De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 13-02-2004, 03:08
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Formule Renault 1600 in 2004

Als je het mij vraagt is er nog waar weinig nieuws over de Formule Renault 1600 in 2004.

Vandaag gehoord in Zolder :

Zelfs de laureaten van de F1 Renault Academy 2004 zouden zonder stuur zitten. Astromega ziet af van de samenwerking met Renault en de RACB om de laureaten te begeleiden. Vervolgens zijn een drietal teams aangeschreven om dit project over te nemen. Sam Boyle (ex-Astromega) werd uitgekozen maar omdat hij wou uitkomen onder Engelse vlag, was dit niet mogelijk. Hij ging dan op zoek om op een of andere manier onder Belgische vlag uit te komen. Momenteel zou hij voet aan de grond hebben bij een niet nader genoemd Belgisch "team". Dit team is echter nog op zoek naar auto's en alle verdere infrastructuur.

Als dit verhaal waar zou zijn, is het toch heel anders dan vorig jaar toen Verdonck en Pulicnkx eind februari toch al heel wat kilometers hadden afgemaald op (onder andere) het Zolderse asfalt.

Momenteel zou er (officieel) nog niemand zijn ingeschreven in deze klasse.

Wie weet meer, of beter gezegd wie weet de echte toedracht van wat ik vandaag hoorde...

C U
Reply With Quote
  #2  
Old 13-02-2004, 18:13
team astromega team astromega is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 126
Team Astromega zal volgende week een press release doen omtrend deze zaak.

Martin Meyers for Team Astromega Information
__________________
more info on www.team-astromega.com
Reply With Quote
  #3  
Old 13-02-2004, 23:04
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Is het niet zo dat de RACB laureaten in mogen kiezen tussen Astromega en TBR???

En voor mij lijkt de keuze dan simpel: TBR > omdat ze bijde Walen zij...

Of heb ik het verkeerd voor??
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 14-02-2004, 11:00
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: España
Posts: 286
Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
Is het niet zo dat de RACB laureaten in mogen kiezen tussen Astromega en TBR???

En voor mij lijkt de keuze dan simpel: TBR > omdat ze bijde Walen zij...

Of heb ik het verkeerd voor??
Altijd dat vlaams en waals; kunnen we niet gewoon belgen zijn??? Is Belgie al niet klein genoeg???
Reply With Quote
  #5  
Old 14-02-2004, 22:28
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Ja, uiteraard kunnen we gewoon Belg zijn!

Mijn uitspraak hier boven is niet in die betekenis hoor!
Ik bedoelde er het volgende mee: Als je weet dat de gemiddelde leeftijd v/d FR1600 piloten 18 jaar is, spreekt het voor zich dat als ze kunne communiceren met een ingenieur die hun eigen (moeder) taal spreekt, betere prestaties zullen neerzetten.

Dit zeg ik, omdat ik vorig seizoen eens heb horen vertelen in de paddock van Zolder dat bv de communicatie tussen Damien Pulinx en z’n ingenieur bijzonder stroef verliep!
En dat is uiteraard geen nieuw gegeven hé: een waal die problemen heeft met z’n talen.

Daarom wilde ik alleen maar zeggen, dat ze daarom het best bij TBR zouden rijden, ten eerste ze zijn 100% franstalig, en ten tweede TBR is een topteam in de FR1600!


Verder ben ik alvast benieuwt wat Astromega volgende week gaat melden in z’n press release.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 14-02-2004, 23:08
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Net deze foto gevonden van de voorbije donderdag training op Zolder.
En zie een FR1600 in kleuren zoals ik nog nooit heb gezien!

Zijn dit de nieuwe kleuren van Speedlovers??

__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 14-02-2004, 23:21
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Location: España
Posts: 286
Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
Ja, uiteraard kunnen we gewoon Belg zijn!

Mijn uitspraak hier boven is niet in die betekenis hoor!
Ik bedoelde er het volgende mee: Als je weet dat de gemiddelde leeftijd v/d FR1600 piloten 18 jaar is, spreekt het voor zich dat als ze kunne communiceren met een ingenieur die hun eigen (moeder) taal spreekt, betere prestaties zullen neerzetten.

Dit zeg ik, omdat ik vorig seizoen eens heb horen vertelen in de paddock van Zolder dat bv de communicatie tussen Damien Pulinx en z’n ingenieur bijzonder stroef verliep!
En dat is uiteraard geen nieuw gegeven hé: een waal die problemen heeft met z’n talen.

Daarom wilde ik alleen maar zeggen, dat ze daarom het best bij TBR zouden rijden, ten eerste ze zijn 100% franstalig, en ten tweede TBR is een topteam in de FR1600!


Verder ben ik alvast benieuwt wat Astromega volgende week gaat melden in z’n press release.
Ja dat is waar, al die talen in Europa.

ik wacht het nieuws ook af van Astromega, ik denk dat het voor een groot team te moeilijk is om voordelig in deze cup te werken.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-02-2004, 01:35
X-Treme Racer X-Treme Racer is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Turnhout
Posts: 63
Ik dacht dat Astromega een 3-jarig contract had met de RACB
__________________
"Winning isn't everything, it's the only thing!"
Reply With Quote
  #9  
Old 15-02-2004, 01:44
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally posted by team astromega
Team Astromega zal volgende week een press release doen omtrend deze zaak.

