De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 02-10-2007, 09:10
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 189
raceverslag BSC - Luc Vdc - Spa 29/30 09

Training 1 29/9
Deze werden s'morgens verreden en op droog wegdek.
Alles ging prima en klokte een 2'56 af welke goed was voor een 5 de plaats op de startgrid (4 de binnen de BSC), de eerste plaats werd weggekaapt door een oldie...maar wat voor één!
Niet minder dan een "Lister Jaguar" met buizenframe en een aluminium koetswerk, ik ken het vermogen niet van de 6 cylinder en ook niet het gewicht maar dit moest niet mis zijn! Deze had de pole met een een 2'51"4.
Op plaats 2 hadden we Kevers/Golf met een 2'53"3, plaats 3 Struyf/Lotus met 2'54"4, plaats 4 Dierickx/Bmw E30 M3 met 2'55"5, daarna ikke/Megane 2'56"5, en op 6 Goormachtigh/Bmw Compact met 2'57"6
Ik persoonlijk schat het circuit zo'n 2" langzamer met de vervangende bochten van de busstop welke serieus de uitstuursnelheid drukt.
Persoonlijk was ik best tevreden met m'n startplaats want in wedstrijd ben ik steeds sneller dan in de trainingen. Adrenaline ?????
Training 2
Terug hadden we 30' training in de namiddag en de weergoden vergasten ons op lichte regen net toen we klaar stonden om de training aan te vangen !, te laat dus om nog regenbanden te plaatsen en/of de vering te veranderen.....
Ik was aangenaam verrast over het weggedrag met slicks op een nat wegdek en ging steeds sneller en sneller terwijl het wegdek door de lichte regen steeds natter en natter werd.
Er konden uiteraard geen betere chrono's gedraaid worden en velen gaven forfait aan deze training, ik bleef de volle 30' op de baan en klokte een 3'13" af welke achteraf bekeken terug goed was op de 4 de chrono, dus weeral goed voor het moraal!
De Race:
Zondag voormiddag hadden we onze race omstreeks 9u30, geen regen maar toch een doorweekt nat wegdek wegens een nachtje flink doorregenen en dit in combinatie met een vochtige nevel welke maar niet wegtrok en de zon niet doorliet.
Eerst was er een sessie van 15' warm-up voor de Original Belcar en ik hoopte dat die mannen de baan gingen opdrogen maar er waren te weinig wagens welke aan deze sessie deelnamen.... dus niet.
In m'n team was er lichte paniek bij het opstarten van de motor.... deze dampte verschrikkelijk, ik dacht dat het voornamelijk condens was, helaas was het benzine welke uit een losgekomen injectoren rail op de motor spoot!
De meeste teams startten op regenbanden en ik .... inplaats van m'n intuitie te volgen aapte dit na !!!!!
Reeds in de verzamelronde wist ik dat ik niet goed zat want de wagen brak uit langs alle kanten!!!!
Nu moet gezegt worden dat ik deze regenbanden reeds langer dan 4 à 5 jaar in stock had en ik vermoed (grapjen) dat deze in een vat van vloeibare zeep bewaard werden!!!
Met een "ei in m'n broek" stond ik machteloos aan de start en zette ik me in 2 de versnelling om alvast minder door te slippen.
De rode lichten floepten uit en zelfs in 2de versnelling stond ik nog te patineren en verloor 1 plaats aan een historic Porche 911 van Moortgat.
1 ste rechtse had ik de volle baan nodig wegens slippen! kortom, ik was meer bezig met de wagen op de baan te houden dan te racen......
Eén voor één kwamen de achterliggers mij voorbij.... ik kon enkel risposteren op de lange rechte stukken wegens m'n goede en krachtiger motor.
Voor deze medepiloten moest dit frustrerend geweest zijn want ik moest zo veel vroeger remmen dan zij en langzamer insturen.... zij staken me voorbij om dan terug éénmaal op het rechte stuk terug gepakt te worden door mij.
Dit spelletje kon ik niet blijven doen en besloot toen het voetje te lichten en de vluggeren door te laten en hun race te laten begaan.
Dus eerst ging de Golf van de jonge Bruno Vermeeren me over, daarna had ik het aan de stok met enkele oldie Porches daarna ging de Honda Integra van Van der Sluis me netjes over en toen de Honda Integra van Werckx..... toen ging het verkeerd.... ongeveer een 15 m. voor mij ging hij dwars en dacht toen bij mezelf "hij heeft hem nog onder controle en zal terug de wagen recht krijgen" - Niets was minder waar (!) en ik zag alles in slowmotion gebeuren.
In een fractie van een seconde moet je dan een keuze maken waar de vluchtweg is.... ik week kompleet uit over de curvs tot zelfs tot over de uitloop strook en ineens werd de Honda terug achterwaarts gekatapulteert naar mijn richting.
De brokstukken vlogen langs m'n oren want ik raakte hem links achter.
Rook uit de wagen en ik liet me uitbollen naar de graszone en werd ineens toeschouwer voor het verdere verloop van de race (dit gebeurde in ronde 5)
Ik was toen getuige van de mooie en glorierijke race van Bruno Vermeeren welke met z'n Golfje 2 -1600 cc (!) op een 5 de plek reed.... ik zou zeggen geef die jongen een competitievere wagen en we worden allemaal (zonder uitzondering!!!!) "afgeborstelt" !
Ik had de luxe om met de vrachtwagen naar het gesloten wagenpark gebracht te worden en daar bood Werckx me sportief zijn verontschuldigingen aan welke 100% een koersfeit is en waar hem geen schuld treft.... bovendien had ik een andere vluchtweg moeten kiezen.... de neus van de wagen bv.
De schade aan de Megane ziet er erg uit maar is grotendeels polyester en carbon werk, het chassis, ophanging, motor met z'n radiatoren zijn niet geraakt.
Plaats 1 KEVERS/GOLF - 2 VAN DE WATER/BMW - (3 WELHAUSEN/ LISTER JAGUAR = Historic) 4 PEETERS HARRY/ MINI COOPER S - 5 BRUNO VERMEEREN/GOLF - 6 STRUYF/LOTUS - 7 LEGRAND/MEGANE CUP (knappe race met de Megane standaard cup overigens!) 8 Van der Sluis/Honda enz.. enz... (voor verdere klassering raadpleeg: www.belcar.com
Van uw reporter ter plaatse aan de vangrails
Luc Vdc
Megane 145 BSC
__________________
Monseigneur Ludovic du Chateau
Reply With Quote
  #2  
Old 02-10-2007, 16:25
Bruno Vermeeren's Avatar
Bruno Vermeeren Bruno Vermeeren is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2007
Location: Zaventem
Posts: 104
Mooi Race Verslag Luc VDC

