De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #31  
Old 25-01-2009, 20:33
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Dat is verstandig, zou ik willen zeggen, maar waarom zit je op zondag er al met je vingers aan ?????

Hij kan toch echt niet wachten hé, ongeduldig manneke.
De zwarte lak heb ik niet aangeraakt hé. Met die witte vlakken kan ik ze makkelijk hanteren...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #32  
Old 31-01-2009, 13:59
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Wat een zalig gevoel is dat als je bereikt wat je voor ogen hebt. Alles heel rustig aangepakt, dagelijks een dun laagje gelegd, niet mee zitten prutsen en vooral veel geduld gebruikt...

Vandaag twee fotootjes in de zon (tja) van de Sheriffs na de laklagen. Het enige wat ik nog moet doen zijn de panellines zwart maken want die zijn nu grijs-wit en dat steekt af. Maar dat is voor zondag of zo, dan is alles voldoende uitgehard (3 x 24 uur)





Deze ochtend heb ik ook tijd gestopt in de decals. Het logo van Radiator Springs bleek gewoon beschikbaar op het internet, dus dat was een meevaller. Daarna volgden nog de teksten "Sheriff" en de nummerplaat. Die laatste had veel photoshopwerk nodig want de wagen van mijn zoontje had al wat gebruikssporen. Uiteindelijk kwam alles goed en liggen de decals hier te drogen. Veel tekst he? Het was niet erg duidelijk hoe groot de Sheriffdecal moest zijn, dus dan maar dubbel gemaakt... (ook de testdruk maakte niks duidelijk genoeg) Ik zal het op het moment zelf wel zien.



Deze decals mogen nu 24 uur drogen, dan komt een laagje Liquid Decal Film. Na 24 en 48 uur volgen dan enkele mistlaagjes vernis van Tamiya (jawel, vreemd he...)

Ondertussen had ik ook opgemerkt dat de velgkeuze niet juist was. Na het bestuderen van de prenten op de Cars-site (met steun van het vrouwke) bleken de verschillen duidelijk genoeg. De linkervelg is correct, de rechter is fout...



Op naar het vervolg nu... (White walls - onderdelen spuiten in chromé - ...)
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #33  
Old 01-02-2009, 19:19
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Kleine stapjes zetten, vol geduld

Gisterenavond en vanmorgen de white wall banden geschilderd. Aangezien ik nog maar voor één Sheriff deze ter beschikking heb, moest ik me dus beperken tot deze 4. Op de banden zit een "uitsprongetje" waardoor het schilderen eenvoudiger was. Met het losse handje (neen, zo ben ik niet...) werden de banden gewit (en neen, ook niet op die manier... )

Laag 1:



Laag 2:



Misschien komt nog een derde laag, maar het ziet er nu al behoorlijk ok uit... Sorry geen foto van een dryfitje, niet aan gedacht maar komt zeker eens deze week als de decals erop zitten. Deze werden trouwens voorzien van een laagje Liquid decal film en een eerste mistlaagje met tamiya vernis TS-13. In principe volgen vanavond nog een tweede en een derde mistlaagje. Het droogt heel vlug, maar toch ga ik mezelf verplichten om tot dinsdag of woensdag te wachten om te decalleren. Eens zien of dat lukt...

Ook de velgen werden gespoten. Eerst met grijze primer (één laag) en daarna twee laagjes Gun Metal TS-38. Dit lijkt redelijk te kloppen met de "film"beelden... Maar bij de ene beelden zijn ze toch meer geneigd chromékleur te hebben en op andere beelden is het donkerder... Ik zie wel als ik eens dryfit... Zo is het nu (met flits)



Grtzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #34  
Old 01-02-2009, 20:19
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Deze decals mogen nu 24 uur drogen, dan komt een laagje Liquid Decal Film. Na 24 en 48 uur volgen dan enkele mistlaagjes vernis van Tamiya (jawel, vreemd he...)
Dat je liquid decal film over de decals zet, tot daar toe, maar dan nog eens Tamiya vernis erover? D'er zal wel een goeie reden voor zij, maar ik ken ze niet.

