De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouwers Galerij > Sennake's galerij
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 15-06-2008, 18:58
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Austin Metro 6R4 - Boucles de Spa 1986 - Duez/Lux - Meri Kits - 1/43

Het doel van dit project, namelijk het inhalen van wat modelbouwtijd, is jammer genoeg niet gehaald: er is redelijk wat misgelopen bij de bouw van dit model wat me de nodige tijd doen verliezen heeft om nog maar te zwijgen over het kwaliteitsniveau dat wat mij betreft niet behaald is. Dat ligt gedeeltelijk aan mezelf, maar ook aan de kit zelf. De vorm is niet zo goed, en de diecast 6R4 die ik gekocht had om de wielen van te recupereren was qua vorm veel correcter. Had ik het geweten, dan had ik de Belga decals op de Altaya Metro gezet. Ook de onderdelen in de kit lieten te wensen over: er ontbraken er een aantal die ik moeten scratchen heb, of er zaten de verkeerde in... Zo waren er 2 rijen inlaat-trompetten voor de 6-cilinder motor bijgeleverd, maar toen ik ze eens wat dichter onder de loupe nam bleek er een rij van 3 en één van 4 in te zitten, die ook nog eens totaal verschillend waren van vorm! Tenzij de 6R4 een 7-cilinder was, kon dit niet en moest ik zo'n cilinder-rij scratchen. En zo kan ik nog even doorgaan, maar dat ga ik je besparen, en geef ik je meteen de conclusie: koop liever een diecast 6R4 als je hem op 1/43 wil hebben, want het Meri Kits model is de moeite niet. Als je hem nog kan vinden bovendien.

De grootste catastrofe deed zich echter voor toen ik dacht dat het model klaar was. Het was zelfs helemaal klaar, maar ik vond het nodig om de bevestiging van de achterassen nog wat te verstevigen door er een druppel secondenlijm tussen te laten lopen. Dat is normaal gezien geen probleem, ik doe het regelmatig op die manier, maar deze keer was er een verschil: de motor die achterin ligt en vooral de opening onderaan het chassis waarin de motor ophangt, en die in verbinding staat met het gehele interieur. Het drogen van de secondenlijm gaat gepaard met dampen die normaal niet kunnen indringen in het model, maar deze keer wel, met als resultaat dat alle ruiten "aangewasemd" waren. Geen zicht dus. Bovendien was het chassis niet aan de body geschroefd zoals meestal het geval is, maar was het vastgekleefd en niet meer los te krijgen. Dus moest ik noodgedwongen een ruit uitsnijden vanwaar ik de binnenzijde van de andere ruiten kon "poetsen". Ik koos voor de linkerachterruit. Jammer genoeg brak een stuk van de lak/vernis af en nam een stukje van de decal mee... Na het poetsen van de andere ruiten met een penseeltje en Revell Airbrush cleaner (nu weet ik hoe een genaecoloog zich voelt) heb ik de lakschade trachten bij te werken en heb ik een nieuwe ruit bevestigd met 2k epoxylijm. Het is verre van perfect, maar ik zal er moeten mee leven...

De (korte) WIP-thread staat hier.

Overtuig uzelf: hier zijn de foto's...









Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1986_mg_metro_6r4_01.jpg
Views:	1216
Size:	75.3 KB
ID:	21147   Click image for larger version

Name:	1986_mg_metro_6r4_02.jpg
Views:	1193
Size:	75.5 KB
ID:	21148   Click image for larger version

Name:	1986_mg_metro_6r4_03.jpg
Views:	1203
Size:	70.9 KB
ID:	21149   Click image for larger version

Name:	1986_mg_metro_6r4_04.jpg
Views:	1167
Size:	68.2 KB
ID:	21150   Click image for larger version

Name:	1986_mg_metro_6r4_05.jpg
Views:	1180
Size:	69.4 KB
ID:	21151  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 08-02-2011 at 13:01.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-06-2008, 19:22
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
1 opmerking (waar jij nix aan kan doen in feite), maar moet die voorvleugel niet een paar graden zakken?? Ik vind hem nogal hoog staan

__________________
WRC-prono 2006 kampioen
IRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #3  
Old 15-06-2008, 19:28
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Inderdaad, ik heb de indruk dat bij de kit bijna horizontaal staat.

Zo zou hij moeten staan:



En er klopt nog iets niet aan die kit. De rolkooi zit naast de deurstijl, en bij de kit is hij zichtbaar door de zijruit.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	metro1.JPG
Views:	134
Size:	130.6 KB
ID:	10317  
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #4  
Old 15-06-2008, 19:41
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by vanni View Post
1 opmerking (waar jij nix aan kan doen in feite), maar moet die voorvleugel niet een paar graden zakken?? Ik vind hem nogal hoog staan
Quote:
Originally Posted by Juha View Post
Inderdaad, ik heb de indruk dat bij de kit bijna hortizontaal staat.
Zulke dingen hadden ook kunnen gepost worden toen het model nog in opbouw was. Dan had de bouwer nog tijd gehad om in te grijpen (als dat tenminste technisch/practisch nog kon). Nu is het te laat om opmerkingen zoals deze te posten.

