De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 14-07-2005, 09:02
race-fanatic race-fanatic is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Location: Baal
Posts: 9
BMW M3 Dierckx - Van De Water

Heb opgevangen dat de BMW M3 is uitgebrand, weet iemand daar meer over want wij betreuren dit en het is ook het laatste wat je iemand toewenst.

En naar het team van VDW motorsport veel sterkte en hou de moed er in!

Groetjes,Tom
__________________
If they catch me, they've got everyone!!!
Reply With Quote
  #2  
Old 14-07-2005, 09:32
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Antwerpen
Posts: 269
Quote:
Originally Posted by race-fanatic
Heb opgevangen dat de BMW M3 is uitgebrand, weet iemand daar meer over want wij betreuren dit en het is ook het laatste wat je iemand toewenst.

En naar het team van VDW motorsport veel sterkte en hou de moed er in!

Groetjes,Tom
kan je alleen zeggen dat ik vijf keer door die rook pluim ben moeten rijden en dat ik niet vond dat er veel van overschoot.......

als ze die nog terug kunnen laten rijden..... chapeau...
Reply With Quote
  #3  
Old 14-07-2005, 09:43
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: Espaņa
Posts: 286
Hij bleef maar branden! Eens ze stopten met blussen, begon de wagen opnieuw te branden. Ook de banden stapels, gras,... was even in de fik. Ze hebben er veel blussers op leeg gespoten. Ik ben er zeker van dat de wagen onherstelbaar is.

Ook via ons veel sterkte aan het team toegewenst!
Reply With Quote
  #4  
Old 14-07-2005, 16:56
Johan Lambregs's Avatar
Johan Lambregs Johan Lambregs is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Hoeselt
Posts: 32
Hallo,

Ik stond net op de plaats waar de wagen is gestopt. Aanvankelijk was het vuur nog niet zo heel groot. Een Marshall begon te blussen en het leek alsof hij het brandje onder controlle kreeg. Hij stopte met blussen maar het gras onder de wagen brande nog steeds. Opeens stond de hele achterkant van de wagen in volle vuur. De Marshall begon terug te blussen maar alleen kreeg hij het vuur niet meer onder controlle. Rond dat moment ergens moeten de mensen van race-rescue aangekomen zijn. Zij hebben de wagen en het gras kunnen blussen.

Persoonlijk ben ik ook marshall en dit vind ik nog maar eens een bewijs dat men de marshalls eindelijk wel eens mag voorzien van een degelijke overhal. Ook moesten ze een soort van trainingsdag krijgen zodat men tenminste ooit eens zo een blusser bediend heeft.

Veel sterkte aan het team en ik hoop dat de wagen terug te herstellen is al vrees ik er wel voor.

Groetjes
Johan
Reply With Quote
  #5  
Old 14-07-2005, 17:30
serge serge is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sint-Niklaas
Posts: 244
Ik heb ooit eens een artikel gelezen hoe de marshalls in Engeland opgeleid worden.
Die krijgen inderdaad les over hoe ze een brand moeten blussen en hoe ze zelfs bijvoorbeeld een auto moeten openknippen met een pneumatische (of hydraulische?) schaar, om zo een piloot te bevrijden.
Het duurt toch altijd even tot de Race-rescue bij het ongeval is, en elke seconde kan beslissend zijn op zo een moment.
Welke opleidingen krijgt een marshal eigenlijk? Ik heb daar geen flauw idee van.

Ik heb ongelooflijk veel respect voor de marshals, maar als ik zag hoe onze Alfa vorige zondag uit de grindbak gehaald werd, dat roept bij mij toch wel wat vragen op.
Eerst proberen ze hem terug op zijn wielen te zetten, door met de 4x4 een aan de wielophanging bevestigde riem te trekken. Het enige wat je daarme bereikt is dat je nog wat meer schade toebrengt aan die ophanging.
Daarna is hij opzij gesleept terwijl hij nog in versnelling stond. Ik vrees voor de versnellingsbak...
Ik weet dat de wagen zo snel mogelijk wegmoet van de plaats van het ongeval, maar er zouden toch een paar punten zijn waar moet opgelet worden, en die er niet voor zorgen dat het afslepen langer zou duren.
De kosten van zo een crash lopen zo al hoog genoeg op, laat staan dat er dan nog een hoop extra kosten bijkomen door het afslepen.