Vernaar u klaarder!
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #35  
Old 01-02-2009, 21:10
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Dat je liquid decal film over de decals zet, tot daar toe, maar dan nog eens Tamiya vernis erover? D'er zal wel een goeie reden voor zij, maar ik ken ze niet.

Vernaar u klaarder!
Met plezier. Uit eerdere ervaringen heb ik gemerkt dat mijn laagje Lquid decal niet voldoende was en de inkt alsnog uitliep. Ik moet dat overigens met een penseeltje doen. Zet dan twee laagje hoor ik je denken, maar dan kwam dit te dik uit en kreeg ik rimpels op mijn decals. Er was dus reactie op. Ik heb dan ooit eens uitgetest welke vernis er het beste was als beschermlaagje en toen bleek Tamiya beter te zijn als "sealing" dan Gunze. Dat was toen heel vreemd... Voor mij werkt deze aanpak dus...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #36  
Old 01-02-2009, 21:44
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Ze beginnen stilaan op de sheriff te lijken. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Je knipperlichten gaan morgen de post op. Hopelijk heb je er iets aan.
__________________
Reply With Quote
  #37  
Old 01-02-2009, 21:58
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Doc View Post
Ze beginnen stilaan op de sheriff te lijken. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Je knipperlichten gaan morgen de post op. Hopelijk heb je er iets aan.
Thanks alvast !!

Toch effe nog een glimp van de dryfit plaatsen. Gewoon omdat ik erge twijfels heb over de velgkleur. Hij moet toch lichter denk ik...







Even een nachtje erover slapen...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #38  
Old 01-02-2009, 23:04
djoene djoene is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2008
Location: Izegem
Posts: 244
ze zouden idd nnog niets lichter mogen zijn.

de white walls zijn er goed uit zo

groeten djoene
__________________
Greetz Djoene
Reply With Quote
  #39  
Old 02-02-2009, 01:37
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Ik denk dat Light-Gun-Metal een betere oplossing is, of eventueel gewoon zilver. Nu zijn ze inderdaad te donker. :wink:
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #40  
Old 02-02-2009, 19:54
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ik vond ook dat het lichter moest en dus heb ik er nog een laagje TS-17 over gezet... Daarnet nog eens ter referentie een stukje Cars gekeken en ja hoor: velg en bumpers hebben bijne hetzelfde kleur, dus dit is toch de juiste keuze. Blijkbaar was die prent een donkerder versie (kijk maar via Google).

Zo ziet het er dus nu uit:







En daarnet begon het te kriebelen. Een stemmetje riep me toe om aan de decals te beginnen. Grrrrr, neen, ik moet weerstaan, ik moet !!

Dus jah, dan maar wat aan de evacuatiekaartjes voor op onze school doen. Dan ben ik nuttig bezig en ga ik niet meer aan de decals denken. Allez, dat hoop ik.

Morgen volgende update dus: decals zetten !!!!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #41  
Old 03-02-2009, 22:54
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Braafjes als ik ben, kon ik toch tot vanavond wachten om de decals te zetten. De letters van Sheriff zijn in vergelijking met het animatiewagentje wat breed maar omdat de verhoudingen anders zijn, vond ik dit wel ok. Dit is het resultaat:





Morgen volgt Sheriff 2. Dit weekend dan de witte letters kopen in Jabbeke...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #42  
Old 03-02-2009, 23:11
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ziet er meer dan ok uit.
Reply With Quote
  #43  
Old 04-02-2009, 13:58
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
begint er al meer en meer op de sheriff te lijken. Knap wagentje
Reply With Quote
  #44  
Old 04-02-2009, 21:04
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Thanks !!

Zo zien ze er beiden uit:





Vrijdag haal ik dus de Gunze-vernis, zaterdag de witte wrijfletters voor op hun poepke en zondag ga ik vernissen. Best eens proefspuiten over zo'n wrijfletters...

Nu op zoek naar de extra onderdelen. Zal waarschijnlijk scratchen worden...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #45  
Old 06-02-2009, 21:18
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Ziet er al leuk uit, wanneer volgt McQueen ? :-)
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.