De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2006
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 5 votes, 5.00 average.
  #1  
Old 28-05-2006, 16:12
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossingen vraag 13 en 14



Hier zijn de oplossingen van vraag 13 en 14 :

Vraag 13 :
  1. Wie is één van de beide piloten die de winnende wagen bestuurde? Hezemans
  2. Wie is de andere piloot die de winnende wagen bestuurde? Quester
  3. Om welke race gaat het hier? 24 uur van Spa-Francorchamps
  4. In welk jaar speelt dit zich af? 1973
  5. Hoeveel wagens stonden er aan de start van deze race? 61

Tip : hoe meer ze squashten, hoe beter hun conditie werd, waardoor ze uiteindelijk de race wonnen.

Oplossing : “meer ze squashten” is een anagram van Hezemans - Quester.

Overigens was deze race er eentje uit de geschiedenisboeken : één van de starters werd namelijk tijdens de race gediskwalificeerd omdat hij toch gestart was, alhoewel hij niet gekwalificeerd was! Vandaar ook de 61 starters i.p.v. de “normale” 60. Slechts één enkele quizzer wist deze vraag correct op te lossen en verdient dan ook niet alleen het maximale aantal punten in deze ronde, maar ook ons respect! Proficiat Lambo! Goed gezien!


Vraag 14 :
  1. Wie is één van de beide piloten die de wagen rechts op de foto bestuurde? Patrese
  2. Wie is de andere piloot die de wagen rechts op de foto bestuurde? Alboreto
  3. In welk jaar speelt dit zich af? 1983
  4. Wat is de naam van de wagen (merk + type)? Lancia LC2
  5. Om welk circuit gaat het hier? Silverstone

Tip : “Wortelsap is terloops eetbaar”, zei de mama van deze piloten altijd…

Oplossing : “terloops eetbaar” is een anagram van Patrese - Alboreto.

Dit levert dus de volgende tussenstand op :
  1. Baron : 88 op 90
  2. Bazzie : 87 op 90
  3. Huudo : 87 op 90
  4. Pompierke : 87 op 90
  5. The Interceptor : 87 op 90
  6. Lambo : 86 op 90
  7. Le pilote sans visage : 86 op 90
  8. Pedro : 85 op 90
  9. Vanni : 84 op 90
  10. Hhugo : 82 op 90
  11. Zaibatsu Racing : 81 op 90
  12. Juha : 80 op 90
  13. Kulgan : 80 op 90
  14. Marcel : 80 op 90
  15. Lotuzzz : 79 op 90
  16. Pat : 78 op 90
  17. Tom : 75 op 90
  18. Megane : 71 op 90
  19. Ottooke : 71 op 90
  20. Bluelite : 49 op 90
  21. Manu : 48 op 90
  22. Thomaske GLPK : 30 op 90
  23. Veloce : 18 op 90
  24. Pinzie : 9 op 90


In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 15 en 16!

Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken.
En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 28-05-2006, 16:17
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
en met Wortelsap kan je ook nog Stowe maken (je hebt dan wel nog wat overschot )

wel spijtig van die strikvraag sterk van Lambo dat hij dat juist had
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 28-05-2006, 16:30
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
hallo,

thx voor de felicitaties. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het ook niet echt wist, maar blijkbaar moet de site waarop ik terecht ben gekomen echt wel betrouwbaar zijn. Spa had ik direct herkend, en ook Quester-Hezemans was niet echt onoverkomelijk gezien de tip. Blijkbaar heb ik erg goed gegoogled dan Want in 1973 was ik echter nog lang niet geboren hehe.

Voor vraag 14 viel het ook al bij al goed mee. Ik had nagenoeg direct het circuit herkend (dankzij de Duckhams reclame wist ik al nagenoeg zeker dat het in GB te doen was) en de wagen gaf ook weinig problemen. Enkel de piloten op het eerste zicht en het jaartal, maar toen vond ik een site waarop alle piloten die de LC 2 ooit hadden bereden, opstonden. Dan was het slechts een questie van wat puzzelen. De bevestiging van het jaartal kwam dan ook door de Marlboro-gesponsorde 956 eigenlijk. En toen ik later nog wat foto's tegenkwam van enkele andere deelnemers aan de 1000km van Silverstone in 1983 op een even natte piste, kon het bijna niet anders dan dat het om die race ging.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-05-2006, 16:32
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Ja amai héél sterk van Lambo, aangezien het van zover voor mijne tijd is, had ik daar zelf nooit opgekomen
Zoiets moest ge echt wel weten veronderstel ik, aangezien er maar één iemand dat juist had?
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #5  
Old 28-05-2006, 16:43
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
met die Lancia heb ik er maar 2 gevonden die in Silverstone met nummer 4 reden. op de ene stond de 4 links op de motorkap, op de andere rechts. dan wist ik het wel.

