De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2004
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 26-09-2004, 20:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 31 en 32

Hier zijn de oplossingen van vragen 31 en 32:

Vraag 21 :
  1. Hoe heet de piloot van wagen nr. 12 ? Alain Semoulin
  2. Hoe heet de piloot van wagen nr. 30 ? Jean-Michel Martin
  3. Hoe heet de piloot van de gelifte wagen ? Pascal Tillekaerts
  4. Noem de naam en de plaats van deze race ? President Trophy in Brussel
  5. Wie was de uiteindelijke winnaar van deze race ? Marc Duez

Tip : De halve ophef in de opgehoffen wagen zorgde voor heel wat ophef en daarmee was de race voor hem opgehoffen... => heffen is tillen, een wagen is een kar, dus Tillekaerts.

Wat de naam van de race betreft kwamen er nogal wat antwoorden binnen die "Brussels Trophy" luidden, terwijl de echte naam toch wel "President Trophy" was. Trouwens zou het nogal onnozel zijn om de naam van de stad ook nog eens te vragen als die al in de naam van de race zit...

Vraag 32 :
  1. Wie is deze piloot ? Andrea Aghini
  2. Wie is de co-piloot ? Sauro Farnocchia
  3. Over welke rally gaat het hier ? Acropolis Rally
  4. In welk jaar is deze foto genomen ? 1993
  5. Wat was het behaalde resultaat van deze combinatie in deze rally ? 4de plaats

Tip: Als je deze actie-foto (Aghini-Farnocchia) bekijkt zou een verzekering (polis) voor stuntmannen (acrobaten) niet misplaatst zijn...

Het toeval wil nu dat het woord actie-foto dezelfde initialen heeft als Aghini-Farnocchia (was eigenlijk ongewild), wat op zich niet zo erg was als je op het juiste spoor zat, maar rampzalig was als je op het spoor "Alex Fiorio" zat. Mijn excuses aan de "ontspoorden"

De "President Trophy" brengt Guy weer wat dichter bij het kopduo, zonder dat de volgorde evenwel verandert. Met nog evenveel punten te verdienen als er tot op heden te verdienen waren kan het dus nog spannend worden!
[list=1][*] Pompierke : 9593[*] Jan : 9500[*] Guy : 9345[*] Vanni : 8553[*] Ottooke : 8360[*] Baron : 8020[*] Marshal : 7909[*] Lotuzzz : 7909[*] Manu : 7629[*] Bazzie : 6525[*] Jjoris : 5878[*] HHugo : 5575[*] Porsche : 4834[*] Sledge : 4004[*] Megane : 3639[*] Swa : 3609[*] Lambo : 3198[*] Johan : 3192[*] Obi-Jan : 2819[*] Fleabite : 2690[*] The Interceptor : 2654[*] Superdiesel : 2502[*] A.J. : 2239[*] AlainH : 2088[*] Huudo : 1695[*] Nox : 950[*] Raceboy : 809[*] Marcel : 719[*] Lender : 219[*] Snelle Japie : 188[*] Autosport.be : 188[*] Dragonfly : 95[*] Juha : 93[*] Iceman : 69[*] Corvetteboy : 66[*] TiBo : 8[/list=1]

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 33 en 34!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 26-09-2004, 21:19
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Ik ben kontent dat "El Bombero" (eigenlijk el bomberito) toch ook niet onfeilbaar is

jan
Reply With Quote
  #3  
Old 26-09-2004, 22:48
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Spijtig dat het hier niet om 500 punten gaat per fout, zoals in de volgende vragen.

