De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 01-03-2006, 11:39
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Nieuw project: Trabant 601 S Rally-version

Nu ik toch een weekje vakantie heb, had ik eens zin om wat speciaals te doen. Een hele tijd geleden kocht ik een Trabantje op yezzz (een hele oude revell kit). Amai mijn oren... Geen beetje detail, alles simple, zelfs geen rubberen wielen... Kijk maar naar de pics:



Ik ga er dus een rallyversie van maken. Zo'n gewone Trabant tussen mijn rallywagens zou niet mooi zijn, dus maar dit... Ik hoop dat het wat lukt. Natuurlijk moet ik nog een paar decalvellen aankopen, anders moet ik er niet aan beginnen. Tenzij ik iets kan doen met de ongebruikte decals van andere modellen... Ik zie wel.

Zoiets wil ik er van maken:



Vooral die laatste is heel leuk...

Last edited by Loeten; 01-03-2006 at 20:09.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-03-2006, 12:29
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ah, maar dat is een leuk project! Als je race stoelen moet hebben, laat maar ietske weten, ik heb er nog wel een paar liggen in de scrapbox die wellicht kunnen doen.
Reply With Quote
  #3  
Old 01-03-2006, 13:13
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Erg leuk project!!

Alleen... reduceer je foto's aub tot maximum 800x600 resolutie... Staat ook in de regels hoor...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #4  
Old 01-03-2006, 14:17
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
@ Huudo: Heel goed idee. Want ik denk niet dat er zoiets in de kit zit en normaal gezien rijden die gasten wel met zo'n zetels. Pm je me effe voor info en kosten? Grtzz

@ Sennake: Ik vreesde hiervoor al. Komt zeker in orde. Ik werkte trouwens gewoon met pic invoegen rechtstreeks met link naar de site. Misschien dat ik het via een host doe, maar dan "vervliegen" je pics na een tijdje. Een andere mogelijkheid is natuurlijk member worden... Kun je me effe vertellen waar ik alles kan nalezen? Ik vermoed bij de regels...
Reply With Quote
  #5  
Old 01-03-2006, 14:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten
Een andere mogelijkheid is natuurlijk member worden... Kun je me effe vertellen waar ik alles kan nalezen?
Dat staat allemaal hier, samen met de talloze ledenvoordelen. Voor de € 15,- die een lidmaatschap kost krijg je echt wel heel veel terug...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 01-03-2006, 20:11
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Voila foto's zijn toegevoegd en aangepast. Ik lees je tip eens na Sennake en je hoort nog wel van me. Thanks !!

Ow, ben nog nergens aan begonnen. Het vrouwke wou hier dat ik eerst alle foto's (zo'n 500) in de albums plak en daarna de adressenlijst voor de geboorte op punt stel...

Maybe tomorrow... Vanavond eerst referenties zoeken...
Reply With Quote
  #7  
Old 03-03-2006, 00:05
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Loeten
@ Huudo: Heel goed idee. Want ik denk niet dat er zoiets in de kit zit en normaal gezien rijden die gasten wel met zo'n zetels. Pm je me effe voor info en kosten? Grtzz
Laat eerst maar weten of je het project al dan niet en wanneer zal starten en/of doorgaan. Als het 'hot' wordt mail je me je adresgegevens maar.

Kosten?? Op alles wat ik ooit in mijn scrapbox heb geflikkerd, hing geen prijsetiket en over een postzegel ga ik niet lastig doen. Voor een pintje bij gelegenheid daarentegen...
Reply With Quote
  #8  
Old 03-03-2006, 12:42
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Huudo
Laat eerst maar weten of je het project al dan niet en wanneer zal starten en/of doorgaan. Als het 'hot' wordt mail je me je adresgegevens maar.

Kosten?? Op alles wat ik ooit in mijn scrapbox heb geflikkerd, hing geen prijsetiket en over een postzegel ga ik niet lastig doen. Voor een pintje bij gelegenheid daarentegen...


