De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2004
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 11-07-2004, 16:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 21 en 22

Hier zijn we met de oplossingen van vraag 21 en 22.

Vraag 21 :
[list=1][*]Geef de namen van de 2 piloten die team vormden in de 1e wagen ? Jo Siffert - Derek Bell. [*]Geef de namen van de 2 piloten die team vormden in de 2e wagen ? Mark Donohue - David Hobbs. [*]Geef de namen van de 2 piloten die team vormden in de 3e wagen ? José Juncadella - Nino Vaccarella.[*]Geef de namen van de 2 piloten die team vormden in de 4e wagen ? Gijs van Lennep - Dr. Helmut Marko. [*]Geef de namen van de 2 piloten die team vormden in de 5e wagen ? Mike Parkes - Henri Pescarolo. [/list=1]

Tip : Paddockers, jullie verkregen serieus lange bedenktijden, hopelijk vindt menigeen de piloten...

Alle woorden beginnen met de eerste letter van de namen van de op te geven piloten. Hier heb ik echt lang op moeten zoeken en puzzelen hoor

P(escarolo)addockers, j(uncadella)ullie v(accarella)erkregen s(iffert)erieus l(ennep)ange b(ell)edenktijden, h(obbs)opelijk v(an)indt m(arkko)enigeen d(onohue)e p(arkes)iloten...

Vraag 22 :
[list=1][*]Wie is de piloot van deze wagen ? Grégoire De Mévius. [*]Wie is de co-piloot ? Hervé Sauvage. [*]Over welke rally gaat het hier? Rally van Portugal. [*]In welk jaar speelde dit alles zich af ? 1991. [*]Welk resultaat haalde deze combinatie in hun klasse ? 1e. [/list=1]

Tip : Wild kerkgezang in rode drank?

"Wild" verwees uiteraard naar Hervé Sauvage, en dus niet Willy Lux deze keer.
"Kerkgezang" verwees via "Gregoriaanse liederen" naar Grégoire De Mévius.
En de "rode drank" verwees naar Porto, een stad in Portugal.

Dat levert volgende rangschikking op (ex-aequo's in willekeurige volgorde) :
[list=1][*] Jan : 2170[*] Guy : 2130[*] Swa : 2129[*] Pompierke : 2128[*] Bazzie : 2120[*] The Interceptor : 2079[*] Jjoris : 2078[*] HHugo : 2010[*] Sledge : 2009[*] Marshal : 1979[*] Fleabite : 1975[*] Vanni : 1973[*] Superdiesel : 1927[*] Lambo : 1923[*] Baron : 1910[*] Lotuzzz : 1899[*] Ottooke : 1890[*] Porsche : 1834[*] Manu : 1799[*] Johan : 1612[*] AlainH : 1353[*] Megane : 1329[*] Obi-Jan : 1104[*] Huudo : 980[*] Nox : 950[*] Raceboy : 809[*] Marcel : 719[*] A.J. : 239[*] Lender : 219[*] Snelle Japie : 188[*] Autosport.be : 188[*] Dragonfly : 95[*] Juha : 93[*] Iceman : 69[*] Corvetteboy : 66[*] TiBo : 8[/list=1]

Merk op dat we deze keer kleine schrijffouten wél bestraft hebben, waarmee we al enkele weken aan het dreigen zijn. Vanaf nu wordt dus elke foute schrijfwijze van een naam en/of voornaam als een foutief antwoord aanzien. Je moet je antwoord maar goed nakijken op typfouten alvorens op "send" te drukken...

In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 23 en 24!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.

En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen Maar aub, begin niet weer elke oplossing in vraag te stellen. Daar hebben we voorlopig onze buik van vol...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 11-07-2004 at 16:47.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-07-2004, 16:49
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Porto nondedju
En ik maar info opzoeken over de Chardonnay Sauvage
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 11-07-2004, 16:52
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
Re: Oplossingen vraag 21 en 22

Quote:
Originally posted by Sennake
Welk resultaat haalde deze combinatie in hun klasse ? 1e.
Aaaargh, die "in hun klasse" over het hoofd gezien
Reply With Quote
  #4  
Old 11-07-2004, 17:13
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
tja, en ik heb de correcte antwoorden in mijn "draft folder" staan... nog altijd. Vergeten op send te drukken.

Komt niet meer goed met Huudo en de quiz dit jaar.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-07-2004, 17:21
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
mag ik even iets vragen, is het niet Mark DonAhue?
edit: 't wordt blijkbaar op 2 manieren geschreven.
__________________

