De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 26-04-2004, 12:02
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Het is gisteren voor het circuit misschien een les geweest om nog eens rond tafel te gaan zitten met betrekking tot de veiligheid van het publiek bij dergelijke evenementen. Het is alleen maar toe te juichen dat er enorm veel volk komt maar een organisatie moet daarop voorzien zijn. Ikzelf had de beslissing genomen om tijdig naar het circuit te gaan en niet zoals ik anders doe rond te lopen. We hadden onze stoeltjes bij en hebben ons de hele dag in de Villeneuve gezet. Geen slechte beslissing, bleek nadien.

Als ik de verhalen van anderen hoor : 3 kwartier in de file gestaan op weg naar het circuit, 30 minuten aanschuiven van in de paddock tot aan Wheels, niet meer van de tribune over de brug geraken enz... (De brug was blijkbaar versmald omdat er een camera op stond...) En dit ondanks het feit dat de tunnel (onder het circut) terug open was.

Toch allemaal bedenkingen, en wat indien de hulpdiensten hier door moeten... Ik wil helemaal geen kritiek spuien maar gooi het eens in de groep...

C U
Reply With Quote
  #2  
Old 26-04-2004, 12:09
JJoris's Avatar
JJoris JJoris is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Duffel
Posts: 129
Voor mij iets te veel volk, er was soms geen doorkomen aan.
Maar wat ik niet kan verstaan, is waarom brengen er zoveel mensen hun hond mee ? Bij zo een evenement, is Zolder geen plaats voor honden, of andere dieren. Misschien zou hier toch eens iets aan gedaan worden.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-04-2004, 12:11
Stefan Stefan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Roosendaal(nl)
Posts: 364
niet alleen honden, maar ook kinderen van 1 tot 3 jaar, ik snap dat soort mensen niet.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-04-2004, 12:29
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Lochristi
Posts: 411
Quote:
Originally posted by Pascal
Het is gisteren voor het circuit misschien een les geweest om nog eens rond tafel te gaan zitten met betrekking tot de veiligheid van het publiek bij dergelijke evenementen. Het is alleen maar toe te juichen dat er enorm veel volk komt maar een organisatie moet daarop voorzien zijn. Ikzelf had de beslissing genomen om tijdig naar het circuit te gaan en niet zoals ik anders doe rond te lopen. We hadden onze stoeltjes bij en hebben ons de hele dag in de Villeneuve gezet. Geen slechte beslissing, bleek nadien.

Als ik de verhalen van anderen hoor : 3 kwartier in de file gestaan op weg naar het circuit, 30 minuten aanschuiven van in de paddock tot aan Wheels, niet meer van de tribune over de brug geraken enz... (De brug was blijkbaar versmald omdat er een camera op stond...) En dit ondanks het feit dat de tunnel (onder het circut) terug open was.

Toch allemaal bedenkingen, en wat indien de hulpdiensten hier door moeten... Ik wil helemaal geen kritiek spuien maar gooi het eens in de groep...

C U
Zonder te zwijgen van de 8 Euro parking, om uiteindelijk geen parkingplaats meer te vinden. Heb me dan aan de rand van de betalende zone in de berm gezet (zeer tegen mijn zin), na eerst weggejaagd te zijn van voor iemand zijn huis die vond dat die plaats enkel voor zijn eigen wagens was. Als de parking vol is, dan sluit je toch gewoon de boel af ipv de auto's maar te blijven doorlaten. Een vriend van me heeft zelfs schade aan z'n wagen (parkeerschade van een onoplettend automobilist), maar iedereen was gedwongen van elk klein gaatje te gebruiken en dan gebeuren die dingen. (was het echter mijn auto geweest )
Reply With Quote
  #5  
Old 26-04-2004, 12:41
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally posted by Selespeed
Zonder te zwijgen van de 8 Euro parking, om uiteindelijk geen parkingplaats meer te vinden. Heb me dan aan de rand van de betalende zone in de berm gezet (zeer tegen mijn zin), na eerst weggejaagd te zijn van voor iemand zijn huis die vond dat die plaats enkel voor zijn eigen wagens was. Als de parking vol is, dan sluit je toch gewoon de boel af ipv de auto's maar te blijven doorlaten. Een vriend van me heeft zelfs schade aan z'n wagen (parkeerschade van een onoplettend automobilist), maar iedereen was gedwongen van elk klein gaatje te gebruiken en dan gebeuren die dingen. (was het echter mijn auto geweest )
Groot gelijk. En dan ook nog een programma van 2 € dat anders gratis is. Er wordt duidelijk gewerkt om de gratis kaarten te compenseren.

