De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2006
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 18-09-2006, 19:52
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 31 en 32



Hier zijn de oplossingen van vraag 31 en 32 :

Vraag 31 :
  1. Welke piloot bestuurde deze wagen? Ginther
  2. Op welk circuit rijdt hij hier? Laguna Seca
  3. In welk jaar speelt dit zich af? 1958
  4. Wat is de volledige naam van deze wagen (merk + type)? Ferrari 250 Testa Rossa (TR)
  5. Wat is het chassisnummer van deze wagen? 0710(TR)

Weinig uitschuivers hier, en ook weinig stof tot discussie denken we.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 18-09-2006, 19:53
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Vraag 32 :
  1. Welke wagen zie je op foto 1? McLaren M7A Welke wagen zie je op foto 2? Ferrari F92A
  2. Welke wagen zie je op foto 3? McLaren MP4/5B Welke wagen zie je op foto 4? Williams FW16B
  3. Welke wagen zie je op foto 5? Maserati 250F Welke wagen zie je op foto 6? McLaren MP 4/13
  4. Welke wagen zie je op foto 7? Brabham BT49C Welke wagen zie je op foto 8? Brabham BT44B
  5. Welke wagen zie je op foto 9? Williams FW07B Welke wagen zie je op foto 10? Lotus 49B

Om beter te zien waarover we spreken, tonen we hier de 10 originele foto’s van de racewagens :



Zoals je ziet gaat het hier om een foto uit 1969 van Denny Hulme, die dat jaar altijd met de McLaren M7A gereden heeft en nooit met de McLaren M7C. In 1968 trouwens ook.



Het is wel degelijk de Ferrari F92A, en zeker niet de F310 dus.



Het ging hier om Senna’s nr 27, de wagen waarmee hij in 1990 wereldkampioen werd, dus was het de McLaren MP4/5B.



Dit is de Williams uit 1994, de wagen met nr 0, van Damon Hill. Senna verongelukte jammer genoeg met nagenoeg dezelfde wagen, maar dat was nog de FW16 (nr 2). Dit is de opvolger die in de GP van Duitsland zijn debuut maakte : de Williams FW16B. Hoe kan je dat zien? Aan het extra vleugeltje naast de rear wing. Alhoewel niet alle FW16B's dit hadden, had GEEN ENKELE FW16 dit ooit. En deze heeft er wel, dus moet het een FW16B zijn.



Met deze Maserati 250F werd Fangio wereldkampioen in 1957.



De McLaren op de foto laat duidelijk nr 8 zien, dus is het de wagen waarmee Häkkinen wereldkampioen werd in 1998, dus is het de McLaren MP4/13.



Piquet bestuurt hier de Brabham met nr 5, waarmee hij wereldkampioen werd in 1981. Dus is het de Brabham BT 49C.



Deze prachtige Brabham van Carlos Reutemann stamt uit 1975, toen hoge “schoorstenen” nog toegelaten waren en Reutemann met nr 7 reed. En dus is het een Brabham BT 44B.



Met deze Williams werd Jones wereldkampioen in 1980. Nu heeft hij in dat jaar één enkele koers gereden met de FW07 van het jaar ervoor, MAAR toen stond er niet “Saudia” boven het nr 27. Bijgevolg kan het niet anders dan de “echte” Williams van 1980 zijn, nl. de FW07B.



Deze Lotus was het werkpaard van vader Graham Hill in 1968 en 1969 : de Lotus 49B.