de Spa-foto heb ik op een andere site teruggevonden, onder de statistieken van die wedstrijd.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 28-05-2006, 17:45
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Ja amai héél sterk van Lambo, aangezien het van zover voor mijne tijd is, had ik daar zelf nooit opgekomen
Zoiets moest ge echt wel weten veronderstel ik, aangezien er maar één iemand dat juist had?
nee hoor, ik wist het echt niet. Ik heb gewoon geluk gehad met mijn opzoekingswerk En het was ook heel ver van voor mijn tijd. Ben pas in de jaren '80 geboren.

Klopt Marcel, die twee had ik ook gevonden. Alleen was ik nog niet 100% zeker van het circuit. Enkel toen ik een Porsche 930 zag tijdens de 1000km van Silverstone in even zware regenomstandigheden wist ik het echt 100% zeker dat het Silverstone was.
Reply With Quote
  #7  
Old 28-05-2006, 20:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
2 bronnen, eentje met bijgevoegde copy v/d inschrijvingslijst, hadden het over 60 starters. Lijkt me ook logisch want als ge gediskwalificeerd zijt, telt het niet. Dus voor mij zullen het altijd 60 officiëel gestartte deelnemers blijven. Vraag 13 leek me in het begin absoluut niet te doen. Ben dan maar op types BMW beginnen zoeken, dan via 3.0CSL uiteindelijk bij 73 terechtgekomen en dan de lijsten gevonden. De tip diende als verificatie.

Vraag 14 was voor mij nog verwarrender aangezien ik de tip in eerste instantie (zeggen en typen gisteren) niet geruimd kreeg met de piloten. Soit. 't is uiteindelijk nog goed gegaan en er is - gezien de koplopers ofwel alles goed zouden gehad hebben, ofwel over hetzelfde de punten heeft laten liggen - er niks in de stand bovenaan gebeurd is. Lambo komt wel wat korter, maar die ligt nog altijd op "achterstand".
Reply With Quote
  #8  
Old 28-05-2006, 21:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Huudo
Dus voor mij zullen het altijd 60 officiëel gestartte deelnemers blijven.
Hola. Dat was de vraag ook niet. We hebben er speciaal op gelet deze keer en de vraag zeer specifiek gesteld : Hoeveel wagens stonden er aan de start van deze race? Er stonden dus echt wel fysiek 61 wagens aan die startlijn, ook al waren er maar 60 officiële starters.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #9  
Old 28-05-2006, 23:11
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Huudo
2 bronnen, eentje met bijgevoegde copy v/d inschrijvingslijst, hadden het over 60 starters. Lijkt me ook logisch want als ge gediskwalificeerd zijt, telt het niet. Dus voor mij zullen het altijd 60 officiëel gestartte deelnemers blijven.
Ik sluit me hier volledig bij Huudo aan. Dat verhaal van die 61e wagen kende ik ook; dat is een klassieker. Die wagen heeft echter officiëel nooit de start genomen, omdat hij simpelweg niet gekwalificeerd was. Dus stonden er officiëel slechts 60 wagens aan de start.

Even ter vergelijking : het is niet omdat een verdwaalde fietser per abuus midden in een wielerwedstrijd terecht komt, dat hij ook daadwerkelijk aan die wedstrijd deelneemt.

Die 61e wagen heeft nooit echt aan die wedstrijd deelgenomen. "60" is dus het enige juiste antwoord.
Reply With Quote
  #10  
Old 28-05-2006, 23:22
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Quote:
Originally Posted by Baron
Ik sluit me hier volledig bij Huudo aan. Dat verhaal van die 61e wagen kende ik ook; dat is een klassieker. Die wagen heeft echter officiëel nooit de start genomen, omdat hij simpelweg niet gekwalificeerd was. Dus stonden er officiëel slechts 60 wagens aan de start.

Even ter vergelijking : het is niet omdat een verdwaalde fietser per abuus midden in een wielerwedstrijd terecht komt, dat hij ook daadwerkelijk aan die wedstrijd deelneemt.

Die 61e wagen heeft nooit echt aan die wedstrijd deelgenomen. "60" is dus het enige juiste antwoord.
En ik zal niet vlug reageren, dat weten jullie in tussentijd wel, maar deze keer sluit ik me met jullie aan!!!

