De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Wil je dat het Belcar Reglement zich aanpast aan het FFSA GT Reglement?
Ja 17 45.95%
Neen 20 54.05%
Voters: 37. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 22-05-2006, 22:42
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Poll ivm Belcar & FFSA GT reglement

Heel simpele Poll over reglement van de Belcar.
Het is al sommige keren aangehaald het "FFSA GT" reglement.
Pas dit toe en je hebt meteen meerdere kandidaat winnaars voor de race's.
Dit past men in Frankrijk ook niet zomaar toe, men is blij met die prachtwagens als Corvette C5-R en C6-R's, Saleen's, Fer550's...
Maar men wilt het TOP GT1 veld groter dan die enkele TOP wagens houden en daardoor bevoordelen ze de 'oudere' wagens zoals Lister, Viper en Porsche 996 BiTurob/GT2-R's. Dit aan de hand van grotere luchtinlaten en lager minimumgewichten. Ik ben voorstander om dit ook in Belcar zo toe te passen. Hiermee zou PSI heel blij zijn, AD sport zou hun Viper dan toch nog inzetten. Russel racing wie weet de GT2-R dan ook terug... Alvast je krijgt dan terug meer spanning in de voorste gelederen zoals toch wel 'velen' na deze twee wedstrijden missen. Eens zien wie er met mij eens is.

Wie een stem uitbrengt liefst ook vermelden waarom Ja of waarom Neen

Last edited by Viper GTS-R***; 22-05-2006 at 22:48.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-05-2006, 22:52
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
neen. waarom zou je dan nog investeren in een wagen? gewoon een oude overkopen met al zijn evoluties, en je kan winnen van teams die een nieuwe wagen inzetten, en die zelf die wagen proberen te ontwikkelen...
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 22-05-2006, 22:52
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Ik heb JA gestemd omdat ik vindt dat er meer spanning in de races's moet komen en niet iedereen op x aantal ronde's wordt gezet. En ook om mss wat meer andere gt's aan de start te krijgen dan enkel Porschekes op enkele uitzinderingen na.
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be
Reply With Quote
  #4  
Old 22-05-2006, 23:26
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
Denk dat je ook een link moet maken waar dat FFSA regelement te lezen staat omdat velen niet helemaal weten wat hier in staat.
Maar als het richting een FFSA regelement zou gaan neer komen, dan komen waarschijnlijk ook meer zware GT's zoals de corvettes, zou het dan toch niet ietsje te gevaarlijk gaan worden als er daar eens een tiental van rond rijden in dit huidige Belcar veld ???
Dan heb je weer andere problemen en perfect krijg je het toch nooit.
Het is wel duidelijk dat de RACB er enkel een GT-kampioenschap van wil maken, maar dit moet niet ten koste van alles gaan.
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....
Reply With Quote
  #5  
Old 22-05-2006, 23:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Nee, mijn voorstel: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13111
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-05-2006, 23:35
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by El Torro
Denk dat je ook een link moet maken waar dat FFSA regelement te lezen staat omdat velen niet helemaal weten wat hier in staat.
Het FFSA GT Reglement was vorig jaar al in het voordeel van de 'oudere wagens' maar is nu dus terug bekeken en aangepast voor deze wagens.
Hiet is een linkje naar het artikel: http://www.ffsa.org/detailArticle.ph...rari-&id=11860
Quote:
De nouvelles brides pour les Viper, les Lister et la Porsche 996 bi-Turbo
Après avoir analysé avec soin les performances des différentes voitures, et notamment celle du GT1B lors des épreuves de Nogaro et Ledenon, en application de l’article 3 du réglement technique FFSA 2006, les voitures GT1B pourront à titre dérogatoire, voir leurs caractéristiques techniques modifées comme suit (entre parenthèses rappel de la définition réglementaire) :
- Chrysler Viper GTS-R :
Poids minimum : 1175 kg (1200 kg)
diamètre des brides : 33,4 mm (32,5 mm)
- Lister Storm :
Poids minimum : 1150 kg (1150 kg)
diamètre des brides : 33,1 mm (32,5 mm)
- Porsche bi-Turbo :
Poids minimum : 1160 kg (1200 kg)
diamètre des brides : 36,5 mm (35,7 mm)
En voor kenners van reglementen en het frans goed vaardig zijn: http://www.ffsa.org/pratiquer/reglements/
Reply With Quote
  #7  
Old 23-05-2006, 00:02
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by El Torro
Maar als het richting een FFSA regelement zou gaan neer komen, dan komen waarschijnlijk ook meer zware GT's zoals de corvettes
dat denk ik echt niet. nu is het aantrekkelijk om met de nieuwe generatie GT's aan te treden, want ze zijn bevoordeeld, en wat zie je? 2 C5R's, en da's alles.
volgens het FFSA-GT reglement worden juist de oudere wagens bevoordeeld, dan lijkt het mij dat er minder "zware" GT's gaan zijn
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 23-05-2006, 02:18
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Nee. Competitievervalsing mogen ze in Frankrijk houden. Ik snap best dat het niet leuk is om 2 Corvettes weg te zien rijden aan het front, maar naar mijn mening is het nog veel botter om investeringen van teams te negeren door ze zo te benadelen dat zelfs de Vipers ze nog bij kunnen houden. Want dat vind ik toch echt krom in het FFSA; Oreca en PSI investeren in hun S7R en C6R, maar de organisatie doet dat alles teniet waardoor zelfs deze topwagens door Vipers bijgehouden worden. Ik vind egalisatie van de grid dmv restrictors en ballast prima, maar dat gaat gewoon te ver en verliest alle realiteit uit het oog.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-05-2006, 16:30
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Bovendien zou een copy/paste van het FFSA-reglement betekenen adieu Mosler, Stealth, Ultima, toerwagens,...
Frankrijk heeft bovendien 6-maal zoveel inwoners en economische draagkracht. Maak maar even het rekensommetje.

