De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2004
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 13-09-2004, 17:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 29 en 30

Hier zijn de oplossingen van vragen 29 en 30:

Vraag 29 :
  1. Hoe luidt de titel van het verhaal waarvan je hier een fragment ziet ? De dolende rijder
  2. Hoe heet het hoofdpersonage ? Alain Chevallier
  3. Wie is de auteur van deze stripreeks ? Christian Denayer (tekeningen) en André-Paul Duchâteau (scenario). Eén van de 2 namen volstond.
  4. Hoe heet de beste vriend van het hoofdpersonage ? Steack is de bijnaam van zijn beste vriend die eigenlijk John Johnson heet.
  5. Hoe heet het merk waarvoor het hoofdpersonage in dit verhaal rijdt ? Fulgura

Tip : "De Rode Ridder" is het niet!, maar "ridder" in het Frans is "chevalier", 1 l minder dus dan onze held zijn naam. Dat was het spoor dat je moest volgen...

De originele foto zag er trouwens zo uit :



Vraag 30 :
  1. Wie is deze piloot ? John Surtees
  2. In welk jaar is deze foto getrokken ? 1968
  3. Over welke GP gaat het hier ? GP van Zuid Afrika te Kyalami
  4. Wat is de exacte benaming van deze wagen (merk + type) ? Honda RA 300
  5. Wat was het behaalde resultaat van deze combinatie in deze GP ? 8 ste

Tip: “"Stop een tijger in je tank", maar dan iets minder ! : een hond is iets minder wild dan een tijger, en van hond naar Honda of Hondola is maar een kleine stap. En dat zou voldoende geweest moeten zijn om je op het goede spoor te zetten.

De originele foto zag er trouwens zo uit :



Onze koploper Guy laat enkele steekjes vallen en meteen ziet de top-3 er weer heel anders uit : (ex-aequo's in willekeurige volgorde) :
[list=1][*] Pompierke : 7343[*] Jan : 7250[*] Marshal : 6909[*] Guy : 6845[*] Vanni : 6553[*] Baron : 6270[*] Manu : 6129[*] Ottooke : 6110[*] Bazzie : 6025[*] Jjoris : 5878[*] Lotuzzz : 5659[*] HHugo : 5575[*] Porsche : 4834[*] Sledge : 4004[*] Megane : 3639[*] Swa : 3609[*] Lambo : 3198[*] Johan : 3192[*] Obi-Jan : 2819[*] Fleabite : 2690[*] The Interceptor : 2654[*] Superdiesel : 2502[*] A.J. : 2239[*] AlainH : 2088[*] Huudo : 1695[*] Nox : 950[*] Raceboy : 809[*] Marcel : 719[*] Lender : 219[*] Snelle Japie : 188[*] Autosport.be : 188[*] Dragonfly : 95[*] Juha : 93[*] Iceman : 69[*] Corvetteboy : 66[*] TiBo : 8[/list=1]

Pompierke neemt zowaar de leiding, en Jan, Marshal en nog steeds Guy blijven in zijn buurt!

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 31 en 32!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 13-09-2004 at 19:13.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-09-2004, 18:24
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Ja,ja,ja..........

deze vraag heeft mij de nodige kopzorgen bezorgd, en het stopt (nog) niet.


Vraag 30:

De tip heeft mij op het verkeerde been gezet.

TIP: Een tijger in je tank, net iets minder, is dus 'Esso' , min de laatste klinker, dus 'ESS'

Zoals je weet noemt men het circuit in Mexico: The track of the Esses.........

Vraagjes:
Ten eerste: Hoe kan je weten dat dit Zuid-Afrika is ?

