De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Moto-sport
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 28-07-2003, 20:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Wederom een dodelijk ongeval op Zolder.

Arno Slabbekoorn verongelukt op circuit van Zolder
7/28/2003
Op de redactie kwam vanmiddag het droevige bericht binnen dat Arno Slabbekoorn op het circuit van Zolder is verongelukt tijdens een trainingssessie.

De coureur uit het Van Stee Racing team kwam uit in de Superstock klasse op een Yamaha YZF R1 2002. Dit is het tweede dodelijke ongeval in enkele weken tijd op het Belgische circuit ! Later meer……

De redactie wenst de familie van Arno heel veel sterkte toe !

http://www.racesport.nl/
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-07-2003, 21:01
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Glasgow
Posts: 1,597
Innige deelneming aan zijn familie.
Zeer jammerlijke gebeurtenis.
Reply With Quote
  #3  
Old 28-07-2003, 21:03
pez pez is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2002
Posts: 7
Deze dodelijke crash gebeurde net na de eerste chicane en voor de Sacramentsheuvel
Reply With Quote
  #4  
Old 28-07-2003, 22:11
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Quote:
Originally posted by pez
Deze dodelijke crash gebeurde net na de eerste chicane en voor de Sacramentsheuvel
Helaas, blijkbaar is dat een gevaarlijke plaats voor moto's. Daar zijn nog al zware ongevallen gebeurd. Zolder is volgens mij nu niet meteen het meest veilige circuit voor motoren. De muren staan op een aantal plaatsen te dicht langs het circuit.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 29-07-2003, 14:11
TYRI F1's Avatar
TYRI F1 TYRI F1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Nijkerk, Gelderland, Nederland
Posts: 259
Quote:
De muren staan op een aantal plaatsen te dicht langs het circuit.
Wat dus ook het einde betekende van Kato.
__________________
The end.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-07-2003, 17:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Ik blijf erbij dat je als rijder bij het verlaten van de pitstraat de eventuele veiligheidsrisico's van een circuit accepteert. Dat klinkt misschien hard, maar als je andersom denkt kun je geen enkel veiligheidcircuit veilig verklaren. Murphy's Law, hoe klein de kans ook is, ooit zal die kans benut worden. Kans is in deze dus een dodelijk ongeval.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-07-2003, 17:30
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Dit staat te lezen op racesport.nl :
"Zolder staat helaas niet echt bekend als een schoon en veilig circuit.
Ook de verschillende stratencircuits staan nu niet bepaald bekend als de meest veilige."
De stratencircuits zijn nog onveiliger dan Zolder en toch bestaan ze nog steeds. Waarom vraag ik mij dan dikwijls af? Is het de kick om zo snel mogelijk te gaan op een openbare weg of is het gewoonweg traditie?
Ik geef je gelijk Marshal, de risico's die bij de sport horen moet je er nu eenmaal bijnemen. Maar het is toch wel spijtig dat de motorsport de laatste tijd nogal veel in het nieuws komt op een negatieve manier.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 29-07-2003, 17:50
TYRI F1's Avatar
TYRI F1 TYRI F1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Nijkerk, Gelderland, Nederland
Posts: 259
als er geen risico in de sport was, was het ook een saaie bedoening voor de coureurs.
__________________
The end.
Reply With Quote
  #9  
Old 29-07-2003, 19:03
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Quote:
Originally posted by TYRI F1
als er geen risico in de sport was, was het ook een saaie bedoening voor de coureurs.
Als je dat denkt dan ben je verkeerd bezig volgens mij. Ik denk eerder dat men de beste wil zijn in plaats van de waaghals te gaan uithangen. Om de beste te zijn moeten er soms wel risico's genomen worden, maar dat zijn berekende risico's.
Het ongeval van maandag was in mijn ogen misschien te vermijden. Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar op een training ga je als verstandige rijder geen grote risico's nemen.
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 29-07-2003, 19:08
TYRI F1's Avatar
TYRI F1 TYRI F1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Nijkerk, Gelderland, Nederland
Posts: 259
tuurlijk moet je ook niet de waaghals gaan uithangen, maar als je met 160km/h door de bocht gaat en je hebt het gevoel dat je misschien iets harder kan, dan doe je dat toch? Je weet dan dat daar een risico aan vast kleeft, maar dat moet je maar voorlief nemen. je moet toch ergens de kick vandaan halen anders kan je net zogoed in je luie stoel tv spelletjes kijken
__________________
The end.
Reply With Quote
  #11  
Old 29-07-2003, 19:58
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Ik blijf bij mijn eerdere mening. Voor de kick rijden is niet goed, de beste willen zijn wel. Als je voelt dat je harder kan dan doe je dat met de bedoeling om beter te zijn, niet om de adrenaline rush (ga dan benji springen of zoiets). En pas op: er bestaat ook nor-adrenaline die bij een overproductie het contact met de werkelijkheid kan doen verminderen en waardoor je dus de risico's niet juist meer gaat inschatten (een beetje roekeloos worden omdat je iedere keer maar sneller wil zijn).
We zijn even offtopic gegaan Tyri F1, laten we nu terug ontopic gaan alstublieft
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 29-07-2003, 20:36
TYRI F1's Avatar
TYRI F1 TYRI F1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Nijkerk, Gelderland, Nederland
Posts: 259
zou dit de laatste dode van het seizoen wezen? d'r zijn al een paar doden gevallen dit seizoen. pas ook nog een nederlander, 2 op zolder, 1 op suzuka :'(
__________________
The end.
Reply With Quote
  #13  
Old 29-07-2003, 22:20
thrust ssc thrust ssc is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2003
Location: waasland
Posts: 90
aan ottooke,
als je niet weet wat er mis is gegaan, ZWIJG DAN.
er was wel degelijk een race aan de gang, en niet een training zoals jij beweert, jij baseert jouw meningen op foutieve feiten.
als ik jouw replys in dit motoforum lees, antwoord jij alleen op dodelijke ongevallen en niet op iets anders. ben jij zo een typische ramptoerist ?
laat dit forum aan de motoliefhebber en ga jij maar met je 'autoken' spelen.
heb jij wel al eens een motorace gezien buiten zolder ?
Reply With Quote
  #14  
Old 29-07-2003, 22:39
TYRI F1's Avatar
TYRI F1 TYRI F1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Nijkerk, Gelderland, Nederland
Posts: 259
das best een heftige reactie joh!
__________________
The end.
Reply With Quote
  #15  
Old 30-07-2003, 13:30
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.