De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 13-02-2007, 01:09
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Guino Kenis: Ook Niels Lagrange heeft me aangenaam verrast. Die kerel is amper 15 jaar en dook meteen onder de 1’50”.

Quote van op pitstoptv.be

SORRY, hoeveel ik ook van de autosport mag houden maar ik HAAT het om te lezen dat een 15 jarige met een Z4 M mag cruisen over Zolder terwelijk IK voor mijn GEWOON RIJBEWIJS moest wachten tot 17/18 jaar...

Kan iemand mij eens serieus uitleggen waarom een jong snaapje mag racen met zo'n bolide en je voor een rijbewijs tot 18 moet wachten...

SOrry voor off the pic maar moest ik toch wel even kwijt...
Reply With Quote
  #2  
Old 13-02-2007, 01:38
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Guino Kenis: Ook Niels Lagrange heeft me aangenaam verrast. Die kerel is amper 15 jaar en dook meteen onder de 1’50”.

Quote van op pitstoptv.be

SORRY, hoeveel ik ook van de autosport mag houden maar ik HAAT het om te lezen dat een 15 jarige met een Z4 M mag cruisen over Zolder terwelijk IK voor mijn GEWOON RIJBEWIJS moest wachten tot 17/18 jaar...

Kan iemand mij eens serieus uitleggen waarom een jong snaapje mag racen met zo'n bolide en je voor een rijbewijs tot 18 moet wachten...

SOrry voor off the pic maar moest ik toch wel even kwijt...
Ik zie toch liever een 15-jarige kerel op een gesloten circuit rondtoeren (met trackervaring), dan onervaren 15-jarigen zien rijden in een straat met spelende kinderen...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #3  
Old 13-02-2007, 02:06
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Ik zie toch liever een 15-jarige kerel op een gesloten circuit rondtoeren (met trackervaring), dan onervaren 15-jarigen zien rijden in een straat met spelende kinderen...
... ik zou 15 jarigen nooit laten rijden in een auto hoor...

Mijn punt is heel simpel, eerst rijbewijs halen, daarna race licensie...

Lijkt dit niet logisch??
Reply With Quote
  #4  
Old 13-02-2007, 02:51
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
... ik zou 15 jarigen nooit laten rijden in een auto hoor...

Mijn punt is heel simpel, eerst rijbewijs halen, daarna race licensie...

Lijkt dit niet logisch??
Nope. Op het circuit gaat het om de auto onder controle hebben, en met een aantal auto's rondrijden die allemaal dezelfde richting uitgaan met ongeveer de zelfde snelheid. In het verkeer is dit wel andere koek, het beheersten van de auto is maar een klein beginnetje. Het echte werk komt pas bij het anticiperen op verkeerssituaties, en de onverwachte momenten waarvan je er in het verkeer vele malen meer hebt dan in de racerij.

15 jaar is jong, maar als 16 algemeen geaccepteerd is kan 15 ook wel. Op het circuit wel te verstaan, voor de openbare weg moet 18 echt als een minimum gehandhaaft worden.
Reply With Quote
  #5  
Old 13-02-2007, 13:33
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Zolder
Posts: 623
Ik heb Niels Cox zijn eerste lessen op het circuit gegeven. Hij was toen 15 en had met een wagen nog nooit sneller als in 2e versnelling in het veld gereden.

Ik kan je vertellen dat hij beter reed dan 80% van de mensen waar ik tijdens Eran ooit aan lesgegeven heb. Op het einde van dag 1 waren we zelfs aan het trainen op het zo laat mogelijk remmen e.d....

Volgens mij moet dit wel kunnen, maar dan onder begeleiding...
__________________
http://www.m-s-e.be/
Reply With Quote
  #6  
Old 13-02-2007, 16:04
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post

15 jaar is jong, maar als 16 algemeen geaccepteerd is kan 15 ook wel.
waar trek je dan uiteindelijk de lijn?
want als dan 15 geaccepteerd wordt, kan 14 ook wel.
en als 14 geaccepteerd wordt, kan 13 ook wel.

enzoverder.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 13-02-2007, 18:24
Porscheke's Avatar
Porscheke Porscheke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Achel
Posts: 17
In het geval van Niels Lagrange kan je moeilijk zeggen dat er problemen mee zijn. Deze kerel heeft vorig seizoen zich toch serieus laten opmerken bij de Legend Cars (dacht ik toch). En tja, toen was hij dus nog jonger en heb ik bij mijn weten niemand iets horen zeggen over die leeftijd. Dat hij nu met een Z4 van G&A zou rijden komend seizoen mag geen probleem zijn, aangezien die Legend Cars toch bekend stonden als kleine bommetjes niet waar?
Reply With Quote
  #8  
Old 13-02-2007, 23:45
Jerre's Avatar
Jerre Jerre is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2006
Location: Geel
Posts: 242
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Mijn punt is heel simpel, eerst rijbewijs halen, daarna race licensie...
Ik dacht dat het zo was, maar soit, blijkbaar niet.

