De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 30-08-2006, 21:20
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Belcar 2007 : FIA GT3-reglement ?

Heeft iemand hier al meer over opgevangen ?
Tijdens de 24 uur ging dit gerucht door de paddock, en ik lees in Turbo Magazine enkele piloten hetzelfde vernoemen in interviews...
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 30-08-2006, 21:57
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Zolder
Posts: 623
Er is inderdaad zoiets rondgewaaid...
__________________
http://www.m-s-e.be/
Reply With Quote
  #3  
Old 30-08-2006, 22:19
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Zou echt zonde zijn ... Ik betwijfel of ik dan nog echt de belcar zal volgen.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 30-08-2006, 22:29
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Mwoah, sta er niet afwijzend tegenover...........dat zegt overigens helemaal niks, ben maar een simpele liefhebber Dit zou wel de uitspraken verklaren van een deelnemer aan de 24 uur in de perszaal, die bekend staat om zijn voorliefde voor "strepen trekken". Die was niet echt te vinden voor "Belcar new style".

Hopenlijk leggen ze dan dit FIA GT3 reglement voor meerdere jaren vast. Dan hebben teams tenminste de kans om de investering terug te verdienen. Deze geluiden uit Zolderse 24 uur paddock geven dan wel voeding aan de "speculatieve threads op dit duivelse forum" waarin klasse 1 wagens de deur worden gewezen
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 30-08-2006, 22:29
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Moest men dit doen dan laten ze toch veel Belcar teams in de steek...
Ik hoop alvast dat dit niet zo gaat zijn en ze het behouden zoals dit jaar met hier en daar wat wijzigingen voor bepaalde 'wagens'.

EDIT: wat ik met mijn 1ste zin wil zeggen: Euroracing koopt de Qvick Ultima voor volgend jaar, krijgen ze deze in FIA GT3 configuratie?? Indien niet hebben ze koop gedan voor niets...
AD-Sport -> Viper GTS-R ook een koopje voor niets geworden dus?
Want ik vermoed dat deze hem niet hebben gekocht voor maar 1 jaar hoor, 1 jaar extra zal hen wel gelukt zijn net zoals die E36's een jaar langer hebben gekregen.
G&A: kopen een Mosler MT900R aan voor Belcar, steken er pakken geld en werk in!
Deze is nu zeer compititief, en wat als deze niet aan FIA GT3 normen voldoet??
Nog een pracht project voor niets ?? (Kenis sprak zelf om misschien een 2de Mosler aan te schaffen voor volgend jaar!)

Dus weg met dat Belcar-FIA GT3 gedoe zou ik zeggen!!
FIA GT3's horen in Klasse 2 terecht zoals Rudulph Viper en zo gaat hem goed!

Das mijn gedacht hierover,...

Last edited by Viper GTS-R***; 30-08-2006 at 22:46.
Reply With Quote
  #6  
Old 30-08-2006, 23:43
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2006
Location: NijBeets, Friesland (NL)
Posts: 780
Misschien komt er een andere klasse indeling of komt de Fia GT3 een gastrace rijden tijdens een belcar weekend.
Misschien zijn de klasses volgend jaar zo vanwege de opkomende Fia GT3 auto's:
Klasse 1: Fia GT1
Klasse 2: Fia GT2
Klasse 3: Fia GT3
Klasse 4: Cup klasses, WTCC, en andere.

Ik denk dat we binnen 2-3 maanden meer nieuws krijgen over 2007.
Reply With Quote
  #7  
Old 30-08-2006, 23:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by JorritVD
Ik denk dat we binnen 2-3 maanden meer nieuws krijgen over 2007.
SVP niet denken Gewoon naar school gaan en lekker MSN'en.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #8  
Old 31-08-2006, 08:55
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Zolder
Posts: 623
Over een GT3 reglement specifiek heb ik niets gehoord, enkel het feit dat de Corvettes eruit zouden vliegen.
Dit is enkel hetgeen ik heb horen 'waaien'. Waar ze het vandaan gehaald hebben weet ik ook niet. Er zijn nog ooit cowboyverhalen rondgegaan dus alles met een korrel zout nemen en afwachten.
__________________
http://www.m-s-e.be/
Reply With Quote
  #9  
Old 31-08-2006, 09:22
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Beste paddockers

