De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 18-10-2008, 22:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
BTCS @ FIA GT Zolder 2008

Toch stug, drie sites die een ongeval niet correct kunnen omschrijven!

Quote:
Met nog een kwartier te gaan werd de BTCS-pitlane door een zware crash opgeschrikt. De jonge belofte van KS Motorsport, Nicolas De Crem ging er bij het uitkomen van de Villeneuve-chicane zwaar af. De Crem kwam er met de schrik vanaf, maar de BMW zien we dit weekend in principe niet meer terug.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6155
Quote:
De BTCS-races van vandaag en morgen zijn meteen een kanshebber armer. Nicolas De Crem pakte gisteren reeds de pole voor de eerste race en was op weg naar de beste startplaats in de tweede kwalificatiesessie, toen de jonge KS-Motorsport rijder bij het uitkomen van de Villeneuve-chicane rechtdoor ging. Vermoedelijk verloor De Crem de controle over het stuur na mechanische pech, met een zware crash als gevolg.

http://www.racingworld.be/nieuws/578...eede-race.html

Quote:
De BMW M3 Silhouet van de tandem De Crem-Moonens werd immers uitgeschakeld door een zware sortie in de bocht van de Bolderberg tijdens de tweede kwalificatiesessie enkele uren voor de start.

http://www.autosport.be/news/13363.aspx
Volgens mij hebben ze in de perskamer de beschikking over het kanaal van de veiligheid. Dan hebben ze ook gehoord dat post 13 en post 14 hierbij betrokken waren. Dat is dus de Terlaemenbocht!

Volgens de eigen woorden van de coureur waren de laagstaande zon (op dat punt vol in het gezicht) en een soort van "black-out" de oorzaak van deze megaklapper. Gelukkig alles goed afgelopen, de coureur was niet te bevrijden uit zijn auto. Deuren zaten muurvast door de druk van de bandenstapels.

Schade aan de achterzijde van de wagen is niet onstaan door de crash! De persoon die de eindverantwoording had over de berging van deze wagen mag zich eens achter zijn oren krabben. De beste man snapt er niet veel van. Een wagen die muurvast zit onder een hoek van 90 graden proberen weg te trekken? Terug naar school voor wat elementaire kennis.

Onderstaande foto's zijn gemaakt NA de kwalificatiesessie! Dit om bepaalde mensen voor te zijn Wagen stond eerst "frontaler" en dieper in de banden.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	BTCS001.jpg
Views:	226
Size:	481.7 KB
ID:	11654   Click image for larger version

Name:	BTCS002.jpg
Views:	202
Size:	477.5 KB
ID:	11655   Click image for larger version

Name:	BTCS003.jpg
Views:	205
Size:	502.9 KB
ID:	11656   Click image for larger version

Name:	BTCS004.jpg
Views:	206
Size:	502.5 KB
ID:	11657  
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 18-10-2008 at 22:28.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-10-2008, 23:25
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
hmm die achterkant ziet er veel erger uit op de takelwagen dan toen hij in de bandenmuur stond...

Wat is er gebeurd met de chad bmw, ik heb die in de paddock zien staan met een heel kapotte achterkant en het leek het alsof die overkop was gegaan, met het dak ingedeukt.

Trouwens, op het laatste was er een oliespoor aan de chicane. Ik heb niet gezien hoe het er kwam. Ik heb alleen op een moment toen ik naar de chicane aan het wandelen was heel veel rook gezien en gerem gehoord.
Toen ik er aan kwam, stond er een golf en een andere auto(denk een clio) in de zandbak, er werd volop gezwaaid met een olievlag, en er bleven auto's rondgaan. zelfs al vertraagden ze. Is het dan geen goed idee om de safety car uit te sturen. Best wel gevaarlijk moest een wagen over de olie in een van de wagens in de zandbak vliegen...
__________________
www.krisgilissen.net

Last edited by RKG; 19-10-2008 at 19:33.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-10-2008, 23:56
MarcelT's Avatar
MarcelT MarcelT is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: 65-160km van waar ik wíl zijn
Posts: 83
Die BMW is inderdaad over de kop gegaan, gerold in het grid uitkomen eerste linkse.