Niemand had alle vragen correct opgelost, maar ook geen enkele vraag bleef onopgelost. We denken dus te mogen stellen dat deze vraag op zijn plaats stond qua moeilijkheidsgraad…
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 18-09-2006 at 22:14.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-09-2006, 19:53
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Dit levert dus de volgende tussenstand op :
  1. Huudo : 327 op 340
  2. Pompierke : 325 op 340
  3. Le pilote sans visage : 319 op 340
  4. Vanni : 315 op 340
  5. Pat : 314 op 340
  6. Lotuzzz : 313 op 340
  7. Bazzie : 309 op 340
  8. Juha : 307 op 340
  9. Baron : 303 op 340
  10. Pedro : 294 op 340
  11. Lambo : 283 op 340
  12. Hhugo : 278 op 340
  13. The Interceptor : 275 op 340
  14. Kulgan : 274 op 340
  15. Ottooke : 244 op 340
  16. Marcel : 241 op 340
  17. Veloce : 217 op 340
  18. Zaibatsu Racing : 194 op 340
  19. Tom : 166 op 340
  20. Megane : 147 op 340
  21. Bluelite : 49 op 340
  22. Manu : 48 op 340
  23. Thomaske GLPK : 30 op 340
  24. Pinzie : 9 op 340


In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 33 en 34!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.
En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 19-09-2006 at 20:48.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-09-2006, 21:04
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Enkel de B fout bij de Brabham BT44B.

Toch een mooi sprongetje van 10 naar 4 !
Reply With Quote
  #5  
Old 18-09-2006, 21:06
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Oei, omdat het géén GP was gewoon vergeten dat deze vragen nu al binnenmoesten
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #6  
Old 18-09-2006, 22:31
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Oei, omdat het géén GP was gewoon vergeten dat deze vragen nu al binnenmoesten
Same here , dat is nu de eerste keer in 5 jaar deelname dat mij dat overkomt. Shame on me!
Reply With Quote
  #7  
Old 19-09-2006, 12:22
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Na rijp beraad heeft de jury beslist dat de oplossing die hoort bij de Brabham op foto 7, zowel BT49 als BT49C kan zijn. Wij hadden de ganse foto en konden dus makkelijk zien dat het om de versie van 1981 gaat, bv aan de "Pemex" logo's die er in 1980 niet opstonden. Maar met wat jullie voorgeschoteld kregen als detailfoto, namelijk alleen het nr 5 en de Parmalat reclame op het windscherm, was het onmogelijk om op te maken of het nu om de BT49 uit 1980 ging of de BT49C uit 1981.

Daarom worden beide antwoorden goedgekeurd en krijgt eenieder die hierdoor punten verloor, zijn welverdiende punten erbij geteld.

Juist is juist.

De Paddock-quiz-jury.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 19-09-2006, 18:52
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Quote:
Originally Posted by Sennake
Na rijp beraad heeft de jury beslist dat de oplossing die hoort bij de Brabham op foto 7, zowel BT49 als BT49C kan zijn. Wij hadden de ganse foto en konden dus makkelijk zien dat het om de versie van 1981 gaat, bv aan de "Pemex" logo's die er in 1980 niet opstonden. Maar met wat jullie voorgeschoteld kregen als detailfoto, namelijk alleen het nr 5 en de Parmalat reclame op het windscherm, was het onmogelijk om op te maken of het nu om de BT49 uit 1980 ging of de BT49C uit 1981.

Daarom worden beide antwoorden goedgekeurd en krijgt eenieder die hierdoor punten verloor, zijn welverdiende punten erbij geteld.

Juist is juist.

De Paddock-quiz-jury.
Jaja, daar ben ik weer, het vervelende pompierke.

Heren juryleden, ik begin toch stilaan mijn twijfels te krijgen over jullie, sorry hoor.

Er is wel degelijk een verschil tussen de 49 en 49C te zien.
Ik heb hier boeken liggen, er is zelfs een site waar dit duidelijk te merken is.
De programmaboekjes F1 van beide jaren geven ook het verschil aan.

Op de neus van de 49 staat op de witte lijn in het midden een inkeping en op de 49C niet.

Deze inkeping zou zeker te zien zijn op de detailfoto.
Daar deze niet aanwezig is, is het wel degelijk de 49C.

Dit is het enige juiste antwoord dus : 49C.

Mensen, ik doe hier geen aanval op mijn medespelers maar als zij (dejuryleden) de puntjes op de i willen dan wil ik die ook.

Met vriendelijke groeten

pompierke

PS : ik leg me wel neer indien de tussenstand niet meer veranderd hoor.

