De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 09-06-2012, 07:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Is noord-west europa niet meer aantrekkelijk voor fabrikanten?

Dat in deze hoek van Europa crisis is weten we allemaal. Zowel qua euro, werkgelegeheid en ook in de autosport. Iemand die door deelnemerslijsten loopt van bepaalde formule en gt-klassen ziet of merkt op dat daar veel meer oost-europeanen in rondrijden dan pakweg 10 jaar terug.

Lees dan dit eens http://www.autosport.nl/news/25149/d...teressant.html

Geen fraai toekomstbeeld voor de autosport bij ons in de buurt.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-06-2012, 14:08
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik heb dit artikel een paar dagen geleden ook gelezen en vind het een matig artikel. De auteur Willem J. Staat, die overigens tot de betere autosportjournalisten in Nederland behoort, heeft met enkele uitspraken een "sensationeel" artikeltje willen maken.

Quote:
Originally Posted by Willem J. Staat
Het succesvolle optreden van het merk in de racerij heeft inmiddels tot enkele uitspraken geleid van GM President Mark Reuss. Die verklaarde naar aanleiding van het succes in Detroit dat men in de toekomst haar race-activiteiten naar Europa wilde uitbreiden. En daarbij doelde hij absoluut niet op West maar op Oost Europa!! Bij Cadillac worden de mogelijkheden op dit moment onderzocht om daar aan diverse kampioenschappen in het voormalige Oostblok te kunnen deelnemen!!!
Cadillac heeft al verschillende pogingen gedaan om voet aan de grond te krijgen in West-Europa maar dit is keer op keer mislukt. Geen wonder dat men de handdoek in de ring gooit en zich op andere markten richt, b.v. Oost-Europa, waarbij ik vermoed dat Reuss vooral Rusland bedoelt.

Overigens is de SCCA World Challenge een leuk kampioenschap maar we moeten dit kampioenschap ook niet overwaarderen. Als ik me niet vergis is Cadillac het enige fabrieksteam in de GT klasse.

Quote:
Originally Posted by Willem J. Staat
Ten tweede dat men hier in Europa over onvoldoende platform beschikt om met een relatief standaardproduct competitief te racen.
Dat is natuurlijk niet waar. O.a. GT3, GT4, GTE, Superstars, VLN/N24 maar ook series als Britcar, DSC en andere (inter)nationale kampioenschappen bieden mogelijkheden.

Quote:
Originally Posted by Willem J. Staat
DTM en Superstars lijken voor Cadillac niets te kunnen bieden. Op WTCC geënte nationale reglementen lijken globaal weinig overlevingskans te hebben.
Superstars lijkt me juist erg geschikt voor Cadillac. In het verleden heeft er al eens een team met Cadillac's deelgenomen. DTM is met hun silhouette formule natuurlijk een heel ander verhaal en WTCC valt buiten de boot omdat Cadillac in een heel ander segment valt.

Quote:
Originally Posted by Willem J. Staat
Dat GM President Mark Reuss met zijn uitspraak op deelname aan Oost Europese kampioenschappen hint moet voor vele ASN’s(Nationale Autosportbonden) een behoorlijke Wake Up Call zijn. De huidige Eurocrisis en gebrek aan visie zou er toe kunnen leiden dat de nationale autosport in de diverse Europese landen tot een dramatisch niveau degradeert waarbij het voormalige Oostblok voor vele fabrikanten en importeurs als grote winnaar uit de bus komt. Een gevaarlijke ontwikkeling voor de Europese racerij!?
Oost-Europa is een markt waar kansen liggen voor autofabrikanten dus in hun marketing zullen ze zich ook meer profileren in die landen. Maar er zijn op het gebied van autosport ook nog grote stappen te maken. Momenteel is het een lappendeken van kampioenschappen die kwa organisatie en uitstraling niet kunnen tippen aan die van onze kant van Europa. Ik las laatst dat het Russische GT kampioenschap 3 deelnemers heeft...Je zou met al die oliegarchen toch anders verwachten.

Last edited by FIRE; 09-06-2012 at 14:10.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-06-2012, 00:43
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Ik vind het ook wat snel door de bocht. De beslissing van één merk in verband met deelname aan regionale kampioenschappen is naar mijn smaak veruit onvoldoende om te zeggen dat volledige W-Europese markt onaantrekkelijk is. In het beste geval geeft dit aan dat ze niet aantrekkelijk is voor dat ene merk (Cadillac dus).

Cadillac is slecht één lid van GM's volledige portfolio van merken. De mix van kwaliteiten/tekortkomingen van de gemiddelde Cadillac is niet bepaald aantrekkelijk voor een doorsnee W-Europese consument. Amerikaanse merken hebben in het verleden sowieso een relatief lage interesse gehad in de Europese autosport.
__________________

Last edited by GT2-R; 20-06-2012 at 00:44.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.