één klein foutje in dat verslag, ik heb wel een 2.0l maar bijna niets aan gedaan tot in Zolder hé
__________________
www.brunovermeeren.be

Winning is more than LUCK
Reply With Quote
  #3  
Old 02-10-2007, 19:10
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 189
@ Bruno Vermeeren
Moest je dat nu zeggen??? ik ging iedereen komplexen bezorgen
Ik dacht dat dit een 1600 cctje was..... gelukkig dus niet, want ik ging anders stoppen met racen vol met frustraties.
Toch flink gefietst, man!
Groeten en waarschijnlijk tot in Zolder ... als ik goede regenbanden heb en de juiste afstelling kan vinden.
Luc Vdc
__________________
Monseigneur Ludovic du Chateau
Reply With Quote
  #4  
Old 02-10-2007, 19:37
Yellow's Avatar
Yellow Yellow is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Location: Spijkenisse
Posts: 20
Race verslag BSC Luc Vdc

Luc ik had gehoopt je wat video beelden te kunnen toesturen. (We hadden namelijk een digitaal video-systeempje in de Integra geinstaleerd met een nogal ingewikelde opstart procedure).

We hebben echter alleen de eerste 22 seconden van de 1e training en de opname van de Race is helemaal niet geregistreerd op de geheugenkaart.

Greetz, en tot in Zolder. Gerard.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-10-2007, 21:45
Bruno Vermeeren's Avatar
Bruno Vermeeren Bruno Vermeeren is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2007
Location: Zaventem
Posts: 104
Ja, khad beter gezwegen

ik had beter gezwegen

zie maar dat je er bent in zolder he makker

voor de laatste race van de sprinters allertijden waarschijnlk

groetjes Bruno



Quote:
Originally Posted by LUC VDC View Post
@ Bruno Vermeeren
Moest je dat nu zeggen??? ik ging iedereen komplexen bezorgen
Ik dacht dat dit een 1600 cctje was..... gelukkig dus niet, want ik ging anders stoppen met racen vol met frustraties.
Toch flink gefietst, man!
Groeten en waarschijnlijk tot in Zolder ... als ik goede regenbanden heb en de juiste afstelling kan vinden.
Luc Vdc
__________________
www.brunovermeeren.be

Winning is more than LUCK
Reply With Quote
  #6  
Old 03-10-2007, 08:05
Luc VDC Luc VDC is offline
Monseigneur Ludovic du Chateau
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 189
@ yellow
(grapje hoor) je bent als Nederlander te zuinig geweest op de batterijtjes ????
jammer, ik heb een behoorlijk cameraatje waarmee ik jaaaarenlang opnames had van de destijdse Funcup en ZTC (de meeste opnames vanuit de wagen en er zitten prachtige zaken tussen!).... een klein valiesje vol met cassetjes.
Zal er ooit in m'n (nog) oudere dagen kunnen op terugblikken vol weemoed op het racegebeuren.

@ Bruno vermeeren
Ik zal proberen er te zijn voor een revanche te nemen voor de eer alleen, het kampioenschap mag ik vergeten....
Hopelijk komt het koetswerk tijdig in orde, mijn capot, voorbumper, zijflank en carbon deur zijn er mooi aan toe, ook is wat blik gekreukeld.
Dit noemt niet voor niks een kreukelzone,hé

Groeten
Luc Vdc
__________________
Monseigneur Ludovic du Chateau
Reply With Quote
  #7  
Old 08-10-2007, 10:04
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Lochristi
Posts: 411
Hopelijk kan ik er voor de laatste race ook nog eens bij zijn, de vorige keer mocht ik alvast getuige zijn van een mooie podiumplaats.
Reply With Quote
  #8  
Old 08-10-2007, 17:31
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by LUC VDC View Post
Groeten en waarschijnlijk tot in Zolder ... als ik goede regenbanden heb en de juiste afstelling kan vinden.
Luc Vdc
Met de banden kan ik u wel helpen Luc Na 4 à 5 jaar is het beste er inderdaad wel af ja.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.