De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 31-03-2008, 21:13
Marin Marin is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Maldegem
Posts: 56
Corvette C6 - Revell - 1/25

Deze zou het moeten worden , als ik tenminste dezelfde fout niet maak dan bij mijn moto

Reply With Quote
  #2  
Old 01-04-2008, 00:11
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Marin View Post
Deze zou het moeten worden , als ik tenminste dezelfde fout niet maak dan bij mijn moto

.................................................. ...............................
Zoals Guido al aanhaalde in je thread van je moto, is het best even aan te halen waar/waarmee je in de fout ging, zodat we je kunnen helpen met tips.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #3  
Old 01-04-2008, 21:17
Marin Marin is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Maldegem
Posts: 56
nismo, ik denk dat ik in de fout ging door verschillende merken en soorten verf te gebruiken over elkaar en de boel samentrok
ik waste dit af met aceton en het was volledig om zeep
Reply With Quote
  #4  
Old 01-04-2008, 21:19
Marin Marin is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Maldegem
Posts: 56
ik zou deze corvette willen maken met jullie hulp , ik bedoel hiermee stap voor stap zeggen wat ik ga doen en jullie zouden mij raad kunnen geven of zeggen wat ik beter niet of wel zou doen ,
als jullie dat zien zitten natuurlijk ?
Reply With Quote
  #5  
Old 01-04-2008, 21:24
Marin Marin is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Maldegem
Posts: 56


dit is de body van de corvette, ik zou die eerst afwassen met een zeepsopje en dan laten drogen , daarna primer spuiten van motip, die spuitbussen die je kan kopen die bij de autolakken staan

daarna in kleur spuiten met acryl van revell, tenminste als die glanzend genoeg is en als die mag gezet worden op die primer ?

word de binnenkant van de body ook in primer en kleur van de buitenkant gezet ?
Reply With Quote
  #6  
Old 01-04-2008, 22:30
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Marin View Post

dit is de body van de corvette, ik zou die eerst afwassen met een zeepsopje en dan laten drogen , daarna primer spuiten van motip, die spuitbussen die je kan kopen die bij de autolakken staan

daarna in kleur spuiten met acryl van revell, tenminste als die glanzend genoeg is en als die mag gezet worden op die primer ?

word de binnenkant van de body ook in primer en kleur van de buitenkant gezet ?
De werkwijze ziet mij OK uit. De binnenkant van de body mag gespoten worden, maar echt nodig is dit meestal niet, omdat de meeste delen toch bedekt worden door andere onderdelen, zoals zijpanelen in het interieur, firewalls, kofferdeksels etc etc.
Natuurlijk kan het nooit kwaad als je de binnenkant wél spuit, dan ben je ineens zeker dat je nooit een stukje vergeten en ongespoten plastiek zal zien eens je model volledig gemonteerd is.

Bedenking: als je Motip primer gebruikt, waarom ook niet ineens een passende kleur Motip erover spuiten?
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-04-2008, 22:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Omdat we geregeld steeds weer dezelfde vragen krijgen - en geheel terecht natuurlijk - van startende modelbouwers, hebben we eens ooit alles tips in een aparte thread gegoten. Die vind je hier:

Modelbouwoverzicht - Hints en Tips

Lees hierbij vooral "Modelbouwtips deel 2 tot en met deel 4" zeker goed door. Ook het 22-stappen plan kan een goeie leidraad zijn.

Daarna moet je gewoon zelf proberen. Dat is nog altijd de beste leerschool. Dat dingen in het begin zullen mislopen is onvermijdelijk en overkomt mij zelfs nog op de dag van vandaag. Moet maar eens mijn recente Honda Prelude thread doorlezen.

