De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #91  
Old 31-08-2006, 18:53
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Geraardsbergen
Posts: 657
Heb gisteren de 24U review gezien op Vitaya. Inderdaad goed gedaan en een mooie presentatie van het race gebeuren.
Ik heb je zien uit de wagen komen na je laatste stunt (zat op de tribune recht over je pitbox) en dank zij het programma wist ik waarom je zo vermoeid was dus je ziet, ik leer nog bij, hehe.

Mooie prestatie dus
__________________
SimRacer by Nature
www.iRacing.com


Reply With Quote
  #92  
Old 31-08-2006, 18:54
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Geraardsbergen
Posts: 657
Wie weet er eigenlijk wat er met de Seat is gebeurd? Ze reden zondag rond de middag nog rond en plots in de pits. Na wat gesleutel heeft Dries hem weer op de baan gezet om toch de finish te halen.
Wat was het probleem Dries?
__________________
SimRacer by Nature
www.iRacing.com


Reply With Quote
  #93  
Old 31-08-2006, 20:23
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
De koppeling zeker? Dat zat toch in de live uitzending in een interview met Ward.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #94  
Old 31-08-2006, 22:47
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
WS-Racing toont zijn ware aard tijdens 24H Zolder


Toen zondag om 17.00 de stilte viel over circuit Zolder keken de teamleden van WS-Racing elkaar in de ogen. Verslagenheid, vermoeidheid, ontgoocheling, een gemiste kans, het was een mix van alles door elkaar. Dat de SEAT tot één van de traagste wagens ging behoren tijdens deze wedstrijd was al voor aanvang van de wedstrijd geweten. Dat men binnen het team smeekte om regen ook. Dat het sterkste punt van de wagen het zou begeven was niet opgenomen in het scenario.

Op zondagmorgen 11.00 reed de SEAT zelfs op een 18de plaats algemeen en een 2de in zijn klasse tussen de Porsches van Speedlover en GPR. Met veel geluk bereikte Ward Sluys nog de pitbox waar een helse job te wachten stond. Een onderdeel van de koppeling ging stuk waardoor de ganse motor uit, en opnieuw in diende gemonteerd te worden. Hierdoor ging meer dan 4 uur verloren, meteen ook het einde van een prachtig verhaal dito mooie positie.

“ Het ging te goed, zoveel is zeker. Alle piloten maalden hun rondjes af zoals besproken op de pilotenvergadering. Dit bracht ons voor de nacht al op een 21ste plaats algemeen. Toen Bart om 11.00 zondagmorgen diende over te nemen ging het mis. Je moest geen kenner zijn om te beseffen dat deze schade onherroepelijk de opgave was. Na een kort gesprek tussen Ward en mezelf hebben we dan ook besloten de werken toch uit te voeren. We dienden de herstelling toch te doen, dan maar beter hier ter plaatse. Na 3 uur werken was alles klaar, maar bleek dat de nieuwe riem voor de servo en de alternator in de testronde verloren was gegaan. Laat het nu net deze zijn die ook bij de breuk van de koppeling beschadigd raakte en je weet het wel, daar stonden we. Opgeven na 3 uur werken voor een riempje? Geen denken aan!! We bieden dan ook onze verontschuldigingen aan, aan de mensen van de SEAT Leon dewelke op de parking stond en waar we de broodnodige riem verwijderd hebben. Alles is na de wedstrijd onmiddellijk geregeld en we danken deze man hier dan ook voor. Zonder deze riem hadden we de SEAT nooit aan de finishlijn kunnen brengen, en dat is wat het ganse team wou”, aldus Dries Heyman

Ward Sluys gaat verder. “ Onze jongens hebben een prachtjob geleverd. Zonder hen was onze race gedaan om 11.00. Het enige waar we nu mee zitten is: op welke plaats zou de SEAT zich bevonden hebben moest zich dit niet hebben voorgedaan? Daarom dat iedereen zo met het gevoel zit van… hier zat veel meer in.”
We gaan de batterijen allemaal even opladen, binnen 2 weken staan we hier terug voor de BTCS tijdens de Truck GP.
Reply With Quote
  #95  
Old 01-09-2006, 15:35
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Geraardsbergen
Posts: 657
Bedankt voor de mooie uitleg Dries.
__________________
SimRacer by Nature
www.iRacing.com


Reply With Quote
  #96  
Old 04-09-2006, 11:09
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 213
Trage Daikin Bmw

