De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 24-02-2012, 22:44
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Hallo iedereen,

Hier ben ik nog eens met een update. Ik ben deze week eindelijk een deftige foto tegengekomen waar de diffuser duidelijk op stond. Tot mijn grote spijt zag ik dat de diffuser die ik had verkeerd was. Dus moest dit aan gepast worden. Na een beetje denkwerk en wat krabben aan mijn hoofd, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik moet zagen in de diffuser van de 962C en opvullen met plastic card. Ik heb ook de boel een beetje verstevigd met hele fijne plastic card van 0.25mm, zodat ik achteraf goed kan schuren na het plamuren. Hier zijn enkele foto's van mijn werkzaamheden. Veel kijkplezier:







Een stuk is ongeschuurd en het ander is geschuurd.


Nog met de 962C achterkant


En zonder 962C achterkant


Versteviging langs de binnenkant aangebracht.






Nu komen de plamuur werken aanbod, maar als er iemand tips heeft welke ik het best hiervoor kan gebruiken, laat het me dan weten.

@Loeten: Ik heb deze week ook de clear parts ontvangen van Revell. Alles dik in orde.

Mvg,
Lesley
Reply With Quote
  #17  
Old 01-05-2012, 14:46
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Hallo iedereen,

Ik ben zeker deze WIP in uit het oog verloren, daarom even een kleine update en een paar vraagjes. Ik ben namelijk van gedacht verandert. Ik ga ipv de Senna 956, de 956 Skoal waar Boutsen mee heeft gereden maken. Qua aanpassingen hoeft er zo goed als niks te gebeuren, alleen een nieuw decal vel en een setje wielen, omdat deze anders zijn dan in de Tamiya kit. Het decal vel van colorado heb ik al gevonden, maar nog niet besteld en hoef enkel nog opzoek naar de wielen. Indien iemand weet waar ik deze wielen kan vinden, gelieve me iets te laten weten. Ook vroeg ik me af welke tamiya kleur ik het beste kan gebruiken voor de zijkanten. Hier heb je alvast een foto van de wagen met de juiste wielen:



Mvg,
Lesley

Last edited by eyckles; 02-05-2012 at 00:10.
Reply With Quote
  #18  
Old 01-05-2012, 14:52
Joka-1's Avatar
Joka-1 Joka-1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 286
Hallo Lesley,

komen deze van de 961 niet in de buurt?

Groetjes,
Joka-1
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	item_L_155713981_321278751.jpg
Views:	150
Size:	85.0 KB
ID:	25203  
Reply With Quote
  #19  
Old 01-05-2012, 17:53
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Quote:
Originally Posted by Joka-1 View Post
Hallo Lesley,

komen deze van de 961 niet in de buurt?

Groetjes,
Joka-1
Hey Johan,

Neen, die komen wel in de buurt, maar verschillen te veel. Ik dacht meer aan de velgen van een Mazda 787B. Die heb ik reserve liggen en komen aardig in de buurt, mits een beetje aanpassing. Hier zijn een paar foto's om ze te vergelijken:





Ik heb de Mazda wielen vergeleken met de Porsche wielen van de kit. Ze zijn iets groten, maar passen op de band van de Porsche, dus zal het hoogte verschil niet zo groot zijn. Scheelt maar 1 mm. Andere meningen en opties zijn welkom.

Mvg,
Lesley
Reply With Quote
  #20  
Old 01-05-2012, 21:42
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Lesley, Als je met de airbrush wilt gaan werken, zou ik gaan voor x-5 (green), ga je voor spuitbus, dan zou ik TS-9 (British Green) nemen, niet TS-43 (British Racing Green).
Maar ik vrees dat de spuitbuskleur iets te donker gaat uitvallen.

Wat de velgen betreft, ik zou voor de Mazda-exemplaren gaan.

Of, en misschien nog beter, probeer de velgen van de Revell Rothmans Porsche 962C vast te krijgen, daarin zitten de juiste.
info: http://modelingmadness.com/scotts/ca...vell/07251.htm

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	07251a.jpg
Views:	656
Size:	70.6 KB
ID:	25221  
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 01-05-2012 at 21:57.
Reply With Quote
  #21  
Old 01-05-2012, 23:47
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Bedankt Johny voor de uitleg. Ik ga het met de airbrush doen, maar dan met gedecanteerde TS verf. Ook ga ik de velgen van de Mazda gebruiken. Deze zijn mits een kleine aanpassing ideaal. Nu eerst maken dat ik alles gepast krijg. Want ik wil eerst alles dryfitten alvorens ik begin met het spuiten van de verf.

Nog iets vergeten te melden. Er zullen er zich van jullie wel afvragen van "wat gaat die nu doen met de Senna Porsche". Wel ik heb me daar een transkit voor aangekocht van Studio27. Dus die zal ooit ook nog wel eens gebouwd worden.

