De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 31-12-2005, 02:13
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
In aanbouw: Peugeot 206 WRC - Loix - Condroz 2003

Nog ongeveer een 23-tal uur te gaan voor de champagnekurken in het rond vliegen en 2006 eraan komt, dus zal dit waarschijnlijk wel m'n laatste topic zijn van 2005 die ik open. En wat voor één!

Ik ben de blauwe Peugeot 206 WRC van Freddy Loix en Kronos Racing in de Condroz Rally van 2003 aan het bouwen. Als kit gebruik ik de 2001-versie van de 206 WRC, met de decals van Renaissance.

Ik ben al goed bezig. De cockpit is over halfweg en het onderste is helemaal af.
Achterkant - Voorkant - Volledig:






Het dashboard:


De binnenkant (nog niet af):

__________________
- http://www.wrcplace.be -

Last edited by 206WRC-ke; 31-12-2005 at 02:16.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-12-2005, 02:13
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
De banden (vind ik persoonlijk erg goed geslaagd, had alleen alweer last met die Michelin-decals te plaatsen, heb dat nog niet onder de knie ) en zetels (nog niet af):


De body is ook klaar om te spuiten, alleen moet ik nog om RAL5002 gaan in de shop. Ik installeerde de luchthappers, maakte gaatjes voor de sluitpennen op de motorkap en koffer en schuurde hier en daar wat bij. Stak ook de vleugel in elkaar.


Zieso, mooi uur om een dagje (nu en dan) modelbouwen af te sluiten. Morgen doe ik de zetels met de riemen tot aan de baar van de rolkooi zoals men hier al meermaals sugereerde. Wat gebruik ik mss best?... Pleisters, papier, kleefband... Daarna kan ik de cockpit volledig installeren.

Ik zag ook dat het reservewiel in de Loix-206 niet op de grondplaat ligt zoals in het 2001-plan aangegeven. Het wiel hang met riemen vast net achter de achterruit. Hoe is dit te doen? Dominique, jij maakte deze kit al, hoe deed jij dat mss?

Slaapwel en alvast happy newyear
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #3  
Old 31-12-2005, 02:28
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
ik heb dat rezerve wiel op zijn normaale plaats geplakt
Reply With Quote
  #4  
Old 31-12-2005, 02:34
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Ja, maar dan klopt het reservewiel niet met de werkelijkheid hé... Er zijn nog wel dingen die er niet aan kloppen, maar zo'n wiel valt toch echt op
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #5  
Old 31-12-2005, 02:37
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Breng me niet op gedachten,of ik zie die peugeot hier nog openliggen om te veranderen.
Reply With Quote
  #6  
Old 31-12-2005, 02:42
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Ik heb het reservewiel gewoon op de grondplaat bevestigd zoals op het plan werd aangegeven.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #7  
Old 31-12-2005, 02:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Niets is mooier dan het jaar aflsuiten met het bouwen van een kit. Maar ben je niet wat te snel gegaan bij het spuiten van de chassisplaat? Deze had precies nog een extra laagje of 2 kunnen gebruiken. De velgen zien er wel goed uit, maar de middenaad van de rubbers zou je nog weg moeten schuren. En misschien wordt het eens tijd om eens na te denken over de aanschaf van een spuitbus alu-kleur van Tamiya. Niet al te duur en je kan er de meer zichtbare delen, zoals de beschermplaten onderin mooi mee spuiten. Geeft toch altijd ietske beter.

Jij ook een goed uiteinde.
Reply With Quote
  #8  
Old 31-12-2005, 11:32
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Idd, ik geef toe dat de grondplaat op niet veel trekt en wel een laagje meer mocht gekregen hebben, maarja, je ziet dat nu toch niet zo echt heel veel...

Dat van de middennaad op de banden dacht ik ook, maar wist niet echt hoe te doen... Zal es proberen met schuurpapier.

(Huudo, check es je mail )
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #9  
Old 31-12-2005, 11:40
David V's Avatar
David V David V is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Kortrijk
Posts: 26
Goed bezig moet ik zeggen! Die bandennaden knip ik eraf met zo'n fijn schaartje uit een zakmes...
En als gordelriemen gebruik ik plastieklinten van rond dozen...maar er zullen wel betere manieren zijn om dit te doen.
veel succes nog verder
Reply With Quote
  #10  
Old 31-12-2005, 16:01
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Je bodemplaat had inderdaad nog een paar laagjes verf kunnen gebruiken, voor de rest ziet het er redelijk goed uit, al kon de beschermplaat ook beter.
Je bandjes schuur je het best met schuurpapier (400 of zo).
Ook wil ik je aanraden om je body eerst een laag grondverf te geven.Omdat je toch nog voor de lak naar de shop moet gaan,kan je best een busje grondverf mee brengen.

Rest me nog één goede raad :

Met haast en spoed bouw je zelden goed !!!!!!!!

Ik wens alle paddockkers nog een prettig 2006

Grtzzzzzzz Nismo

Last edited by Nismo; 31-12-2005 at 16:10.
Reply With Quote
  #11  
Old 31-12-2005, 17:17
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Verdikke, je bent me voor! Ik heb net de decals binnen (via ebay) en ben nu op zoek naar een kit om dan om te bouwen...

Allez, succes ermee, ik ga het volgen, dan weet ik waarop te letten...

Groeten en een spetterend 2006 !!!
Reply With Quote
  #12  
Old 31-12-2005, 17:22
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
De bodemplaat valt toch niet zo echt op vindt ik dus dat geeft niet. De beschermplaat kan ik mss nog een likje geven.

En euhm, toen ge om 15.01u uw bericht typte stond ik just op dat moment in de shop achter m'n RAL5002. Moest grote bus kopen want net van die kleur hadden ze wel geen kleintje zeker... :roll: Wie zei er hier eens dat hij 12 euro betaalde voor zo'n grote bus? Mijne koste nog geen 5 €...
Als ik nu enkele lagen blauwe verf doe zonder grondlaag moet dat toch ook lukken??

Heb ondertussen de cockpit afgewerkt en de gordels geinstalleerd. Zijn goed gelukt vind ik voor m'n eerste keer dat ik het zo doe. Later foto's.
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #13  
Old 31-12-2005, 17:39
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Iki heb voor die hechtingsprimer 12 euro betaald (prijs staat er nog op) maar voor het blauw weet ik het niet meer
Reply With Quote
  #14  
Old 31-12-2005, 20:33
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Zoals beloofd nog vlug enkele fotootjes van m'n cockpit voor we gaan fuiven

Zoals je ziet met de zetelriemen die ik gemaakt heb van wondpleisters Vind ze redelijk geslaagd. Ik heb het reservewiel aan de achterbaar van de rolkooi geplakt, want in het echt zat hij ook ongeveer op die positie. Ik moet mss nog kijken om een riem erover te spannen.





En nu... FEEESTEEEEEEEEEEEEE
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #15  
Old 15-01-2006, 17:13
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Zieso, de Loix-206 heeft wat stil gelegen, maar ben er opnieuw aan begonnen om hem af te werken. Momenteel is de kas (al een eindje) gespoten, hangen de ruiten erin, zijn de rubbers geschilderd (alles met afplakken),... De lichten zijn ook eindelijk eens gelukt zonder dat er damp of lijm op het licht liep ofzo, mooi helder deze keer.

Het decaleren kan bijna beginnen




__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.