De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 06-05-2014, 17:42
jpscelica's Avatar
jpscelica jpscelica is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2007
Location: Wieringerwerf, NL
Posts: 18
ESM 2014 speciale aandacht voor Civiele Voertuig categorieën

Hallo beste Paddock Civiele Voertuig bouwers, graag vraag ik jullie aandacht voor het volgende.

Hoewel het nog even duurt voordat het zaterdag 25 oktober 2014 is, wil ik reeds nu al voor de Euro Scale Modelling (ESM), welke jaarlijks door de IPMS wordt georganiseerd, aandacht vragen.
Als trouwe bezoeker aan de ESM (voorheen Nationals) en deelnemer aan het wedstrijdgedeelte met gebouwde modellen aan de diverse Civiele Voertuig categorieën valt het me op dat het animo om deel te nemen aan het wedstrijdgedeelte van de ESM minder en minder wordt. Om die reden heb ik met een tweetal vrienden en na overleg en afstemming met de organisatie van de ESM het plan opgepakt om de ESM (en dan met name de Civiele Voertuig categorieën) nader onder de aandacht te brengen.

Al enige jaren achtereen zijn wij teleurgesteld over het aantal ingeschreven modellen in de civiele voertuig categorieën tijdens de ESM welke door de IPMS jaarlijks wordt gehouden in Nieuwegein. We hebben geconstateerd dat in de loop van de jaren het aantal inschrijvingen terugloopt, wat hiervan de reden is is ons niet bekend, is voor nu ook niet interessant. Interessanter is hoe het aantal deelnemers / inschrijvingen weer omhoog te krijgen en bouwers weer gestimuleerd te krijgen om met gebouwde modellen aan het wedstrijd gedeelte mee te doen. Wat zeg nu zelf, niets is toch leuker dan een dag door te brengen met gelijkgestemden, praten over gebouwde modellen, laatste aankopen en bouwplannen.

Naast dat we aandacht vragen voor de ESM vragen we ook je aandacht voor het gekaderd modelbouwonderwerp zoals we dat hebben bedacht. Het lijkt ons leuk om het onderwerp McLaren als modelbouwonderwerp voor de ESM van 25 oktober 2014 vast te stellen en bij modelbouwers onder de aandacht te brengen. Het idee is om binnen de door de IPMS vastgestelde civiele voertuigcategorieën extra aandacht te vragen / leggen op dit afgebakend modelbouwonderwerp. Ook dit idee / voorstel is met de organisatie van de ESM afgestemd en akkoord bevonden.

Zoals hierboven geschreven, als afgebakend modelbouwonderwerp is McLaren gekozen, dit kunnen civiele, sport of race voertuigen zijn in alle schalen. Enige voorwaarde is dat het zelf te bouwen modellen van plastic of resin (conform het ESM wedstrijdreglement) zijn.

Voor inschrijving en jurering van de gebouwde modellen van dit speciale modelbouwonderwerp wordt volledig meegelift en aangehaakt op de bestaande regelgeving en wedstrijdreglement van de ESM en moet worden voldaan aan de kaders zoals deze door de IPMS voor de ESM zijn opgesteld.

Denk aan:
McLaren voertuigen (F1, GT3, straat, Le Mans etc)
Alle schalen (1/43, 1/32, 1/24, 1/18, 1/12, 1/8)
Alle civiele voertuig categorieën
Alle materialen (plastic, resin, photo etch, white metal)

Voor nadere info over de IPMS en de Euro Scale Modelling verwijs ik je graag naar de site van de IPMS (maar die is jullie bekend). Voor nadere info of vragen over boverstaand verwoord initiatief en het afgebakend modelbouwonderwerp verzoek ik je via dit forum of dmv een persoonlijk bericht te reageren.

Graag verneem ik jullie reacties.
Jean-Paul Spa
Reply With Quote
  #2  
Old 07-05-2014, 22:40
Mech@niC's Avatar
Mech@niC Mech@niC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2006
Location: Goirle Nederland
Posts: 551
Is idd misschien wel een idee.
Ik heb wel enkele McLaren's in mijn voorraad namelijk.
Maar of het mij lukt voor die datum......?
__________________

Jim Hall is Chaparral
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.