De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 11-10-2005, 12:10
IlPrincipal's Avatar
IlPrincipal IlPrincipal is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Herent
Posts: 81
Francorama 10.10.2005

Gisteren een zalige dag gehad op het circuit van Francorchamps.
Prachtig weer, fantastisch om het circuit te ontdekken.
Francorama is normaal een moto-event, maar omdat de motards niet massaal inschreven, werd er dus 1 sessiereeks voorzien voor de auto's. Het was een grappige mengeling...allemaal mannen en ook meisje in stoere leren pakken. Daartussen liepen wij dus in onze jeans en T-shirt. Maar wederzijds respect was er zeker en vast. Alle respect voor die motards hoor, ik zou niet weten hoe ze erin slagen om de raidillon te pakken zonder te vallen. Die moto's hebben tegenwoordig al 170pk standaard....
Er was ook een fotograaf aanwezig die de foto's ter plaatse verkocht. Dat is nog eens een idee voor op de eran dagen.
Ook ne goeien babbel gehad met Giovanni die er was met zijn Beemer Z4. Ik moet het toegeven...hij was sneller dan ik.
Vlotte organisatie, alleen spijtig dat in de sessie voor de auto's een motard gekwets raakte, daardoor waren onze 3 eerste sessies nogal kort.
Het was mijn eerste keer op Francorchamps, maar het zal zeker mijn laatste niet zijn. Sommige porties zijn zeer snel en vereisen werkelijk een groot hart. Blanchimont met op het eind een rare knik en dan het rechte stuk naar de Raidillon en de Raidillon zelf...Oela dat kan zeker nog rapper.
Mijn lievelingsbocht is de dubbele linkse gevolgd door de technische combinatie voor Stavelot...deed me wat denken aan Zolder.
De auto deed het prima, in tegenstelling tot Zolder had ik bijna geen push over de voorwielen...een zeer neutrale Porsche waardoor ik toch 3 fransmannen ook in Porsches goed kon passeren. Allé goed...die fransen begonnen zeer vreemde lijnen te rijden als je ze wou inhalen. In de laatste sessie sloeg ik er zelfs in om mijne maat Filip bij te houden...lossen op de rechte stukken en dan in mijn lievelingstukjes terugvechten.
Het was veeeel te vlug voorbij.
Op de terugweg nog even de topsnelheid op de autosnelweg getest. Bij 260 op de kilometerteller maar gas gelost.
Tot volgende keer op de eran dagen
__________________
Il Principal, Rubbin' is Racin'

Last edited by IlPrincipal; 11-10-2005 at 12:18.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-10-2005, 16:55
roovers-racing's Avatar
roovers-racing roovers-racing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Loenhout
Posts: 44
Ook erg genoten die dag + goeien babbel gehad met Porsche piloot .
Vond het ongelooflijk hoe ze met hun moto's zo snel gingen, vooral door de raidillon.
Het was een van de weinige keren dat ik eens met de Z4 kon komen. Hij ging enorm goed op Francorchamps. Zijn wegligging verbaasde me enorm. Vooral in de dubbele linkse had hij een enorm hoge bochtensnelheid.

Tot de volgende Eran, normaal zal ik er weer bij zijn, dan terug met de 325i.
Tot 04/11.

mvg Giovanni
__________________
To race and win !!!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.