Enfin, er is blijkbaar één en ander misgelopen, but OK, that's life. Toch is en blijft de 6R4 een heel knap (modelbouw)onderwerp. Hij zal mooi staan tussen zijn tijdsgenoten.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-06-2008, 19:46
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Zulke dingen hadden ook kunnen gepost worden toen het model nog in opbouw was. Dan had de bouwer nog tijd gehad om in te grijpen (als dat tenminste technisch/practisch nog kon). Nu is het te laat om opmerkingen zoals deze te posten. :
In het werkbank topic is op geen enkele foto de rolkooi te zien, dus dat zou moeilijk geweest zijn.

Maar het blijft prachtig natuurlijk.
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #6  
Old 15-06-2008, 20:10
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ik vind alvast dat je op de foto's van het model weinig of niets van de miserie terug te vinden is. Ik heb toch goed gekeken denk ik...

De twee andere opmerkingen zijn wel jammer en zoals Domninique aangaf wat te laat maar ik denk niet dat er zoveel zijn die dit wisten en dus zouden opmerken....

Toch een schoon model he, nu eentje op 1/24?
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #7  
Old 15-06-2008, 20:22
Rallymen's Avatar
Rallymen Rallymen is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2007
Location: ingelmunster
Posts: 419
Ik vind het toch een heel mooi model, en idd zoals Loeten al zei is er op het afgewerkte model niets meer te zien van de miserie, het ziet er gewoon weer prachtig uit.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-06-2008, 20:22
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by vanni View Post
1 opmerking (waar jij nix aan kan doen in feite), maar moet die voorvleugel niet een paar graden zakken?? Ik vind hem nogal hoog staan
Dat bedoel ik (onder andere) met "de vorm is niet goed"...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #9  
Old 15-06-2008, 20:28
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Juha View Post
En er klopt nog iets niet aan die kit. De rolkooi zit naast de deurstijl, en bij de kit is hij zichtbaar door de zijruit.
Ook dat valt onder de categorie "de vorm is niet goed", want die rolkooi zit vast aan de scheidingswand tussen de cockpit en het motorcompartiment, die dus ook niet juist staat. Maar zoals gezegd, koop liever een diecast 6R4 (wat je ondertussen ook gedaan hebt )
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #10  
Old 15-06-2008, 22:05
Joka-1's Avatar
Joka-1 Joka-1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 286
het model ziet er volgens mij schitterend uit.
Zeer mooi werk geleverd, en van de probleempjes die er waren vind ik ook niets terug.

Nice
Reply With Quote
  #11  
Old 16-06-2008, 08:59
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Als ik je thread hier las , dacht ik dat het veel erger zou zijn! Als ik zo de foto's bekijk , zie ik er niet veel mis aan. Behalve die 2 opmerkingen (die volgens mij wel terecht zijn). Maar ze storen niet . Het gaat hier tenslote toch om een 1/43 ste , niet? Aan de achterruit is ook niets verkeerd te zien... Ik denk dat er veel zijn die op het einde zo'n resultaat zouden willen hebben. Hoe dan ook , dit is een prachtige livery die er zeer goed uit ziet ,
Ik zit al vol ongeduld te wachten op je volgende thread...

Great job !
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
  #12  
Old 16-06-2008, 11:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Ferrari rules View Post
Ik zit al vol ongeduld te wachten op je volgende thread...
Oeioei, dat zou wel eens kunnen tegenvallen dan... Gezien het feit dat ik mijn planning niet gehaald heb, en ik absoluut 2 maanden wil reserveren voor de Brabham, ga ik namelijk eerst nog een project doen dat ik hoop te beëindigen rond 1 juli... Ik heb al een idee wat het gaat worden, maar of het onderwerp ook in jouw interessegebied gaat vallen is twijfelachtig. Meer hierover weldra in de nieuwe WIP-thread die ik hierover ga lanceren.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #13  
Old 16-06-2008, 13:04
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Oeioei, dat zou wel eens kunnen tegenvallen dan... Gezien het feit dat ik mijn planning niet gehaald heb, en ik absoluut 2 maanden wil reserveren voor de Brabham, ga ik namelijk eerst nog een project doen dat ik hoop te beëindigen rond 1 juli... Ik heb al een idee wat het gaat worden, maar of het onderwerp ook in jouw interessegebied gaat vallen is twijfelachtig. Meer hierover weldra in de nieuwe WIP-thread die ik hierover ga lanceren.
Alles van modelbouw heeft mijn interesse ! Het één wat meer dan het andere natuurlijk maar dat houdt me niet tegen om ook aandachtig iets anders te volgen. Dus, laat maar komen G(r)uy'tje...
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.