De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Admin Corner > Vraag aan de admin's
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 18-06-2015, 19:14
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Lede
Posts: 650
Lang geleden!

Lang geleden!!

En Mark, forum dan toch uiteindelijk volledig naar de knoppen gekregen?

Ik heb het nog zo gezegd indertijd, jammer maar helaas...
Reply With Quote
  #2  
Old 19-06-2015, 08:25
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
ik kan hier alleen voor mezelf spreken

over welke Mark heb je het (Marshall ??) ?
wat mij betreft, ook al doe ik zelf ook wat aan modelbouw, maar op een veel lager niveau dan wat hier getoond wordt, voor mij was dit forum toch vooral interessant voor de discussies/het nieuws ivm autosport

na verschillende pogingen om hier nog eens een topic te starten of hier wat leven in de brouwerij te krijgen waar weinig of geen reactie op kwam, heb ik het maar opgegeven
mijn lidmaatschap is ook al enkele jaren niet meer vernieuwd

ik kom hier nog wel eens dagelijks kijken naar de nieuwe posts, maar die gaan bijna uitsluitend over modelbouw en ik heb niet meteen de behoefte daarop te reageren, al verlekker ik me wel aan de foto's als ik deze kan bekijken (op het werk niet, thuis wel)

ik denk wel dat de evolutie van de laatste jaren niet de 'fout' is van 1 persoon, als je al van fout kan spreken, want dat er hier achter de schermen vanalles gaande was in het verleden, bleek al bijna van in het begin van DePaddock, maar de gewone bezoeker merkte daar wel iets van, maar werd zo goed als nooit geïnformeerd
ik denk dat er van de mensen die dit jaren geleden hebben opgestart zo goed als niemand meer overblijft (op 1 of 2 uitzonderingen na)

't is wat jammer dat autosport hier zo goed als volledig uit beeld is verdwenen (op die ene doorbijter na die af en toe foto's post van rally's of iets gelijkaardigs)
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 19-06-2015, 10:19
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik ben één van die uitzonderingen die er destijds bij de opstart bij waren. Wat het stilvallen van het autosportforum betreft kan ik ook wel wat zeggen: het forum is enkel het middel om te communiceren, wij zijn geen autosportsite die zelf nieuws brengt. Als er dus niets meer verteld wordt in het autosportgedeelte ligt dat aan de posters zelf die niets meer zeggen. Hoe dit komt is niet duidelijk. Of dit te wijten is aan de één of de andere forumbezoeker durf ik te betwijfelen. En om Mark hiervoor als schuldige aan te wijzen vind ik helemaal van de pot gerukt; hij kwam voor zijn mening uit en het stond iedereen vrij om hier op te reageren of om de betreffende post te negeren. Maar het minste wat je kan zeggen is dat hij tenminste nog dingen postte.

De ware reden moet volgens mijn bescheiden mening gezocht worden in de evolutie van het internet zelf. Wij zijn met ons forum begonnen anno 2001, toen we alvast in Vlaanderen zo goed als het enige forum waren die autosport hoog in het vaandel droegen. 15 jaar later is de verbrokkeling en concurrentie zo groot dat je niet weet waar je eerst moet gaan kijken om je autosportbehoefte te bevredigen. Dat is geen verwijt, enkel een vaststelling. En daar kan je niet tegenin gaan, dat is gewoon de gang der zaken.

Ik wil trouwens nog even vermelden dat het niet de modelbouwers zijn die dit forum 'overgenomen' hebben ten nadele van het autosport gedeelte; wel is het natuurlijk zo dat de modelbouw gerelateerde posts naar boven komen drijven bij gebrek aan autosport gerelateerde posts.

