De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 9 votes, 5.00 average.
  #256  
Old 14-06-2011, 13:58
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Inderdaad, die Viper is blijkbaar verdwenen... Er staat nu wel een Reiter Lamborghini op de lijst!
Reply With Quote
  #257  
Old 16-06-2011, 00:12
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Voorspelling voor dit weekend: regen, regen en nog eens regen!
Reply With Quote
  #258  
Old 16-06-2011, 12:52
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Ik moet werken en zit binnen, ik ga dus geen last hebben van de regen vind het toch spijtig dat ik nie kan gaan, de 12H van spa BTCS is wel altijd een zeer tof weekend en de moeite om zien.
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport

Last edited by NetForce84; 16-06-2011 at 12:52.
Reply With Quote
  #259  
Old 17-06-2011, 10:15
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Eindelijk een website die weet heeft van de rijdersduo's op de Ferrari's van Vita4one. Hommerson-Machiels en Kechele-TBA (Bartels en/of Verdonck) zullen de 458 de sporen geven.

(la dernière heure)

Last edited by Grig-O; 17-06-2011 at 10:16.
Reply With Quote
  #260  
Old 17-06-2011, 19:59
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Lees hier alles over 2012 en het circuitgebeuren: http://sport.turbomagazine.be/news_N...dingserie.html
Reply With Quote
  #261  
Old 17-06-2011, 21:12
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Er wordt dus een stap terug gezet.
Silhouette races van 1 uur, GT3 races van 1 uur, en een endurance-kampioenschap waarin enkel de "mindere" piloten mogen starten.

tof.
__________________
Reply With Quote
  #262  
Old 17-06-2011, 21:18
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Ik heb een mooie quali gezien met 6 wagen binnen 5 tienden en allemaal verschillende merken. Ere wie ere toekomst, knap!
__________________
Special Open Trophy
Bezoek onze website voor meer info betreffende het kampioenschap
www.specialopentrophy.com | info@specialopentrophy.com
Reply With Quote
  #263  
Old 17-06-2011, 21:27
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by joost View Post
Lees hier alles over 2012 en het circuitgebeuren: http://sport.turbomagazine.be/news_N...dingserie.html
Wat mij betreft alvast veel succes gewenst aan de hele groep van Hans.
Wat betreft het GT gebeuren heb ik enkel mijn bedenkingen ivm. het feit of het goedkoper gaat worden. Een GT3 in optima forma klaarstomen voor 3 sprintwedstrijden kost mijn insziens meer dan 1 wedstrijd van 3 uur maar bon.
__________________
Special Open Trophy
Bezoek onze website voor meer info betreffende het kampioenschap
www.specialopentrophy.com | info@specialopentrophy.com

Last edited by BSOT; 18-06-2011 at 08:49.
Reply With Quote
  #264  
Old 17-06-2011, 23:47
Niels Niels is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2010
Location: Leefdaal
Posts: 705
En wat met de 24 uren van Zolder? Verdwijnen die mits de 12 uren het orgelpunt worden van het Endurance kampioenschap.
Reply With Quote
  #265  
Old 18-06-2011, 01:00
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Quote:
Originally Posted by joost View Post
Lees hier alles over 2012 en het circuitgebeuren: http://sport.turbomagazine.be/news_N...dingserie.html
Klinkt allemaal ingewikkeld...
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport
Reply With Quote
  #266  
Old 18-06-2011, 01:03
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Ook op autosport.be een woordje uitleg over de veranderingen in 2012: Speedworld, organisator en door de RACB erkend promotor, heeft tijdens de eerste maanden van 2011 grondig nagedacht over de evolutie en het voortbestaan van de Belgische kampioenschappen op circuit.
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport
Reply With Quote
  #267  
Old 18-06-2011, 07:32
Bramvanuytven's Avatar
Bramvanuytven Bramvanuytven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: Mol
Posts: 30
Na het vernieuwen van mijn fotosite hier eindelijk mijn foto's van het WTCC weekend.





__________________
www.gallerybram.fotopic.net
Reply With Quote
  #268  
Old 18-06-2011, 10:44
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2006
Location: Ollanda
Posts: 364
Een aparte topic voor Belgian Racing Series 2012 komt overzichtelijkheid denk ik ten goede (vraag is natuurlijk onder welke categorie die dan komt te vallen...).

