De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 10-02-2011, 18:13
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Ferrari Testarossa Spider - Pocher - 1/8

Nu de Granny T klaar is, heeft me dat toch weer de honger naar grote schalen aangewakkerd. De Testarossa heeft me al een flinke tijd aangekeken en ik denk dat het tijd is om daar weer eens mee aan de gang te gaan.
Ik heb deze Ferrari gekocht in 2009 toen ik op bezoek was bij mijn (toen) vriendin in Portland tijdens een modelbouwshow. De auto was in een slechte staat, maar wel compleet. Het was voor mij een ultieme droom om ooit een Pocher te bezitten en te bouwen, en deze viel eindelijk binnen een klein budget. (als alles meezit, komt er dit jaar een échte Pocher bij) Helaas viel de auto qua detaillering voor deze prijs wat tegen, er zit veel detail in, maar het is allemaal goedkoop plastiekerig, toch jammer.
Ik heb de auto een beetje schoongemaakt bij mijn vriendin in haar appartement en wat was dat ding vies zeg...bah.

Eenmaal terug in Nederland ben ik begonnen met het dissambleren en het wegzetten van de onderdelen
HEt idee is om de auto wat dichter te bouwen bij #62897, maar ik wil er wel mijn eigen touch aan geven, voornamelijk qua kleur.

Dit is hoe de Spider er uit zag ten tijde van de aankoop


Eenmaal thuis ben ik begonnen met het uit elkaar trekken van de auto


HEt is duidelijk hoe simpel de kit is, het lijkt net een zelf te assembleren die-cast.








Al snel was mijn laatje vol met onderdelen.


Gelukkig begon er schot in de zaak te komen


Wat foto's van het hart.


Reply With Quote
  #2  
Old 10-02-2011, 18:17
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549


En toen was het tijd om de auto kaal te strippen


Helaas moest het de 'hardway', want hoe vaak ik ook de auto netjes vroeg, hij liet niets blijken om zich van zijn jasje te doen


Dus gebruikten we verfafbijt, maar ook dat ging moeizaam, de verf hechte erg goed.


En toen waren alle onderdelen zo'n beetje verf-vrij. Maar hier stopte het werk in 2009 voor mij, de auto verhuisde naar de bovenste plank van de kast.


Maar een paar dagen geleden ben ik weer begonnen, ik wil de auto weer Europees maken, dus zonder die lelijke 'side-markers'


Ook ga ik de ingegoten ruimtes voor de badges verwijderen, ik hoop met de tijd mijn eigen photoetch badges te kunnen maken hiervoor.


Ik ga ook proberen het metaal achter de luchtinlaten weg te krijgen.


De gietnaden wil ik ook weg hebben, vind dat erg jammer op zo'n model.


Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.