stop nu toch eens met hele threads te bouwen op de woorden "horen waaien, gerucht, ik denk, ik meen gehoord te hebben enz.". Een forum is een discussieplaats en geen opeenstapeling van gissingen, vermoedens, halve waarheden en hele leugens.
Als je informatie hoort of leest, dien je je eerst af te vragen, wie is de bron, waar haalt mijn bron deze info en wat kan de bedoeling ervan zijn. Check dan ook nog eens wat er gezegd wordt, bijvoorbeeld in dit geval bij Circuit Zolder of RACB en begin, als je informatie dan correct blijkt te zijn, gerust een stevige discussie. Natuurlijk kan iedereen zich vergissen en zal er altijd wel een iets fout doorsijpelen, dat kan niemand uitsluiten.
Maar op de manier zoals het nu vaak gaat, ondergraaf je de intrinsieke kwaliteit van een forum als de paddock en dat is jammer. Een forum als de paddock kan zeer boeiend zijn - het is dan als het ware een-vinger-aan-de-pols-in-autosportland -, maar niet op deze wijze. En of je nu 16 of 86 bent, iedereen kan daar toe bijdragen. (wel liefst in beter Nederlands dan sommigen hateren hier; herhaal werkwoordsuitgangen eens :-))
En bovendien gaan een aantal betrokkenen deze gissingen voor waar nemen en volledig vooruit lopen op de zaken. Je zaait als het ware onrust (bijvoorbeeld door te stellen dat een Mosler niet meer welkom zou zijn), terwijl daar geen reden toe is. In het ergste geval breng je de autosport zelfs schade toe, wat toch absoluut niemand's bedoeling kan zijn.
Wat de inhoud van deze thread aangaat, er is nog niets definitief beslist over het reglement 2007, dat is trouwens ook tijdens de rijdersbriefing van de 24u, door de heer Verschraegen, directeur van CZ, gezegd. Wat niet uitsluit dat FIA-GT3 een pijler van de Belcar zal blijven, naast andere bestaande GT-klassen. Maar hoe en wat, daarvoor is het nog even afwachten.

Sportieve groeten

Joost

Last edited by joost; 31-08-2006 at 09:27.
Reply With Quote
  #10  
Old 31-08-2006, 11:29
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by joost
Beste paddockers

stop nu toch eens met hele threads te bouwen op de woorden "horen waaien, gerucht, ik denk, ik meen gehoord te hebben enz.". Een forum is een discussieplaats en geen opeenstapeling van gissingen, vermoedens, halve waarheden en hele leugens.
Een forum is een discussieplaats. Dus een plaats waar OOK gediscussieerd wordt over geruchten. Je vangt immers iets op en stelt je daar vragen bij. Door het te posten, kunnen anderen die het wel weten, het je dan komen uitleggen.

Quote:
Originally Posted by joost
Als je informatie hoort of leest, dien je je eerst af te vragen, wie is de bron, waar haalt mijn bron deze info en wat kan de bedoeling ervan zijn. Check dan ook nog eens wat er gezegd wordt, bijvoorbeeld in dit geval bij Circuit Zolder of RACB en begin, als je informatie dan correct blijkt te zijn, gerust een stevige discussie. Natuurlijk kan iedereen zich vergissen en zal er altijd wel een iets fout doorsijpelen, dat kan niemand uitsluiten.
Ge bedoelt dat we allemaal aan journalistiek onderzoek moeten beginnen doen, vooraleer we een thread starten? Het is de taak van de journalisten om dat te doen. Als er hier geruchten de kop op steken, moeten zij maar op onderzoek uitgaan om ons daarna dan via hun, al dan niet legitime, website te informeren.
Quote:
Originally Posted by joost
Maar op de manier zoals het nu vaak gaat, ondergraaf je de intrinsieke kwaliteit van een forum als de paddock en dat is jammer. Een forum als de paddock kan zeer boeiend zijn - het is dan als het ware een-vinger-aan-de-pols-in-autosportland -, maar niet op deze wijze. En of je nu 16 of 86 bent, iedereen kan daar toe bijdragen. (wel liefst in beter Nederlands dan sommigen hateren hier; herhaal werkwoordsuitgangen eens :-))
De manier waarop het nu gaat, is de manier waarop het al minstens 5 jaar gaat. Gedurende al die tijd wordt er hard geroepen dat de kwaliteit erop achteruit gaat, maar iedereen leest wel happig en gretig mee - ook nog altijd.

Quote:
Originally Posted by joost
En bovendien gaan een aantal betrokkenen deze gissingen voor waar nemen en volledig vooruit lopen op de zaken. Je zaait als het ware onrust (bijvoorbeeld door te stellen dat een Mosler niet meer welkom zou zijn), terwijl daar geen reden toe is. In het ergste geval breng je de autosport zelfs schade toe, wat toch absoluut niemand's bedoeling kan zijn.
De betrokkenen moeten zelf maar uitmaken wat ze met dit soort threads aanvangen. Als, en ik zeg wel als, betrokkenen dit soort threads voor waar aanzien, dan is het erg gesteld met die betrokkenen, lijkt mij.

Quote:
Originally Posted by joost
Wat de inhoud van deze thread aangaat, er is nog niets definitief beslist over het reglement 2007, dat is trouwens ook tijdens de rijdersbriefing van de 24u, door de heer Verschraegen, directeur van CZ, gezegd. Wat niet uitsluit dat FIA-GT3 een pijler van de Belcar zal blijven, naast andere bestaande GT-klassen. Maar hoe en wat, daarvoor is het nog even afwachten.

Sportieve groeten

Joost
Voorwaar de eerste en voorlopige enige juiste bijdrage aan deze thread.