Ten tweede :
Je vraagt duidelijk in welk jaar de foto genomen is.
Als je weet dat de Grote Prijs van Zuid-Afrika gereden werd op 1 januari 1968, gaat het hier om een foto uit de trainingen. Dus werd de foto wel getrokken in 1967 !!!
Reply With Quote
  #3  
Old 13-09-2004, 19:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by guy
Vraagjes:
Ten eerste: Hoe kan je weten dat dit Zuid-Afrika is ?
Daar heeft Jan ook lang over nagedacht en omdat hij op zo'n vindingrijke manier tot de juiste conclusie gekomen is laat ik hem de eer dit uit de doeken te doen

Quote:
Originally posted by guy
Ten tweede :
Je vraagt duidelijk in welk jaar de foto genomen is.
Als je weet dat de Grote Prijs van Zuid-Afrika gereden werd op 1 januari 1968, gaat het hier om een foto uit de trainingen. Dus werd de foto wel getrokken in 1967 !!!
We (dat is Werner en ikzelf) geven eerlijk toe dat we er niet bij stilgestaan heb dat de kwalificaties een "jaar" eerder gereden werden dan de GP zelf. Of het een foto betreft uit de trainingen van 31 december of de warmup in de ochtend van 1 januari weten we eerlijk gezegd ook niet met zekerheid, en daarom hebben we beslist dat zowel 1967 als 1968 als correct aanvaard zullen worden, en dat voor alle deelnemers natuurlijk. De tussenstand wordt uiteraard ook aangepast.

De belangrijkste les die Werner en ik hierbij (en bij een aantal andere vragen ook) geleerd hebben is dat we volgend jaar goed gaan oppassen om niet verstrikt te geraken in onze eigen vragen (zoals dit jaar wel meer gebeurd is). Het is jullie verdienste trouwens van ons erop te wijzen en er voor te zorgen dat we het opstellen van de vragen van 2005 met nòg meer zorg gaan uitvoeren
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #4  
Old 13-09-2004, 19:32
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally posted by guy
Ja,ja,ja..........


Vraagjes:
Ten eerste: Hoe kan je weten dat dit Zuid-Afrika is ?

Wel, heel simpel, aan de kiekendraad

De Hondola heeft maar vier races gereden, Monza (met witte pitmuren), Watkins Glen (het meest gelijkend qua pitboxen), Mexico (totaal andere pits, als er al zijn) en Kyalami. Ik geef toe, er is niet veel fotomateriaal te vinden van Kyalami uit die periode, maar er werd daar niet alleen Formule 1 gereden, en via de prototypes kwam ik een foto op het spoor met boven die bakstenen pits een reklamebord "Put a tiger in your" tank. Ook op GPL kan je Kyalami 1967 in getekende vorm terugvinden met bakstenen en kiekendraad. 't Was inderdaad geen gemakkelijke vraag, hoewel ze er op het eerste gezicht poepsimpel uitzag.
Op een ander moment wil ik nog wel eens uitwijden over de invloed die Honda's racerij in de late sixties heeft gehad op de lancering van de eerste Honda Civic, die eigenlijk een luchtgekoelde motor had moeten krijgen, ware het niet dat Jo Schlesser tijdens zijn eerste GP in een luchtgekoelde Honda F1
meteen om het leven kwam (Rouen). John Surtees wou van die luchtgekoelde toestanden niets weten,...en de Honda Civic dus ook niet.

jan
Reply With Quote
  #5  
Old 13-09-2004, 19:38
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Guyke,

deze foto kan ook gemaakt zijn 's morgens van de start van de wedstrijd zelf en uiteindelijk staat de GP zuid Afrika op de kalender van 1968.
Voor te weten of de foto gemaakt is in Kyalami, ik zal een andere foto naar marshal sturen en vragen hem op deze post te plaatsen (ik ben vergeten hoe dit moet) dan kan je zien dat het wel degelijk in Kyalami was.
Alle dat vind ik toch.

pompierke



***Edit: De foto van Pompierke in zijn bericht "geplakt", maar heeft Pompierke deze foto gevonden?***

Last edited by Mark; 13-09-2004 at 20:08.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-09-2004, 20:52
bazzie's Avatar
bazzie bazzie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2004
Location: Antwerpen
Posts: 118
De eerste vraag heeft me veel tebvergeefs zoekwerk gekost in de bibliotheek, maar op het laatste moment ben ik toevallig deze stripreeks tegengekomen op internet. En toen ik deze tekening op de voorpagina van Kuifje (Tintin) magazine vond was ik vijwel zeker.