Serge
Reply With Quote
  #6  
Old 14-07-2005, 17:50
RaptuningGirl's Avatar
RaptuningGirl RaptuningGirl is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Limburg
Posts: 97
Naar het schijnt gaan ze die bwm terug opbouwen ( Iceman wist da van een van de mechaniekers)
Echt chapeau voor die mannen.
Ook n chapeau voor de marshals die hebben helpen blussen.
Ik heb de beelden gezien en t zag er ni echt goed uit :s
Theeft lang geduurt eer alles geblust was, maar wat wil je met n volle tank :s
__________________
EL-Systems Go For It
Reply With Quote
  #7  
Old 14-07-2005, 19:04
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Quote:
Originally Posted by serge
Ik heb ooit eens een artikel gelezen hoe de marshalls in Engeland opgeleid worden.
Die krijgen inderdaad les over hoe ze een brand moeten blussen en hoe ze zelfs bijvoorbeeld een auto moeten openknippen met een pneumatische (of hydraulische?) schaar, om zo een piloot te bevrijden.
Het duurt toch altijd even tot de Race-rescue bij het ongeval is, en elke seconde kan beslissend zijn op zo een moment.
Welke opleidingen krijgt een marshal eigenlijk? Ik heb daar geen flauw idee van.

Ik heb ongelooflijk veel respect voor de marshals, maar als ik zag hoe onze Alfa vorige zondag uit de grindbak gehaald werd, dat roept bij mij toch wel wat vragen op.
Eerst proberen ze hem terug op zijn wielen te zetten, door met de 4x4 een aan de wielophanging bevestigde riem te trekken. Het enige wat je daarme bereikt is dat je nog wat meer schade toebrengt aan die ophanging.
Daarna is hij opzij gesleept terwijl hij nog in versnelling stond. Ik vrees voor de versnellingsbak...
Ik weet dat de wagen zo snel mogelijk wegmoet van de plaats van het ongeval, maar er zouden toch een paar punten zijn waar moet opgelet worden, en die er niet voor zorgen dat het afslepen langer zou duren.
De kosten van zo een crash lopen zo al hoog genoeg op, laat staan dat er dan nog een hoop extra kosten bijkomen door het afslepen.

Serge
Over de opleidingen die marshals in België krijgen kan ik heel kort zijn. Helemaal GEEN.

En over de manier van afslepen kan veel gezegd worden, maar zolang de mannen van Race Rescue niet willen luisteren naar de marshals (die uiteindelijk de situatie beter kunnen inschatten) zal er niks veranderen. Hier een verhaaltje: Afgelopen weekend bij de Sprinters Cup gaat d'Hooghe met zijn GP Spider in de REA hard van de baan. Wij hangen de kabel vooraan al aan de wagen om het afslepen sneller te laten verlopen. De 4x4 komt aangereden en waar gaan ze staan? Achter de wagen Uiteindelijk hebben we een spelletje touwtje trek gedaan en de wagen (die in neutraal stond, heb ik zelf nog gevraagd aan Corry) achter de muur getrokken. De mensen van de 4x4 stonden erbij en keken ernaar
Veel marshals vragen aan de piloot om de wagen in neutraal te zetten. Maar als dat dan eens vergeten wordt door ons is het uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de piloot om de wagen in neutraal zetten. Dat gaat natuurlijk moeilijk als je ondersteboven ligt

Reden waarom dat afslepen altijd snel moet gaan? Piloten reageren niet altijd meer op een gele vlag. Het is gewoon te gevaarlijk om lang uit de beschutting van een betonnen muur te blijven.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 14-07-2005, 19:54
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Van onze Alfa weet ik natuurlijk ook alles maar ik vind ook dat het aan Philippe was om'm uit versnelling te zetten, maar na zo'n roll denkt ge ook niet meer zo helder ...
Ik heb die jongens vd BMW trachten per mail te bereiken op garagevandewater en ditec telkens info@...be en hen alternatieven M3 van Raceprojects en KS aangeraden maar ze hebben nog niet gereageerd . Als die er echt zo slecht aan toe is dan hebben die mannen er moed(en vrije tijd) op moet ik zeggen pluim op hun hoed !
Is die M3 eigenlijk dezelfde waar Marc Dierckx(toeval ?) en Paul Lievens begin'90 nog TC kampioen mee geworden zijn ? die was ook grijs en met een kooi van AD herinner ik me .
Reply With Quote
  #9  
Old 28-07-2005, 00:01
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Geert Dierckx heeft bevestigd dat ze met een M3 verder doen... of het dezelfde gaat zijn is nog niet beslist .
Reply With Quote
  #10  
Old 09-08-2005, 19:06
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
Quote:
Originally Posted by serge
Ik heb ooit eens een artikel gelezen hoe de marshalls in Engeland opgeleid worden.
Die krijgen inderdaad les over hoe ze een brand moeten blussen en hoe ze zelfs bijvoorbeeld een auto moeten openknippen met een pneumatische (of hydraulische?) schaar, om zo een piloot te bevrijden.
Klopt, de engelse bk's krijgen elk jaar een grondige blusoefening / les. Daar wordt trouwens veel meer aandacht gegeven aan de afhandeling van een incident.
Ook de bestuursleden van de baanposten moeten elke 2 jaar deze les volgen en minimum 3 wedstrijden per 2 jaar als bk mee maken.
Zie je de onze dat al doen?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.