PPS : ik wordt echt een vervelend kereltje hé!!!!
Reply With Quote
  #9  
Old 19-09-2006, 20:40
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by pompierke
Heren juryleden, ik begin toch stilaan mijn twijfels te krijgen over jullie, sorry hoor.
Ik ook. Zowel over mijn capaciteiten als quizmaster/jurylid als over mijn motivatie om hier nog verder mee te doen. Ik steek hier dagen congé in om alles zo nauwkeurig mogelijk voor te bereiden en toch gaat er geen vraag voorbij of er reclameert wel iemand. Soms terecht en soms onterecht, maar altijd ten koste van mij en van mijn eigen vrije tijd. En als dan blijkt dat we het initiëel juist beoordeeld hadden en ik te snel geoordeeld heb waarbij ik mensen onvrijwillig benadeel begin ik te denken dat ik niet meer geschikt ben voor deze job. Zes jaar quizzen ineen steken begint aan je te vreten denk ik. Daarom ga ik eens heel diep bezinnen of ik nog een volgende editie wil doen. Er zullen genoeg opvolgers staan te popelen om dit jobke over te nemen. En dan ben ik van een hoop miserie af. Jan en Guy zitten nu lekker zonder stress alles rustig op de achtergrond te volgen en ik sta weer in de vuurlijn. Het wordt tijd dat ik ook eens een stapje terug zet denk ik.

Nu, wat de grond van de zaak betreft heb je gelijk Bob. Ik zal alle punten en de rangschikking terugzetten zoals ze initiëel waren. Met mijn excuses, ook richting 'Le pilote sans visage' die dezelfde mening had als Bob, weliswaar met een andere bewijsvoering.

Hopelijk bedaren de gemoederen hierna weer want de sfeer is hier al zodanig gespannen dat ik er al ambras met mijn vrouw over gehad heb omdat ze de stress zelf al niet meer aankan. Op mijn verjaardag nog wel. Schol!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 19-09-2006 at 20:49.
Reply With Quote
  #10  
Old 19-09-2006, 22:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Bon, het enige wat ik gevraagd had, was om verificatie om te weten of er op een duidelijke manier te zien was waar het verschil zit tss. de 49 en de 49C, doodeenvoudig omdat ik het niet wist en adhv de resultatenfoto in deze thread, dat niet kon opmaken. Dus, vanuit mijn (beperkte) Brabham kennis dacht ik dat het niet kon gezien worden welke het nu was. Blijkbaar is er wel degelijk een verschil en dus is het goed. Dank u voor het verklaren, want ik wist het niet.

Ik ga voor de rest van het seizoen plekken...
Reply With Quote
  #11  
Old 19-09-2006, 22:42
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Quote:
Originally Posted by Sennake
Ik ook. Zowel over mijn capaciteiten als quizmaster/jurylid als over mijn motivatie om hier nog verder mee te doen. Ik steek hier dagen congé in om alles zo nauwkeurig mogelijk voor te bereiden en toch gaat er geen vraag voorbij of er reclameert wel iemand. Soms terecht en soms onterecht, maar altijd ten koste van mij en van mijn eigen vrije tijd. En als dan blijkt dat we het initiëel juist beoordeeld hadden en ik te snel geoordeeld heb waarbij ik mensen onvrijwillig benadeel begin ik te denken dat ik niet meer geschikt ben voor deze job. Zes jaar quizzen ineen steken begint aan je te vreten denk ik. Daarom ga ik eens heel diep bezinnen of ik nog een volgende editie wil doen. Er zullen genoeg opvolgers staan te popelen om dit jobke over te nemen. En dan ben ik van een hoop miserie af. Jan en Guy zitten nu lekker zonder stress alles rustig op de achtergrond te volgen en ik sta weer in de vuurlijn. Het wordt tijd dat ik ook eens een stapje terug zet denk ik.

