De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Nieuwigheden
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 5 votes, 5.00 average.
  #61  
Old 06-01-2006, 09:45
Mother Goose's Avatar
Mother Goose Mother Goose is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2004
Location: LIER
Posts: 81
Het zou tijd worden dat men iemand anders zoekt als invoerder en laat ons eerlijk zijn de Tamiya prijzen swingen echt de pan uit! Mijn modelbouwdozen koop ik tegenwoordig via E-Bay en mijnen kleine brol bij Plastid World in Lier. Hopelijk hebben ze vlug een oplossing!
__________________
Carper Denier
Reply With Quote
  #62  
Old 06-01-2006, 10:45
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Quote:
Originally Posted by Mother Goose
Het zou tijd worden dat men iemand anders zoekt als invoerder en laat ons eerlijk zijn de Tamiya prijzen swingen echt de pan uit! Mijn modelbouwdozen koop ik tegenwoordig via E-Bay en mijnen kleine brol bij Plastid World in Lier. Hopelijk hebben ze vlug een oplossing!
Haha, zeg es geef es snel het adres van die winkel in Lier !
Ik ben wel van Deurne maar ons schaal 1:1 knutselkot is in Lier , dus daar zit ik "vrij regelmatig"

re: Sablon : zolang ik weet ( en da's toch bijna 30 jaar modelbouw ) hebben ze nooit een echt goede relatie gehad, zeker niet met de eindverbruikers !
Reply With Quote
  #63  
Old 06-01-2006, 10:47
Steven's Avatar
Steven Steven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 192
Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
ze zegden dat van de peugeot van auriol ook een paar weken geleden en ben vorige week geweest en was er nog niet. en hebben ze al terug corolla's van tamya??
corolla's en 206 van auriol van tamiya heb ik nog altijd niet, besteld bij onze invoerder (sablon). Van de 307 hebben we de douanepapieren ontvangen dus moet ik ze heeel binnenkort ontvangen want ik heb er besteld in japan.
ondertussen heb ik al TS-13 en TS-26 ontvangen, (besteld in frankrijk)
Wij zijn zelf niet op de hoogte van de genoemde problemen tussen sablon en tamiya, we zullen zien.
greetz
Reply With Quote
  #64  
Old 06-01-2006, 11:59
Steven's Avatar
Steven Steven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 192
voila, het is gebeurd, we hebben ze ontvangen, de 307 WRC van tamiya.
aan de prijs van 30.00 euro.
Reply With Quote
  #65  
Old 06-01-2006, 11:59
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ook bij Concorde in Kortrijk klagen ze over moeilijke bestellingen. Primer enkel in grijs, meesten verfsoorten amper te krijgen, nabestellingen zoals decals en onderdelen niet mogelijk...

Ze hadden me voor die decals trouwens doorverwezen naar ne Nederlandse importeur...

Zelf kan ik eventueel naar Frankrijk rijden, niet zo ver of Nederland (zeeland) maar das al weer wat verder...

Hopelijk halen ze een goeie importeur binnen...
Reply With Quote
  #66  
Old 06-01-2006, 15:09
Mother Goose's Avatar
Mother Goose Mother Goose is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2004
Location: LIER
Posts: 81
Quote:
Originally Posted by Clubman
Haha, zeg es geef es snel het adres van die winkel in Lier !
Ik ben wel van Deurne maar ons schaal 1:1 knutselkot is in Lier , dus daar zit ik "vrij regelmatig"