Last edited by Integra; 11-07-2004 at 17:55.
Reply With Quote
  #6  
Old 11-07-2004, 17:41
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Integra
mag ik even iets vragen, is het niet Mark DonAhua?
1) Mark Donahua bestaat volgens mij niet .
2) Mark Donahue bestaat misschien wel, maar is volgens mij een andere piloot.
3) Je doet zelf niet eens mee met de quiz, en toch ben je de eerste om mijn verzoek tot het niet contesteren van elke oplossing te negeren, en dan nog ten onrechte. Doe je dat nu met opzet of wat?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 11-07-2004 at 20:03.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-07-2004, 17:54
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
potverdikke, door een vergeten letter zak ik weer wat weg in de stand. (Donhue getypt ipv Donohue).
Haast & spoed etc....
ByeBye 1ste prijs
Reply With Quote
  #8  
Old 11-07-2004, 17:54
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally posted by Sennake
1) Mark Donahua bestaat volgens mij niet .
2) Mark Donahue bestaat wel, maar is volgens mij een andere piloot.
3) Je doet zelf niet eens mee met de quiz, en toch ben je de eerste om mijn verzoek tot het niet contesteren van elke oplossing te negeren, en dan nog ten onrechte. Doe je dat nu met opzet of wat?
Die a vanachter was een typfout en ik doe niet mee met de quiz, maar ik bekijk elke quiz omdat ik vind dat ze altijd geweldig leuk zijn !
Ge moet niet denken da'k het altijd slecht bedoel ...
Mark Donahue was dus ook wel een racepiloot, maar op de ene website schrijven ze Mark Donohue en op de andere Donahue.
Laatste edit: sorry maar ik ben ook juist. 'k heb nogmaals m'n DVD van Porsche bekeken en Mark Donahue is blijkbaar ook gebruikt. Canam kampioen met de Porsche 917-30 (1580 pk met een topsnelheid van 380 + km/h) Geen reden om mij nog iets te verwijten dus ...
__________________

Last edited by Integra; 11-07-2004 at 18:14.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-07-2004, 18:28
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik ben er van overtuigd dat Donahue misschien ook wel een piloot is, maar ik ben er helemaal niet zeker van dat het dezelfde persoon betreft als Mark Donohue. Maakt ook niet echt uit aangezien geen enkele quizzer Donahue als antwoord opgegeven heeft.

"Donhue" daarentegen kan ik echt niet goedkeuren...

En @ Integra : ik zeg niet dat je altijd alles slecht bedoelt, maar in een andere thread heb je al een waarschuwing opgelopen, waarna je hier als eerste mijn verzoek aan je laars lapt. Laat ons zeggen dat dat op zijn minst opvalt.

Voor de rest is wat mij betreft het incident gesloten.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 11-07-2004 at 20:04.
Reply With Quote
  #10  
Old 11-07-2004, 19:57
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Integra
...

Laatste edit: sorry maar ik ben ook juist. 'k heb nogmaals m'n DVD van Porsche bekeken en Mark Donahue is blijkbaar ook gebruikt. Canam kampioen met de Porsche 917-30 (1580 pk met een topsnelheid van 380 + km/h) Geen reden om mij nog iets te verwijten dus ...
Je bent niet juist. De ondertiteling op de bewuste DVD is een fout van de vertaler in kwestie. Donohue is het. Bovendien zijn de antwoorden juist of fout. Er is geen 'ja, maar...'
Reply With Quote
  #11  
Old 11-07-2004, 20:22
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 388
Miljaar, miljaar. Een domme fout. Eén letterke teveel getypt.
Niet echt een typefout, ik het Marko met 2 k's genoteerd op mijn blaadje papier. Maar wel een domme fout.

Maar terecht afgekeurd. Het staat duidelijk in de reglementen vermeld. Ik ben niet kwaad op Sennake ofzo, eerder op mezelf.


Last edited by Superdiesel; 11-07-2004 at 20:29.
Reply With Quote
  #12  
Old 11-07-2004, 20:28
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Oef, heb ik even geluk. Vanmorgen in zeven haasten nog snel mijn antwoorden gemaild. Ik was ze gisteren vergeten te mailen en vandaag heb ik de hele dag in Zolder geweest. Ik ben op het nippertje ontsnapt aan de 0 punten.
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 11-07-2004, 21:48
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally posted by Huudo
Je bent niet juist. De ondertiteling op de bewuste DVD is een fout van de vertaler in kwestie. Donohue is het. Bovendien zijn de antwoorden juist of fout. Er is geen 'ja, maar...'
ok.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 11-07-2004, 21:50
JJoris's Avatar
JJoris JJoris is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Duffel
Posts: 129
Deze vragen waren toch niet de meest moeilijke, vraag 23 was easy, deze Porsche 917 heeft maar één keer in deze uitvoering gereden.
Bij vraag 24 hebben het " Kerk gezang " mij aan aan "Gregoriaans" doen denken en zo aan Grégoire De Mévius.
De naam + de Italiaanse nummerplaat bezorgden mij het juiste antwoord.
Reply With Quote
  #15  
Old 11-07-2004, 21:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Des te beter voor jou. 13 quizzers hebben trouwens een volledig correcte oplossing gegeven, wat er idd op duidt dat deze vraag makkelijker was dan de vorige. Maar zoals reeds gezegd en ik blijf het herhalen : het moeilijkste aan deze quiz is het inschatten van de moeilijkheidsgraad, omdat iedereen verschillende kennis en specialiteiten heeft.

Maar we hebben wel de intentie om elke quizzer na verloop van deze quiz zélf een rangschikking van moeilijkheidsgraden te laten opstellen, waaruit we dan een gemiddelde zullen distilleren. Hopelijk is de opbouw van moeilijkheidsgraad dan volgend jaar logischer voor iedereen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.