Lag dat oliespoor nog tot in de Villeneuve chicane?? Ik stond bij de chicane achter de paddock, en daar lag het al in de remzone, duidelijk zichtbaar. Goed bezig...
Reply With Quote
  #4  
Old 19-10-2008, 00:20
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Ik heb de wedstrijd gevolgd vanop de heuvel aan de chicane. En het is voor mij ook een raadsel waarom er geen safetycar op de baan kwam. Een vijftal minuten voor het einde blies die Clio zijn motor op op het rechte stuk naar de chicane toe. Op het eind slipte hij over zijn eigen olie en belandde in de zandbak. Wat er daarna gebeurde was hallucinant. Terwijl de marshalls naar de Clio liepen en er al driftig met geel en geel-rood gezwaaid werd, kwam ook de Golf de zandbak in gedonderd. De wegspurtende baanposten beslisten hierna wijselijk om aan de muur te blijven tot de wedstrijd afgevlagd werd. In de paar ronden die nog volgden zijn zeker nog een wagen of tien op het oliespoor rondgegaan.
Als je dan hoort dat er op het zelfde moment in de eerste linkse een BMW op zijn dak ligt, is het helemaal onbegrijpelijk dat er geen safetycar uitgestuurd werd.
Volgens mij heeft de wedstrijdleiding de ernst van de situatie onderschat en achtte men het niet meer nodig om zo kort voor het einde nog een safetycar op de baan te sturen.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-10-2008, 19:32
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Quote:
Originally Posted by MarcelT View Post
Die BMW is inderdaad over de kop gegaan, gerold in het grid uitkomen eerste linkse.

Lag dat oliespoor nog tot in de Villeneuve chicane?? Ik stond bij de chicane achter de paddock, en daar lag het al in de remzone, duidelijk zichtbaar. Goed bezig...
Nee, was gewoon de chicane, heb mij vergist van naam :s Was precies al half aant slapen
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #6  
Old 19-10-2008, 20:51
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
En op het moment dat de Medical Car in de chicane doorreed op weg naar de Chad BMW ging er een Solution F rond. De Medical Car moest helemaal uitwijken en bijna door 't grind rijden anders had hij een Solution F in z'n deur gehad.

Was wel de moeite om foto's te maken op het moment van het oliespoor. Stond aan de muur en heb alles op foto staan. Van de Clio die zijn motor opblaast tot de laatste wagen die rond gaat, hihi

Bouvy verdiend kampioen maar een zeer spijtige zaak wat er met De Crem is gebeurd.

Mvg
Reply With Quote
  #7  
Old 19-10-2008, 21:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
En op het moment dat de Medical Car in de chicane doorreed op weg naar de Chad BMW ging er een Solution F rond. De Medical Car moest helemaal uitwijken en bijna door 't grind rijden anders had hij een Solution F in z'n deur gehad.
Dat was ook zoiets waarvan ik dacht: "Dat zoiets kan tijdens een FIA weekend!!" Die wagen viel totaal niet op, leek mij gevaarlijk voor de deelnemers en de inzittenden van de medical car zelf. Normaal staat er een lichtbak op zo'n wagen of is voorzien van een felle kleur. Maar dit? Ik zag hem op zaterdag te laat aankomen wegens niet opvallend genoeg. Gevolg was dat we te laat waren met de witte vlag.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-10-2008, 09:52
gregske v gregske v is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2007
Location: rotselaar
Posts: 51
Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
En op het moment dat de Medical Car in de chicane doorreed op weg naar de Chad BMW ging er een Solution F rond. De Medical Car moest helemaal uitwijken en bijna door 't grind rijden anders had hij een Solution F in z'n deur gehad.

Was wel de moeite om foto's te maken op het moment van het oliespoor. Stond aan de muur en heb alles op foto staan. Van de Clio die zijn motor opblaast tot de laatste wagen die rond gaat, hihi

Bouvy verdiend kampioen maar een zeer spijtige zaak wat er met De Crem is gebeurd.

Mvg
Had was idd spektakel die laatste minuten.
Maar het was zeer vreemd dat die safetycar binnen bleef.
Bijna einde of niet het was zeeer gevaarlijk.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.