De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 06-09-2005, 11:51
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Waarnaar snakken de Belcar-insiders?

Misschien de toerisme-wagens iets bevoordelen tov nu (zodat ze ook terug vooraan kunnen meestrijden)...

Ik vind het ook jammer dat er in TA en TB zo weinig deelnemers zijn.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #2  
Old 06-09-2005, 12:19
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
Bart, waarschijnlijk omdat je toch geen kans maakt op een plaats vooraan met een toerisme tegen de hele (vele) dikke bakken, hoe hard deze jongens ook hun best doen.
Een beperking van de wagens die mogen ingezet worden zou al een goede stap zijn volgens mij.
Zoals Ratel deed in het GT kampioenschap enkele jaren geleden.

Oh Sennake, dat was snel.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-09-2005, 12:36
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey

Ik vind het ook jammer dat er in TA en TB zo weinig deelnemers zijn.
Inderdaad, 4 jaar geleden waren er nog 27 Toerismewagens, maar wel veel minder GTB's dan nu het geval is.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-09-2005, 12:54
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Autofan
Inderdaad, 4 jaar geleden waren er nog 27 Toerismewagens, maar wel veel minder GTB's dan nu het geval is.
Je kon toen ook nog winnen met een TA. Paar jaar daarvoor werd je zelfs met een TB kampioen.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #5  
Old 06-09-2005, 13:05
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: In lower places (my Mini)
Posts: 501
Er gaat niets boven een spectakel als de Clio of Yaris cup. Dit voor de toeschouwers.

Als er nu nog een extra instapserie zou zijn (iets als Yaris maar dan std wagens bvb). Echt LOW-budget, dan zou het helemaal perfect zijn, ook voor de beginnende deelnemers.

Race-groeten,
Jo Smets
Reply With Quote
  #6  
Old 06-09-2005, 13:16
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by raceboy
Je kon toen ook nog winnen met een TA. Paar jaar daarvoor werd je zelfs met een TB kampioen.

Zelfs met een TC
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #7  
Old 06-09-2005, 13:23
El Torro's Avatar
El Torro El Torro is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 170
Quote:
Originally Posted by Jo Smets
Er gaat niets boven een spectakel als de Clio of Yaris cup. Dit voor de toeschouwers.

Als er nu nog een extra instapserie zou zijn (iets als Yaris maar dan std wagens bvb). Echt LOW-budget, dan zou het helemaal perfect zijn, ook voor de beginnende deelnemers.

Race-groeten,
Jo Smets

Maar dan onder niet onder de vlag van Belcar.
In de Belcar moeten toch minimaal de wagens rijden die nu in de TB rijden, met een clio of yaris is hier niet veel te halen.
Wel gaat het gerucht dat het regelement in de Belcar zal wijzigen en meer à la DSC of Brittcar zal neigen.
De Belcar is wel een endurance kampioenschap en dat moet ook zo blijven voor rijders en publiek, de 2 korte manches in Francorchamps in april was ook 2 keer niks (vooral aan de reacties van de rijders achteraf te horen)
Reply With Quote
  #8  
Old 06-09-2005, 14:45
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Het is dan wel gen belcar meer, belcar => Belgisch kampioenschap uithouding voor GT en toerismewagens. Z emoeten gewoon van de Belcar het uithoudingskampioenschap maken (GT's en tourismes) en van de BTCS sprintkoersen voor tourismes. (Dus ook al die GT'S eruit.).
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #9  
Old 06-09-2005, 15:09
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
Zo denk ik er ook over, raceboy.
Reply With Quote
  #10  
Old 06-09-2005, 15:48
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by El Torro
en met het oog op de nieuwe regel van max. 100 liter tank in 2006 zou dit nog eens goed uitkomen voor de meesten (misschien wel alle wagens) om na anderhalf uur de tankstop en rijderswissel in te zetten.
Ah hier had ik nog niet van gehoord. Lijkt me wel een goede maatregel om gastrijders aan te trekken. Je hebt dan niet meer die 20 liter nadeel als je met je FIA conforme auto komt.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #11  
Old 06-09-2005, 21:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Waar snak ik als zelfbenoemd insider naar?

Nou een bepaalde kwaliteitsverbetering op het gebied van de organisatie (verschillende aspecten en onderdelen, niet een persoon in het bijzonder) Kijk, het veld wordt alsmaar beter en sneller........dan moet de rest ook meegroeien. Soms heb ik het idee dat bepaalde mensen een nivo te hoog spelen.......... Je gaat geen wolkenkrabber bouwen op de fundamenten van een lemen hut

- Geluidsbeperking invoeren. Met het huidige kabaal kan ik de veiligheidsradio niet goed meer beluisteren. Of betere apparatuur of het het geluidsnivo omlaag. Met een lager geluidsnivo hebben we het in de toekomst ook makkelijker op andere vlakken
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #12  
Old 07-09-2005, 01:52
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Niet dat ik er zelf iets aan heb, want ik ben "maar" een toeschouwer, maar wat had je gedacht van prijzengeld. Belcar heeft toch reeds jaren een hoofd- en zelfs nevensponsors en de teams, die heel wat budget spenderen, waaronder een behoorlijk inschrijvingsgeld, rijden elke wedstrijd en zelfs het kampioenschap voor een "blikken pot", een sandwich in de tent en een feestje op het eind van het seizoen...

C U
Reply With Quote
  #13  
Old 07-09-2005, 08:27
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
Oppassen Pascal, geld is een zeer delicate zaak in en rond het Belcar gebeuren.
Reply With Quote
  #14  
Old 07-09-2005, 13:42
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Hasselt/Heverlee
Posts: 495
Toch slaat Pascal de nagel op de kop vind ik, het geld wordt door de organisaties gewoon binnengerijft, en er wordt haast niets mee gedaan. Zelfs in de locale auto(wrakken)cross bij mij in de buurt wordt op iedere koers een klein prijzengeld uitgereikt. In de belcar (en ook niet in de TC of SC, maar das een andere thread) spenderen alle teams miljoenen voor ne stomme beker waarvan er misschien al 20 dezelfde op hun kast staan. Het moet daarom geen prijzengeld zijn, maar banden of benzinebons ofzo dat spreekt toch altijd meer aan. In endurance komt dit ook regelmatig in het voordeel van de kleinere teams, aangezien zij wel eens van een stommiteit of pech van een groter team kunnen profiteren.

FF
__________________
Calamitas R&S Team - www.calamitas.be
Reply With Quote
  #15  
Old 07-09-2005, 17:14
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
Ik blijf erbij, beperk het aantal overdreven dikke bakken (zowel in GT als T), zodat de kosten voor de teams kleiner worden. Daaruit volgt dat ze iets harder kunnen (lees: willen of mogen) trappen, wat het spektakel dan weer ten goede komt.
Exoten zijn natuurlijk wondermooi, maar enig idee wat het kost een exootje te runnen?
Maak de races niet te lang, twee uur is volgens mij net iets te veel om de spanning en interesse er in te houden. En ik sta dan normaal langs de baan.
Waarom niet een wedstrijd van 1 uur (zonder tanken of bandenwissel) met rijder 1, een pauze van ... om alles weer in orde te brengen en dan opnieuw een wedstrijd van 1 uur met de tweede rijder.
Gaat rijder 1 er vanaf of krijgt stukken, pech voor rijder 2. Maar dat heb je nu ook. De teams met twee evenwaardige rijders zullen dan lachen.
Realiseerbaar?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.