De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 01-07-2005, 18:33
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Zeer jammer dat je vrouw ermee stopt. Maar het is te begrijpen. Een aantal jaar geleden heb ik Lieve Thiron uit haar Porsche zien strompelen (was toen ergens in Augustus). By haar scheelde het toen ook niet veel. Voor ons als marshal zal het ook lastig worden om onze aandacht erby te houden met zo een hitte. Ik ga my goed voorzien van voldoende vocht. Tot de 10de.
__________________
Reply With Quote
  #17  
Old 09-07-2005, 17:06
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Voila,sé... we zijn er klaar voor.
Vandaag zaterdag hebben we met ons team van 3 mecano's een komplete waslijst afgewerkt en alles nagezien wat we maar konden.
Ook de benzinekoeler is "dik" in orde gekomen, eerst hadden we een daling van de benzinedruk, dit is ook opgelost en we hebben nu zelfs een verhoging van 0,5 bar bijgevonden !
Dus, morgen starten we met Nicolas Declercq als 2 de piloot, in de plaats van Louisetteken... hopelijk heeft ze geen heimwee of spijt.
In elk geval zal het (waarschijnlijk) een warme dag worden, dus toch beter geen risico's nemen voor haar gezondheid.
Tot morgen iedereen, en als we geen pannes hebben....kunnen we hoog scoren ....maar laat ons de "beer niet villen voor we het vel geschoten hebben" of zoiets in dien aard.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #18  
Old 09-07-2005, 19:35
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Veel succes voor morgen Luc.
__________________
Reply With Quote
  #19  
Old 09-07-2005, 22:20
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Laat ze een poepje ruiken !

Ik zie je morgen, Luc.
Reply With Quote
  #20  
Old 11-07-2005, 12:22
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Beknopt Raceverslag - Race 4 - 10/07/'05

We waren er klaar voor dank zij de goede voorbereiding tijdens onze zaterdagse werksessie, 1 enkel punt van twijfel.... ging de koppeling het houden? we hadden niet de moeite gedaan de motor uit te bouwen om deze te controleren.
De trainingen verliepen niet volgens m'n wens maar dit was te wijten aan de hoge temperaturen en de minder goede (oude) banden. - de wagen had duidelijk overstuur, dit was waarschijnlijk ook te wijten aan het weinig gewicht aan benzine welke we aan boord hadden.
M'n teamgenoot klopte me met 1/10 de seconde voor de chrono en ik vond het héél tof dat we elkaars gelijken waren.... dan liggen de mogelijkheden open !
Ik nam de start en die was tamelijk hitsig ( sportief en zonder incidenten) met de Golf van Adriaansens en met de Audi TT, ik kon er voorbij komen.
Toen zag ik enkele ronden later op een tiental meter van mij éénklaps de regerende Golf van Buytaerd/van Rompay.
Als een "rode lap voor een stier" begon ik de achtervolging en het ging haasje over en treintje gedurende meer dan 1u40 (!), dit was ook gedeeltelijk de bedoeling want het is gemakkelijker van soms 2de te rijden dan eerste. (je moet niet in je spiegels kijken)
Terloops gesproken.... wat een hitte die dag, ik vermoed zo'n 60° in de wagen en bovendien kwamen beperkte hoeveelheid uitlaatgassen binnen.
Na m'n shift van 2 uur kwam ik (kapot) binnen 1 ste in de klasse en 6 de plaats algemeen en Nicolas Declerck nam het stuur over voor de resterende 2 uur.
Toen heeft misschien ons team de cruciale fout gemaakt van geen verse banden te leggen.... toen ze me enkele ronden tevoor vroegen via de radio hoe de staat van de banden waren antwoorde ik dat deze nog op dit moment goed waren.....
Nicolas kloeg dan ook over de steeds minder goede wegligging van de wagen en smeekte om andere banden te krijgen.
Wij konden dit helaas niet toestaan want een berekening bracht aan het licht dat we 2 ronden voorlagen op de 3 de..... met een bandenwissel ging dit erom spannen, zodoende moest Nicolas op z'n tanden bijten en trachten uit te rijden zo goed als mogelijk.
Als overmaat van ramp kregen we radiobericht dat z'n zetelsteun (uit aluminium) begon door te kraken, enkele radioberichten verder waren er al 3 steunpunten doorgekraakt en was verder "normaal " rijden onmogelijk geworden !
Onze 2de plaats kwam niet meer in gevaar maar in de algemene rangschikking zakten van een 7 tot een 12 de plaats.... jammer voor de extra puntjes welke we goed konden gebruiken om een beetje op te klimmen in het klassement wegens 2 verknoeide races op de vier.
Toch houden we er een goed gevoel van over met (terug) een behaalde 2 de plaats en kijken vol verwachting uit naar Francorchamps, dit circuit is het lievelingscircuit van mij en Nicolas... dus dit kan wat worden !
Binnenkort veel nieuwe foto's op onze site met ook video beelden van het ongeval tussen de Clio en de Honda welke onze fotograaf en filmer Alain perfect op beeld heeft gevat.
(ik laat het wel weten op deze thread wanneer die beelden te bekijken zijn en ook waar.)
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #21  
Old 11-07-2005, 12:32
RaptuningGirl's Avatar
RaptuningGirl RaptuningGirl is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Limburg
Posts: 97
Dikke proficiat!!!
T was een geweldige race
__________________
EL-Systems Go For It
Reply With Quote
  #22  
Old 11-07-2005, 20:21
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Louisetteke zag er na afloop idd. frisser uit dan gij Luc... Als't 'n troost mag wezen ik ben ooit nog erger geroosterd : 2001 24u met de Marcos vanonder't mos... : tussen m'n 1e en laatste meters lag 10u waarvan 6 achter't stuur ; cijfers 35° in de schaduw, 80° in de Marcos, 10Liter water gedronken, 1kg pasta gefret, 4kg afgevallen, 2e graads brandwonden dankzij contact met v.baktunnel (na 12u race uitgevallen met...overhitte v.bak(tandwiel gesmolten !) en 1,5 maand met krukken . Van Samangskes hebben betere maatregelen voor hitte-afvoer maar't blijft 'n Marcos en da's heet !
Reply With Quote
  #23  
Old 12-07-2005, 01:38
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Luc dit was een schitterende wedstrijd! Ik heb ongeloofelijk genoten van het duel tussen uw Méganeke & het Golfke. Jammer dat dit niet beloond werd met de overwinning. Maar volgende keer beter. Op naar Spa & geeft der een lap op! Véél succes.
__________________
Reply With Quote
  #24  
Old 12-07-2005, 09:16
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey Bugalfa,
Inderdaad volgens je beschrijvingen moet dit de hel geweest zijn:
M'n vader zaliger zei altijd als ik me erg pijn deed: " jongen, dit zijn de momenten dat je het voeld dat je leeft" waarheid, niet ???
Ps: de daklanding Alfa zal er aan komen op m'n site..... ik verwittig wel op deze thead.