Heb gisteren de beelden van de 24 h nog eens bekeken op pitstop.En nu snap ik wat sommige piloten zeiden over de Daikin Bmw.Is wel schrikken als ge zo een trage wagen in het midden van de baan tegenkomt.Menten is er nog niet goed van denk ik.
Reply With Quote
  #97  
Old 04-09-2006, 12:10
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ik heb die beelden tot 3x toe gemist dit weekend altijd juist op tijd ingeschakeld voor de rallycross, het laatste item van de aflevering
__________________
Reply With Quote
  #98  
Old 04-09-2006, 12:20
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by marcel
ik heb die beelden tot 3x toe gemist dit weekend altijd juist op tijd ingeschakeld voor de rallycross, het laatste item van de aflevering
alstublieft: http://video.google.nl/videoplay?doc...25231108&hl=nl
Reply With Quote
  #99  
Old 04-09-2006, 13:31
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
ja, ik heb het nu ook gevonden op pitstop.tv


ik begin mij toch vragen te stellen bij de motivatie van AD Sport dit jaar...
ze kopen de Viper van GLPK. de eerste race rijden ze nog met hun Biturbo, omdat ze de Viper nog niet getest hebben. na die race roept iedereen dat klasse 1 niet competitief meer is.
Race 2: AD komt qualifyen met de Viper (die geen sponsor-bestickering heeft). na die qualifs roept Vanierschot dat hij niet meer aan de start komt als er geen drastische reglementswijzigingen komen. de race zelf rijden ze dus niet.
Race 3: geen drastische reglementswijziging, wél een AD Sport Viper, deze keer wel met sponsoren. wat is er gebeurd dat Vanierschot op zijn beslissing is teruggekomen? de race verloopt goed, mooi duel met de Marcos. tot hier stel ik me eigenlijk geen vragen.
dan:
Race 4: de Lausitzring. Geen AD Sport. De EuroSpeedway ligt te ver.
Race 5: de 24uren. in het programmaboekje lees ik dat voor de BiTurbo wordt geopteerd, omdat "we die wagen beter kennen, en we een eventueel probleem sneller kunnen oplossen". (en de viper is ook te luid voor de muzikantenoren van Koen en Kris). nu zie ik in de reportage dat ze opgeven omdat de versnellingsbak kapot is, en dat toch al gauw een uur duurt om te repareren. ze willen niet voor een top 10 rijden, want ze kwamen voor een top 5. wat is er gebeurd met "problemen snel oplossen"? je ziet dan dat er teams meer dan 4 uur verliezen in de pits, die de wedstrijd gewoon uitrijden. GLPK komt voor niets minder dan de overwinning, moeten ook hun versnellingsbak vervangen, en verliezen daardoor ook hun kans op overwinning. geven ze daarom op? ik dacht het niet...


ik kan mij dingen inbeelden, maar volgens mij schort er toch iets bij AD. zij waren ooit een top team, maar als je (zeker) de laatste 2 wedstrijden bekijkt, dan hebben ze volgens mij die ambitie niet meer (of het moeten sponsor-problemen zijn, na het vertrek van Euphony)
__________________
Reply With Quote
  #100  
Old 04-09-2006, 14:14
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by marcel
nu zie ik in de reportage dat ze opgeven omdat de versnellingsbak kapot is, en dat toch al gauw een uur duurt om te repareren. ze willen niet voor een top 10 rijden, want ze kwamen voor een top 5. wat is er gebeurd met "problemen snel oplossen"? je ziet dan dat er teams meer dan 4 uur verliezen in de pits, die de wedstrijd gewoon uitrijden. GLPK komt voor niets minder dan de overwinning, moeten ook hun versnellingsbak vervangen, en verliezen daardoor ook hun kans op overwinning. geven ze daarom op? ik dacht het niet...


ik kan mij dingen inbeelden, maar volgens mij schort er toch iets bij AD. zij waren ooit een top team, maar als je (zeker) de laatste 2 wedstrijden bekijkt, dan hebben ze volgens mij die ambitie niet meer (of het moeten sponsor-problemen zijn, na het vertrek van Euphony)
Ik vind niet echt dat je het met GLPK kunt vergelijken, omdat zij voor het kampioenschap rijden en in de running zijn voor de titel. Het kampioenschap is voor AD Sport toch al om zeep dus waarom al die kosten steken in het vervangen van een nieuwe versnellingsbak. Anderzijds kan ik mij wel inbeelden dat Bingoil de wagen graag wat langer had zien rondrijden...
Maar het valt mij ook op dat de motivatie in het team een beetje zoek is...but can you blame them? Hoeveel pech kennen die mannen al niet de laatste jaren... Al zijn er nog teams die hetzelfde probleem hebben.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #101  
Old 04-09-2006, 19:17
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by crosserke
Heb gisteren de beelden van de 24 h nog eens bekeken op pitstop.En nu snap ik wat sommige piloten zeiden over de Daikin Bmw.Is wel schrikken als ge zo een trage wagen in het midden van de baan tegenkomt.Menten is er nog niet goed van denk ik.
Snap niet dat Menten zo kan schrikken. Dadelijk gaat hij nog vertellen dat hij niet gewaarschuwd was. Waarom dienen anders die witte vlaggen?
__________________
Reply With Quote
  #102  
Old 04-09-2006, 22:00
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by ICEMAN
Snap niet dat Menten zo kan schrikken. Dadelijk gaat hij nog vertellen dat hij niet gewaarschuwd was. Waarom dienen anders die witte vlaggen?
Ik wel

Uljee zat met de wagen net na post 14, Menten besliste om om zijn actie in te zetten ter hoogte van post 13. Gezien het "heuvel-effect" ter hoogte van post 14 kon Menten nooit een inschatting maken waar Uljee zat.

