De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 21-03-2008, 23:33
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Gent
Posts: 660
Van Hooydonk op Viper van A+ Racing

A+ Racing in zee met Jeffrey Van Hooydonk

Deze voormiddag zijn A+ Racing en Jeffrey Van Hooydonk tot een overeenkomst gekomen voor het seizoen 2008 met een Viper GT3. Dit betekent niet alleen een meerwaarde voor het team uit Lint, maar ook voor het Belgian GT Championship en voor de Belgische autosport in het algemeen. Bij het grote publiek is Jeffrey vooral bekend als piloot van de dreamcars op Fleet.TV. Maar bij de autosportliefhebbers wordt Van Hooydonk vooral herinnerd door zijn uitmuntende monoplace-carrière in F3 en F3000 met als apotheose het behalen van zijn F1-superlicentie eind 2005 met Midland-Toyota. Datzelfde jaar was hij ook actief in de Eurocup Mégane Trophy en behaalde hierin twee overwinningen voor Team Thierry Boutsen. In 2006 zagen we hem enkele malen aan het werk in de Belcar naast Ruben Maes en Fred Bouvy in een CEO-Porsche. In 2007 moest de autosport wijken wegens een te drukke professionele agenda. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Van Hooydonk haalde terug de helm van de haak en hoopt komend seizoen een rol van betekenis te spelen.

Van Hooydonk: ”De reden dat ik terug in de autosport stap is in functie van toekomstopwielen.be om jongeren aan te zetten om hun toekomst in de automobiel-sector te zoeken. Betreft mijn teamkeuze: A+ Racing is in volle expansie en ik denk dat ik daar mijn steentje kan toe bijdragen. De mensen van Oreca zijn me niet vreemd. Ik reed ooit voor Oreca de 24 Uren van Le Mans en deed ook verschillende simulaties bestemd voor etmaalraces met de toenmalige Viper GT1. Het doet mij dan ook een groot plezier om op afstand terug met Hugues de Chaunac en Pierre Dieudonné samen te werken. De samenwerking met A+ Racing is laattijdig tot stand gekomen en op gebied van testwerk is er nog werk aan de winkel om op niveau te komen. Ik beschouw 2008 dan ook als een leerjaar voor mij om de Belgische autosport opnieuw te leren kennen en in te schatten”.

Dit seizoen krijgt Van Hooydonk de steun van Auto TV, waardoor hij een grote return zal krijgen in de media. Zoals reeds eerder door Jeffrey aangehaald komt er ook ondersteuning uit de hoek van toekomstopwielen.be, een organisatie van Febiac, Federauto en Educam die de promotie behartigt van het onderwijs in de automobiel-sector. Jeffrey is trouwens de peter van deze organisatie.

Uiteraard zijn door de handtekening van Van Hooydonk bij A+ Racing nog niet alle zorgen van de baan. Er blijft nog een tweede zitje vacant dat moet ingekleurd worden op de Viper GT3. A+ Racing is dan ook naarstig op zoek naar een tweede piloot om naast Van Hooydonk te plaatsen.

Niettegenstaande de tijd dringt, is de crew van A+ Racing in de wolken met de komst van de snelle Antwerpenaar. Na de grondige herstructurering in 2007 en het aantrekken van een ingenieur kan Jeffrey door zijn ervaring het team alleen nog maar verder laten doorgroeien. Iets wat ook Tom Van de Plas en Wim Lumbeeck ten goede kan komen in hun tweede seizoen met de Viper GT3. De beide Vipers zijn in ieder geval afgelopen winter volledig gereviseerd en komen in optima forma aan de aftrap.

www.aplusracing.be
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.