Hey Iceman,
Bedankt, heb er ook van genoten.... maar 't was lastig, het Golfje heeft duidelijk meer koppel op lage toeren, ik heb dan het voordeel dat m'n motor kan doortrekken tot 8400 rpm (wat ik zo weinig mogelijk gedaan heb...) ik heb me eerder beperkt tot ongeveer 7600 à 7700 rpm.

Doei
Luc
Reply With Quote
  #25  
Old 15-07-2005, 13:53
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Zoals afgesproken vandaag vrijdag 15/07 staan de videofilmkes reeds op onze site.
Daarin treffen jullie het fragment van ongeval HONDA klasse 4 / CLIO klasse 4.
De foto's proberen we vandaag nog erop te krijgen maar 't zal erom spannen wegens laatste werkdag voor groot verlof... we proberen.
Op de foto's een tweetal kiekjes van daklanding Alfa / Bugalfa met stof en al. zie: www.garden-machinery.com klik dan: racing
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #26  
Old 15-07-2005, 14:32
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Quote:
Originally Posted by GM RACING
Zoals afgesproken vandaag vrijdag 15/07 staan de videofilmkes reeds op onze site.
Daarin treffen jullie het fragment van ongeval HONDA klasse 4 / CLIO klasse 4.
De foto's proberen we vandaag nog erop te krijgen maar 't zal erom spannen wegens laatste werkdag voor groot verlof... we proberen.
Op de foto's een tweetal kiekjes van daklanding Alfa / Bugalfa met stof en al. zie: www.garden-machinery.com klik dan: racing
Doei
Luc
GM RACING
Hallo Luc het bestand gaat niet open ?
Wat doe ik fout

Mvg
__________________
yannick racing
Reply With Quote
  #27  
Old 15-07-2005, 14:36
ZTCfan's Avatar
ZTCfan ZTCfan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2005
Location: rijmenam,bij mechelen
Posts: 90
Fantastische filmkes GM racing!!!

grtz
__________________
bmw forever
Reply With Quote
  #28  
Old 15-07-2005, 14:46
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey Yannick88,
Hoe is't man ? ik hoop niet te veel schade en werk aan Honda. (dit wens ik uiteraard ook toe aan de Clio bestuurders, o.a. B. VDB)
De site zou normaal goed moeten gaan.... heb nog een controleke gedaan. zie eventueel geplaatste link "quick time movie player" welke je kan downloaden.
Anders weet ik het ook niet, hoor....'k ben zo gene grote computer "nerd'.
Zal waarschijnlijk aan jouw computer liggen (hmm. onvoorzichtige uitlspraak van mij, misschien heb je het beste en laatste nieuw model met alle toeters en bellen erop!

Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #29  
Old 15-07-2005, 15:01
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Lochristi
Posts: 411
Quote:
Originally Posted by yannick88
Hallo Luc het bestand gaat niet open ?
Wat doe ik fout

Mvg
Probeer je het bestand te openen in MediaPlayer?
Dit zal inderdaad niet lukken, even QuickTime downloaden en je kan genieten.
Reply With Quote
  #30  
Old 15-07-2005, 15:01
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey Ztcfan,
Ja, ze zijn goed gelukt vind ik ook, mag ze helaas niet te lang maken anders wordt het te zwaar op op te laden.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.