Dan had ik mijn flater van vorige keer terug kunnen rechtzetten....
Reply With Quote
  #4  
Old 26-09-2004, 22:53
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Quote:
Originally posted by jan
Ik ben kontent dat "El Bombero" (eigenlijk el bomberito) toch ook niet onfeilbaar is

jan
Ge moet de spanning er in houden hé!!!
En zoals ik al gezegd heb, het venijn zit in de staart!!!
Mooi voor de strijd maar "el bomberito" staat toch nog op 1 en nu geen fouten meer maken want onze Guy dat is en blijft volgens mij de gevaarlijkste klant, een professioneel heeft veel info.
My the best win!!!
greetz
Reply With Quote
  #5  
Old 26-09-2004, 23:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Op de rallyfoto heb ik toch even gezocht - was dat aan mezelf verplicht. Maar alles wat ik uit 93 kon terugvinden waren Lancia's met Michelin sponsoring. Dus ik was er van overtuigd dat het om een exemplaar ging uit het Europeeskampioenschap waar met Pirelli stickers werd gereden, echter de tip verwees duidelijk naar de Acroplis en dat klopte dan niet met mijn bevindingen. Had me dan voorgenomen om een paar dagen later verder te zoeken, maar 't is er niet meer van gekomen.

De zwart/wit vraag: no comment
Reply With Quote
  #6  
Old 27-09-2004, 17:02
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Sennake,

even ter info, ik denk niet dat het onnozel is dat er Brussels Trophy werd doorgegeven door diverse mensen want het jaar daarop heette het wel degelijk Brussels Trophy, allee zo staat het toch in de boek Champions 88.

greetz
Reply With Quote
  #7  
Old 27-09-2004, 17:54
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by pompierke
Sennake,

even ter info, ik denk niet dat het onnozel is dat er Brussels Trophy werd doorgegeven door diverse mensen want het jaar daarop heette het wel degelijk Brussels Trophy, allee zo staat het toch in de boek Champions 88.

greetz
Je begrijpt het verkeerd : ik zeg niet dat de antwoorden onnozel zijn, maar mijn vraag zou onnozel geweest zijn als "Brussels Trophy" het correcte antwoord was, want waarom zou ik dan nog vragen in welke stad die race gereden werd...

Ik bedoel maar : bij wie als antwoord "Brussels Trophy" opgaf, en daarna "Brussel" als stad, had een belletje kunnen gaan rinkelen dat de naam van de race misschien iets anders zou kunnen zijn...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 27-09-2004, 18:28
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Quote:
Originally posted by Sennake
Je begrijpt het verkeerd : ik zeg niet dat de antwoorden onnozel zijn, maar mijn vraag zou onnozel geweest zijn als "Brussels Trophy" het correcte antwoord was, want waarom zou ik dan nog vragen in welke stad die race gereden werd...

Ik bedoel maar : bij wie als antwoord "Brussels Trophy" opgaf, en daarna "Brussel" als stad, had een belletje kunnen gaan rinkelen dat de naam van de race misschien iets anders zou kunnen zijn...
Dat is een waarheid als een koe.
Gewoon niet goed genoeg nagedacht.
Boek champions 87 natuurlijk niet in mijn bezit en dat is eigenlijk mijn probleem geweest om de juiste benaming te vinden, want via internet den hond zijn kl... te vinden. Dan maar dezelfde naam genomen als in 88.

greetz
Reply With Quote
  #9  
Old 27-09-2004, 20:09
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Ik had er geen flauw benul van dat die race ooit anders dan "Brussels Trophy" zou kunnen geheten hebben. Zeg nu zelf, "President Trophy" en België, dat gaat toch niet samen
Zoals gewoonlijk had ik iets te ver nagedacht en ging ik ervan uit dat onze quizmasters de juiste plaats in Brussel wensten te weten, niet dus

jan
Reply With Quote
  #10  
Old 27-09-2004, 21:12
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by jan
Ik had er geen flauw benul van dat die race ooit anders dan "Brussels Trophy" zou kunnen geheten hebben. Zeg nu zelf, "President Trophy" en België, dat gaat toch niet samen
Gewoon ter info : de naam "President Trophy" was te danken aan het President Hotel dat samen met Boule d'Or hoofdsponsor van het evenement was.
Reply With Quote
  #11  
Old 27-09-2004, 23:54
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally posted by Baron
Gewoon ter info : de naam "President Trophy" was te danken aan het President Hotel dat samen met Boule d'Or hoofdsponsor van het evenement was.
Aha, het heeft dus niets met camembert te zien

jan
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.