal ik jullie mijn trukje verklappen hoe ik dat geraden heb.
mod: dus niet. we can't have it all
Ik heb als totale nascar-leek geluk gehad dat ik op een site terecht kwam met enorm veel foto's. Daar zat één foto tussen waar je wagen 22 op zag (tamelijk klein), waarvan het nummer op het dak op dezelfde manier beschadigd was. Echt toeval, ik wou bijna opgeven
Reply With Quote
  #4  
Old 30-04-2002, 23:05
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by HHugo


Ik heb als totale nascar-leek geluk gehad dat ik op een site terecht kwam met enorm veel foto's. Daar zat één foto tussen waar je wagen 22 op zag (tamelijk klein), waarvan het nummer op het dak op dezelfde manier beschadigd was. Echt toeval, ik wou bijna opgeven
ik heb een hele tijd gezocht achter een foto waar de 5 van Labonte rood is, normaal is die dus geel. zeg dus niet dat de fotos te moeilijk zijn er zitten altijd kleine aanwijzinkjes in. In de eerste foto zie je toch duidelijk dat dat de source is.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #5  
Old 30-04-2002, 23:23
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Ik zocht ook eerst achter die rode vijf, maar kwam toch nog verschillende mogelijkheden uit (kan ook foutieve info zijn die ik gevonden had), maar dat nr 22 gaf de doorslag.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-05-2002, 08:51
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Sorry, maar ik zie geen oplossingen voor de laatste 2 vragen .

Tibo zijnen diesel doet er wel heel lang over om een beetje op te warmen. Overstappen op LPG of zo ?
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 01-05-2002, 09:58
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Ik heb op het einde moeten gokken voor die Nascar-vraag, ik had nog 5 mogelijkheden over, ik heb nergens die foto gevonden van dat beschadigd nummer...

Indien ik meer tijd had gehad kon ik misschien die sportscars vraag wel juist opgelost hebben...

Daar gaat mijn leiding!
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #8  
Old 01-05-2002, 10:21
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
Quote:
Originally posted by Mario
Sorry, maar ik zie geen oplossingen voor de laatste 2 vragen .

Tibo zijnen diesel doet er wel heel lang over om een beetje op te warmen. Overstappen op LPG of zo ?
druk es ctrl-F5
Reply With Quote
  #9  
Old 01-05-2002, 10:32
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Tja, nu heb ik het inderdaad gezien . Bedankt.

Ik blijf wel een vreemd parcours afleggen. Van die Ferrari-vraag dacht ik alles juist te hebben en het circuit van die Nascar-vraag was een pure gok (dus ook de posities van de deelnemers). Die laatste heb ik dan wel juist, uitgezonderd de positie van diegene die 38ste eindigde. Begrijpe wie kan.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 01-05-2002, 10:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Als dat een pure gok was zou ik onmiddellijk beginnen met op de Lotte te spelen Mario :-) Kan je voor mij ook een formulierke invullen?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #11  
Old 02-05-2002, 09:16
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Allez, Daytona was dan toch nen goede gok, ik had dat circuit maar genomen omdat daar mijns insziens het meeste kans toe was ... En ik had gelijk. Ondertussen zie ik dat ik de enige ben die 1000 km van Monza had staan ... Da bestond toch? En, Sennake 1000 km, hoe lang reden ze dan ongeveer, en hoeveel kilometer reden ze ongeveer in de 24u van Le Mans dan? (stommle vragen, misschien, maar ge weet da'k liever rallycross en rally zie, he ...)
Reply With Quote
  #12  
Old 02-05-2002, 18:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Afhankelijk van circuit tot circuit mag je toch uitgaan van 180 à 250 km/uur gemiddeld. Een 1000 km race duurde dan ook nie langer dan een uur of 4 à 5, afhankelijk van de pitstops en het weer...

Een 24 uur van Le Mans wordt gemiddeld gereden tegen een gemiddelde van ver over de 200 km/uur, wat een totale afstand oplevert van zo'n 5000 à 6000 km.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #13  
Old 02-05-2002, 18:18
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
hmmmzzzz das inderdaad wel een pak meer dan de 46 km/h gemiddeld die ze hadden bij de afgelopen WRC rally
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 02-05-2002, 18:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Nog even meegeven dat het record van Le Mans nog steeds staat op naam van Marko/Van Lennep die in 1971(!) 5335,313 km aflegden aan een gemiddelde snelheid van 222,304 km/uur...

Met deze wagen dus :



Ook even opmerken dat het vandaag de dag onbegonnen werk is om te trachten dit record te breken vanwege de chicanes (voornamelijk in de Hunadières)...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #15  
Old 02-05-2002, 20:10
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Verdorie, 'k vind die monsters van toen toch veel "neiger" dan wat we tegenwoordig voorgeschoteld krijgen (Listers, Porsches, Audi's, Bentleys enz.).
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.