Succes!
Reply With Quote
  #8  
Old 02-04-2008, 20:08
Marin Marin is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Maldegem
Posts: 56
vandaag de body in de primer gezet, ziet er volgens mij goed uit

Reply With Quote
  #9  
Old 02-04-2008, 20:56
Marin Marin is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Maldegem
Posts: 56


dit zijn de bussen die ik zou willen gebruiken
de eerste is de primer , die al gespoten is

de kleine bus is racing bleu van tamiya

de derde is de vernis

ik zou enkel willen weten of die bus van tamiya niet beter zou vervangen worden door een bus van motip, voor de veiligheid , ik weet namelijk niet of die verf van tamiya niet negatief gaat reageren op die van motip ?
Reply With Quote
  #10  
Old 02-04-2008, 21:49
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerkapelle (NL)
Posts: 397
Quote:
Originally Posted by Marin View Post
ik zou enkel willen weten of die bus van tamiya niet beter zou vervangen worden door een bus van motip, voor de veiligheid , ik weet namelijk niet of die verf van tamiya niet negatief gaat reageren op die van motip ?
Als één van de modelbouwers het nog niet heeft gedaan...zou ik zeggen..test het even uit.

Je hebt vast wel een oud stukje model, of een stukje body over, spuit eerst iets van Tamiya erop, vervolgens Motip en kijk wat er gebeurd. Vervolgens op een ander stukje draai je het om...eerst Motip en dan Tamyia.

Wat je hebt ervaren kun je natuurlijk weer hier neerzetten op het forum, zodat alle andere modelbouwers ook weer iets van je kunnen leren.

Succes met het testen. (Zelf proberen is vaak het beste wat je kunt doen, zoals Guido al zei)
Reply With Quote
  #11  
Old 02-04-2008, 23:24
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2006
Location: Roeselare
Posts: 664
Hallo, motip vernis over tamiya? je kan het nog eens proberen maar bij mij is het wel tegengevallen. vb ik was een body aan het spuiten met tamiya telefonica blauw (metalic verf glanzend)en toen ik er achteraf motip vernis over spoot begon alles op te steken .Met als gevolg, de ford focus vloog met verf en decals de remolie in .Verder nog veel succes met de werkzaamheden,ik kijk al uit naar het resultaat.
Reply With Quote
  #12  
Old 03-04-2008, 00:41
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Het beste en veiligste is nog altijd alles van hetzelfde te houden. De meeste problemen komen er als men veschillende soorten en merken van verf gaat mengen.
In dit geval vrees ik dat de motip-vernis gaat reageren op de blauwe tamiya-lak.
In ieder geval eerst even ergens anders op proberen dan op je model.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #13  
Old 03-04-2008, 11:49
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Wat de primer betreft maakt het niet uit, Motip of Tamiya of Gunze Sangyo, of weet ik wat nog, daar heb je de vrije keuze.

Eens je echter gekozen hebt voor een bepaalde lak, moet je ook de vernis gebruiken van dezelfde samenstelling, zeker als het om spuitbussen gaat. Dus moet je ofwel Tamiya vernis gebruiken over je Tamiya lak, ofwel Motip vernis over Motip lak.

Hierbij toch enkele randbemerkingen:

* Gunze Sangyo vernis is hierop een (positieve) uitzondering, want deze vernis kan je over elke andere samenstelling spuiten zonder dat de onderliggende laag er last van heeft, op voorwaarde dat je met dunne laagjes werkt waartussen je altijd 24 uur droogtijd laat.

* Als je op de lak decals wil zetten die bedekt moeten worden met vernis MOET je zelfs Gunze Sangyo vernis gebruiken omdat deze de enige is die je decals niet laat smelten. Dit nog steeds in de veronderstelling dat je met spuitbussen werkt natuurlijk. Met de airbrush zijn er alternatieven.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #14  
Old 03-04-2008, 20:14
Marin Marin is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Maldegem
Posts: 56
thx sennake voor de goede raad.
ik heb de body gespoten met Tamiya Racing bleu
ik zal voor alle veiligheid Gunze Sangyo vernis gebruiken om alle narigheden te vermijden.
Want een verwittigd man is er twee waard zeggen ze.
Reply With Quote
  #15  
Old 03-04-2008, 20:17
Marin Marin is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2008
Location: Maldegem
Posts: 56








ik denk nu zeker 24 uur drogen en dan lichtjes schuren en eindlaagje bijspuiten

Last edited by Guido; 03-04-2008 at 23:34. Reason: Je mag best foto's én tekst in 1 bericht samen zetten. Daarom heb ik beide posts samengevoegd.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.