re: Sablon : zolang ik weet ( en da's toch bijna 30 jaar modelbouw ) hebben ze nooit een echt goede relatie gehad, zeker niet met de eindverbruikers !
Leopold 91 in Lier 50 meter van het treinstation.
__________________
Carper Denier
Reply With Quote
  #67  
Old 06-01-2006, 15:40
Steven's Avatar
Steven Steven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 192
Wij hebben vandaag nog contact gehad met sablon en natuurlijk was ik nieuwsgierig ivm dit nieuws dus heb ik het eens gevraagd.
Sablon heeft ons verteld dat er totaal geen moeilijkheden zijn met tamiya dus zij weten ook niet vanwaar dit verhaaltje komt.
Reply With Quote
  #68  
Old 06-01-2006, 15:47
Mother Goose's Avatar
Mother Goose Mother Goose is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2004
Location: LIER
Posts: 81
Het duurt nu toch al een tijdje dat als ik iets ga bestellen in Lier bij Plastic World, dat hij mij de raad geeft dat ik beter langs het internet dingen van Tamiya bestel. Dus zal er toch wel iets zijn zeker?
__________________
Carper Denier
Reply With Quote
  #69  
Old 06-01-2006, 16:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Steven
Wij hebben vandaag nog contact gehad met sablon en natuurlijk was ik nieuwsgierig ivm dit nieuws dus heb ik het eens gevraagd.
Sablon heeft ons verteld dat er totaal geen moeilijkheden zijn met tamiya dus zij weten ook niet vanwaar dit verhaaltje komt.
Feit is dat de Tamiya-voorraden overal uitgeput raken of zijn en dat er iets aan de hand is. Het lijkt me nogal logisch dat Sablon niet gaat zeggen :"Oh ja, dat is waar, ze willen me niet meer bij Tamiya en mijn prijzen liggen 15% te hoog!"

Dat gezegd zijnde, kan ik natuurlijk niet hard maken wat de modelbouwverkoper in Geel me verteld heeft. We zullen wel zien zeker?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #70  
Old 06-01-2006, 17:19
Steven's Avatar
Steven Steven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 192
de personen die tamiya aankopen voor sablon zitten op moment in japan om bestellingen door te voeren dus van problemen tussen sablon en tamiya is er geen sprake.
het is idd mogelijk dat er bepaalde rekken niet meer gevuld waren omdat de container van tamiya die in december moest toekomen bij sablon enige vertraging had.
En ivm die 15% verstaan ze ook niet waarvan dit komt. Als je de prijzen vergelijkt met andere landen denk ik niet dat er een verschil is van 15%.
Het hangt er ook vanaf hoe de winkel zijn prijsberekening doet en in welke aantal ze aankopen. Als wij korting krijgen op onze aankopen van tamiya dan rekenen wij deze door in de prijs dus dan is iedereen tevreden dat we geen te dure kits verkopen.

Misschien is dat wat meer duidelijk.
Reply With Quote
  #71  
Old 06-01-2006, 17:36
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
De tekorten in de rekken dateren niet van december. Ik heb al maanden de grootste moeite om ocharme 1 buske witte primer van Tamiya vast te krijgen, en het als ik veel geluk heb, dan lukt het me eens een keertje. Andere verbruiksproducten van Tamiya zijn ook al lang zo goed als uitgeput. Het ligt dus niet aan 1 container die een beetje laat is.
Wanneer een buitenlands product in zo goed als alle verkoopspunten schaars wordt, dan is er maar 1 uitleg mogelijk: invoerproblemen. Dus de invoerder zit er sowieso voor iets tussen. Het is niet gezegd dat er echt problemen tussen Sablon en Tamiya ZIJN, maar het is wel duidelijk dat er al langer iets aan de hand is. De voorraden in de winkels bewijzen dat. Wanneer jullie voor sommige producten leveranciers uit Frankrijk aanspreken is dat goed voor jullie, maar niet tekenend voor de problemen in de andere verkooppunten.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #72  
Old 06-01-2006, 17:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Steven
de personen die tamiya aankopen voor sablon zitten op moment in japan om bestellingen door te voeren dus van problemen tussen sablon en tamiya is er geen sprake.
het is idd mogelijk dat er bepaalde rekken niet meer gevuld waren omdat de container van tamiya die in december moest toekomen bij sablon enige vertraging had.
En ivm die 15% verstaan ze ook niet waarvan dit komt. Als je de prijzen vergelijkt met andere landen denk ik niet dat er een verschil is van 15%.
Het hangt er ook vanaf hoe de winkel zijn prijsberekening doet en in welke aantal ze aankopen. Als wij korting krijgen op onze aankopen van tamiya dan rekenen wij deze door in de prijs dus dan is iedereen tevreden dat we geen te dure kits verkopen.

