De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 06-08-2007, 15:44
straffe toebak straffe toebak is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2007
Location: Roeselare
Posts: 22
Compressor voor airbrush

Ik heb recent een nieuw airbrush-pistool gekocht (Badger 150). Nu heb ik natuurlijk nog wa lucht nodig om erdoor te jagen.

Ik zie het niet direct zitten om heel veel geld uit te geven voor een kleine professionele compressor. Een compressor maken van een koelkastcompressor is ook uitgesloten, want dan kan niet gewerkt worden met een opslagvat. Blijkbaar zijn die electrische motoren niet sterk genoeg. De druk in de aanzuigleiding en persleiding moet in het begin dezelfde zijn indien je deze motoren niet wil verbranden.

Ik had dan gedacht om een gewone huis-tuin-bandenblazende compressor te kopen, en daar een extra vat aan te koppelen met drukreduceerventiel en eventueel waterafscheider.

Voor ik iets onderneem, had ik graag geweten hoe jullie werken?
Reply With Quote
  #2  
Old 06-08-2007, 16:53
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by straffe toebak View Post
Ik heb recent een nieuw airbrush-pistool gekocht (Badger 150). Nu heb ik natuurlijk nog wa lucht nodig om erdoor te jagen.

Ik zie het niet direct zitten om heel veel geld uit te geven voor een kleine professionele compressor. Een compressor maken van een koelkastcompressor is ook uitgesloten, want dan kan niet gewerkt worden met een opslagvat. Blijkbaar zijn die electrische motoren niet sterk genoeg. De druk in de aanzuigleiding en persleiding moet in het begin dezelfde zijn indien je deze motoren niet wil verbranden.

Ik had dan gedacht om een gewone huis-tuin-bandenblazende compressor te kopen, en daar een extra vat aan te koppelen met drukreduceerventiel en eventueel waterafscheider.

Voor ik iets onderneem, had ik graag geweten hoe jullie werken?
Wat is je budget?

Voor wat het waard is, enige tijd geleden hebben we hier al eens wat aandacht aan besteed. http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11395 In die thread staat ook vermeld welk type ik uiteindelijk heb aangeschaft en welke tot mijn grote tevredenheid tot op vandaag nog altijd vlekkeloos! werkt.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-08-2007, 19:17
Louis Louis is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2007
Location: kuringen
Posts: 103
Hoi staffe toebak, ik heb sedert een goed jaar ook zo een Sparmax zoals Guido en ik ben daar ook zeer tevreden van. Vroeger gebruikte ik zo een log ding met een vat van 20 liter. Ging ook prima maar als dat zijn eigen weer gaat vullen geeft dat een dikke minuut lawaai. En als je nog laat bezig bent is dat voor de anderen niet zo prettig. Je kan ook eens gaan kijken op deze site: http://www.airbrush-services-almere.nl/ Deze mensen zijn heel serieus en kennen hun vak. Zij staan regelmatig op beurzen in Belgie. Ik dacht dat zij ook op de beurs van KMK op 9/9/2007 aanwezig zijn. Je kan al eens op de site gaan loeren zo heb je al een idee wat er te verkrijgen is en wat het kost.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-08-2007, 10:13
straffe toebak straffe toebak is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2007
Location: Roeselare
Posts: 22
Bedankt voor de eerste reacties.

Louis, is het geluid dat de oude maakte de enige reden voor het veranderen van compressor?
Ik ben ervan overtuigd dat ik later een grotere compressor goed zal kunnen gebruiken, want ik hou me niet alleen bij 1/24, maar ook 1/1.
Indien het airbrushen ook goed werkt met een grote compressor, dan kan ik die voor meer gebruiken.
Reply With Quote
  #5  
Old 07-08-2007, 17:43
Louis Louis is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2007
Location: kuringen
Posts: 103
Dat is inderdaad de reden. Plus dat zo een ding ook tamelijk log is en plaats nodig heeft. Maar voor de rest heb ik daar nooit problemen mee gehad en heb daar toch enkele jaren mee gespoten. Hij staat nu trouwens bij mijn vriendin en daar gebruik ik hem nog met mijn oud pistool en hij doet nog steeds perfect dienst. Alles hangt en natuurlijk vanaf wat jou plannen zijn. Je moet kopen waar je het beste mee bent. Ik woon (voorlopig nog) op een appartement en daar kan ik hem niet meer gebruiken. Ik moet wel zeggen dat ik heel tevreden ben van mijn Sparmax. Hij doet het uitstekend, is zo goed als geluidsloos, past in een schoendoos en heeft nog nooit problemen gegeven.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.