De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2004
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 30-08-2004, 23:54
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
@ Guy en Jan

'k wil zeker geen polemiek starten, maar ben ook elke dag om 06.30 de deur uit tegenwoordig en als het lukt om 19.00 weer onder dak. Maar dan nog modelbouwen - sommige projecten zijn op bestelling en willen dus niet graag wachten, en ik probeer mijn vooropstelde deadlines te houden. Jammer genoeg heeft een dag er maar 24 he.

Echter, dat er maar de helft niet meer heeft meegespeeld duidt er misschien op dat de quiz dit jaar te moeilijk is voor de doorsnee speler, zelfs voor mij moet ik toegeven. Nu op zich hoeft de moeilijkheidsgraad geen probleem te zijn, maar als de helft afhaakt, misschien toch iets om over na te denken voor volgend jaar.

En ballen zijn er om af en toe eens 'tussen de kiekens te shotten'

"Vorig jaar nog fanatiek, deze keer een beetje flauwtjes, Huudo!"

Last edited by Guido; 30-08-2004 at 23:56.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-08-2004, 23:57
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Zie de quiz een beetje als een race. Niet alle starters halen de zwart-wit geblokte vlag.
Reply With Quote
  #3  
Old 31-08-2004, 07:43
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Huudo
Nu op zich hoeft de moeilijkheidsgraad geen probleem te zijn, maar als de helft afhaakt, misschien toch iets om over na te denken voor volgend jaar.
Ik heb er hier anders nog genen ene horen zeggen "ik haak af want het is echt te moeilijk voor mij", wel een hoop "ik heb genen tijd meer". Als de afhakers misschien wat eerlijke feedback zouden geven kunnen we er volgend jaar misschien rekening mee houden. Het is natuurlijk evident dat je voor moeilijkere vragen meer opzoektijd nodig hebt, dus het één komt een beetje voort uit het ander. Maar het ware wel gemakkelijk als iedereen open kaart speelt natuurlijk.

En verder vraag ik me af of de mensen die nu wel tot het einde doorgaan en hun hoofd breken op de krakers (en ze dikwijls nog oplossen ook) niet "gestraft" worden als de moeilijkheidsgraad naar beneden gehaald zou worden, en of zij uiteindelijk niet degenen zouden zijn die afhaken omdat er geen uitdaging meer aan is... Het is maar een losse gedachte hoor, we staan uiteraard open voor alles. Maar we willen toch ook een bepaald niveau behouden. Tenslotte spelen we toch voor een litho van Carlos Ghys, waarvoor je wel iets moet presteren

Kijk, je hebt 2 soorten van redenering bij een quiz : ofwel denk je "dat antwoord weet ik dus ik geef het antwoord, en als ik het niet weet antwoord ik niet, punt uit" ofwel denk je "als ik het weet antwoord ik, als ik het niet weet ben ik geïntrigeerd door de vraag en zoek ik het op". En dan vind je een antwoord of niet natuurlijk. Maar deze quiz wil toch voornamelijk de kant kiezen van de 2e denkpiste. We kunnen gemakkelijk een quiz opstellen waarbij iedereen alle antwoorden weet (wat nog niet betekent dat iedereen alles correct zou hebben), maar wat heb je dan nog aan zo'n quiz? Enfin, zo redeneer ik toch...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 31-08-2004 at 07:49.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-08-2004, 08:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
da's een juiste denkpiste.

Toch nog enkele gedachten in de rand.

Je kan moeilijk verwachten van iemand dat hij openlijk en eerlijk gaat toegeven dat iets te moeilijk is voor hem. Er zijn er niet veel die dat kunnen hoor, toegeven dat het mislukt is. Liever een uitvlucht zoeken dan zeggen "daar ken ik niks van" zeker niet als het in "competitieverband" is.

