De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #46  
Old 24-11-2010, 17:40
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Dan nog een ander stukje aangepakt;





En na montage van de 2 stukjes waaraan ik toch wel een uur of 3 heb aangezeten;



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_P1010134.JPG
Views:	658
Size:	155.1 KB
ID:	20091   Click image for larger version

Name:	sized_P1010143.JPG
Views:	662
Size:	141.1 KB
ID:	20092   Click image for larger version

Name:	sized_P1010148.JPG
Views:	662
Size:	158.0 KB
ID:	20093  
__________________
MIJN WERKBANK





Last edited by Ferrari rules; 24-11-2010 at 20:59.
Reply With Quote
  #47  
Old 07-12-2010, 21:45
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Het werd nog eens tijd om nog eens een update te posten van de Daytona.
Het chassis en de body zijn voor eens en altijd verenigd met elkaar en het huwelijk is goed gelukt! Ik heb er wel redelijk mee in gezeten omdat dit soms wel problemen met zich mee brengt, maar deze is vlekkeloos verlopen...
De wielen zijn ook gemonteerd en de uitlaten hangen er ook al onder.





Het motor compartiment begint stilletjes aan vol te geraken maar ik ben nog niet tevreden... Zo heb ik nog het één en het ander gescratcht en bekabeld.Hier en daar moet er nog geschilderd worden.





De Ferrari loopt zo stilletjes op zijn einde en ik hoop dat alles goed komt.

Tot de volgende.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_P1010154.JPG
Views:	613
Size:	162.9 KB
ID:	20183   Click image for larger version

Name:	sized_P1010160.JPG
Views:	578
Size:	156.4 KB
ID:	20184   Click image for larger version

Name:	sized_P1010155.JPG
Views:	593
Size:	156.7 KB
ID:	20185   Click image for larger version

Name:	sized_P1010157.JPG
Views:	589
Size:	168.1 KB
ID:	20186  
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
  #48  
Old 07-12-2010, 22:20
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Ik vind jouw detaillering geweldig, het is duidelijk dat je er een oog voor hebt.

Het enige wat me daarin stoort is de bedrading van de zekeringkast, deze lijkt te dik en het is wat te rommelig.

En zo te zien is jouw laklaag van de body te diffuus, met andere woorden lijkt hij last te hebben van een sinaasappelhuidje. Op zich niet erg, maar ik denk dat er bij jou nog wel verbetering in zit.
Reply With Quote
  #49  
Old 07-12-2010, 23:01
racer's Avatar
racer racer is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2010
Location: Houthalen
Posts: 163
Ik vind het wel een mooi modelletje,als je een heel duur foto-apparaat hebt en dan nog handig bent met Photoshop kan je ook wel veel wegwerken.
Ik heb dit al gezien op andere forums.
Toch vind ik het mooi gebouwd.
Reply With Quote
  #50  
Old 07-12-2010, 23:16
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by racer View Post
Ik vind het wel een mooi modelletje,als je een heel duur foto-apparaat hebt en dan nog handig bent met Photoshop kan je ook wel veel wegwerken.
Ik heb dit al gezien op andere forums.
Toch vind ik het mooi gebouwd.
Ik geloof mijn ogen niet. Wordt hier nu gesuggereerd om onze foto's met Photoshop te bewerken om ze te publiceren?
Laat me duidelijk zijn: de eerste waarvan ik merk dat zijn foto's met wat voor software zijn bijgeschaafd om het model beter te laten ogen, krijgt van mij de volle laag. En dat is geen dreigement, maar een belofte.
Tot zover die opmerking.


Voor wat betreft dit model zelf: het geheel oogt goed. De opmerking over de lak is misschien terecht als je afgaat op de laatste paar foto's, maar ik denk dat de bouwer dit op volgende modellen gaat corrigeren. Althans, zo kennen we hem hier.
Keep up the good work! Ik heb van in het begin gevolgd, en ik zie dat het goed is.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #51  
Old 07-12-2010, 23:36
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Quote:
Ik geloof mijn ogen niet. Wordt hier nu gesuggereerd om onze foto's met Photoshop te bewerken om ze te publiceren?
Laat me duidelijk zijn: de eerste waarvan ik merk dat zijn foto's met wat voor software zijn bijgeschaafd om het model beter te laten ogen, krijgt van mij de volle laag. En dat is geen dreigement, maar een belofte.
Tot zover die opmerking.
Groot gelijk. Hoe kan je nu als modelbouwer jezelf ontwikkelen als je je foto's gaat bewerken om een perfect resultaat te laten zien en daarbij, en dat vind ik nog het ergste, vooral jezelf wat voor zit te liegen.
Laat zien wat je bouwt, ook al is het niet goed, dan kan je met de nodige tips en opbouwende kritieken alleen maar een hoop bijleren en dan zullen je modellen en daarbij ook de foto's enkel mooier worden. Zonder gefoefel.

En nu het model, zeer mooi allemaal, Frederick, knap scratshwerk en een heel mooie wagen geworden.
En de vernis, dat gaat gaandeweg enkel maar beter worden. Mijn eerste modellen waren veel erger en vind het hier best nog meevallen. En in't echt zal het er allicht veel beter uitzien.
Allszins een knap model dat hier bijna ten einde is.
Kijk al uit naar de foto's van het volledig afgewerkt model.
__________________
Reply With Quote
  #52  
Old 08-12-2010, 10:17
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Eigenlijk valt het in het echt veel minder op dan op die laatste foto's. Die zijn trouwens in de veranda getrokken en je krijgt nog veel weerspiegeling van het glazen dak. Ok, het is niet dat je er niets van ziet, maar het valt allemaal wel mee hoor. + dat het model nog moet gewaxt worden...Zoals ik in mijn nieuwe thread van de Dino al zij ga ik de lat wat hoger leggen. Toch bedankt voor de opbouwende kritiek, daarvoor zijn we hier, niet?