Groeten,
Lesley

Last edited by eyckles; 02-05-2012 at 00:05.
Reply With Quote
  #22  
Old 02-05-2012, 06:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by eyckles View Post
Ik ga ipv de Senna 956, de 956 Skoal waar Boutsen mee heeft gereden maken.
En dat beslis je uitgerekend op ... 1 mei... een datum die mij toch altijd weer terugbrengt naar die zwarte 1 mei 1994...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #23  
Old 02-05-2012, 11:15
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
En dat beslis je uitgerekend op ... 1 mei... een datum die mij toch altijd weer terugbrengt naar die zwarte 1 mei 1994...
Dat wist ik, maar ik wil voor de Senna versie de juiste transkit gebruiken, daarom dat in van deze nu een Boutsen Skoal Bandit ga maken om zo toch geen 2 kits in de vuilbak te gooien.

En ik zal 1 mei 1994 nooit vergeten. Dat was mijn 1ste F1 race die ik op tv zag. En we mogen natuurlijk de dag ervoor ook niet vergeten(Ratzenberger).

Groeten,
Lesley
Reply With Quote
  #24  
Old 13-05-2012, 22:39
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Hey iedereen,

Vandaag toch weer eens de tijd gevonden om me nog eens bezig te houden met de Skoal Porsche 956 WEC, waar Boutsen de 1000km van Nürburgring mee reed. Heb vandaag toch een kleine stap in de goede goede richting gezet. Ben begonnen aan de achterkant. Ik had eerder al de spoiler eraf gezaagd en heb deze terug passend gemaakt en op de juiste plaats gezet(dat ik kan zien op de een paar enkele foto's die ik heb. Ik heb ook de steunen gemaakt voor de spoiler op het kofferdeksel aan de hand met een beetje styreen. Uiteindelijk heb ik dan ook de 2 vloerdelen(porsche 956 & porsche 962C) verlijmd en deze staat nu te drogen om nadien volledig in de plamuur te zetten. Dus nog veel schuur werk. Ik heb ook bijna alle epoxy putty kunnen wegschuren aan de neus en ondertussen heeft ondertussen ook al 2 lagen putty gekregen, waar ik langs de ene kant nog moet uitschuren. Dus hier enkele foto's van de gevorderde werken.





Een spinnekop




Tot de volgende update.

Groeten,
Lesley
Reply With Quote
  #25  
Old 16-05-2012, 16:59
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Die verbouwing begint mooi vorm te krijgen. Goe bezig.
__________________
Reply With Quote
  #26  
Old 22-06-2012, 01:53
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Hallo iedereen,

Tot mijn grote spijt ga ik deze bouw stoppen. De reden hiervoor is dat als ik deze een beetje juist wil maken nog een serieus plastieke operatie moet doen aan de neus. Ik had van Serge de St27 transkit gekocht voor de Senna versie en kwam tot de conclusie dat de neus van de 956 van de ST27 transkit redelijk langer was in vergelijking met de neus van de 962C, dus dit zou serieus veel zaagwerk gevergd hebben en daar heb ik tot hiertoe niet de nodige ervaring in. Toch wordt de Skoal Bandit version wel gemaakt. Ik heb namelijk een Revell Porsche 956C op de kop kunnen tikken en mits een paar kleine aanpassingen kan ik hier wel de juiste versie van maken. Het kan natuurlijk altijd zijn dat ik de aanpassingen wel doen aan de neus, maar dan maak ik er wel de Ickx versie van.

Groeten,
Lesley
Reply With Quote
  #27  
Old 22-06-2012, 06:59
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2009
Location: Ruiselede
Posts: 660
Als je toch al je verschillende versies kunt bouwen wegens de juiste dozen in bezit en je hier toch al een heel eindje ver bent .
Waarom dan gewoon eens niet proberen? Als het mislukt dan is het maar zo. Het kan alleen je ervaring ten goede komen!

Maar ik begrijp je wel. Ik kan het hier wel goed zeggen maar zo ben ik ook een beetje
__________________
gr Pieter

Last edited by VSB; 22-06-2012 at 07:00.
Reply With Quote
  #28  
Old 22-06-2012, 11:50
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Quote:
Originally Posted by VSB View Post
Als je toch al je verschillende versies kunt bouwen wegens de juiste dozen in bezit en je hier toch al een heel eindje ver bent .
Waarom dan gewoon eens niet proberen? Als het mislukt dan is het maar zo. Het kan alleen je ervaring ten goede komen!

Maar ik begrijp je wel. Ik kan het hier wel goed zeggen maar zo ben ik ook een beetje
Hallo Pieter,

Daar heb je 100% gelijk in. Ik denk dat ik me een beetje verkeerd uitgedrukt heb. Ik zou zot moeten zijn indien ik het niet probeer. Dus gaan we verder en maak ik van deze een Ickx versie, maar zal wel langdurig project worden, maar er is geen haast bij. Alleen nog de decals vinden.

Groeten,
Lesley
Reply With Quote
  #29  
Old 22-06-2012, 23:18
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by eyckles View Post
Hallo Pieter,

Daar heb je 100% gelijk in. Ik denk dat ik me een beetje verkeerd uitgedrukt heb. Ik zou zot moeten zijn indien ik het niet probeer. Dus gaan we verder en maak ik van deze een Ickx versie, maar zal wel langdurig project worden, maar er is geen haast bij. Alleen nog de decals vinden.

Groeten,
Lesley
That's the spirit.
En je bent heus niet de enige met langdurige bouwprojecten.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.