Dan de 2de vraag was mijn eerste gedachte dat het een Honda was vanwege de Japanse mecanicien. Voor het circuit te vinden heb ik in Grand Prix Legends de pits doorgereden van alle circuits en dan bleven enkel Silverstone en Kyalami over omdat ze een pitbox hadden uit baksteen. Enkel voor het jaartal heb ik mij wat te snel tevreden gesteld door te denken dat de RA300 enkel in 1967 races reed.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-09-2004, 21:33
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by bazzie
Enkel voor het jaartal heb ik mij wat te snel tevreden gesteld door te denken dat de RA300 enkel in 1967 races reed.
Dat is dezelfde fout die ik gemaakt heb. Gecombineerd met het latino-type dat op de foto te zien is (met zijn korte oranje broek en het gestreepte hemdje) kwam ik bij de GP van Mexico uit.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-09-2004, 21:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Voor vraag 29 heb ik de tip gekregen van Pompierke dat het hier ging om Alain Chevallier. De rest via het net kunnen terugvinden.........behalve die beste vriend. Er zijn mensen die hiervoor alle stripboeken kopen van die serie.........en niet eens meespelen in de quiz!

Vraag 30, uit de blote kop had ik het idee dat dit iets was van Honda uit de jaren zestig. Via de sites van modelbouwers het juiste type kunnen bepalen...... Uit de vier mogelijke oplossingen via het spel Grand Prix Legends mijn keuze laten vallen op Kyalami.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-09-2004, 22:02
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by jan
... maar er werd daar niet alleen Formule 1 gereden, en via de prototypes kwam ik een foto op het spoor met boven die bakstenen pits een reklamebord "Put a tiger in your" tank.
Die zou ik ook wel eens graag zien als dat kan Jan
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #10  
Old 13-09-2004, 22:38
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Quote:
Originally posted by pompierke



***Edit: De foto van Pompierke in zijn bericht "geplakt", maar heeft Pompierke deze foto gevonden?***
Sorry maat, maar dat is beroepsgeheim (brandweer)
Reply With Quote
  #11  
Old 13-09-2004, 23:09
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by pompierke
Guyke,

....
Ah, meneer wordt "vrank"


Quote:
Originally posted by Marshal

...
Uit de vier mogelijke oplossingen via het spel Grand Prix Legends mijn keuze laten vallen op Kyalami.....
Je bent dus hier gewoon ook de gorilla aan het spelen!?


Neen, serieus mannen, jullie zijn heel goed bezig. De stripvraag wist ik niet waar beginnen, dus maar gelaten. Surtees en de Honda kende ik dus wel, maar het zoeken naar het circuit en het daarmee verbonden jaartal duurde me net iets te lang om te gaan doorzoeken. Knap gevonden! Proficiat.
Reply With Quote
  #12  
Old 13-09-2004, 23:29
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Quote:
Originally posted by Marshal
Voor vraag 29 heb ik de tip gekregen van Pompierke dat het hier ging om Alain Chevallier. De rest via het net kunnen terugvinden.........behalve die beste vriend. Er zijn mensen die hiervoor alle stripboeken kopen van die serie.........en niet eens meespelen in de quiz!
Relaties he manneke
Reply With Quote
  #13  
Old 13-09-2004, 23:37
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Quote:
Originally posted by Huudo
Ah, meneer wordt "vrank"




....Knap gevonden! Proficiat.
Bedankt Huudo.
Nu ik zo ver sta voel ik mij een beetje zegezeker (dikkenek dat ik ben )
Ik moet wel even meegeven om de andere te ontmoedigen , de volgende 4 vragen heb ik ook reeds gevonden en vrij zeker van de antwoorden ben ik ook nog.

Dju, ik word echt "vrank"

Maar het venijn zit misschien in de staart!!!
D' er is er zelfs al éne die dreigt met mij te blokkeren voor de laatste vragen, maar ik denk niet dat hij dat durft want anders gaat hij echt een polsprobleem krijgen.
Reply With Quote
  #14  
Old 13-09-2004, 23:39
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
de enige manier om pompierke te stoppen is half Hasselt in de fik steken vanaf de dag dat de laatste vragen gelanceerd worden
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #15  
Old 13-09-2004, 23:42
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Quote:
Originally posted by A.J.
de enige manier om pompierke te stoppen is half Hasselt in de fik steken vanaf de dag dat de laatste vragen gelanceerd worden
Verdoeme,

ons gansterke is weer bezig !!!!
Alles is goed om mij te stoppen, zo te zien, zolang het thuis niet brand is het goed.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.