Uljee zat overigens niet op de ideale lijn, Menten week van de ideale lijn af om die andere wagen in te halen. Als het gevolg hiervan een klapper was geweest had dit op het conto geschreven mogen worden van Menten. Dus heren, ook bij wit kan het gevaarlijk zijn.

Zojuist de reportage bekeken. Wederom de bekende kwaliteit van Baert & Friends. Alleen die beeldkwalititeit op die video.google link is verschrikkelijk slecht. Moet ik toch weer op zoek gaan naar een bevriend Belgisch IP-adres voor de goede kwaliteit

O ja, zeer opvallend. Waarom mocht Kris Wauters uberhaupt starten? Onder geel de wagen parkeren in de Bianchi? Ontoelaatbaar!!!!!! Vanaf de kanaalbocht is de vlaggenpost van post 6 / Bianchbocht perfekt te zien. Dat is overigens een blinde bocht. Goed bezig Kris W., schaam je!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #103  
Old 04-09-2006, 22:09
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Quote:
Originally Posted by marcel
ja, ik heb het nu ook gevonden op pitstop.tv


ik begin mij toch vragen te stellen bij de motivatie van AD Sport dit jaar...
ze kopen de Viper van GLPK. de eerste race rijden ze nog met hun Biturbo, omdat ze de Viper nog niet getest hebben. na die race roept iedereen dat klasse 1 niet competitief meer is.
Race 2: AD komt qualifyen met de Viper (die geen sponsor-bestickering heeft). na die qualifs roept Vanierschot dat hij niet meer aan de start komt als er geen drastische reglementswijzigingen komen. de race zelf rijden ze dus niet.
Race 3: geen drastische reglementswijziging, wél een AD Sport Viper, deze keer wel met sponsoren. wat is er gebeurd dat Vanierschot op zijn beslissing is teruggekomen? de race verloopt goed, mooi duel met de Marcos. tot hier stel ik me eigenlijk geen vragen.
dan:
Race 4: de Lausitzring. Geen AD Sport. De EuroSpeedway ligt te ver.
Race 5: de 24uren. in het programmaboekje lees ik dat voor de BiTurbo wordt geopteerd, omdat "we die wagen beter kennen, en we een eventueel probleem sneller kunnen oplossen". (en de viper is ook te luid voor de muzikantenoren van Koen en Kris). nu zie ik in de reportage dat ze opgeven omdat de versnellingsbak kapot is, en dat toch al gauw een uur duurt om te repareren. ze willen niet voor een top 10 rijden, want ze kwamen voor een top 5. wat is er gebeurd met "problemen snel oplossen"? je ziet dan dat er teams meer dan 4 uur verliezen in de pits, die de wedstrijd gewoon uitrijden. GLPK komt voor niets minder dan de overwinning, moeten ook hun versnellingsbak vervangen, en verliezen daardoor ook hun kans op overwinning. geven ze daarom op? ik dacht het niet...


ik kan mij dingen inbeelden, maar volgens mij schort er toch iets bij AD. zij waren ooit een top team, maar als je (zeker) de laatste 2 wedstrijden bekijkt, dan hebben ze volgens mij die ambitie niet meer (of het moeten sponsor-problemen zijn, na het vertrek van Euphony)
Bij Eurotech hanteren ze een mooie slogan "Sucses is doorgaan waar anderen opgeven."
Ik dacht dat dit wel paste.
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be
Reply With Quote
  #104  
Old 04-09-2006, 22:17
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
O ja, uit de uitspraken van Kumpen en die kutzakken van X-trac? Prachtige TV. Meer van dat In vergelijking tot andere (Nederlandse ) programma's op de buis stelt dit niets voor.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #105  
Old 04-09-2006, 22:32
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
Is er iemand die krantenknipsels heeft of verschenen reportages betreffende de 24H. Aan het aantal rode vestjes die ik gezien heb moet er toch wel wat te vinden zijn hé. Ik het Laatste Nieuws bij ons stonden er 6 lijnen, zonder foto

Wil wel eens weten waar er iets verschenen is.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.