De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 14-11-2005, 11:19
pudding1's Avatar
pudding1 pudding1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Begijnendijk
Posts: 190
HRT met pech aan de kant

Wat voor ons de kroon op het werk zou moeten zijn eindigde in mineur !!!!!

Na vele weken zwaar labeur aan de wagen dachten we in optima forma aan de start te staan, na ongeveer 8 race uren zou blijken dat dit niet het geval was.

Al van donderdag waren we in Zolder, box opbouwen, banden inrijden, auto wassen, .... en dan (eindelijk) zaterdag, hoewel enkelen (zeer) weinig hadden geslapen waren we er meer dan ooit op gebrand om het einde te halen.

De trainingen waren (voor ons) niet zo belangrijk, en we starten daan ook ver achteraan. tijdens de eerste uren was het nog nat en we starten dan ook op regenbanden.

Tijdens de eerste 2 uren waren er problemen met de ophanging achteraan, maar onze meccano's konden dit goed oplossen.
Met dus enekel extra pitstops in het begin waren we bezig aan het opklimmen in het klassement, een kleine aanrijding in de villeneuve chicane deed ons nog even pitten maar al bij al konden we vlot verder rijden.

Ik zeg wel vlot, echt snel zat er niet meer in, beide piloten gaven nog steeds melding van vibraties achteraan. Na ongeveer 8 uren wedstrijd kon ik de baan op, kristof had net gepit en melde een enorme knal achteraan, onze pitcrew gaf aan dat er een chasisbalk aan het scheuren was en het achterdiff tegen het chasis sloeg.

Willens nillens zou ik over de finisch rijden, dit was toch waar we al dit harde werk voor gedaan hadden, ik besloot dan ook om (traag) mijn rondjes af te maken en zo toch het einde te halen.

HELAAS sloeg het noodlot toe, net bij het buitenrijden van de pitstraat kwam de tweede (finale) knal achteraan en meteen werd mij pijnlijk duidelijk wat er aan de hand was.

Het acterdiff had de geest gegeven (dit heeft ook steeds de vibraties gegeven welke de achterophanging vernielde en de chasisbalk deed scheuren) met dus nog onegveer 4 kilometer te gaan deed ik nog een verwoede poging om de pitstraat te bereiken maar de sacramentsheuvel leek op de beklimming van de mont ventoux, eindeloos en halfweg stond de (spreekwoordelijk) "man met de hamer" die genadeloos toesloeg.

Met een enorm geratel was het gewoon terug bergaf bollen i.p.v. bergop te gaan. In het stikdonker was dit dan ook een levensgevaarlijke situatie, en ik wist dat er na dit heuveltje nog volgden. Snel was onze pitcrew daar om me te schreeuwen niet op te geven, er lag immers al een reserve differentieel klaar. Maar de situatie was hopeloos en zonder aandrijving op je wielen kom je echt niet vooruit. Een EERSTE OPGAVE was een feit.

Met vijf podia op vijf wedstrijden was dit de eerste domper op het succes, groot was de teleurstelling!!

Hierbij wil ik toch de mensen bedanken die ons voor acht uur op de baan hielden, zij hebben dit mogelijk gemaakt en ondanks de opgave beschouwen we dit toch als een klein succes 8 uren race is wel wat en daarom PROFICIAT aan onze GANSE crew en bedankt aan de "oranje" jassen om ons op een veilige manier draaiende te houden.

Tot volgend (RACE)jaar en de beste groeten.

PS. ook nog effe een bedankje voor de takeldienst die onze wagen netjes voor de box heeft afgeleverd
__________________
The fastest way from A to B is come and ride with me ;-)

www.hrt-racing.be
Reply With Quote
  #2  
Old 14-11-2005, 13:54
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Spijtig idd. ge had te weinig rondjes om 70% van de 1e in de klasse te halen . Ik ben nog wel kort nadien gestopt om te zorgen dat ge binnen de 70% vd 1e T3 zoudt uitkomen... Graptje . Ik had het tof gevonden moesten we samen over de meet gereden zijn zeker omdat jullie in race 2 de eer van Nr.47 mee hoog gehouden hebben en de puntjes aangedikt . Misschien kunnen we volgend jaar een Nr. joint-venture doen tenminste als de races min 3u duren en we een box hebben in Belcar Endurance .
Reply With Quote
  #3  
Old 14-11-2005, 14:45
pudding1's Avatar
pudding1 pudding1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Begijnendijk
Posts: 190
Even afwachten wat het volgend jaar gaat worden, maar 7 races wil al zeker zeggen meer inschrijvingsgeld en aangezien daar al het schoentje knelt zal een "JOINT VENTURE" een steeds grotere optie worden.
__________________
The fastest way from A to B is come and ride with me ;-)

www.hrt-racing.be
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.