De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 17-10-2004, 20:16
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Incidenten tijdens Belcar Masters

Hallucinant. Dat is het enige woord dat wat mij betreft de start beschrijft. De lichten gingen inderdaad zeer laat uit, en dit veroorzaakte een opstopping in het peloton, maar de crash werd veroorzaakt door slechts 1 persoon.



Ik stond nog net te denken hoe mooi het was dat pak geleidelijk aan te zien versnellen toen uiterst rechts opeens 1 Porsche aan volle snelheid uit Jacky Ickx kwam en zijn voorganger aan bijna het dubbele van diens snelheid ramde.








Dat er nog steeds piloten die naam niet waardig meerijden is al erg genoeg, maar de echte schok moest nog komen...

EDIT: om alle misverstanden te vermijden, de onderste foto en de daaropvolgende tekst staan geenszins in direct verband: ik heb nooit de bedoeling gehad om nr.39 van het ongeluk te beschuldigen. Doordat ik gisterenavond niet met zoveel woorden durfde te zeggen dat de 34 het gedaan had was dit mogelijk een aanleiding tot misverstanden, waarvoor mijn verontschuldigingen.

Last edited by Nicki_Mks; 18-10-2004 at 19:28.
Reply With Quote
  #2  
Old 17-10-2004, 20:21
holy herck's Avatar
holy herck holy herck is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: begijnendijk
Posts: 48
hebt ge per ongeluk geen waar de rs van rtm duidelijk opstaat terwijl die geramd word?
en zou ik die mogen hebben van u?
want bij rtm weten ze niet juist wat er is gebeurd
Reply With Quote
  #3  
Old 17-10-2004, 20:24
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752




Op nieuwssites staat doodleuk te lezen dat er na enkele rondjes beslist werd over te gaan op SC omdat er teveel olie lag. Wat er intussen gebeurd is hebben maar een paar mensen gezien. Enkele seconden nadat de gehavende Porsche was weggetakeld stonden er nog een vijftal marshals op het rechte stuk om brokken te rapen. Op dat moment, onder tienvoudig gezwaaide gele vlag, kwamen de heren Goossens en Kumpen aan totaal onverminderde snelheid en kwasi naast elkaar voorbij. Enkele marshals hebben letterlijk voor hun leven moeten springen. Ik wist echt niet dat zoiets nog mogelijk was in een beschaafd land in de 21e eeuw. Het deed me eerder denken aan het beruchte Zolderse startongeluk in de F1. Ik begrijp echt niet dat er nog één persoon gek genoeg is om zo voor schietschijf te spelen als de marshals in België. Wie er verder dan 10 meter afstond moet zeker denken dat ik serieus aan het overdrijven ben, maar als iemand de marshals kent die vandaag tegenover de VIP-tower stonden, zij zullen kunnen vertellen hoe afschuwelijk het was...
Reply With Quote
  #4  
Old 17-10-2004, 20:40
fiagt's Avatar
fiagt fiagt is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Keerbergen
Posts: 114


Zo zag de Porsche van Vancraeynest/Dentand eruit na hun crash...
__________________
www.autosportinside.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 17-10-2004, 20:58
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally posted by holy herck
hebt ge per ongeluk geen waar de rs van rtm duidelijk opstaat terwijl die geramd word?
en zou ik die mogen hebben van u?
want bij rtm weten ze niet juist wat er is gebeurd
Ik heb het niet perfect kunnen zien, aangezien ik door mijn lens keek, maar zoals ik al zei: de crash werd volledig veroorzaakt door één Porsche, die dubbel zo snel reed als alle anderen, en de nr.31 vol achteraan raakte:



Uit mijn eerste foto van na de crash blijkt dat er niet veel keuze over is; enkel de 34 en 39 waren rechtstreeks bij de eerste fase betrokken. Uit de volgende foto's blijkt dat de 39 ongehavend bleef. Aan de lezer om hieruit conclusies te trekken, aangezien ik niet zeker ben ga ik zeker geen beschuldigingen uiten...
Reply With Quote
  #6  
Old 17-10-2004, 21:00
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Ik heb een zéér interessante foto gevonden: dit shot toont aan hoe weinig het bij de eerste passage gescheeld heeft...

Misschien voor alle duidelijkheid: het bord SC hing er nog maar enkele seconden en de lichten in de verte zijn die van een Corvette die aan racesnelheid op de man met de bezem afkomt. Let ook even op het uur...