Maar niets of niemand belet jullie om terug zaken te posten in het autosport gedeelte: het is er wel degelijk nog steeds, en het staat nog steeds open voor alles en iedereen die er zijn zegje in kwijt wil
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 19-06-2015 at 10:20.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-06-2015, 21:01
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
De ware reden moet volgens mijn bescheiden mening gezocht worden in de evolutie van het internet zelf. Wij zijn met ons forum begonnen anno 2001, toen we alvast in Vlaanderen zo goed als het enige forum waren die autosport hoog in het vaandel droegen. 15 jaar later is de verbrokkeling en concurrentie zo groot dat je niet weet waar je eerst moet gaan kijken om je autosportbehoefte te bevredigen. Dat is geen verwijt, enkel een vaststelling. En daar kan je niet tegenin gaan, dat is gewoon de gang der zaken.
Nagel op de kop vrees ik, maar toch een kanttekening: autosportnieuws vind je inderdaad op tal van websites, een degelijk en actief autosportforum vind je in Vlaanderen/Nederland en misschien zelfs internationaal nergens meer. Bijzonder jammer

nog minstens 57 posts nodig om Mario in te halen

Last edited by Jan; 22-06-2015 at 21:04.
Reply With Quote
  #5  
Old 24-06-2015, 07:45
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Nagel op de kop vrees ik, maar toch een kanttekening: autosportnieuws vind je inderdaad op tal van websites, een degelijk en actief autosportforum vind je in Vlaanderen/Nederland en misschien zelfs internationaal nergens meer. Bijzonder jammer

nog minstens 57 posts nodig om Mario in te halen
oei, Jan, tegen het huidige ritme gaat dat nog lang duren
58 nu trouwens
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 24-06-2015, 14:52
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Nagel op de kop vrees ik, maar toch een kanttekening: autosportnieuws vind je inderdaad op tal van websites, een degelijk en actief autosportforum vind je in Vlaanderen/Nederland en misschien zelfs internationaal nergens meer.
Ik sta open voor suggesties hoor. Wat kunnen we als forum doen om het autosportgedeelte terug wat nieuw leven in te blazen?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 07-07-2015, 13:14
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Als ik naar Zolder of Spa ga zie ik jullie ook niet meer. Dus ik denk dat het allemaal wat is ingestort. We waren natuurlijk ook allemaal wel Belcarfans en het kapot krijgen van de belcar loopt wel een deel gelijk met de neergang van het aantal posts in het autosportgedeelte.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #8  
Old 28-07-2015, 19:32
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Lede
Posts: 650
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
. Of dit te wijten is aan de één of de andere forumbezoeker durf ik te betwijfelen. En om Mark hiervoor als schuldige aan te wijzen vind ik helemaal van de pot gerukt; hij kwam voor zijn mening uit en het stond iedereen vrij om hier op te reageren of om de betreffende post te negeren. Maar het minste wat je kan zeggen is dat hij tenminste nog dingen postte.

De ware reden moet volgens mijn bescheiden mening gezocht worden in de evolutie van het internet zelf.
Ik durf dit meer dan betwijfelen, er waren hier bepaalde admins die dachten dat ze het warm water uitgevonden hadden.
Men was inderdaad vrij om te reageren met de kans een ban te bekomen, een ban die later bleek niets te betekenen maar enkel een middel was om de hiërarchie in stand te houden!
Dat hij nog dingen postte is geen pluspunt, soms hou je beter je onnozele mening voor jezelf...

Er zijn genoeg voorbeelden van fora die wel heel goed werken, ook in 2015!
Reply With Quote
  #9  
Old 28-07-2015, 23:22
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Steve View Post
Er zijn genoeg voorbeelden van fora die wel heel goed werken, ook in 2015!
Het zijn niet de fora die "werken", maar wel de forumbezoekers En zoals je zelf al opgemerkt hebt is Marc hier ondertussen al lang geleden weggegaan, dus wat belet je om weer in dit forum autosport gerelateerde zaken te posten? Ik zal je alleszins geen ban geven hoor
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #10  
Old 03-08-2015, 13:58
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ik wil trouwens nog even vermelden dat het niet de modelbouwers zijn die dit forum 'overgenomen' hebben ten nadele van het autosport gedeelte; wel is het natuurlijk zo dat de modelbouw gerelateerde posts naar boven komen drijven bij gebrek aan autosport gerelateerde posts.
Misschien is het wel interessant om te vermelden dat het vrijwel alleen de modelbouwers zijn die lid zijn en lidgeld betalen. Zonder dat lidgeld zou er, denk ik, helemaal geen forum meer zijn omdat dan de rekeningen van de hosting niet betaald zouden kunnen worden.

Het feit dat zij de enigen zijn die nog actief lid zijn (lees: lidgeld betalen) heeft er trouwens ook toe geleid dat we de modelbouw-gerelateerde fora (letterlijk) naar boven hebben gehaald.
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.