De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 14-03-2006, 17:28
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Gent
Posts: 660
Belcar Short News 2006/07

BELCAR SHORT NEWS 2006-03-14 – BSN7
Ondanks de overgangsfase naar een vernieuwd en opgefrist reglement begint de inschrijvingslijst aardig aan te dikken. Het vertrouwen van de overgrote meerderheid van teams en piloten in de Belcar Series blijft intact.

De Viper waarmee GLPK jarenlang het mooie weer maakte in de Mediagroep Van Dyck Belcar is nu in handen van AD Sport. Ondanks het feit dat Wauters-Wauters- Vanierschot momenteel zijn ingeschreven op een Porsche biturbo is kans zéér groot dat dit trio op de Viper rijdt.
“Toen ik het inschrijvingsformulier invulde, was de deal met de Viper nog niet volledig rond en had ik ook nog geen concrete plannen met die wagen”, verduidelijkt AD Sport-baas Albert Vanierschot. “Koen en Kris zijn echter zéér enthousiast om de Viper de sporen te geven. Het is alleen nog niet beslist of dit al vanaf de eerste wedstrijd zal zijn. Indien niet, komen we zoals gewoonlijk met de Porsche biturbo. Er is ook interesse van een team om de ex-Wauters-Porsche te huren voor de Mediagroep Van Dyck Belcar Original. Als deze deal doorgaat, komt alles in een stroomversnelling terecht. Het is een nieuwe uitdaging en de nieuwe reglementen zijn de Porsches biturbo trouwens niet gunstig gezind. En dat we met drie piloten zijn ingeschreven op de wagen is te wijten aan het feit dat Koen op professioneel vlak een zwaar jaar tegemoet gaat en enkele wedstrijden zal moeten passen. Hij zal ook aantreden in verschillende wedstrijden voor de Wereldbeker Rallyraid”.

Nadat Kuismanen besloot om ander oorden op te zoeken (FFSA & LMS met Palttala en de PSI-Corvette C6R) en GLPK overstapt naar de Corvette C5R is het uiteindelijk dankzij AD Sport dat we in Klasse 1 nog een competitieve Viper te zien krijgen. Door het feit dat de Viper al sinds 1999 meedraait aan de top van de Belcar, is deze wagen een icoon geworden die duidelijk het niveau van de Belcar heeft opgekrikt. Misschien vindt Kuismanen ergens nog een gaatje in zijn drukke agenda om met zijn Viper nog enkele wedstrijden mee te pikken als gast in de Mediagroep Van Dyck Belcar Original. In ieder geval werd zijn Viper afgelopen winter volledig ontmanteld en terug opgebouwd.

Verrassend is wel dat men bij Belgium Racing opteert om de Ultima in te schrijven in Klasse 3. Net zoals vorig seizoen blijft Patric Derdaele de spilfiguur. Hij zal beurtelings worden bijgestaan door Johan Empsen en Stefan Verhoeven.
Patric Derdaele: ”Vorig seizoen hebben we bewezen dat we echt competitief zijn met de 24 Uren en de Belcar Masters als hoogtepunten. Op een hendeltje van de versnellingsbak en twee defecte wielnaven na kenden we geen problemen. Het feit dat we opteren voor de Klasse 3 is omdat wij daar ons inziens ook thuishoren. De reglementen zijn nieuw en 2006 wordt een overgangsjaar. Met de Ultima kunnen we in de toekomst nog altijd terug richting Klasse 2. Vorig seizoen woog de Ultima 1020 kg. Voor Klasse 3 moeten wel nog 80 kg. lood bijleggen om aan de reglementaire 1100 kg. te komen. Maar dat kunnen we verdelen waar we zelf willen. Er werd een extra aluminiumplaat aangebracht en alle gewicht rust nu op de bodem op amper 5 cm. boven het wegdek. We hebben ook een nieuwe, sterkere achterophanging van een Marcos gemonteerd en het chassis versterkt om de laatste zwakke schakels weg te werken. De motor blijft voorlopig een BMW 3.2 liter. Op papier moeten we een rol van betekenis spelen in Klasse 3 en binnen de top 10 rijden algemeen.”

KS Motorsport zal twee BMW’s E46 Silhouet inzetten voor een volledig seizoen. Koen Leyssens en Wim Lumbeek delen een eerste exemplaar, terwijl de tweede wagen bestemd is voor Armand Essers die beurtelings zal worden bijgestaan door Patrick Smets en Guido Werckx.

Ham Car komt dan weer op de proppen met drie Porsches. Jaak Janssen kocht onlangs bij GPR Racing Pino een zéér potente Porsche 996 GT3-RS voor Peter van Audenhove en Raymond Raus. De GT3-R en de biturbo zullen méér dan waarschijnlijk worden verhuurd aan twee Nederlandse duo’s. Vader Raymond Raus krijgt tijdens de Euphony 24 Hours of Zolder versterking van zoon Gunther Raus. Peter Van Audenhove zal de Mediagroep Van Dyck Belcar Original combineren met de BonGou Belcar Endurance Cup. Hierin zal hij Clocheret vergezellen in een Porsche 993 van FM Racing dat ook nog met een Mercedes op de proppen komt voor Van Den Bossche-Scheers. Van Audenhove: “Ik opteer nog steeds voor de 993 om zijn uitstekende wegligging en dito remmen. De komst van enkele GT3 Supercups deed ons de 993 verder evolueren door middel van een nieuwe 3.8l-krachtbron”.

Speedlover-rijder Chris Mattheus stond afgelopen weekend voor een moeilijke opdracht tijdens de eerste wedstrijd voor de internationale Porsche Supercup, die werd verreden in het voorprogramma van de GP F1 in Bahrein. De Belgische Monegask moest tijdens zijn maidentrip in deze supercompetitieve discipline genoegen nemen met een 28ste chrono op 30 wagens en dook tenslotte als 25ste onder de geblokte vlag. “Alle ervaring die ik vergaarde tijdens mijn loopbaan moet ik overboord gooien. De wagen sparen is uit den boze. Ik wist dat mijn maidentrip in deze prestigieuze sprintrace niet van een leien dak ging lopen en ik verwachtte dan ook geen mirakels. Mijn betrachting was om de wagen goed te leren kennen, véél kilometers af te malen, de wagen heelhuids aan de finish te brengen en niet als rode lantaarn te eindigen. En daar ben ik in geslaagd. In de toekomst kan het alleen maar crescendo gaan”, aldus de Flandria Rent-rijder.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.