P.s. Dominique; Deze zijn niet bijgewerkt met photoshop of dregelijke hoor...
__________________
MIJN WERKBANK





Last edited by Ferrari rules; 08-12-2010 at 10:18.
Reply With Quote
  #53  
Old 08-12-2010, 12:06
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by racer View Post
Ik vind het wel een mooi modelletje,als je een heel duur foto-apparaat hebt en dan nog handig bent met Photoshop kan je ook wel veel wegwerken.
Ik heb dit al gezien op andere forums.
Toch vind ik het mooi gebouwd.
Foei Racer, dat jij nog maar durft zulke uitspraken te doen.

Hoe kan je, zoals Doc aanhaalde, iets bijleren als je je foto's vervalst. Het is net door de reacties, positief of niet, dat men iets kan bijleren. en daarbij, macro laat alles groter zien dan het werkelijk is.

Ik vind het in ieder geval een mooi modelleke; zeker met die extra details erbij.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #54  
Old 08-12-2010, 12:54
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by racer View Post
Ik vind het wel een mooi modelletje,als je een heel duur foto-apparaat hebt en dan nog handig bent met Photoshop kan je ook wel veel wegwerken.
Ik heb dit al gezien op andere forums.
Toch vind ik het mooi gebouwd.
Foei! Ten eerste maakt het niet uit wat voor camera je gebruikt. Uit een dure camera komen net zo goed "prut"-foto's als de persoon er achter niet weet hoe je 'm moet bedienen. Net zo als je geweldige foto's kan maken met een "goedkope" camera En photoshoppen van de foto's van je modellen schiet je niets mee op, want in het echt zie je het toch wel en val je dus gigantisch door de mand. Da's dus beetje zonde van je photoshop werk

Overigens photoshop ik vrijwel elke foto die ik hier online zet, maar dan alleen omdat ze soms te donker zijn of om vuiligheden op de sensor van de achtergrond(!) te verwijderen. Voor de goede orde, ik shop dus niets weg!
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 08-12-2010 at 12:54.
Reply With Quote
  #55  
Old 08-12-2010, 17:46
racer's Avatar
racer racer is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2010
Location: Houthalen
Posts: 163
Ik bedoelde niet dat Ferrari rules zijn foto's had bijgewerkt,mocht hij dat zo begrepen hebben dan wil ik daarvoor mijn excuses aan hem persoonlijk aanbieden.

Ik bedoelde wel dat sommigen GEEN LEDEN VAN DE PADDOCK dat doen op andere forums.

Als je een goed fotoapparaat hebt en er goed mee kan werken,zal je model er op foto veel beter uitzien,dan met een toestelletje van 100€.

Ik ben het wel moe,als ik iets schrijf,dat bepaalde personen niet aanstaat,of verkeerd interpreteren dat de ganse Paddock mij in de nek vliegt.

Er kon eventueel gevraagd worden ,wat ik eigenlijk bedoelde en niet meteen
keihard negatief reageren.


Ik post gewoon voor de enkelingen die het tof vinden om eens iets anders te zien en rallycrossmodellen zie je zo vaak niet.
Reply With Quote
  #56  
Old 08-12-2010, 18:10
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Dom, voor wat betreft de camera heb je gelijk, je zult met een duurdere camera (en het nodige verstand) betere en mooiere resultaten krijgen.

Het gaat juist om het volgende gedeelte van de citaat:
Quote:
Originally Posted by racer View Post
dan nog handig bent met Photoshop kan je ook wel veel wegwerken.
En dat is inderdaad niet erg juist om te doen. Je moet toch toegeven dat het elementen heeft van valsspelen en van iets beter voordoen dan het is. Daarnaast heb je het toch redelijk zwart/wit neergezet, met andere woorden kwam het duidelijk over wat er nu stond. Dat het dan niet is dat wat je helemaal bedoelde, kun je ook niet diegenen die fel hebben gereageerd aanrekenen.

Ook al doen mensen dat op een ander forum, betekent niet dat hier die (slechte) gewoonte ook gebruikt moet gaan worden.
Reply With Quote
  #57  
Old 08-12-2010, 19:20
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Goed, dat allemaal gezegd zijnde sluiten we nu die discussie om de bouwthread van onze vriend niet verder te bevuilen.
Case closed.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #58  
Old 08-12-2010, 23:13
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by racer View Post
Ik bedoelde niet dat Ferrari rules zijn foto's had bijgewerkt,mocht hij dat zo begrepen hebben dan wil ik daarvoor mijn excuses aan hem persoonlijk aanbieden.
Geen probleem hoor Racer (ik ken je echte naam eigenlijk niet), ik had het ook niet helemaal persoonlijk aangevoeld en ik verstond wel wat je precies bedoelde. Al snap ik sommige reacties hier ook wel. Persoonlijk vind ik ook dat je jezelf voor de gek houd als je dit zou doen om alleen maar oohhh's en wauw's te krijgen. Nu swat, dit gezegd zijnde, Case closed !
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
  #59  
Old 20-01-2011, 18:09
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
En dan was hij af!
Een voorsmaakje...



De rest van de foto's vindt je in mijn galerij. Bedankt om te volgen!

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_P1010236.JPG
Views:	451
Size:	165.9 KB
ID:	20803  
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
  #60  
Old 20-01-2011, 22:39
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Ik ga meteen eens piepen.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.