Last edited by Nicki_Mks; 17-10-2004 at 21:05.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-10-2004, 21:06
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Maar wie was er nu de boosdoener bij de start? Dat is niet duidelijk te zien op de foto's.
Ik stond in de 1e linkse en onmiddellijk na de start kwamen daar al heel wat wagens met behoorlijk wat schade door, o.a de Porsches van RTM (die zich daar aan de kant zette), Markant en GLPK en de G&A-BMW van Kenis.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-10-2004, 21:12
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally posted by Baron
Maar wie was er nu de boosdoener bij de start? Dat is niet duidelijk te zien op de foto's.
Ik zie op mijn tweede foto uit de eerste post maar één wagen die vooraan gehavend is, en dat is de 34. Ik stel echter voor dat we op vieobeelden wachten vooraleer beschuldigingen te uiten. Misschien kunnen Moore en Meijers ook goede getuigen zijn.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-10-2004, 21:16
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Pitstop.tv durft dat wel: "Zo werd de Porsche van de broers Thiers aangereden door de Porsche van Tonet-Verhoeven."
Reply With Quote
  #10  
Old 17-10-2004, 21:43
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
De Stealth van Van Moerkerke was er ook zeker bij betrokken ? Aan 1 zijde van de Stealth was ook wat schade.

Greetzz.. Corvetteboy
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #11  
Old 17-10-2004, 21:47
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally posted by Nicki_Mks
Ik zie op mijn tweede foto uit de eerste post maar één wagen die vooraan gehavend is, en dat is de 34. Ik stel echter voor dat we op vieobeelden wachten vooraleer beschuldigingen te uiten. Misschien kunnen Moore en Meijers ook goede getuigen zijn.
Idd. Gezien het grote aantal wagens dat al schade had in de 1e linkse, veronderstel ik dat er ook nog meer aanrijdingen geweest zijn bij de start.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-10-2004, 21:53
Stefan Stefan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Roosendaal(nl)
Posts: 364
ik stond vanaf uitkomen ickx te kijken en ben er toen snel naartoe gehold, maar in de vluchte zag ik volgens mij een groene vlag ter hoogte van de tankinstallaties toen de wagens het ongeluk voor de eerste keer passeerde.
Reply With Quote
  #13  
Old 17-10-2004, 22:01
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Op http://www.racingworld.be staan intussen ook foto's waarop je kan zien dat de GLPK-Porsche, de Stealth en de G&A-BMW mee in de brokken delen; en waaruit je kunt afleiden dat de Porsche van Verhoeven-Tonet de veroorzaker van alle ellende is.
Reply With Quote
  #14  
Old 17-10-2004, 22:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Wat was nu de oorzaak? Daarover zullen wel vele meningen zijn maar in mijn ogen was dat de ongelijke snelheid tussen rij wagens waar Goossens (3) aan kop reed en de rij waar Longin (1) op kop reed. Longin ging mijn inziens te vroeg op zijn gas waardoor de snelheid in die rij vlugger omhoog ging dan de rij van Goossens.

Dit had als gevolg dat deelnemers iets verderop in het veld in beide rijen begonnen te accelereren, echter de eerste wagens in de rij "Goossens" reden nog traag met als gevolg een soort opstopping met de welbekende gevolgen. De kont van de Dujardyn RTM Porsche (81)zag ik als eerste uitbreken die een tik had gekregen van de G&A BMW (63)van Kenis. Achter deze twee begonnen enkele Porsches aan hun rare bewegingen waarbij de Thiers Porsche (31) de muur raakte gevolgd door een flinke kus van de Speedlover Porsche (34). De Markant Porsche (38) heeft bij deze passage ook nog wat geraakt en knalde ter hoogte van Post 20 in de pitmuur. Niet hard maar genoeg schade om na één rondje te stoppen. De GLPK Porsche (2) en de Coast Porsche (39) hebben ook nog wat fratsen uitgehaald ter hoogte van de Thiers Porsche (31).

Ikzelf heb het ongeluk gezien vanuit een lage en frontale blik op de crash, moeilijk punt om goed te kijken. Trouwens heb maar twee ogen

De eerste passage van Goossens en Longin na de crash was op race-snelheid, de rest minderde hun tempo wel. Die twee krijgen een tik op de vingers en een pets op de billen Hierna was het safety-car en werd er met gepaste snelheid voorbij gereden.......alhoewel sommige dan toch menen, om juist op de plaats waar mensen op de baan zijn, hun bandjes te gaan opwarmen door te zig-zaggen. Wegspringende marshals? Niet gezien.....ik stond toch echt aan de muur ter hoogte van de olievlek.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #15  
Old 17-10-2004, 22:13
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally posted by alarma
ik stond vanaf uitkomen ickx te kijken en ben er toen snel naartoe gehold, maar in de vluchte zag ik volgens mij een groene vlag ter hoogte van de tankinstallaties toen de wagens het ongeluk voor de eerste keer passeerde.
Als dat waar is zijn er daar toch een paar marshals die dringend een bril nodig hebben en bijna de dood van hun collega's op hun geweten hadden...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.