De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 18-01-2009, 17:15
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Quote:
Originally Posted by Avalon View Post
Mag ik deze WIP even onderbreken om even te vragen waarvoor die "curb feelers" eigenlijk dienen?
Ik geloof dat dat een hulpmiddel was bij het parkeren. Als je tegen zo'n curbfeelers komt beginnen die te trillen en dat maakt lawaai. Zoals je bij deze Mercury ziet staan de ramen nogal hoog gepositioneerd, dus als je parkeert zie je de stoep niet meer. Dan kan je parkeren op het gehoord afgaand door de curbfeelers

Last edited by Gèrre; 18-01-2009 at 17:15.
Reply With Quote
  #17  
Old 18-01-2009, 17:19
djoene djoene is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2008
Location: Izegem
Posts: 244
Eigenlijk best wel jammer.
anderzijds vind ik het zwart er lijk te veel opliggen. je ziet een boord aan de deuren.
had je niet beter eerst zwart gespoten en dan wit ? ( wss weer een domme opmerking)

groeten djoene
__________________
Greetz Djoene
Reply With Quote
  #18  
Old 18-01-2009, 17:46
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
.................................................. .
We starten eerst met het zorgvuldig afplakken van de deuren met Tamiyatape en wat Tesa, erop lettend dat geen Tesa op de deuren zelf gekleefd werd zodat geen verf meekomt als je het boeltje verwijderd.

.................................................. ....
Waarom gebruik je dan nog Tesa, dan kan je beter een stukje van een diepvrieszakje gebruiken om de delen die je niet hoeft te beplakken te bedekken. Zo spaar je ook tape uit.

Quote:
Originally Posted by djoene View Post
...........................
had je niet beter eerst zwart gespoten en dan wit ? ( wss weer een domme opmerking)

groeten djoene
Nee, altijd eerst de lichte kleuren spuiten, daarna de donkere kleuren.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #19  
Old 18-01-2009, 18:03
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Gèrre View Post
Ik geloof dat dat een hulpmiddel was bij het parkeren. Als je tegen zo'n curbfeelers komt beginnen die te trillen en dat maakt lawaai. Zoals je bij deze Mercury ziet staan de ramen nogal hoog gepositioneerd, dus als je parkeert zie je de stoep niet meer. Dan kan je parkeren op het gehoord afgaand door de curbfeelers
Helemaal juist 10/10

Quote:
Originally Posted by djoene View Post
Anderzijds vind ik het zwart er lijk te veel opliggen. je ziet een boord aan de deuren.
Djoene, ook eens de tekst lezen he. Ik had net twee mistlagen gezet... Logisch dat ik niet verderdoe met wet coats en zo he? Bedoeling was dat ik een 5tal laagjes ging zetten, allemaal heel mistig en dan een laagje of twee wet coat... Komt dus volgende week. Toevallig ga ik ze dan toch beide kunnen spuiten wat oorspronkelijk de bedoeling was.

Quote:
Originally Posted by djoene View Post
had je niet beter eerst zwart gespoten en dan wit ? (wss weer een domme opmerking)
Das een vraag, geen opmerking he. maar niks doms aan, vragen staat vrij. En zoals Nismo heeft gezegd: we werken van licht naar donker. Zet daar maar wit over...

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Waarom gebruik je dan nog Tesa, dan kan je beter een stukje van een diepvrieszakje gebruiken om de delen die je niet hoeft te beplakken te bedekken. Zo spaar je ook tape uit.
Tesa is nu niet zo duur he? Ik breng dat mee van school En plastoc zakjes vertrouw ik niet. Heb op een ander forum eens verf zien inwerken op zo'n zakje...


Zonet even in de bak gekeken. (toepasselijk he: de flik in den bak, hahahah) Okey serieus nu... De verf is al helemaal weg. Dus nog een uurtje laten zitten en dan afwassen, afspoelen, drogen...

Ook de chroom is al verdwenen...

Ik zie weer licht !! Ah neen, das de bureaulamp die naar beneden kwam...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #20  
Old 24-01-2009, 01:04
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ondertussen zijn we weer enkele dagen verder and I am happy !! De spuitwerken verlopen uitstekend. Ook de ramen kregen hun passend grijze en witte kleurtje. Morgen haal ik de tape van de deuren af en zondag mogen de deuren hun laklaag krijgen. Foto's volgen zo gauw als mogelijk...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #21  
Old 24-01-2009, 18:35
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Nu dan de foto-update van de gedane werken...

Eerst en vooral moest ik nog hier en daar met putty wat herstellen na het remoliebadje. Maar dat was niet zoveel werk en terwijl alles uitharde en klaargezet was om gespoten te worden, werden de ramen bekeken. Aangezien die voorzien waren van open ramen aan de deuren, moesten dus ramen bijgemaakt worden. Eerst werden de reststukken zorgvuldig van het voor en achterraam gescheiden. De zijramen werden met speciale Everclear windshield system gemaakt.



Nu nog de juiste delen in het juiste kleur spuiten: vooraan witte primer en de rest grijze primer. Resultaat:



Even dryfitten om te kijken of alles ok is:







Enkele dagen later werden dan de deuren in witte primer gezet:



En donderdag, vrijdag en vandaag werden de laagjes zwart op de body gespoten. Dit mag uitharden tot dinsdag of woensdag. Ik deed wat langer dan voorzien over deze lagen en ik wil dat het echt voldoende uitgehard is. Dan kan ik alles goed afplakken en de deuren hun witte laagjes voorzien.



De witte lijnen die je ziet, zijn er niet. De flash zorgt hier dus voor... Morgen plaats ik wat beelden van buiten (als het niet regent...)