Ga je als je die klein mannen (ik weet het, ben zelf zo oud geweest en zou kwaad geworden zijn als ze dat tegen mij zeiden ) al zo vroeg op circuit laat rijden, niet nog meer de situatie bij verkeersongevallen creeëren waarvan ze in de pers kunnen zeggen "de betrokken bestuurder was weer een rallypiloot" ?
Wat een lange vraag. Heb ooit 's ergens gehoord dat merendeel van de ongevallen op de weg door mensen met een race-licentie veroorzaakt werden.
Don't shoot me ! Ik ben hier niet iedereen over dezelfde kam aan het scheren.
Gaan die klein mannen niet in een verkeerssituatie denken "pfff, ik heb toch x jaar circuit-ervaring, mij kan niks gebeuren" ?
Reply With Quote
  #9  
Old 14-02-2007, 00:25
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Pfff, die Niels Lagrange is een ouwe lul vergeleken bij John Edwards Die maakte zijn debuut op 14-jarige leeftijd in de FRenault 2000 als Red Bull coureur. Zijn eerste testen legde hij af naar ik meen op 12-jarige leeftjd.

Even zonder aanzien des persoons vind ik persoonlijk dat je je debuut pas mag maken op 18-jarige leeftijd. Waarom? Laat die kinderen nog even in de luwte leven, geef ze de tijd. Hebben ze ook nog wat meer tijd om te rijpen op diverse (geestelijke) vlakken.

Daarnaast wil ik niet weten wat de pers gaat schrijven als een minderjarige tijdens een ongeval om het leven komt op het circuit. Dan halen we de voorpagina van elke krant. Zie de schandaalkoppen al voor me

Dat standpunt neem ik niet alleen in voor autosport maar ook voor alle andere sporten. Tennis? Pas vanaf 18 jaar op het centre-court van Wimbledon, op de grasmat bij Ajax of Anderlecht of welke zwemmer dan ook in het olympisch zwembad.

Achterstand lopen ze niet op want als iedereen op 18-jarige leeftijd mag debuteren zijn de omstandigheden voor iedereen gelijk. Ze leren het vak maar in de jeugdafdelingen, voor de autosport is dat dan de karting
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 14-02-2007 at 01:25.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-02-2007, 00:37
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Amen
Reply With Quote
  #11  
Old 14-02-2007, 00:42
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Amen
Of die amen positief was of niet weet ik zo zeker niet

Maar ik volg Mark 100% hij geeft hier een paar zéér sterke feiten die je moet in acht nemen voor je een -18 jarigen met een racebolide laat rijden. Of het nu al dan niet een talant is... vanaf 18 je rijbewijs, is mooi...
1 x je dat hebt, gan dan maar eens voor je race licensie, en zoals Mark zegt tot 18 maar goed oefenen met het karten hé.
Reply With Quote
  #12  
Old 14-02-2007, 00:47
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2006
Location: NijBeets, Friesland (NL)
Posts: 780
Zelf vind ik dat je mag deelnemen als je 18 jaargang bent (+ misschien een rijbewijs) zodat je je licentie kan halen. Natuurlijk kan er uitzonderingen maken voor jongere coureurs. Bijv 16de jaargang als je genoeg ervaring hebt.

Maar wat is jong. Nico Rosberg deed zijn eerste F1 test al toen hij 17 was :O.
Reply With Quote
  #13  
Old 14-02-2007, 08:45
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Minimum leeftijd voor mij is 15jaar hoor.

Hoe kan men anders op jonge leeftijd, 18 tot 21, al in de koninginnenklasse rijden?

Mvg...
Reply With Quote
  #14  
Old 14-02-2007, 10:41
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2005
Location: Limburg
Posts: 169
Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Minimum leeftijd voor mij is 15jaar hoor.

Hoe kan men anders op jonge leeftijd, 18 tot 21, al in de koninginnenklasse rijden?

Mvg...
Groot gelijk Thomaske zelfs is hij maar 14 heb ik er ook geen probleem mee.

Voor dat ze zo'n zitje krijgen hebben ze al iets laten zien. In de karting of hier de lagends. En inderdaad hij zal misschien wel is een jeugd zonde maken,maar deze gasten weten goed wat ze willen en waar ze mee bezig zijn. En zal door Gino zeker streng in het gereel gehouden worden. En Gino kan dit,
bekijk Michael maar daar zijn de scherpe kantjes ook groot en deels bij gewerkt.

En waarom niet op het circuit en wel karting zie hier het veschil niet. Als hij nu zegt ik het zoveel circuit ervaring als hij zijn rijbewijs haalt dan zegt hij dat ook na zoveel jaren karting.
Reply With Quote
  #15  
Old 14-02-2007, 14:07
serge serge is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sint-Niklaas
Posts: 244
Quote:
Originally Posted by Jerre View Post
Heb ooit 's ergens gehoord dat merendeel van de ongevallen op de weg door mensen met een race-licentie veroorzaakt werden.
Don't shoot me ! Ik ben hier niet iedereen over dezelfde kam aan het scheren.
Gaan die klein mannen niet in een verkeerssituatie denken "pfff, ik heb toch x jaar circuit-ervaring, mij kan niks gebeuren" ?
Wat voor een gezever is mij dat...
Eerst en vooral: welk percentage van de weggebruikers heeft er een race-licentie? Zeer, zeer weinig.
Hoeveel ongevallen gebeuren er per dag/week in België? Ik vrees meer dan dat er race-licenties zijn...
Als je het volledige pakket van mensen met een rijbewijs neemt, dan kan 95% daarvan een auto 'bedienen'. 5% kan met een auto 'rijden'.
Als iemand op zijn 15 jaar een Z4M op die manier rond een circuit krijgt, dan denk ik dat hij ook op de openbare weg wel zijn plan zal kunnen trekken.
Op een circuit rijd iedereen wel in dezelfde richting, maar qua inzicht in bepaalde situaties en het anticiperen daarop moet een wedstrijdsituatie toch ook niet onderschat worden hoor.


Serge
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.