De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 05-03-2004, 00:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Notification van Skynet email - een virus?

Heb net dit bericht binnen gekregen van 'Skynet':

Quote:
Dear user of Skynet.be gateway e-mail server,

Our main mailing server will be temporary unavaible for next two days, to continue receiving mail in these days you have to configure our free auto-forwarding service.

For further details see the attach.

For security purposes the attached file is password protected. Password is "31706".

Have a good day,
The Skynet.be team http://www.skynet.be
Verder zit er nog een .txt aan vast. Dit lijkt me weer een of ander virus te zijn? Dit is niet de typische communicatie van Skynet naar zijn klanten toe. Wie er nog zo een heeft gekregen, "weg-pleuren" die handel?
Reply With Quote
  #2  
Old 05-03-2004, 02:15
bazzie's Avatar
bazzie bazzie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2004
Location: Antwerpen
Posts: 118
Dit is idd een virus, die mail gaat ook al rond op telenet.
Dus "weg-pleuren" die handel!

Van telenet heb ik deze waarschuwingsmail gekregen:

Quote:
Beste Telenet-klant,

Sinds kort verspreidt het "Bagle"-virus zich over het internet. Dit virus zit in een e-mail en wordt zogezegd uit naam van Telenet verstuurd. Deze mail is echter niet van Telenet afkomstig. Wij willen je hiervoor waarschuwen.

Dit computervirus verspreidt zich hoofzakelijk via e-mail en verschillende varianten doen momenteel de ronde.
De e-mail met virus wordt gekenmerkt door volgende eigenschappen:

----------------

De verzender is meestal "support@telenet.be", "managment@pandora.be" of "administrator@pandora.be".

De boodschap begint met "Dear user of Pandora.be mailing system", of "Dear Telenet user ", ... .
Je wordt gewaarschuwd dat er zogezegd een probleem is met je @pandora.be mailbox, of dat er klachten zijn over spam, virussen, ...
Verder wordt er een "zip"-bestand meegestuurd dat je kan openen met een geheime code.

De e-mail wordt meestal ondertekend met "The Pandora.be team http://www.pandora.be" of "The Telenet.be team".

----------------

Het spreekt voor zich dat er met je Telenet/Pandora e-mail niets aan de hand is en dat deze e-mail helemaal niet afkomstig is van de Telenet Klantendienst.


Wat kan jij doen?

Om zeker te spelen verwijder je best onmiddellijk deze virus e-mail na ontvangst, zonder de bijlage te openen.
Om te controleren of jouw computer besmet is en om het virus te verwijderen, surf naar onze klantendienst-pagina:
http://www.telenet.be/klantendienst/bagle;
Klik nooit op e-mails met bestanden van onbekende afzenders;
Update dagelijks je anti-virus programma op je computer. Als je geen anti-virusprogramma hebt, moet je zeker het gratis verwijder-programma uitvoeren.

Wat doet Telenet?

Telenet doet al het nodige om de verdere verspreiding van deze virusmail tegen te gaan.



Actuele info en tips om je tegen virussen te beschermen vind je op onze klantendienst-pagina's.


Met vriendelijke groeten,

Filip Weyers
Directeur Klantendienst
Reply With Quote
  #3  
Old 05-03-2004, 12:46
Isabelle Isabelle is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 41
Heb ik ook gekregen

... een virusmailtje dat zogezegd van Telenet kwam. Bij mij waren ze blijkbaar in een verstrooide bui. In het bericht was sprake van een aangehecht tekst-bericht, maar niets te zien.
En dan die afsluiter: Best Wishes, Telenet Team.
Die waren duidelijk nog in kerstsferen...


Wat bizar is: ik doe nooit rare mails open, gooi ze meteen weg en heb een goede virusscanner. Toch heb ik het teddybeer-virus teruggevonden in de map c:\windows\system
Een update van Norton spoorde ook het w32/netsky (...) virus op.

Vreemd...
Reply With Quote
  #4  
Old 05-03-2004, 12:59
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Asse
Posts: 1,086
teddybeer? zo een icoontje met een teddy-ke?
da is geen virus he, geen broodnodig bestand, ma ook geen virus...

of het bugbearvirus?
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-03-2004, 13:11
Isabelle Isabelle is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 41
Ja, inderdaad met zo'n teddybeer-icoontje. De naam was: jdbgmgr.exe.

Ik heb het opgezocht en gevonden nadat ik een paniekmail ontvangen had van een cultureel centrum in de buurt waarvan ik regelmatig mails ontvang.

In de mail werd beweerd dat het om een virus gaat en dat het zich 2 weken koest houdt om er dan tegenaan te gaan.

Er stond ook nog bij:
Quote:
Het virus genaamd jdbgmr.exe wordt NIET gevonden door: Norton Antivirus, McAfee en Sophos antivirusscanners
Mijn pc doet altijd een automatische scan op vrijdag en het virus moet zijn binnengekomen op zaterdag, dus ik weet niet of die laatste bewering klopt.
Ik heb de rommel er eerst afgegooid, vooraleer ik zelf nog eens gescand heb.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-03-2004, 13:15
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
Da's idd geen virus, en die mail is een hoax, in de bedoeling dat je dat bestand verwijdert. Een mail hoeft dus geen virus te bevatten om kwaad te kunnen doen...

Het bestand jdbgmgr.exe is de debugger voor de Microsoft Virtual Machine, dacht ik.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-03-2004, 13:23
kurtvaes's Avatar
kurtvaes kurtvaes is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Willebroek
Posts: 128
inderdaat:

Jdbgmgr.exe is the file to which the hoax refers, and it is the Microsoft Debugger Registrar for Java.

maar er is ook goed nieuws:

"The Microsoft Debugger Registrar for Java (Jdbgmgr.exe) is only used by Microsoft Visual J++ 1.1 developers.

If you follow the e-mail message instructions and delete this file, you do not have to recover it unless you use Microsoft Visual J++ 1.1 to develop Java programs on Windows XP, Windows NT 4.0, Windows 98 Second Edition, Windows 98, or Windows 95."


If you need to restore this file, follow the instructions in "Virus Hoax: Microsoft Debugger Registrar for Java (Jdbgmgr.exe) Is Not a Virus (Q322993)."

http://support.microsoft.com/default...;en-us;Q322993


Last edited by kurtvaes; 05-03-2004 at 13:27.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-03-2004, 13:25
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Of dus kort samengevat: jdbgmgr.exe is geen virus en mag absoluut niet van de computer afgegooid worden!!!!!!!!!!!!!
Reply With Quote
  #9  
Old 06-03-2004, 14:15
Isabelle Isabelle is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 41
Daar ben ik dan met mijn open ogen ingetuind...
Nooit meer paniekmailtjes vertrouwen dus!

Gelukkig heb ik die debugger niet nodig. Bovendien is het binnenkort grote kuis in in m'n pc en wordt Windows 98 vervangen door XP.

In ieder geval bedankt voor de info!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.