De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Technisch hoekje
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 30-12-2003, 00:18
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
motorblok behandelen?

Als ik een motorblok zo wil behandelen dat hij helemaal blinkt met de bedoeling om hem in mijn cafe te zetten, wat moet ik dan doen.
laten chromeren zal wat duur zijn denk ik.
Zou dat ook lukken door te galvaniseren?
Wie heeft hier ervaring mee of kan wat raad geven?
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #2  
Old 30-12-2003, 00:31
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Galvaniseren is een optie, maar of het echt zal blinken? Afhankelijk van het soort galvanisatiebad krijg je dan een hele fijne structuur of "vlokken structuur". Dit soort behandelingen hebben de neiging om na verloop van tijd een doffe indruk te krijgen.

Thermisch verzinken zal al wat meer glans geven.................

Maar het gewenste spiegel effect zal het beste zijn na een "dompelbadje" chroom.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-12-2003, 01:45
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
als je een aluminium blok vindt gewoon helemaal polieren ?
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 30-12-2003, 11:17
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Grimbergen
Posts: 297
Ik denk dat je moeilijk in alle hoekjes zal komen als je geen badje geeft, als goedkoper alternatief ( voor een metalen blok want ik denk niet dat het voor aluminium werkt ) kan je het blok misschien laten powdercoaten. Het blok wordt aan de massa heangen en het pistool wordt positief geladen, eenmaal je begint te spuiten trekken de poederdeeltjes zich tegen het blok, zelfs in de kleinste hoekjes waar je normaal niet bijkan, nadien wordt het blok afgebakken in een oven. bijkomend voordeel is dat dit supersterk is. wat er aan kleurtjes mogelijk is weet ik niet juist maar het zou me niet verwonderen indien je een sterk glanzende grijze tint zou vinden.

http://www.acbcpowdercoating.com/samples3/E0013.jpg
http://www.ws6transam.org/mrpowdered.jpg


Ik vind geen volledige motorblokken hetgeen niet onlogisch is daar de techniek als gevolg heeft dat de volledige binnekant van het blok eveneens behandeld zou zijn.

laatste alternatief is gewoon zandstralen ( kan echt niet duur zijn en fixeren met een vernis .

Last edited by NGT Racing; 30-12-2003 at 11:26.
Reply With Quote
  #5  
Old 30-12-2003, 22:12
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
Quote:
Originally posted by FLAT6
Ik denk dat je moeilijk in alle hoekjes zal komen als je geen badje geeft, als goedkoper alternatief ( voor een metalen blok want ik denk niet dat het voor aluminium werkt ) kan je het blok misschien laten powdercoaten. Het blok wordt aan de massa heangen en het pistool wordt positief geladen, eenmaal je begint te spuiten trekken de poederdeeltjes zich tegen het blok, zelfs in de kleinste hoekjes waar je normaal niet bijkan, nadien wordt het blok afgebakken in een oven. bijkomend voordeel is dat dit supersterk is. wat er aan kleurtjes mogelijk is weet ik niet juist maar het zou me niet verwonderen indien je een sterk glanzende grijze tint zou vinden.

Mocht je hier interesse toe hebben, kan ik je een kleine maar kwalitatief zeer goede poederspuiterij aanbevelen (regio Aarschot, dus geen te grote verplaatsing naar Zolder). Meer info via mail.

SUCCES achter (en onder) de toog !!!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.