Martin Meyers for Team Astromega Information
Waar rook is, is vuur
Reply With Quote
  #10  
Old 20-02-2004, 01:41
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Niet Astromega en ook niet TBR , eveneens zal ook Speedlover niet instaan voor de laureaten van de RACB .

Er wordt een kompleet nieuw Team opgericht voor de begeleiding .

Namen volgen later aangezien de deal nog niet 100 % in orde is maar alles gaat de goeie richting uit .
__________________
yannick racing
Reply With Quote
  #11  
Old 20-02-2004, 20:21
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Als het dan niet Astromega, TBR of Speedlover word die de laureaten vd RACB gaat "begeleiden", en er dan een nieuw FR1600 team gaat komen, is dat eigenlijk positief!

Op die manier zullen er dan waarschijnlijk meer deelnemers zijn in de FR1600 dit jaar in België.

Ik denk dit maar om het feit dat als er een team gaat bijkomen er dus 2 auto's meer zullen rijden dan vorig seizoen, althans als al de F-Reanaults die vorig jaar hebben gereden terug zullen gaan rijden.
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 20-02-2004, 20:29
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Groot nieuws !!!

Marc Goossens runt voortaan RACB Formula Renault Academy

Net gelezen op autosport.be

Quote:
Marc Goossens runt voortaan RACB Formula Renault Academy!


Het gerucht circuleerde al een tijdje maar wordt thans ook officieel door Renault België bevestigd: Marc Goossens neemt de organisatie van de F.Renault Academy over van Team Astromega en bekommert zich dus om de sportieve en technische omkadering van beide laureaten van de recente Rookie-test.

Marc Goossens lijkt niet uit de actualiteit weg te branden. Het voorbije weekend nog mocht hij z'n eerste Daytona-deelname met een podiumplaats vieren en thans ziet de Gelenaar zich uit verscheidene kandidaten verkozen om de FRA te runnen.

"Aanvankelijk vroeg Renault me de job over te nemen die Thierry Tassin tot voor kort waarnam" aldus Marc aan autosport.be. "Tassin krijgt immers andere opdrachten binnen Renault België zodat hem niet voldoende tijd blijft om de rookies te begeleiden. Want daar ging het in eerste instantie om: coaching en consultancy van Christophe Mawet en Bertrand Baguette, de nieuwe laureaten van de F.R.Academy. Gezien een en ander compatibel bleek met een eventueel programma waarin de 24U van Le Mans, Sebring en Petit Le Mans centraal staan, heb ik mij daartoe geëngageerd. En meteen ook een tegenvoorstel gedaan dat er in bestond een eigen structuur ter beschikking te stellen. Beide F.Renault's zijn immers eigendom van Renault maar nu Astromega niet langer bij het opzet betrokken is diende tevens een nieuw team gezocht binnen hetwelk beide rookies en ikzelf aan de slag konden. Ik hoef dus enkel te investeren in een atelier en camion.

Oud-Astromega-teammanager Sam Boyle die nota bene zelf kandidaat was voor de job vervoegt me als partner binnen de BVBA Marc Goossens Motorsport. Sam heeft ervaring zat wat het runnen van een team betreft en zodoende kan ik mezelf volledig toeleggen op de sportieve en commerciële begeleiding "mijn" beide youngsters, zoals initiëel de bedoeling was."

Autosport.be: Een van de wrijvingspunten voor Mikke Van Hool was het met Renault bedongen kontrakt: dat gaf hem nauwelijks enige financiële armslag, of anders gezegd: hij kon er zo goed als niks aan verdienen.

"Dat is ook de reden waarom ik op een derde wagen heb aangedrongen. Die kan als guest car en als spare car dienst doen. De hele onderneming wordt pas echt rendabel indien ik zelf ook een vierde F.Renault kan inzetten. Daar wordt momenteel aan gewerkt.

Autosport.be: Is dit de eerste stap naar een omscholing?

"Het feit de RACB en Renault als partner te hebben is voor elk beginnend team vanzelfsprekend een ideale start en biedt me misschien ook als piloot nieuwe perspectieven. Want van de rijder Marc Goossens is men nog niet af. Ik begin dan wel aan mijn twintigste seizoen maar stoppen is nog lang niet aan de orde van de dag!" (HvO)
Dit is écht prachtig nieuws vind ik! Ik heb er al het vertrouwen in dat Marc dit tot een goed einde zal brengen. Meer zelfs, volgens mij gaat hij er voor zorgen dat de FR1600 écht gaat door breken, met gevolg dat we dan een degelijk deelnemersveld zullen krijgen!
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 20-02-2004, 21:01
X-Treme Racer X-Treme Racer is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Turnhout
Posts: 63
Goed nieuws!
__________________
"Winning isn't everything, it's the only thing!"
Reply With Quote
  #14  
Old 20-02-2004, 21:48
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Die youngster kunnen zich geen betere leerkracht dromen
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #15  
Old 21-02-2004, 16:10
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
heb het ook net gelezen, maar wist het al langer Marc is idd een héél goed begeleider voor die jonge kerels!!!
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.