Dit jaar zijn er vragen bij die voor mij te moeilijk zijn. Waarom dan dit jaar en vorig jaar precies niet zo? Omdat ik, en da's strikt persoonlijk natuurlijk, geen enkele voeling heb met een aantal vragen die er gesteld geweest zijn en wellicht nog zullen gesteld worden. Zo bijv. alle Belgische vragen, de stripvragen enz. Ik heb het nooit echt gevolgd en nooit echt gelezen. Vorig jaar en zelfs begin dit jaar, waren er vragen bij die ik de moeite vond om achter aan te gaan. De 'raketvraag remember', was er eentje die waarde had, aangezien ik daar iets uit opgestoken heb. Als ik stripvragen en 5 foto's van Procar bakken zie, ben ik niet geneigd om te gaan zoeken omdat het onderwerp mij 1. niet interesseert en 2. ik er geschiedkundig niet veel uit kan opsteken, zeker niet in het geval van 5 losse procar foto's. Om maar enkele voorbeelden te noemen.

Als het niet op het net terug te vinden is, wordt het moeilijk natuurlijk he, want voor zover ik weet, is dit zeker niet het geschikte format om een parate kennis kwis te spelen. Da's meer iets voor hetgeen we in de winter eens geprobeerd hebben, stijl 4-27 Starfighter enz. Dit is toch een opzoekkwis, right?, maar zover gaan om naar een bib te rijden om iets te vinden, kan ik mij tijdsgewijs niet permitteren. En natuurlijk zijn er spelers bij die beroepsgewijs iets meer kennis in hun hoofd hebben dan de hobbyisten, maar da's natuurlijk de uitdaging... als het terug te vinden is natuurlijk.

En als je een keer hopeloos achterop raakt, is de fun er rap van af natuurlijk.

En het hangt er natuurlijk van af wat je verstaat onder niveau. Is dat vragen samenstellen om zoveel mogelijk mensen punten af te pakken, met het risico dat mensen afhaken? Of is dat vragen stellen die moeilijk zijn maar toch de moeite lonen om op zoek te gaan owv de inhoud van de vraag bijv.?

Geen stellingname, gewoon gedachten en open feedback.


Last edited by Guido; 31-08-2004 at 08:15.
Reply With Quote
  #5  
Old 31-08-2004, 08:35
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Als ik eens tijd heb ga ik hierop nog reageren

jan
Reply With Quote
  #6  
Old 31-08-2004, 08:36
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Als voor iedereen dezelfde vragen de moeite zouden lonen om op te zoeken, en andere vragen voor niemand de moeite zouden lonen om op te zoeken heb je een punt, maar ik denk dat dit een utopische gedachte is.

Ik merk dat elke vraag een schare geïnteresseerden oplevert, en een schare "ongeïnteresseerden". Maar die groepen zijn wel voor elke vraag anders. Het is dan ook onbegonnen werk om te trachten enkel vragen op te stellen die iedereen interessant vindt en de moeite om eventueel op te zoeken.

En versta me niet verkeerd, niemand is verplicht om wat dan ook te doen om iets op te zoeken, maar ik zeg zeker niet dat het antwoord op elke vraag op het internet te vinden is. Het staat iedereen vrij om zelf te bepalen hoever hij wil gaan in het opzoekwerk naar het juiste antwoord van een vraag. Maar ik wil zeker niet het doorgedreven opzoekwerk van de doorzetters afpakken door het niveau te verlagen, alleen maar om 36 antwoorden binnen te krijgen van 36 quizzers.

Het niveau van onze quiz (of beter gezegd het huidige niveau van de actuele moeilijkheidsgraad) is inderdaad van die aard dat je bijna zeker het antwoord moet opzoeken, maar wees gerust : onze "live-quiz" die we plannen zal van een gans ander allooi zijn. Daar zal het aankomen op parate kennis en vooral snelheid van antwoorden. Als iedereen het antwoord weet komt het erop aan wie het snelst zijn antwoord kan geven. Maar dat is op dit forum onmogelijk, tenzij we de quizvragen gaan stellen op het chatkanaal als alle kandidaten aanwezig zijn. I don't think so.

