De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Afgewerkte modellen
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 02-03-2011, 22:40
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Jordan 197

hallo iedereen,

Hier ben ik weer. Ik heb me nog eens aan een Revell kit gewaagd, namelijk de Jordan 197. Heb de body gespoten met TS16 geel van tamiya, decals gebruikt van revell zelf met enkele van F1 specialties. De kit zelf qua pasvorm is niet slecht, maar het is dan ook zeker geen Tamiya kwaliteit. Omdat ik in het verleden al eens een Revell Williams FW19 gebouwd heb, wist ik toch al ongeveer at de problemen waren om toch tot een goed einde te komen. Het afgewerkte model is natuurlijk niet perfect, maar al doende leert men. Dus blijven zoals altijd alle tips welkom. Hier zijn enkele foto's. Veel kijkplezier.

Lesley








Last edited by eyckles; 10-12-2011 at 17:10.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-03-2011, 22:49
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Mja, het is inderdaad geen Tamiya kwaliteit, en hier en daar zie je het ook een beetje. Maar je ziet ook dat je hard hebt geprobeerd om het te verbergen.

Natuurlijk lukt dit niet altijd even goed (die banden kan je niet blijven opschuren anders worden ze te klein ), en de pasvorm achteraan is ook wat het is.

Maar wat wel direct een verbetering is, zonder dat het veel moeite kost is die antenne. Je kan een stukje uitgerokken sprue, of een naaldje gebruiken in plaats van dat dikke stuk plastiek. Dat is al een heel ander zicht.

Maar overall: leuk model van een leuke wagen.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-03-2011, 12:10
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bertem
Posts: 543
Quote:
Maar overall: leuk model van een leuke wagen.
+1 en voor het juist plaatsen van de goodyear decal op de banden
__________________
---------------

BSmodels
Reply With Quote
  #4  
Old 04-03-2011, 12:31
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik heb dit model een tijd geleden ook gebouwd, en op basis van een foto van mijn Jordan kan ik dus wel wat tips geven:



* De banden vertonen nog een te opvallende naad in het midden. Ik ben er destijds een tijdje mee bezig geweest, maar ik ben er toch in geslaagd om hem weg te schuren.

* Zoals al door Dominique aangegeven heb ik de Revell antenne gelaten voor wat ze was en vervangen door meer realistische exemplaren (ook de pitot-buis en de antenne op de linker sidepod werden niet vergeten)

* De Goodyear decals op de banden heb ik vervangen door gespoten teksten via een foto-ets malletje, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Voor de rest best wel een mooi model hoor. De aftermarket decals met 'Benson and Hedges' reclame zijn trouwens een leuke meerwaarde, die heb ik niet op mijn model. Doe zo voort
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 04-03-2011 at 12:32.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-03-2011, 18:43
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
wat er mij ook opvalt op de 1ste foto is dat de voorspoiler scheef hangt...(kan ook aan de foto liggen)
De decals zien er mooi uit en het spuitwerk ziet er ook niet slecht uit.
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.