Joost
Reply With Quote
  #10  
Old 23-05-2006, 18:47
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Belcar heeft FIA GT reglement overgenomen zodat er van dat kampioenschap gemakelijk wagens naar hier zouden kunnen komen om een race mee te nemen. Klinkt héél mooi, maar in praktijk... ik zie niet snel een FIA GT team met hun GT1 naar hier komen. FFSA GT reglement overnemen, en dan hopen op een FFSA GT guest in de Belcar daar zit wel véél meer kans in hoor. FFSA komt ook naar SPA dit jaar, weliswaar zonder de GT's maar met al z'n andere categories. Hadden Belcar en FFSA hetzelfde reglement dan ben ik ervan overtuigd dat ze een deal hadden kunnen sluiten met elkaar om bv. een gezamelijke race op Spa te houden. Ik weet het 2de keer dat ik dit bovenhaal maar blijf bij deze visie dat dat mogelijk zou zijn in toekomst en veel meer perspectief opleverd dan sommigen denken. Een nationaal team uit FFSA gaat eerder naar Belcar komen dan dat een FIA GT team dit zou doen...

@ Joost: Waarom zou dat einde van Mosler, Stealth en Ultima beteken?
Ultima en Mosler gaan dan gewoon naar de GT2, zie ik geen probleem in hoor.
En de Stealth krijgt net zoals sommige andere wagens enkele voordelen om zo dichter bij de TOP te horen in GT1. PS je zegt weg met tourwagens?? Dat is ook de bedoeling hé.. die gaan toch binnekort naar BTCS...

@ Mark: Jouw voorstel brengt het Belcar Niveau naar beneden, vind je niet?

@ Bramzel: Je spreekt over competitievervalsing?? In FIA GT hebben ze een paar jaar geleden de Porsche Biturbo/GT2-R's hun restricoren laten verkleinen, dit was de doosteek voor PSI in het FIA GT kampioenschap.
Dit kun je dan ook competitievervalsing noemen...