Maar ja, de organisatie heeft altijd gelijk, denken ze toch, maar ik ga ermee door, hoor.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-05-2006, 23:26
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Sennake
Hola. Dat was de vraag ook niet. We hebben er speciaal op gelet deze keer en de vraag zeer specifiek gesteld : Hoeveel wagens stonden er aan de start van deze race? Er stonden dus echt wel fysiek 61 wagens aan die startlijn, ook al waren er maar 60 officiële starters.

Het is misschien een spelletje muggenziften, Sennake, maar hier geef je toch zelf het juiste antwoord. Er stonden weliswaar 61 wagens fysiek op de startgrid, maar er waren slechts 60 wagens die officiëel van start zijn gegaan.
Die 61e wagen heeft er officiëel eigenlijk nooit gestaan.

Last edited by Baron; 28-05-2006 at 23:35.
Reply With Quote
  #12  
Old 28-05-2006, 23:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Baron
Dat verhaal van die 61e wagen kende ik ook; dat is een klassieker.
Ik kende het niet, tot ik hier de oplossing zag. Een klassieker voor kenners van endurance koersen dan toch, maar daar behoor ik dus niet bij.

Quote:
Originally Posted by pompierke

Maar ja, de organisatie heeft altijd gelijk, denken ze toch, maar ik ga ermee door, hoor.
Wat had ge gedacht dan, ik uiteraard ook hoor. Ik kan wel een paar redenen bedenken dit jaar om de rit uit te zitten.

En zenuwachtig naar het einde toe, zal ik ook nog wel worden. 't is trouwens geen nieuwigheid. Ieder jaar zijn er zo wel zenuwachtige opstootjes. Maar de jury beslist uiteraard en dan is het nog wat gemopper - ook traditioneel - en dan gewoon weer verder doen.

Reply With Quote
  #13  
Old 29-05-2006, 07:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Baron
Dat verhaal van die 61e wagen kende ik ook; dat is een klassieker.
Met alle respect, maar dan vind ik het nogal kortzichtig of tenminste naïef om "60" als antwoord op te geven.

En deze keer gaan we nu eens niet toegeven aan de "zachte druk" zie, omdat :

1) we op voorhand wisten dat we hier reacties gingen op krijgen,
2) we hierdoor ook onze vraag precies zo geformuleerd hebben dat we recht in onze schoenen staan,
3) we dus NIET vroegen hoeveel starters er OFFICIËEL aan de start stonden,
3) artikel 14 van het reglement vermeldt : Deelname aan de quiz impliceert dat je volledig akkoord gaat met alle regels van dit reglement en dat je je onderwerpt aan de beslissingen van de jury. Discussies over de quiz worden niet op het forum gehouden,
4) dit niet een typisch geval is van "de jury had de vraag verkeerd ingeschat en doet daarom een toegeving" maar wel eentje van "de jury heeft een strikvraag gesteld en de meeste deelnemers zijn er ingetrapt"...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 29-05-2006 at 11:00.
Reply With Quote
  #14  
Old 29-05-2006, 08:57
hannu's Avatar
hannu hannu is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2003
Location: Sint Truiden
Posts: 57
Misschien hoort volgende vraag niet thuis in dit topic, maar dan zullen de webmasters welk ingrijpen :

Vermits ik een behoorlijk levendige herinnering heb aan dat fatale weekend in Francorchamps, maar niet aan de weken en maanden erna : in hoeverre hebben de dodelijke ongevallen van die 24h meegespeeld in het definitieve buiten dienst nemen van de sectie Burnenville-Masta-Stavelot ?

Of werd die beslissing al eerder genomen, of veel later ?
Reply With Quote
  #15  
Old 29-05-2006, 09:02
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by hannu
Misschien hoort volgende vraag niet thuis in dit topic, maar dan zullen de webmasters welk ingrijpen :

Vermits ik een behoorlijk levendige herinnering heb aan dat fatale weekend in Francorchamps, maar niet aan de weken en maanden erna : in hoeverre hebben de dodelijke ongevallen van die 24h meegespeeld in het definitieve buiten dienst nemen van de sectie Burnenville-Masta-Stavelot ?

Of werd die beslissing al eerder genomen, of veel later ?
Een rechtstreeks antwoord op je vraag kan ik helaas niet geven, maar wat ik wel weet is dat ik in 1976 naar de 24 uur van Spa geweest ben en dat ik in Stavelot staan kijken heb, dus was er 3 jaar later nog steeds niets veranderd, wat niet betekent dat ze er nog niet mee bezig waren natuurlijk...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.