Nu, wat de grond van de zaak betreft heb je gelijk Bob. Ik zal alle punten en de rangschikking terugzetten zoals ze initiëel waren. Met mijn excuses, ook richting 'Le pilote sans visage' die dezelfde mening had als Bob, weliswaar met een andere bewijsvoering.

Hopelijk bedaren de gemoederen hierna weer want de sfeer is hier al zodanig gespannen dat ik er al ambras met mijn vrouw over gehad heb omdat ze de stress zelf al niet meer aankan. Op mijn verjaardag nog wel. Schol!
Beste Guy,

vooreerst mijn hartelijke gelukwensen met jou verjaardag en dat meen ik echt.

Misschien heb ik jou persoonlijk te hard aangepakt, maar wees zeker, dit was totaal mijn bedoeling niet.
Misschien is het nog een beetje het gevolg van de bochtenvraag, ik ben daardoor een beetje gefrustreerd geraakt, waardoor ik zo gereageerd heb.
Waarvoor nogmaals mijn excuses.

Ik blijf het geweldig vinden wat voor tijd jij erin steekt om deze quiz waar te maken. Blijf nog vele jaren hiermee doorgaan.

En denk maar niet dat jouw vrouwtje de enige is die boos wordt, hoor. die van mij heeft mij al diverse keren 's nachts om 2.00 komen vragen of ik nog wel normaal was.

Nu denken vele hier dat ik gene gemakkelijke ben, maar wees maar gerust en dat kunnen er toch enkele hier beamen (alleé als die heren natuurlijk eerlijk zijn), ik ben totaal gene moeilijke mens.

Guy, indien je bij de Belgian Masters (post 11, ingaan Villeneuve bocht) of de Race Promotion Night (post 12 uitkomen, Villeneuve bocht) in Zolder zou zijn, nodig ik je graag uit om even langs mijn post te komen om dit samen uit te praten en dan zal ik je er zeker éne betalen in de Wheels, beloofd is beloofd.

Met vriendelijke groeten

pompierke
Reply With Quote
  #12  
Old 19-09-2006, 22:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by pompierke
Nu denken vele hier dat ik gene gemakkelijke ben, maar wees maar gerust en dat kunnen er toch enkele hier beamen (alleé als die heren natuurlijk eerlijk zijn), ik ben totaal gene moeilijke mens.
Geen commentaar

Deze thread geeft maar eens te meer aan op welk serieus en vooral hoog nivo deze quiz bedreven word door kandidaten en bedenkers. Misschien eens op het einde van het quiz-seizoen eens brainstormen om bepaalde problemen te voorkomen?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #13  
Old 19-09-2006, 23:20
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Huudo
Bon, het enige wat ik gevraagd had, was om verificatie om te weten of er op een duidelijke manier te zien was waar het verschil zit tss. de 49 en de 49C, doodeenvoudig omdat ik het niet wist en adhv de resultatenfoto in deze thread, dat niet kon opmaken. Dus, vanuit mijn (beperkte) Brabham kennis dacht ik dat het niet kon gezien worden welke het nu was. Blijkbaar is er wel degelijk een verschil en dus is het goed. Dank u voor het verklaren, want ik wist het niet.

Ik ga voor de rest van het seizoen plekken...
Maak u geen zorgen Guido, u valt niets te verwijten, iedereen heeft het recht om een verklaring te vragen. Pompierke en Le Pilote sans Visage valt trouwens evenmin iets te verwijten. Zij kenden het antwoord dat ik niet wist. De enige die hier de fout ingegaan is ben ikzelf. Als ik een vraag bedenk moet ik ook het antwoord kunnen verdedigen en dat kon ik niet voldoende. Zo simpel is het.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #14  
Old 20-09-2006, 00:18
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Niet stoppen met deze quiz Guy. Had net besloten om volgend jaar weer mee te doen en ik ken niemand geschikter dan de tandem Sennake-Werner 333 om deze quiz op te stellen. Denk vaak dat de meesten het vanzelfsprekend vinden dat jij deze quiz maakt en er veel tijd in steekt. Maar van mijn kant kan ik enkel zeggen : RESPECT
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.