@ Marcel: Oude wagen vol met evoluties zeg je...
Oke de Vipers zijn de oudste, maar de SRT C5-R is ook al een paar jaar en heeft er ook al een hoop evoluties mee hé...
En die C5-R's zijn ook nog niet op hun TopPunt van hun kunnen hé...
Van het moment wanneer de 'oudere' GT's sneller worden, zal men bij SRT en GLPK wel gerust een manier vinden om ook 'nog' sneller uit de hoek te komen.
Reply With Quote
  #11  
Old 23-05-2006, 18:50
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
de C5's zijn inderdaad nog niet op hun toppunt, de Viper is dat wel
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 23-05-2006, 19:12
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by marcel
de C5's zijn inderdaad nog niet op hun toppunt, de Viper is dat wel
Dan is er toch geen probleem moest je de Vipers hun minimumgewicht naar beneden halen en hun restrictoren groter laten maken, zodoende zijn zij terug sneller als voorheend. En de Corvette C5-R's hoeven zich geen zorgen te maken, je zegt zelf dat zij ook nog beter kunnen...
Dit brengt maar 1 ding mee: nog hoger niveau van de TOP wagens...
Reply With Quote
  #13  
Old 23-05-2006, 19:18
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Ik heb Ja gestemd omdat ik veel liever meer variatie zie op het podium, niet dat ik de corvettes niets gun of zo maar kzou graag nog eens een porsche zien winnen of een andere "underdog"
Reply With Quote
  #14  
Old 23-05-2006, 19:29
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
@ Joost: Waarom zou dat einde van Mosler, Stealth en Ultima beteken?
Ultima en Mosler gaan dan gewoon naar de GT2, zie ik geen probleem in hoor.
En de Stealth krijgt net zoals sommige andere wagens enkele voordelen om zo dichter bij de TOP te horen in GT1. PS je zegt weg met tourwagens?? Dat is ook de bedoeling hé.. die gaan toch binnekort naar BTCS...
Ik begrijp je niet. Het FFSA-GT reglement is gebaseerd op het FIA-reglement. Uiteindelijk is de organisator van de FFSA-GT SRO.
De Ultima ed zijn in Frankrijk niet toegelaten - Pilot (sponsor van Qvick) heeft er ooit naar geïnformeerd -.
Alles wat jij zegt is zo verward en onsamenhangend en voortdurend gericht op de Viper. Het is jammer voor je, maar die wagen is binnenkort zelfs uitgehomologeerd.
Bovendien zijn Belcar en FFSA-GT heel verschillend en bijvoorbeeld zo'n race samen is ondenkbaar. Ik ga hier geen discussie voeren, want dat leidt nergens toe.

Joost
Reply With Quote
  #15  
Old 23-05-2006, 21:58
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by joost
Ik begrijp je niet. Het FFSA-GT reglement is gebaseerd op het FIA-reglement. Uiteindelijk is de organisator van de FFSA-GT SRO.
De Ultima ed zijn in Frankrijk niet toegelaten - Pilot (sponsor van Qvick) heeft er ooit naar geïnformeerd -.
Alles wat jij zegt is zo verward en onsamenhangend en voortdurend gericht op de Viper. Het is jammer voor je, maar die wagen is binnenkort zelfs uitgehomologeerd.
Bovendien zijn Belcar en FFSA-GT heel verschillend en bijvoorbeeld zo'n race samen is ondenkbaar.
Je zegt het goed, gebaseerd op het FIA Reglement en aangepast om zo er spanning in te houden. Dat ivm de Ultima kan ik niets over zeggen omdat ik het niet weet of die niet wordt toegelaten. Maar zoals je zegt 'gebaseerd' op ... dan hoeven we het ook niet letterlijk 100% over te nemen dat FFSA reglement. De minder goede punten zoals het niet toelaten van die exoten die wij beschikken... die haal je er natuurlijk uit. Je zorgt er voor dat het zo aangepast is aan je kampioenschap dat iedereen tevreden is. En ik spreek ook niet alleen maar ten goede van de Viper zoals je beweerd. Oké ik heb een 'kleine' voorkeur voor die wagen maar ik spreek in het 'algemeen' over 'meerdere' wagens waar Lister en Porsche Turbo's ook bijhoren. Voor mij mag evengoed de Stealth en de Marcos LM600 bevoordeeld worden!
Ik streef niet naar een heroprijzing van Viper in Belcar, ik streef voor een opmars van de niet Corvette klasse 1 wagens. NIET omdat ik tegen Corvette's ben maar omdat ik (en ben niet de enige) graag een gevarieerde TOP wagenpeleton zou zien rijden. En wat je ook mag beweren en zeggen ivm die FIA GT regels die TOP wagens bevoordelen, Belcar kan die TOP wagens uit FIA GT gewoonweg niet aanlokken. Daar is er helemaal geen geld genoeg voor. Dan lijkt me nog logisch dat je momenteel beter investeerd in ietwat 'oudere' wagens en die beter te maken. En je hebt gelijk de Belcar races en FFSA GT races zijn een immens verschil. Maar denkt niet dat het 'onmogelijk' is om deze twee 1 keer samen te brengen. Het zou een mooi streefdoel kunnen zijn voor RACB-FFSA. En over het einde van de homologatie van de Viper.. ja dat is in zicht. Maar de BMW E36 heeft ook langer gereden dan hij mogt hé... Vraag indienen voor verlenging...

Mijn besluit: Als ik te kiezen heb tussen Kwaliteit of Kwantiteit in het Belcar KLasse 1 veld kies ik voor de Kwantiteit. Denk wel dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.