Wel Huudo, het project is gestart hoor. Ben er sinds 11.30 uur aan bezig. Dus geen probleem, de bedoeling is echt wel dat dit idee uitgevoerd wordt. Maar zoals zo vaak de laatste tijd, moet ik mijn plannen steeds uitstellen. Maar nu zijn we terug van de gyne en heb ik een uurtje de tijd. Straks ga ik naar de koers in Bellegem (als het niet sneeuwt).

Stap 1 : Het ontvetten van de onderdelen...
Stap 2 : Even de body en het onderstel dryfitten en... Alles past ! waw, revell...
Stap 3: Voor na het eten => Primerlaag nr 1

Super trouwens dat ik dit zomaar krijg. Als ik je ooit wat kan terugdoen. En idd, een pintje... Kom je eens naar een thuismatch van FCB? LOL Het zal zeker wel eens passen !!

Grtzzz
Reply With Quote
  #9  
Old 03-03-2006, 19:20
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Het is echt om gek te worden! Ben ik net klaar met schuren en is alles gemonteerd om te primen, begint het wel te sneeuwen... Hoe geraak ik nu in de garage zonder dat alles nat wordt...

Of ik moet op zolder gaan... Zal wel na de frieten zijn dan... Wie weet stopt het tegen dan met sneeuwen... Ik zal maar aan het binnenwerk beginnen zeker??
Reply With Quote
  #10  
Old 04-03-2006, 14:05
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Voila, het begint te vlotten. Is blijkbaar een dieselmotor deze Trabant... Een overzichtje van de werken tot op heden...

- Vanmorgen eindelijk kunnen in de primer zetten nadat er nog eens extra geschuurd werd. Jammer genoeg blijken de raamspijlen uiterst fragiel, dus... Jah idd, tweemaal brak zo'n spijl doormidden. Gelukkig was het steeds een bovenzijde, dus vlug wat secondenlijm en daarna bijschuren. Het dakje moest er toch bovenop, dus dat valt niet meer op.
- Tijdens het schuren merkte ik weer die smerige plastieken radiatorgaten of hoe noem je dat? Heb het er maar eens op gewaagd en heb een opening uitgesneden zodat ik dit met van dat rallygaas kan dichten. Veel moier en natuurlijker.
- Straks begin ik aan de binnenkant van de auto. Amai, weinig stukjes. Ik ga moeten opletten dat ik niet te vlug klaar ben. Ik ga alvast een aantal zaken aanpassen vanbinnen. De Trabant krijgt een rallystuurtje. Dankzij Huudo kan hij rekenen op 2 rallyzeteltjes. Ook de achterbank vliegt er uit. Misschien probeer ik de remschijven te vervangen. Maar ik vraag me af of dat zin heeft want de wielen bestaan gewoon uit één ondoorzichtig stuk. Der hangt zelfs geen rubber aan. Tenzij ik er rallybanden van een Celica onder zet. Weet niet of dat een aardig zicht is. Heb ook wat goeie referentiefoto's gevonden van een Hongaars piloot. En daarop zie je dat ze met de gewone banden rijden...

Dan de body, welke kleuren?? Mijn vrouwke vindt die wagen van die Hongaar prachtig (de laatste foto bij de inleiding). Prachtig, maar of ik die kan nabouwen? Al eens die hokjes gezien?? En mijn decals met ik ook maken dan... Nu de sponsors vormen geen probleem, die staan gewoon op zijn site. Ofwel kies ik gewoon dat flashy groen (zelfde foto) en bouw zo verder. decals haal ik dan uit oude decalresten...

Er volgen zo gauw als mogelijk foto's...
Reply With Quote
  #11  
Old 04-03-2006, 14:33
commanderke's Avatar
commanderke commanderke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2006
Location: Tielt-Winge
Posts: 66
Ik zit met hetzelfde probleem
Nat,regen,sneeuw e.d. maar ik ga dat oplossen met mij een spuitcabine te maken. Zoiets als dit hier

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2...pic.php?t=2208

Ik heb mij al een occasie Bauknecht dampkap gekocht voor 20 euro dankzij 2dehands.be. Nu weet ik alleen nog niet uit wat materiaal ik die bak moet maken.
Reply With Quote
  #12  
Old 04-03-2006, 16:42
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Geen slecht idee Commaderke. Maar dan moet je er de ruimte voor hebben. En die is hier niet voor handen. Of ik moet het uitbouwen in de kelder of op zolder... Misschien een idee om later in de garage te doen als we die verbouwen. Maar geen idee of we gaan mogen van de gemeente...