Maar kunnen we nu echt terug naar de Race ??????????

C U
Reply With Quote
  #6  
Old 26-04-2004, 12:52
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by Pascal
Maar kunnen we nu echt terug naar de Race ??????????
Thread gesplit om deze discussie een kans te geven zonder de bestaande race thread over de world series te verstoren.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 26-04-2004, 13:31
RaptuningGirl's Avatar
RaptuningGirl RaptuningGirl is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Limburg
Posts: 97
Ik vond het gister heel druk, ik moest voor daikin in de pits zijn tijdens de 2de manche van de mini challange en eer dat we daar waren, zeker 15 min vastgezeten in de drukte, dan zijn er nog mensen die moeilijk doen en als je dan vriendelijk vraagt of je door mag omdat je dringend in de pits moet zijn, lachen ze je nog eens goed uit.
Zolder moet daar int vervolg maar beter op gezien zijn
__________________
EL-Systems Go For It
Reply With Quote
  #8  
Old 26-04-2004, 13:34
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Asse
Posts: 1,086
Ter hoogte van Otobar wast blijkbaar continu opstopping. ONderweg van tenten naar t tankstation, ben ik toch wel een 45 minuten onderweg geweest. 3 auto's, een takelwagen en een busje voor de Minitent, en het geheel was compleet. ik snapniet hoe de Belcarwagens zo snel van tenten naar box zijn gereden...
Een geluk dat er geen paniek is uitgebroken of zo in die drukte, anders was het denk k erg geweest...
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-04-2004, 13:37
RaptuningGirl's Avatar
RaptuningGirl RaptuningGirl is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Limburg
Posts: 97
dan zijn er nog die moeilijk doen en u gewoon nie doorlate of der met hune quat tussen komen staan en dan zo extra gas geve en jagen achter de voetgangers van komaan mannekes
__________________
EL-Systems Go For It
Reply With Quote
  #10  
Old 26-04-2004, 13:40
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally posted by laurent
Ter hoogte van Otobar wast blijkbaar continu opstopping. ONderweg van tenten naar t tankstation, ben ik toch wel een 45 minuten onderweg geweest. 3 auto's, een takelwagen en een busje voor de Minitent, en het geheel was compleet. ik snapniet hoe de Belcarwagens zo snel van tenten naar box zijn gereden...
Een geluk dat er geen paniek is uitgebroken of zo in die drukte, anders was het denk k erg geweest...
De Belcarwagens hebben ze langs een andere ingang op het circuit gelaten (voor de Ottobar) met linten om een weg te banen tussen het publiek en dat ging heel vlot.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #11  
Old 26-04-2004, 13:44
RaptuningGirl's Avatar
RaptuningGirl RaptuningGirl is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Limburg
Posts: 97
jep bart daar hebt ge gelijk in
ze zijn bij daikin kome zegge da we langs andere weg t circuit opmoeste voor de drukte een beetje te ontsnappen
__________________
EL-Systems Go For It
Reply With Quote
  #12  
Old 26-04-2004, 13:54
Gecko Gecko is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Belgium
Posts: 4
De file van mensen (met heel wat kinderen) aan de otobar is begonnen toen de world series gedaan hadden. Iedereen wou liefst zo snel mogelijk naar buiten. maar ze konden er gewoon niet door. De mensenzee heeft daar werkelijk een uur staan trekken en duwen. ONVERANTWOORD die organisatie. Als ze al eens beginnen met fatsoenlijk aan te geven waar alle uitgangen zijn. en liefst er nog bij zetten waar ze uit komen, welke parkings bv. dan zou alles al een heel stuk vlotter verlopen. De zwarte auto die geparkeerd stond in de doorgang heeft het mogen bekopen met krassen,.. blutsen en dergelijke. Daar kan ik echt geen medelijden mee hebben,... pech voor hem. Als ik mij niet vergis hebben ze de eigeaar zelfs verwittigd om de wagen te verplaatsen, hij vond het niet nodig blijkbaar.