Last edited by Guido; 31-08-2006 at 11:34.
Reply With Quote
  #11  
Old 31-08-2006, 12:17
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by Huudo
Voorwaar de eerste en voorlopige enige juiste bijdrage aan deze thread.
Bent U God?

J
Reply With Quote
  #12  
Old 31-08-2006, 12:36
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerkapelle (NL)
Posts: 397
En...daar gaan we weer afwijken van de originele tread.

Ik lees de "Paddock" graag, maar soms worden er veel 'niet-zo-nuttige' dingen geplaatst. Maar ik heb zélf de keuze "Lees ik deze tread of niet".

Deze tread was best nuttig in het begin...men vroeg zich af of de geruchten over de Belcar in 2007 waar zijn. Maar nu...het is weer een totaal ander ding. Maar ieder zijn ding.

Ikzelf lees veel en hoor heel wat aan. Maar ik zie wel wat er van de plannen enz terecht is gekomen IN 2007. Het is nog zover weg.

Maar misschien kunnen al die speculatie topics/treads niet verzameld worden tot de "geruchten tread" ??

Sorry voor deze off-topic reply, maar ik was het nu even beu geworden als die niet-zo-nutttige replies en topics.
Reply With Quote
  #13  
Old 31-08-2006, 12:57
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by Huudo
Een forum is een discussieplaats. Dus een plaats waar OOK gediscussieerd wordt over geruchten. Je vangt immers iets op en stelt je daar vragen bij. Door het te posten, kunnen anderen die het wel weten, het je dan komen uitleggen.
Een forum heeft een publiek karakter, dus is het gewenst toch enige kritische zin te hanteren alvorens je iets post. Wat als er hier morgen geruchten gepost worden met betrekking tot het privéleven van rijders ed?


Quote:
Originally Posted by Huudo
Ge bedoelt dat we allemaal aan journalistiek onderzoek moeten beginnen doen, vooraleer we een thread starten? Het is de taak van de journalisten om dat te doen. Als er hier geruchten de kop op steken, moeten zij maar op onderzoek uitgaan om ons daarna dan via hun, al dan niet legitime, website te informeren.
Zie hierboven

Quote:
Originally Posted by Huudo
De manier waarop het nu gaat, is de manier waarop het al minstens 5 jaar gaat. Gedurende al die tijd wordt er hard geroepen dat de kwaliteit erop achteruit gaat, maar iedereen leest wel happig en gretig mee - ook nog altijd.
De Paddock levert al jaren idd een goede bijdrage aan autosportland, maar ik merk wel dat een andere verhouding kaf/koren is de laatste één à twee jaar. Een jammere evolutie, die paddockers van het eerste uur bevestigen dit.

Quote:
Originally Posted by Huudo
De betrokkenen moeten zelf maar uitmaken wat ze met dit soort threads aanvangen. Als, en ik zeg wel als, betrokkenen dit soort threads voor waar aanzien, dan is het erg gesteld met die betrokkenen, lijkt mij.
Wel als een goed gedeelte van de Amerikaanse bevolking een radioverhaal over de landing van buitenaardse wezens gelooft, wees dan niet verbaasd dat er idd mensen rondlopen die deze geruchtenmolen ook voor waar aannemen. Dus is enige voorzichtigheid altijd aangewezen.

Quote:
Originally Posted by Huudo
Voorwaar de eerste en voorlopige enige juiste bijdrage aan deze thread.

Last edited by joost; 31-08-2006 at 12:59.
Reply With Quote
  #14  
Old 31-08-2006, 13:05
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 417
Toch een beetje aanleunend.

Over de opportuniteit en inhoud van deze thread wil ik me niet uitspreken, op één opmerking na : soms kan het bespreken , overwegen enz van geruchten de "officiële instanties" ertoe aan zetten een positie in te nemen , terwijl ze eigenlijk liever de kat uit de boom kijken.
Een reglement voor 2007 zou begin 2006 al moeten vastliggen ; hoe kan je anders plannen , bouwen etc.

In sommige extreme gevallen ( ahum ) was het reglement niet eens vast gelegd tot een drietal weken voor de eerste race

Nu even : ik zie hier in de thread ( afgezien van de inhoud dus ) dat er hier een aantal mensen zijn die zich toch wel buigen over reglementen enz.
Kan er mij iemand vertellen of er van elke race ( MVDBO, BEC, BSC ..... ) een rapport opgesteld wordt ? En wat daar dan in staat? Bvb . Ronde 4 zwarte vlag wagen 43, ronde 5 wagen 43 binnen ........ enz , enz.)

En waar kan ik dat dan vinden ?

Alvast bedankt voor info
Reply With Quote
  #15  
Old 31-08-2006, 14:42
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Mark
SVP niet denken Gewoon naar school gaan en lekker MSN'en.

een 16-jarige is tot niet meer in staat?
dan moet je maar meteen een minimumleeftijd op je forum zetten
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.