Hierbij trouwens twee foto's van de eerste primerlaag. En de pech bleef meedoen, want busje was plots leeg. En zo leerde ik dat als het busje zo goed als leeg is, je best stopt met spuiten anders krijg je lelijke druppelvorming. Maar dat was enkel op het chassis en ik zie der niet zo veel meer van. Laag 2 van primer volgt zometeen.

Let ook op de uitgesneden grille vooraan...



Ondertussen heeft de vrouw beslist welke kleur op de wagen moet. Ze vond dat ik toch maar beter niet die Trabant (foto 4) moet nabouwen, maar eerder mijn fantasie de vrije loop moet laten. Tja, als het vrouwke het zegt...

In Concorde kozen we voor TS-22 (Light green). Jammer dat MS-11 niet aanwezig was. Maar dat zou te fluo geweest zijn. Vanavond hoop ik de eerste lheel dunne laag erop te zetten om al een idee te krijgen. Decals zijn we nog niet uit. Misschien koop ik er, misschien gebruik ik wat oude...

Weet iemand of je decalbladen kan kopen op de beurs in Jabbeke?? Of is er ergens in West- of Oost-Vlaanderen een winkel waar ze ze hebben? Om enkel hiervoor naar Antwerpen te rijden... Iemand een idee va de prijs??

Thanksssss
Reply With Quote
  #13  
Old 04-03-2006, 21:36
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Quote:
Originally Posted by Loeten

Weet iemand of je decalbladen kan kopen op de beurs in Jabbeke?? Of is er ergens in West- of Oost-Vlaanderen een winkel waar ze ze hebben? Om enkel hiervoor naar Antwerpen te rijden... Iemand een idee va de prijs??
Hallo Loeten probeer eens hier er zijn bij ons enkele leden die ze gebruiken en zeggen dat het van prima kwaliteit is en de kostprijs is ong. 17€ thuisgeleverd.En of je er in Jabbeke eventueel zou kunnen kopen denk ik,ik zeg wel ik denk naar verluid staat Dakar In ook op onze beurs om te demonstreren en meestal kun je wel decalvellen via hem aanschaffen.Zo zal je nu laten veel succes en misschien tot in Jabbeke.

Last edited by vinnie; 04-03-2006 at 22:08.
Reply With Quote
  #14  
Old 04-03-2006, 23:01
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Okey thanks Vinnie, ik ga zeker eens kijken. Je zou er ook via het modelbouwforum in Nederland kunnen bestellen. Kostprijs ginds is wel een stuk lager dan € 17: € 2,95 per vel. Dus ik veronderstel dat dit bij jullie in pakjes is of zo? Moet ik meteen eens gaan inkijken. Je hebt ook een soort fixeer-sopje nodig (las ik bij Sennake dacht ik en staat ook op dat forum)

Anyway, dat komt wel in orde. Even een update van de stand van zaken. De body en het onderstel kregen een tweede primerlaag deze namiddag en heb zonet een eerste laklaag gespoten. TS-29 (X-18) voor het chassis en dan dat TS-22 (light green) voor de body. Beide lagen zijn heel dun gespoten zodat er nog meerdere lagen op moeten (zoals het hoort).

Even een previewke van hoe het er ongeveer gaat uitzien:



Ondertussen ben ik aan het dashboard bezig. Ik werk niet zoals op het plan, maar pas hier en daar wat aan, naar rallynormen zeg maar. Ander stuurtje, wegwerken van het handschoenenvakje (zonder klep!). Ook de kleuren zijn naar eigen dunken...

Vanavond nog wat doorwerken, morgen weer updaten...
Reply With Quote
  #15  
Old 05-03-2006, 00:12
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik zal de stoeltjes de zaterdag meebrengen. Kunnen we ineens die pint regelen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.