Maar laat dit geen reden zijn om je feedback achterwege te laten, hoe meer we weten wat er in jullie omgaat, hoe meer we er kunnen rekening mee houden. Misschien wil de meerderheid wel een eenvoudige quiz die nagenoeg geen opzoekingswerk vergt? Laat het ons weten please...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 31-08-2004, 08:53
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Sennake
Als voor iedereen dezelfde vragen de moeite zouden lonen om op te zoeken, en andere vragen voor niemand de moeite zouden lonen om op te zoeken heb je een punt, maar ik denk dat dit een utopische gedachte is.
Dat heb ik niet gesuggereerd he. Ik vraag ook niks aan jullie. Er wordt, onrechtstreeks, gevraagd waarom ik niet meer meedoe, en bovengaand is zowat wat in mij opkwam.

Quote:
Originally posted by Sennake
En versta me niet verkeerd, niemand is verplicht om wat dan ook te doen om iets op te zoeken, maar ik zeg zeker niet dat het antwoord op elke vraag op het internet te vinden is. Het staat iedereen vrij om zelf te bepalen hoever hij wil gaan in het opzoekwerk naar het juiste antwoord van een vraag. Maar ik wil zeker niet het doorgedreven opzoekwerk van de doorzetters afpakken door het niveau te verlagen, alleen maar om 36 antwoorden binnen te krijgen van 36 quizzers.
Je zal uiteindelijk toch een goede balans moeten trachten te vinden. Hoog niveau of laag niveau. Tenzij je een (en nu zeg ik provocerend, maar zeer goed bedoeld ) kwis voor autosportintellektuelen wil houden natuurlijk met slechts 15 tot 20 spelers. Da's dan prima, maar dan niet komen zeuren dat de "gewone speler met de pet" gaat afhaken na een tijd.


Quote:
Originally posted by Sennake
Het niveau van onze quiz (of beter gezegd het huidige niveau van de actuele moeilijkheidsgraad) is inderdaad van die aard dat je bijna zeker het antwoord moet opzoeken, maar wees gerust : onze "live-quiz" die we plannen zal van een gans ander allooi zijn. Daar zal het aankomen op parate kennis en vooral snelheid van antwoorden. Als iedereen het antwoord weet komt het erop aan wie het snelst zijn antwoord kan geven. Maar dat is op dit forum onmogelijk, tenzij we de quizvragen gaan stellen op het chatkanaal als alle kandidaten aanwezig zijn. I don't think so.
Natuurlijk niet, dat suggereerde ik ook niet.

Quote:
Originally posted by Sennake

Maar laat dit geen reden zijn om je feedback achterwege te laten, hoe meer we weten wat er in jullie omgaat, hoe meer we er kunnen rekening mee houden. Misschien wil de meerderheid wel een eenvoudige quiz die nagenoeg geen opzoekingswerk vergt? Laat het ons weten please... .
'k kan het alleen maar beamen. Beter uwe mond op een fatsoenlijke manier opentrekken dan gefrustreerd door het leven te stappen.

Nu ga je zien, alleen voor Huudo is de kwis dit jaar te moeilijk.
Reply With Quote
  #8  
Old 31-08-2004, 09:41
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Quote:
Originally posted by Huudo
Je zal uiteindelijk toch een goede balans moeten trachten te vinden. Hoog niveau of laag niveau. Tenzij je een (en nu zeg ik provocerend, maar zeer goed bedoeld ) kwis voor autosportintellektuelen wil houden natuurlijk met slechts 15 tot 20 spelers. Da's dan prima, maar dan niet komen zeuren dat de "gewone speler met de pet" gaat afhaken na een tijd.
Beste Huudo,
wat versta jij onder autosportintellektuelen?
Ik ben maar een gewone baankommissaris sinds 1976, heb maar een A3 diploma en ben gewone brandweerman van beroep, maakt mij dat intelectueel?
Ik voel mij eerder "een gewone speler met de pet" hoor en ik ben uiteindelijk zinnens die quiz af te werken.
Of wil jij absoluut die litho winnen, awel, als ik hem moest winnen mag je hem gerust bij mij komen halen en dat meen ik hoor.
En je mag vragen aan de mensen in mijn ploeg en ook daar buiten, ik ben helemaal gene moeilijke mens.
@ Sennake : doe zo voort, het is een zeer leerrijke quiz.
Reply With Quote
  #9  
Old 31-08-2004, 09:52
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Huudo
Da's dan prima, maar dan niet komen zeuren dat de "gewone speler met de pet" gaat afhaken na een tijd.
Ik denk niet dat ik dat al ooit eens geopperd heb. Integendeel, ik maakte me in het begin van de quiz eerder zorgen omdat er zoveel geklaagd werd over het feit dat de vragen te simpel waren. Nu, die opmerkingen hoor je nu niet meer natuurlijk.