Next up: decals maken en de onderdelen die ik mis opzoeken (zie HIER)

Grtzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)

Last edited by Loeten; 24-01-2009 at 18:36.
Reply With Quote
  #22  
Old 24-01-2009, 18:48
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Ziet er goed uit. Toch nog 1 vraagje, waarom heb je niet eerst de deuren wit gespoten, afgeplakt en daarna het zwart gespoten? Nu heb je de deuren afgeplakt (over de primer neem ik aan), daarna zwart gespoten. Vervolgens ga je weer afplakken om de deuren wit te spuiten. Op die manier moet je dus 2 keer afplakken in plaats van maar 1 keer... of mis ik iets?
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #23  
Old 24-01-2009, 20:29
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Ziet er goed uit. Toch nog 1 vraagje, waarom heb je niet eerst de deuren wit gespoten, afgeplakt en daarna het zwart gespoten? Nu heb je de deuren afgeplakt (over de primer neem ik aan), daarna zwart gespoten. Vervolgens ga je weer afplakken om de deuren wit te spuiten. Op die manier moet je dus 2 keer afplakken in plaats van maar 1 keer... of mis ik iets?
Komt daar nog volgende bedenking bij: meerdere kleuren spuiten doe je door eerst de lichtste tinten te spuiten, en vervolgens verder tot de donkerste.

Let wel: omgekeerd is mogelijk, doch veel moeilijker door het probleem van doorschijning, omdat de lichtere tinten per definitie minder dekkend zijn.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #24  
Old 24-01-2009, 23:47
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ik wou geen risico nemen na de misser vorige week. Ik kan dus niet anders dan tweemaal afplakken. Als ik weer eerst het wit had gedaan (en niet had afgeplakt), dan zat ik weer met het probleem van de lakreacties. Dus dit was onmogelijk. Ik kon wel eerst het wit spuiten EN afplakken. Dat ging op hetzelfde neerkomen als nu, want nu moet ik ook tweemaal afplakken.

Overigens ga ik geen last hebben van doorschijning he. De deuren kregen witte primer erover en werden afgeplakt. Geen zwart dus op de deuren. Deze keer dus goed nagedacht over mijn stapjes:

1/ Doorzichtige hechtprimer
2/ Grijze primer voor heel de wagen
3/ Witte primer ter hoogte van de deuren zonder afplakken
4/ Witte deuren afplakken en zwarte lak erop (uiteindelijk 8 laagjes)
5/ Het zwart afdekken en nu de witte lak op de deuren

Opmerkingen:

* Stap 2 en 3 konden ook omgekeerd, maar het grijs is heel licht van kleur zoals je op de pics kunt zien.
* Stap 4 en 5 kunnen ook omgekeerd maar ook hier moest ik tweemaal afplakken omdat de zwarte verf anders gaat reageren op de witte zoals ik dus eerst voorhad.

Uit deze reacties lijdt ik dus af dat mijn misser eigenlijk niet zo dom was. Alleen had ik niet gezien dat het zwart en het wit uit een andere samenstelling was waardoor het zwarte op het witte heeft gereageerd. Wit was Acrylic, zwart iets anders...

Grtzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #25  
Old 25-01-2009, 00:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Uit deze reacties lijdt ik dus af dat mijn misser eigenlijk niet zo dom was.

Oeioeioei, meester, 2 fouten in een woord van 5 letters... Als je leerlingen dit zien...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #26  
Old 25-01-2009, 09:14
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Oeioeioei, meester, 2 fouten in een woord van 5 letters... Als je leerlingen dit zien...


Ik had wel een vraagje Loeten. Het Everclear windshield system, heb je dat via E-bay of vind je dat hier ergens in een winkel?
__________________
Reply With Quote
  #27  
Old 25-01-2009, 10:44
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Oeioeioei, meester, 2 fouten in een woord van 5 letters... Als je leerlingen dit zien...
En zeggen dat enkele lessen taal deze week in klas over het gebruik van het werkwoordschema ging... Moest weer rap gaan hier. 'k Ga er eens een gewoonte van moeten maken om mijn teksten te herlezen he...

Ah nu weet ik dat tenminste één iemand mijn teksten leest want ik had mijn twijfels nadat ik opnieuw moest uitleggen waarom ik de spuitwerken op deze manier moest oplossen...

Quote:
Originally Posted by Doc View Post
Ik had wel een vraagje Loeten. Het Everclear windshield system, heb je dat via E-bay of vind je dat hier ergens in een winkel?
Dat werd enkele jaren geleden via Ebay aangekocht...

(en nu effe de tekst herlezen op fauten, oei, fouten)

Goedgekeurd
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #28  
Old 25-01-2009, 11:35
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Dit is dan de tussenstand zonder het afgeplakte gedeelte, netjes in het daglicht. Misschien dat ik vanavond een een dryfitje doe met meerdere onderdelen. Eens zien of ie er al wat begint op te lijken. Ik zie wel...











Grtzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #29  
Old 25-01-2009, 12:19
daelko's Avatar
daelko daelko is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2007
Location: mechelen
Posts: 39
@ loeten

deze ga ik echt wel volgen . Keep up the good work
__________________
The Only Way Is Sideways

Last edited by daelko; 25-01-2009 at 12:24.
Reply With Quote
  #30  
Old 25-01-2009, 20:09
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
.............................................

En donderdag, vrijdag en vandaag werden de laagjes zwart op de body gespoten. Dit mag uitharden tot dinsdag of woensdag. Ik deed wat langer dan voorzien over deze lagen en ik wil dat het echt voldoende uitgehard is.

.................................................. ...............
Dat is verstandig, zou ik willen zeggen, maar waarom zit je op zondag er al met je vingers aan ?????

Hij kan toch echt niet wachten hé, ongeduldig manneke.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.