Circuit Zolder moet inderdaad voor dit probleem rond de tafel gaan zitten, en zorgen dat het in de toekomst beter geregeld is.

Greets
Reply With Quote
  #13  
Old 26-04-2004, 13:58
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Asse
Posts: 1,086
Quote:
Originally posted by RaptuningGirl
dan zijn er nog die moeilijk doen en u gewoon nie doorlate of der met hune quat tussen komen staan en dan zo extra gas geve en jagen achter de voetgangers van komaan mannekes
je moet wel een onderscheid maken tussen de mensen die er zijn om te werken, en die er zijn als toeschouwer vind ik. Ik moest ook heel dringend door, en ik werd ook niet doorgelaten. Mensen met quad en kar die materiaal moesten gaan ophalen, zijn na 40 minuten gewoon terug gekeerd naar de box, zonder materiaal. Maar die mensen moeten wel materiaal halen voor een wagen die over x tijd aan zijn wedstrijd begint. De toeschouwers moeten beseffen dat het niet alleen die wagens en die piloten zijn die tellen, maar dat het grotendeels te danken is aan die mecano's dat de koersen mogelijk zijn. En dat ze dan ook een klein beetje respect moeten hebben voor deze mensen en hun gewoon doorlaten.
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker.
Reply With Quote
  #14  
Old 26-04-2004, 14:05
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally posted by laurent
je moet wel een onderscheid maken tussen de mensen die er zijn om te werken, en die er zijn als toeschouwer vind ik. Ik moest ook heel dringend door, en ik werd ook niet doorgelaten. Mensen met quad en kar die materiaal moesten gaan ophalen, zijn na 40 minuten gewoon terug gekeerd naar de box, zonder materiaal. Maar die mensen moeten wel materiaal halen voor een wagen die over x tijd aan zijn wedstrijd begint. De toeschouwers moeten beseffen dat het niet alleen die wagens en die piloten zijn die tellen, maar dat het grotendeels te danken is aan die mecano's dat de koersen mogelijk zijn. En dat ze dan ook een klein beetje respect moeten hebben voor deze mensen en hun gewoon doorlaten.
Ik wou eerst direct door gaan naar de box met mijn bord en doos met nummerkes maar aan de Belcartent zat het bloktoe (heb daar een halfuur gedaan voor een meter vooruit te geraken...)

Ik ben dan tussen de file van belcarwagens gaan staan en toen ging het vlot...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #15  
Old 26-04-2004, 14:21
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally posted by RaptuningGirl
dan zijn er nog die moeilijk doen en u gewoon nie doorlate of der met hune quat tussen komen staan en dan zo extra gas geve en jagen achter de voetgangers van komaan mannekes
Awel, daar zal ik dan onder andere bijgeweest zijn. We moeten mee heel ons hebben en houden op tijd daar zijn zodat alles opgesteld is en klaar ligt voor de start van de race. Tijd voor daar een uur te wachten hadden we niet hoor, dus was er maar één oplossing: wringen en van uwe toren maken... Ik zou dat liever niet doen maar de toeschouwers die daar in de paddock rondliepen moeten dat toch wel begrijpen dat je dat niet voor niks doet eh.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.