Laat me besluiten met te zeggen dat je nooit voor iedereen goed kan doen, wat je ook doet of probeert, en dat de beste stuurlui altijd aan de wal staan. Dat is niet persoonlijk bedoeld hoor, ik spreek nu in het algemeen over het verloop van de quiz in zijn geheel. Want wat er in deze thread gezegd wordt heeft een grote waarde en zal zeker niet in dovemansoren vedwijnen. Werner en ik zullen in het winterseizoen zeker een evaluatie maken van dit jaar en er terdege rekening mee houden. Maar wat het niveau betreft zal de formule toch altijd blijven "van gemakkelijk naar moeilijk". Alleen, of dat "moeilijk" even moeilijk moet zijn als dit jaar gaan we eens bekijken.

BTW, andere quizzers mogen hier ook hun duit in het zakje doen hoor. Hoor meer feedback, hoe beter we onze quiz kunnen aanpassen aan de noden en wensen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #10  
Old 31-08-2004, 09:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Nog even een randopmerking : "autosportintellectueel" is niet iets wat je bent of niet bent, niemand wordt zo geboren. Maar gaandeweg in het (autosport)leven leer je meer en meer bij natuurlijk zodat je stilaan toch wel wat weet over autosport. Als onze quiz daar een klein beetje kan toe bijdragen prijzen we onszelf erg gelukkig
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #11  
Old 31-08-2004, 10:08
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Ik heb nooit de intentie had om te zeggen dat ik geen tijd meer heb voor alle vragen. Enkel voor vraag 27 & 28 had ik er te weining. Voor mijn part ben ik er de volgende vragen al terug bij.
De moeilijkheidsgraad valt opzich nog mee vind ik. Vraag 26 vond ik bv zo goed als onmogelijk om volledig juist te hebben. Op Internet vond je van sommigen niks terug, en internet is mijn enige bron vann opzoekingswerk (op enkele F1-boeken na).
Maar klagen doe ik zeker niet, het is nu éénmaal logisch dat mensen die al jaren op het circuit rondlopen meer parate kennis hebben waarop ze kunnen terugvallen.
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 31-08-2004, 10:12
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by pompierke
Beste Huudo,
wat versta jij onder autosportintellektuelen?
Ik ben maar een gewone baankommissaris sinds 1976, heb maar een A3 diploma en ben gewone brandweerman van beroep, maakt mij dat intelectueel?
Ik voel mij eerder "een gewone speler met de pet" hoor en ik ben uiteindelijk zinnens die quiz af te werken.
Of wil jij absoluut die litho winnen, awel, als ik hem moest winnen mag je hem gerust bij mij komen halen en dat meen ik hoor.
En je mag vragen aan de mensen in mijn ploeg en ook daar buiten, ik ben helemaal gene moeilijke mens.
@ Sennake : doe zo voort, het is een zeer leerrijke quiz.
Heeft niks met opleidingsniveau te maken hoor, zoals Sennake aangeeft. Baancommisaris sedert 1976 is de doorslaggevende faktor. Dat doet toch vermoeden dat je al bijna 30 jaar aktief bent in, nauw betrokken bent bij of vaak aanwezig bent in de autosport. Ik ben maar een piske op dat gebeid. Ga hooguit 1x per jaar naar een circuit en 1 keer per jaar naar een rally (dit jaar niet inbegrepen) Ik ben dus de jan met de pet die aan de andere kant van de draad staat en op het gebied van Zolder vragen enz. gewoon niks weet.