Misschien is dat wat meer duidelijk.
Da's een mooie verduidelijking. Weten we ook weer min of meer hoe het in elkaar zit - met vertraagde containers ed - en zoals Sennake al aangaf, 't is in feite ook maar van horen zeggen en niet te verifiëren. En als er dan dingen miszitten tussen 2 firma's (?) gaat een gerucht al snel een eigen leven leiden.

Het is idd zo dat er bepaalde winkels "deftig doortellen" en dat andere een wellicht iets meer correctere prijsstelling toepassen. Nu alles zo geïnformatiseerd is, en prijzen dus supermakkelijk te vergelijken zijn, zal dat enkel in het voordeel van de correcte prijstoepassers zijn.

Ik hoor de mannen al zeggen, ja maar in Azië kost het zoveel en in de States zoveel, maar dat zijn eigenlijk kromme prijsvergelijken. Zoals in de andere thread over de kostprijs enz. al aangehaald spelen importeurs, douane en andere taksen natuurlijk ook een grote rol. Om een correcte marktprijsvergelijking te doen zou je eigenlijk alleen maar naar de winkels in België mogen kijken. Locale economie steunen blijft tenslotte ook wel belangrijk denk ik.
Reply With Quote
  #73  
Old 06-01-2006, 17:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Steven
Misschien is dat wat meer duidelijk.
Duidelijk wat jij bedoelt wel, of alles wat Sablon beweert ook klopt, is iets anders. Ik zeg altijd : "waar rook is, is vuur".

De toekomst zal wel uitwijzen hoe de vork in de steel zit. En in geval van nood bestel ik wel via internet. 90% van mijn Tamiya kits koop ik sowieso via Ebay of rechtstreeks in Japan. Dan spreken we niet meer van 15% goedkoper maar van 30% tot 50%. Portkosten niet meegerekend natuurlijk.

Maar wees gerust, er zijn nog altijd voldoende kits die me interesseren en die ik in Belgie aanschaf. Dit gezegd zijnde kan ik je trouwens melden dat het pak met de Gaffe-kits van de Ickx' Dakar-Lada's in perfecte staat aangekomen is. Waarvoor dank
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #74  
Old 06-01-2006, 17:45
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Dominique
De tekorten in de rekken dateren niet van december. Ik heb al maanden de grootste moeite om ocharme 1 buske witte primer van Tamiya vast te krijgen, en het als ik veel geluk heb, dan lukt het me eens een keertje. Andere verbruiksproducten van Tamiya zijn ook al lang zo goed als uitgeput. Het ligt dus niet aan 1 container die een beetje laat is.
...
Dat weet ik niet. Ik haal mijn primers en andere spuitbussen bij MG en daar is eigenlijk nog nooit een tekort geweest - ook nu waren er nog voldoende bussen op voorraad (maar ik weet dus niet waar ze vandaan komen). Veel hangt natuurlijk ook af waar dat gij uw buskes primer gaat kopen. Misschien is er wel een probleem tss de winkel en sablon?


En zoals gewoonlijk - De soep wordt nooit zo warm gegeten als dat ze opgediend wordt.
Reply With Quote
  #75  
Old 06-01-2006, 17:49
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Huudo
Dat weet ik niet. Ik haal mijn primers en andere spuitbussen bij MG en daar is eigenlijk nog nooit een tekort geweest - ook nu waren er nog voldoende bussen op voorraad (maar ik weet dus niet waar ze vandaan komen). Veel hangt natuurlijk ook af waar dat gij uw buskes primer gaat kopen. Misschien is er wel een probleem tss de winkel en sablon?


En zoals gewoonlijk - De soep wordt nooit zo warm gegeten als dat ze opgediend wordt.
In beide winkels waar ik mijn verf koop klagen ze al maanden over onregelmatige leveringen voor alles wat Tamiya aangaat. En als ik voor iedere potteke verf van Mechelen naar Huy moet bollen, dan ben ik ook geschoren. Zo zie ik dat.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.