De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 23-03-2006, 22:41
freddy freddy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Location: Kasterlee
Posts: 11
Droogtijden tussen het aanbrengen van verschillende verflagen.

Kan mij iemand vertellen hoeveel tijd ik moet laten tussen het spuiten van verschillende lagen ik gebruik enamel van Humbrol…en hoe doen jullie het met airbrushen maken jullie verf aan om enkele beurten te spuiten en hoe zit het met die tussen tijd? wordt de airbrush dan telkens gereinigd of wat ?
Ik weet veel vragen ineens maar snap er soms geen snars van,haha
Ben van plan mij bij een club aan te sluiten alleen vindt ik het nog wat te moeilijk…
Reply With Quote
  #2  
Old 24-03-2006, 15:07
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by freddy
Kan mij iemand vertellen hoeveel tijd ik moet laten tussen het spuiten van verschillende lagen ik gebruik enamel van Humbrol…en hoe doen jullie het met airbrushen maken jullie verf aan om enkele beurten te spuiten en hoe zit het met die tussen tijd? wordt de airbrush dan telkens gereinigd of wat ?
Ik weet veel vragen ineens maar snap er soms geen snars van,haha
Ben van plan mij bij een club aan te sluiten alleen vindt ik het nog wat te moeilijk…
Vragen staat vrij en dit is het vraaghoekje, dus dat is geen probleem.

Ik gebruik ook nog het vaakst enamels, zowel van Humbrol, Revell als Testors. In principe geldt ook hier het devies van tenminste 24 uur te wachten tss de verschillende lagen in. Ik maak steeds verf voor 1 enkele spuitbeurt. Dwv ik verdun mijn verf zodanig dat ik voldoende heb voor 1 "run". Verhouding verf/verdunner is ong. 50/50 afhankelijk van de vloeibaarheid van de verf. Eens het goedje verdunner/verf goed opgeroerd is om te spuiten, zet ik dat potje meestal nog even op de verwarming, om de verf wat op te warmen. Ik heb gemerkt door de jaren heen, dat de verf zich dan beter "zet" op het model. Verdunnen doe je best met specifieke verdunner van het merk zelf. Dus Humbrol verdunner voor Humborl enamels, Revell verdunner voor Revell enz. Ook hier heeft de ervaring geleerd dat mixen van verschillende merken soms kan leiden tot extra lange droogtijden (3 à 4 dagen tot soms zelfs een week.) Verder, na elke spuitbeurt reining ik mijn airbrush pistool telkens opnieuw met white spirit. Reinigen moet je doen, want de enamel droogt anders in je pistool en dat is natuurlijk niet goed.

En wat de club betreft, kom eens een kijkje nemen tijdens onze bijeenkomsten in Zolder. Misschien niet vlak bij de deur, maar er zijn nog mensen uit de Kempen die tot bij ons komen, dus misschien kan er altijd wat geregeld worden kwa vervoer. Data van deze bijeenkomsten vind je hier.

ps. ik heb ook even de titel van het onderwerp aangepast, zodat die iets meer duidelijkheid geeft over de inhoud.

Last edited by Guido; 24-03-2006 at 15:15.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-03-2006, 12:34
freddy freddy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Location: Kasterlee
Posts: 11
Wauw,bedankt dat is nog eens een duidelijke verklaring...ik zal zekers eens kontakt zoeken met jullie club, heb tevens ondernomen dat er in Geel ook een club is dat is maar een 10min rijden, nogmaals bedankt...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.