Ik bedoelde dus, de insiders die per definitie meer parate kennis of ervaring hebben - om welke reden dan ook - dan de gewone volger op afstand zoals ik er eentje ben.


En moesten er mensen bij zijn die denken dat ik ontevreden ben: Zeker niet! Ik probeer mee naar een oplossing te zoeken om te vermijden dat er velen afhaken tijdens de kwis en gebruik een beetje mijn eigen situatie als vertrekpunt. Misschien dat er nog spelers zijn die er zo over denken, MAAR, misschien ook niet. Maar klagen doe ik niet omdat ik weet dat er geen enkele verplichting is en iedereen vrij is. De quizmasters weten dat.

Last edited by Guido; 31-08-2004 at 10:16.
Reply With Quote
  #13  
Old 31-08-2004, 10:30
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Ik ben gestopt omdat ik het een paar keren gewoon vergeten ben, en de motivatie een beetje daalde. Had ik er nu aan gedacht dat er meer punten te verdienen zijn tegen't einde, had ik zeker nog meegedaan.
Tot dan vond ik het zéér leerrijk, en heb ik meerdere uren allerlei sites zitten afgaan (zelfs na dat ik de antwoorden had). Alleen die Belgische circuit vragen zijn kl***, niks over te vinden.

Ik ben fanatiek rallyliefhebber, die in een ver verleden nog eens hele procar seizoenen volgde in Zolder, Francorchamps, Colmarberg en Chimay, dus ik weet nog wel eens iets ervan. Ook een fervent lezer van motorsport (zéér handig), en nog een stapel van 200 magazines en boeken die hier klaar liggen voor allerlei opzoekwerk (allemaal uitgelezen natuurlijk). Archiveren zou beter zijn, kan mss helpen bij de quiz...

Voor de rest aub. veel vragen "van voor mijnen tijd", die lukken beter dan alles wat ik zelf heb gezien.

(en indien niet doe ik volgend jaar toch weer mee )
Reply With Quote
  #14  
Old 31-08-2004, 12:36
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Aangezien de quiz voor iedereen, zowel de autosportleken als de autosportfanaten, opgesteld is vind ik dat de antwoorden te vinden moeten zijn op internet. Internet is toegankelijk voor iedereen, in tegenstelling tot een hoop boeken en magazines. Sommige deelnemers hebben niet de juiste boeken/magazines in huis omdat ze te jong/niet geïnteresseerd zijn in die tak van autosport/niet graag lezen/... . Als het antwoord dan niet te vinden is op internet kan ik begrijpen dat de motivatie om verder te zoeken daalt. "Ik heb geen tijd" is dan blijkbaar een veelgebruikt excuus, en het kan in sommige gevallen ook wel waar zijn. Maar ik hoor eigenlijk liever "Ik vind het antwoord niet binnen de tijd die ik had, dus ik stuur niks in. Maar de volgende vraag doe ik wel weer mee!"
Voor mij zijn vooral de vragen over nationale racerij en Belgen in autosport het moeilijkst, omdat daar op het internet niks/zeer weinig over terug te vinden is. Ik probeer toch altijd een paar antwoorden te vinden, de rest gok ik dan maar. En de volgende vragen hoop ik dan beter op te kunnen lossen. Ik leer vanalles bij, en volgend jaar zal ik op meer vragen kunnen antwoorden. Uiteindelijk is dat de bedoeling van de quiz.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 31-08-2004, 12:50
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
De quizvragen zijn de ene keer al wat moeilijker dan de andere keer, neem nu de laatste rallycross-vraag : daar moest ik uiteraard niet over nadenken, maar ik kan me voorstellen dat, als je dat niet volgt, wel eventjes aan het zoeken bent. Net zoals ik wat rondzoek bij andere vragen en niet altijd vindt.

Bij een goeie quiz haalt normaal het gros van de - regelmatig spelende - deelenemers 50 % en zijn er een aantal uitschieters. Ik heb het neit berekend, maar ik denk toch dat dat het geval is.

Ik persoonlijk vindt het het toch interessant en leerrijk.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.