De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 06-11-2011, 17:07
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Dilemma

Hallo iedereen,

Ik sta voor een zeer moeilijk dilemma. Toen ik enkele weken geleden mijn kast (waar mijn bouwdozen in staan) aan het uit kuisen was, ben ik beginnen nadenken over wat ik nog allemaal wil maken in modelbouw. Ik ben toen tot de conclusie gekomen dat er misschien 100 à 150 modellen van de 300 bijzitten, die ik waarschijnlijk nooit ga bouwen. Ik heb toen eigenlijk besloten om me enkel op F1, Lemans(Porsche) en Motoren bezig te houden, maar natuurlijk ook enkele rally wagens en enkele personen wagens, maar dan speciaal. Dus zullen er veel rally, LM(geen porsche), DTM, en ook personen wagen tussen zitten die ik ga verkopen, maar ik ben een beetje bang dat als ik ze verkoop achteraf spijt ga krijgen dat ik ze weg gedaan heb. Natuurlijk moet ik er ook bijzeggen dat Rally, DTM, LM(geen porsche) en sommige personen wagen, omdat ik eigenlijk geen interesse heb in die categorieën. Omdat ik daar niks van af weet en ook geen boeken of foto's van heb en ik zou toch meer gedetailleerd willen beginnen werken, nu ik het airbrushen een beetje onder de knie begin te krijgen en toch al enkele mooie resultaten heb neergezet. Natuurlijk nog niet zoals het zou moeten zijn, maar dat komt omdat ik er nog niet aan toe was. Het zouden dan ook niet alleen modellen zijn die ik te koop zet, maar ook decal vellen, pe setten en dergelijke. Wat vinden jullie wat ik moet doen?

Groeten,
Lesley
Reply With Quote
  #2  
Old 06-11-2011, 17:47
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Vrij simpel. Als je het een dilemma vind dan laat ze staan. Verkopen kan achteraf nog altijd.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 06-11-2011, 17:51
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ik herken het probleem Lesley. Ik heb wel niet zoveel stock staan zoals jij maar ook ik heb al een paar keer "grote kuis" gehouden. Ik had (en heb) enkele thema's in mijn achterhoofd en wat er niet bijhoorde werd weg gedaan. Daar waren ook enkele leuke en zeldzame modellen bij. Maar je moet toch ergens een grens trekken denk ik... Ik ben toen begonnen met weg te doen wat ik zeker niet ging maken en geen spijt van ging hebben. Zaken waar er twijfels bij waren, heb ik nog steeds staan...

Dus misschien eens op dezelfde manier te werk gaan? Of alles nog eens een tijdje laten rusten en rond nieuwjaar nog eens kijken??

Anyway, je komt er wel ;-)
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #4  
Old 06-11-2011, 21:19
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik heb het op een andere manier bekeken. Ik bouw 12 modellen per jaar, en ik denk dat het beste er bij mij wel af zal zijn qua deftig bouwen als ik 70 zal zijn. Da's nog zo'n 20 jaar bouwen dus. Maal 12, dus meer dan 240 modellen moet ik niet bijhouden, want ik ga ze toch niet meer kunnen bouwen. Jij bent jonger natuurlijk, dus kan de rekensom bij jou nog positief uitdraaien zodat je tot de vaststelling komt dat je nog volop kits mag bijkopen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 06-11-2011, 23:24
Mech@niC's Avatar
Mech@niC Mech@niC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2006
Location: Goirle Nederland
Posts: 551
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
....dus kan de rekensom bij jou nog positief uitdraaien zodat je tot de vaststelling komt dat je nog volop kits mag bijkopen
Ja, ik zou er i.d.d. nog enkele bijkopen

Geintje! Maar als je wat verkoopt, moet je, zeker lijkt mij, per thema te werk gaan.
Heb je bijv. niets met DTM (wat dus nu blijkt), gooi dat dan allemaal in de verkoop. Maar kijk dan ook niet naar de zeldzamere DTM wagens. Deze zullen waarschijnlijk dan ook iets meer gaan opleveren.

Ik heb bijvoorbeeld weinig met recentere rally wagens, ondanks ik er wel enkele heb. Deze zullen bij mij haast zeker ook als laatste gebouwd worden.

Want 300 modellekes maken lijkt me toch iets te veel in een mensen leven (zonder te bibberen welliswaar)
__________________

Jim Hall is Chaparral
Reply With Quote
  #6  
Old 07-11-2011, 01:11
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Het gaat er mij gewoon nu om, om meer detail te gaan steken in mijn modellen en dan voornamelijk in F1. Ik heb ook wel al eens een rally wagen gemaakt, maar ik bouw deze enkel omdat er een leuke livery opzit en niet om detail in te gaan steken, omdat ik er toch niks vanaf weet. Ik zou dan wel nog eens een motor of Lemans -of rally wagen maken, zodat er een beetje afleiding in zit. De meeste modellen zijn wel F1 in mijn stapel, maar ook vele andere. En het zijn die andere, die ik me niet meer zie bouwen, omdat er altijd maar nieuwe F1 modellen bijkomen, die ik natuurlijk ook allemaal wil. Er zijn dan natuurlijk ook nog kits die op mijn verlanglijstje staan, die ik ook zeker wil hebben, maar dat hoeft natuurlijk niet meteen. Ik denk dat ik binnenkort rond de 50 modellen te koop ga zetten en zie waar ik dan uit kom. Al heel er bedankt voor de reacties en je zal binnenkort mijn lijst wel zien verschijnen. Zal voor na nieuwjaar zijn.

Groeten,
Lesley
Reply With Quote
  #7  
Old 07-11-2011, 19:35
Mech@niC's Avatar
Mech@niC Mech@niC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2006
Location: Goirle Nederland
Posts: 551
Graag gedaan Lesley,
Misschien koop ik nog wel iets van je...
__________________

Jim Hall is Chaparral
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.