Overzichtelijkheid die ik in het nieuw gepresenteerde concept nog een beetje mis: aparte series voor GT´s en Toerwagens maar ook 1 gezamenlijke. Dus voor dezelfde wagens 2 verschillende series maar niet voor allemaal (GT3´s en S1´s)...

Grootste fout is m.i. de hernieuwde opdeling in aparte series voor GT´s en Toerwagens: hét succes van de oude Belcar, DSMEC en Dutch Supercar Challenge was/is juist de combinatie van die 2 soorten - it´s all about variety!

Nu gaat men apart racen in semi-sprint races en vervolgens gezamenlijk in lange afstand wedstrijden. (semi) Sprintraces met GT wagens staat garant voor een pak schade, zie GT1, GT3 EU, etc. Daar gaan de kosten niet mee omlaag lijkt mij zo. Wil je werkelijk sprintraces rijden doe dan een koers over 10 rondjes met een max. van circa 25 min. Meer tracktime? Doe meerdere heats (3 a 4) voor een Grande Finale op zondagmiddag. Zodoende kun je ook met meerdere rijders 1 wagen delen gedurende een weekend, zijn de kosten ook te verdelen. GT zijn van origine gebouwd voor uithoudingsproeven (voor mijn part doen die gewoon mee aan dergelijke sprintraces - als men daarvoor opteert) dus naast de sprintraces dan een ´ouderwetse´ endurance serie, a la DSMEC of Belcar. Raceduur minimaal 2 uur.

Zonde ook dat men opnieuw de naam Belcar laat vallen, zo´n beetje de sterkste brand in de Belgische autosportscene (weliswaar een beetje verbleekt de laatste jaren maar toch)! BTCS roept - qua naam - beduidend minder gevoelens op. Logisch want afkortingen werken in dit verband niet.

Zorgelijk is ook dat met de intentie om meer wagens aan te trekken er wordt aangenomen dat er meer publiek komt kijken zonder dat er een gedegen onderbouwing is geformuleerd. Dergelijke aannames zijn er de afgelopen jaar in grote hoeveelheden gemaakt, weinig tot geen zijn er werkelijkheid geworden. Geen woord over marktbewerking, marketing, reclame en wat al niet meer zij om Jan-met-de-Pet terug naar de circuits te krijgen....

Al met al een nieuwe poging om het wiel uit te vinden. Ondertussen stoot de ezel zich rustig voor tenminste de 2e keer aan dezelfde steen. Ik vrees dat 2012 wederom wordt gebombadeerd tot overgangsjaar waarna in 2013 de evaluatie volgt en de teleurstellende balans opgemaakt dient te worden...
Reply With Quote
  #269  
Old 18-06-2011, 11:43
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by joost View Post
Lees hier alles over 2012 en het circuitgebeuren: http://sport.turbomagazine.be/news_N...dingserie.html
Beste Joost,

dat er verwezen wordt naar een andere site op ons forum, om meer informatie betreffende een onderwerp te vergaren is op zich geen probleem; dit gebeurt regelmatig en is ook maar normaal. Tenslotte heeft niemand er baat bij dat iedereen op zijn eigen eilandje gaat leven. Maar net zoals we aan onze posters van foto's vragen om tenminste enkele teasers op ons forum te posten, en voor meer van dat moois dan te verwijzen naar een andere site, zou ik jou ook vriendelijk willen vragen (en natuurlijk niet jou alleen, maar alle andere mediamensen eveneens) om tenminste de moeite te doen om een summier artikeltje neer te schrijven over het onderwerp, waarna je dan naar analogie van de foto-posters kan vermelden 'voor nog meer informatie aangaande dit onderwerp zie ... ' Een minimum aan wederzijds respect lijkt me toch iets wat essentieel is, en puur verwijzen naar je eigen site zonder meer lijkt me net iets te commercieel en net iets te weinig duiding brengend. Hopelijk kan je ons standpunt hierin begrijpen en kan je hier in de toekomst iets aan doen? Alvast bedankt voor je begrip en medewerking.

MVG,

Guy.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #270  
Old 30-06-2011, 07:17
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Ze verwachten niet veel volk voor de 24 uren precies, dat ze al nevenevennementen moeten organiseren: http://www.supersonicfestival.be/
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.